karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-09 15:01:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: ohhoijjaa...
ViestiLähetetty: 2008-03-24 15:08:07 
Poissa
landekarppi
landekarppi

8) Nii olin, Rinette, mieki isompi sillo... :evil:
Miula molemmat nukkuu omis sängyis... [-o<

ViestiLähetetty: 2008-10-15 13:31:44 
Poissa
sintti
sintti

Noni! Kuka vakkarikirjoittaja on laittanu tän :lol:

Tekstihän on täyttä alakarppia kirjoitettu vaan mahdollisimman agressiivisesti =D>

Lainaa:
"Karppaus on kiva juttu, kun voi vetää laardia kilotolkulla naamaansa ja paino vaan laskee!" Juntit suomalaiset ovat siis viimeinkin löytäneet oikean kultamunan!

Moni suomalainen on löytänyt hyvän tavan laihduttaa syömällä rasvaa!

Lainaa:
Hirveän hyviä reseptejä löysin, mutta niiden kommentit suoraan sanottuna v***tti. Onko possunpalvojan aivan PAKKO tunkea sitä ravintoköyhää, tehotuotettua lihaa joka stanan paikkaan?? Muutama vallan mainio kasvisresepti tai muuten vaan kevyempi resepti tuolta löytyi ja heti sinne on pitänyt kommentoida kuinka "kyllä meirän perrrrheessä laitettiin tähän vielä jauuuuuhelihhaa" tai "muuten jees, mutta jatkoin majoneesilla" tai jotain muuta yhtä älytöntä. HALOO!!!

Foorumilla on paljon hyviä reseptejä, mutta runsaan lihankäytön ekologisuus ei tue kestävää kehitystä. Tehotuotetun ravinnon käyttäminen ruokiin ei eettisesti ole hyvä, joten jokainen voi omalta kohaltaan vaikuttaa kulutuskäyttäytymisellään kohti luonnonmukaisempaa tulevaisuutta.

Lainaa:
Ignorance is bliss... Olisiko syytä pikkasen miettiä niitä rasvojenkin laatua ja määriä? Hiilareita ei toki pidä mättämän, mutta voisiko niidenkin kohdalla soveltaa "laatu korvaa määrän"-ideologiaa? Ja mitä kettua ovat nämä kaikki makeutusainehörinät ja muut kummallisten lisäaineiden hehkutukset? :shock: Jestanpujut.... Miten ois vaikka sellanen, että opettelis siitä makean ahtamisesta pikkuhiljaa pois eikä huijaisi itseään hermesetaXilla niiQ?

Syömällä runsasrasvaista ruokaa on hyvä kiinnittää rasvan laatuun huomiota. Hiilihydraatteja ei pidä syödä tarpeettoman paljon, ja hiilihydraattejen laatuun on kiinnitettävä huomiota. Hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla sokerin himot laskevat, joten makeutusaineet on turhia, joilla vain huijaa itseään.

Lainaa:
Ja ei, en todellakaan ole mikään 50-kiloinen kasvissyöjähippi, vaan normaalipainoinen terve nainen, joka ei ole koskaan ala-keto-pelle-karpannut ja silti saanut 15kg läskiä pois.

Olen laihduttanut 15kg pois noudattamalla hiilihydraattitietoista ruokavaliota.

Lainaa:
Jokainen sellainen dieetti, joka sallii minkä tahansa ruoka-aineen ahmimisen on vaaralllinen ennenkaikkea psyykkisesti ja myöskin fyysisesti. Ottakaa selvää siitä, mikä on B.E.D. ja miettikää, onko se omalla kohdallanne mahdollinen.

Dieetteihin kannattaa tutustua huolellisesti, jotta ravinto on monipuolista. Yksipuolinen dieetti saattaa olla vaarallista sekä fyysisesei että psyykkisesti. Miltä kuullostaisi, jos B.E.D olisi menneisyyttä.

Lainaa:
Hyväkarppi ja kohtuusyöminen kunniaan!

ViestiLähetetty: 2008-10-15 16:12:57 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Minun jo hyvän matkaa alkanut ahmimishäiriöni on mennyttä. Sitä ei siis enää ole. Eikä muuten takaisin tule... :twisted:

Laardia, eiks se oo sianrasvaa? Mitä mä nyt teen, ku en syö yhtään sikaa, enkä siten saa laardiakaan syömällä???

ViestiLähetetty: 2008-10-15 16:18:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä olen sairastanut B.E.D.:iä melkein koko ikäni ja voin vakuttaa omalta kohdaltani, että karppaus on todellakin ainoa keino vaikuttaa asiaan. Suosittelen kirjoittajalle tutustumista asiaan ennen hutkimista. [-X Karppaus ei ole mikään laihdutuskeino vaan elämäntapa jolla on lukuisia terveyttä edistäviä vaikutuksia (jotka loufättäämisestä puuttuvat tyystin).

ViestiLähetetty: 2008-10-15 19:55:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kysyisin vain, että mistä sitä laardia saa ostaa?

ViestiLähetetty: 2008-10-15 21:35:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-20 21:04:19 
Poissa
namukarppi
namukarppi

Vai että lardia syödään. Aika huvittavaa! Mä en syö sikaa, olen siis paastolla.
Miten voi olla totta, että ihmisillä ei ole minkäänlaista käsitystä VHH ruokavaliosta? Olen itse vasta aloittanut tämän elämäntavan, mutta olen toki aikaisemmin tästä tiennyt. Siksipä juuri sen valitsin.

Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2009-01-31 11:30:32 
iida kirjoitti:
Tiedetään mikä on BED ja tiedetään myös, että se pysyy karpilla kurissa, ei tule tule useinkaan himoja ahmia ja jos tulee, niin ne pystyy hallitsemaan...

Hmm kilotolkulla laardia... nojoo ja ohhoijaa sullekin.

No mutta minäpä en haluakaan että syömishäiriö pysyy kurissa, vaan haluan parantua siitä kokonaan. Ei se, että pystyy hallitsemaan ahmimishimojaan ole tervettä, vaan tervettä olisi, että niitä ei tulisi ollenkaan. Olen itsekin aiemmin ollut tilanteessa, jossa söin terveellisesti ja herkkujakin kohtuudella monen kuukauden ajan, ja kuvittelin, että nyt menee hyvin ja minähän olen parantunut. Mutta kuinkas kävi, kun tuli syksy ja vähän rankempi aika koulun yms. suhteen, niin homma lähti kuin varastettu mopo amispojan käsistä. Nyt jälkeenpäin tajuan, että ongelmana oli nimenomaan se, että ruokavalioni noudattaminen vaati kontrollointia, joka kyllä tuntui silloin vaivattomalta, mutta ei suinkaan ole normaalia syömistä. Ahmimiskohtauksia ei pohjimmiltaan aiheuta epäterveellisen tai huonon ruoan syöminen, vaan se, että asettaa itselleen liikaa rajoituksia sen suhteen, mitä saa ja mitä ei saa syödä.

Karpatkaa terveet ihmiset sydämenne kyllyydestä enkä sano siihen mitään, mutta syömishäiriötä ei voi parantaa koskaan ruokavaliolla, joka vaatii jatkuvaa tarkkailua ja kontrollointia.

T: Kolmas vieras

Viestin otsikko: Re: Re:
ViestiLähetetty: 2009-01-31 11:38:27 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:
Karpatkaa terveet ihmiset sydämenne kyllyydestä enkä sano siihen mitään, mutta syömishäiriötä ei voi parantaa koskaan ruokavaliolla, joka vaatii jatkuvaa tarkkailua ja kontrollointia.

No katsos, karppaus ei välttämättä ole sellaista.
Kun taas virallisterveellinen on ja pysyy sellaisena.

Nimmarilla "tunnen jo useampia karppauksella parantuneita"

ViestiLähetetty: 2009-01-31 11:50:05 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Minä uskon, että moni itseään syömishäiriöisenä pitävä kärsii oikeasti liian hiilarin aiheuttamista oireista eikä suinkaan mielenterveyden ongelmista - kyvyttömyys hallita syömisiään voi tuntua pääkopan ongelmalta, vaikkei sitä oikeasti olisikaan.

Ja kun noista liian hiilarin aiheuttamista oireista pääsee, on todellakin paljon helpompi suhtautua syömiseen rennosti sen kummemmin pingottamatta tai tarkkailematta kuin virallisterveellisellä verensokerin heittely/hiilarikierteessä ikinä!

T: Bulimikoksi ja ties miksi muuksi lääkäreiden toimesta diagnosoitu, terapioissa rampannut, lääkkeitä syönyt ja vasta ruokavalion muutoksella otteen syömisistään saanut Siperia

ViestiLähetetty: 2009-01-31 13:57:05 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:roll: Niinpä, Siperia... :roll: Sitä olisi itsekin paljolta välttynyt, jos tämän olisi aikaisemmin tiennyt, että ei tarvitsisikaan kärsiä mistään syömishäiriöistä, että kuinka pienestä se on kiinni... :roll:

ViestiLähetetty: 2009-02-07 04:17:59 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

ennen meni litroittain jäätelöä viikossa, nyt en edes muista koko "herkun" olemassa oloa. Ellen sitten satu kaupassa katsomaan jäätelöaltaaseen, mutta mitään en sieltä osta. Eikä tee ees tiukkaa. Karkkihyllyn ohi voin kävellä niin kuin sitä ei olisi olemassa. Eivät huutele. Mutta näin ei ollut ennen.

ViestiLähetetty: 2009-02-07 11:58:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ Tämä "ihmispolo" :D syö nyt yhden jäden kesässä = silloin kun kaivaa vanhan Mersun (-67) tallista ja korkkaa kevään eka ajelun! Haili hoi, kait kuulut Suomen MB-klubiin - jos niitä mersuja on edelleenkin kaks 8) !

ViestiLähetetty: 2009-02-07 12:05:11 
Poissa
Leijona
Leijona

On edelleen kaks mersua ja MB forum on bookmarkeissa. MB klubi...laitan hakuun. Jaa sinnehän sais auton talliin. On sillä vanhalla rivikutosella lokoisat oltavat nyttenkin.

ViestiLähetetty: 2009-02-07 12:32:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mimmimakia kirjoitti:
ennen meni litroittain jäätelöä viikossa, nyt en edes muista koko "herkun" olemassa oloa. Ellen sitten satu kaupassa katsomaan jäätelöaltaaseen, mutta mitään en sieltä osta. Eikä tee ees tiukkaa. Karkkihyllyn ohi voin kävellä niin kuin sitä ei olisi olemassa. Eivät huutele. Mutta näin ei ollut ennen.

Mä söin yhdessä vaiheessa kans 1-2 litraa jäätelöä viikossa. Normi annos oli 1/3 l tai 1/4 litra, mutta välillä meni puoli litraa tai litra kerralla. Varmaan olen syönyt joskus yhden viikon aikana 7 litraakin jäätelöä. Suosikkini on vaniljajäätelö+lisukkeet.

Syön toki edelleenkin jäätelöä, kerta-annokseksi riittää usein 1-2 dl, enkä aina edes muista koko herkun olemassaoloa, vaikka sitä on usein monta litraa pakastimessa.

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D

ViestiLähetetty: 2009-02-07 19:27:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niinpä niin. Minutkin ennen ajoi herkkuhimo kauppaan vaikka kotona oli ruokaa, nyt ei huvita käydä kaupassa ennen kuin oikeasti tarvitsee. Aina joskus ajattelen, että voisihan sitä nyt jotain hiilaripitoisempaa nannaa ostaa tämän kerran, ja sitten kiehnään suklaapatukoiden ja jäätelöaltaan ympäristössä, nostelen tuotteita, luen tuoteselosteita ja ajattelen "tämä ei maistu miltään", "tämä ei ole kermajäätelöä", "liian kallista", "liian iso", "liikaa sokeria, tulee paha olo" .... Yleensä käy niin, että mukaan ei tartu mitään hiilariherkkua. Mutta kermaa ja mustikoita pitää olla, ne ovat peruselintarvikkeita 8)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00