karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 20:27:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tuikun sentit
ViestiLähetetty: 2007-01-16 17:44:15 
Poissa
sintti
sintti

Harmi kun en ottanut Tapanina mittoja kun aloin vähentämään hiilareita pois, nimittäin senttejä on kadonnut (housuista tuntee :lol: ) Mutta viikko alakarppina joten pistän tän viikon mitat ylös niin voi sitten vertailla myöhemmin :)

Vyötärö 96 cm

Reisi (paksuin kohta) 62 cm

Alli 32 cm

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 11:44:28 
Poissa
sintti
sintti

Vyötärö 93 cm ( -3 cm)

Reisi 61 cm ( -1 cm)

Alli 32 cm ( +-0 )

Ihan mukavasti siis, etenkin kun on ollut jotenkin tosi vaikea viikko syömisten kanssa, jollain tapaa mua ahdisti kalorilaskemisen rajat ja aloin ahmia (karpisti kuitenkin). Päätin luopua typerästä ideastani seurata myös kalorien määrää, pidän vain ruokapäiväkirjaa itsekseni, että tiedän missä menen. Alan säätämään sitten jos tulee tarvetta. Huomasin myös, että pitää panostaa siihen, että teen kunnon ruuat evääksi ja kotona, enkä syö metukkaa paketista paprikasiivu toisessa kädessä tai pähkinöitä... Sellainen ei sovi mulle, saattoi vaikuttaa tuohon ahmimiseenkin...

Kyllä ihmisen pää voi teettää ihmejuttuja, selkeästi suhde ruokaan on minulla vaikea, olen "lohtusyöjä" ja muutenkin syön kaikkeen mikä liikuttaa. Tuli aivan hirveän vaikea olo kun yritin seurata noita kaloreita, mutta kun luovuin siitä, niin sitten söin 2 päivää kuin nälkään nääntyvä :lol: Päätin vain, että antaa olla, syön itseni just niin ähkyyn kuin tunnen tarvitsevani.

Nyt on sitten mennyt 2 päivää vähin eväin, ei tee mieli mitään eikä psyykkistä tarvetta syömiseen ole, kun annoin itselleni luvan syödä ja toteutin sen syyllistämättä itseäni syömisestä. Luulenkin, että minulla tuo suurin vaikeus tulee olemaan tuo tasapainon saavuttaminen ja sen ylläpitäminen. Nyt tuntuu ainakin sille, että ratkaisuni sopi minulle, söin karpisti itseni ähkyyn, kun psyykkinen tarve tyydyttyi kroppa on pitänyt sitten huolta siitä, että kylläinen olo on myös otettu huomioon seuraavina päivinä. Projektin nimi voisikin olla paremminkin "Tasapainoa tavoittelemassa" kuin Tuikun sentit. Tässäpä mietteet lauantailta, tiistaina ilmoittelen taas mitat niin nähdään tuliko takapakkia :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-30 15:01:33 
Poissa
sintti
sintti

Vyötärö 91 cm (yht -5cm)

Reisi 61 cm (yht -1 cm)

Alli 32 cm (+-0 )

Hämmästyttävää, että jotain tapahtuu, olin varma ettei mitään kun oli niin heiluriviikko syömisten suhteen, paino oli sama, mutta vyötärö kutistuu edelleen vauhdilla, se näkyy kyllä peilistäkin :D Toisaalta kun kasvot ovat niin kaventuneet ja vyötärö muokkaantunut niin minne sitä massaa sitten siirtyy? :lol:

Olen miettinyt tuota ahmimiskohtausta, ikinä en ole ollut varsinaisesti syömishäiriöinen millään tapaa (muuten kuin syömällä liikaa ja koko ajan :lol: ). Tunnesyöppö olen kyllä, se on selvää. Jotenkin tuli sellainen kauhea hätä, että en muka saisi syödä oman tahtoni mukaan, kun laskin kaloreita. Aivan kuin joku muu määräisi syömiseni ja sitten iski ahmiminen... En osaa selittää asiaa oikein, mutta totesin, että ahdistus on irrationaalinen, muttei näköjään häivy, ellen syö :roll:

Nyt elän toivossa, ettei ahmiminen uusiudu ainakaan heti, kun selvittelin tuota omassa päässäni perusteellisesti ja olo tasaantui nopeaa normaaliksi. Olenkin ajatellut, että laihtumisessa ei vaikeinta ole oikea syöminen, vaan se henkinen prosessi, mitä siinä käy samalla läpi (ja nyt puhun siis vain itsestäni). Onneksi on sellainen olo, että en ole dietillä, vaan olen valinnut itselleni sopivan elämäntavan, kuuri voisi kaatua kipuiluun, mutta tämä ei :)

Viestin otsikko: Aikaa vierähtänyt
ViestiLähetetty: 2007-04-08 08:00:55 
Poissa
sintti
sintti

Olen surkea päivittelemään näitä, mutta kerrottakoon nyt sitten, että alkuvuodesta housukoko oli 44 ja eilen ostin kahdet housut kokoa 40 *aalto nousee* :D

Massa on pysynyt kiloissa melkein samana, mutta kropan malli muuttunut huimasti, mielenkiintoista. Mieliala on hyvä ja tasainen ja pirteäkin. Liikkunut olen, mutta en mitenkään enempää kuin normaalistikaan. Luotan että painokin vielä tippuu, etenkin kun nyt on suunnitelmana alkaa liikkumaan enempi ja pitää syömisen määrä kurissa. Ilmoittelen taas joskus kuinka homma etenee... :wink:

Muokkaus: Unohdin ettei näy tikkeriä, eli onhan paino nyt sitten 85kg mutta ollut siinä jo pitempään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-09 09:53:58 
Poissa
touhukarppi
touhukarppi

Hyvinhän sulla menee :smt045 . Itse olen jakanut kavereille viimekesänä ostettuja vaatteita kun nyt pyörivät vyötäröllä.

Viestin otsikko: Pitkittynyt projekti
ViestiLähetetty: 2008-01-04 01:54:51 
Poissa
sintti
sintti

Pitkästä aikaa täällä, vuosi sitten aloittelin, mutta sitten hyydyin. Sokeriaddiktio ei ole palannut, vaikka etenkin kiitos joululoman olen syönyt ihan liikaa kaikkea, myös hiilareita. Silti karkki esimerkiksi on pysynyt Lindt 85% eikä makeaa tee mieli. Eli tietynlainen osatavoite on siis pysynyt. Paino edelleen n 84kg ja nyt ajattelin että yritän oikeasti kiristää sitä pois.

Vyötärö 87cm (yht -9cm)

Reisi 56cm (yht -6cm)

Alli 32cm (ei niin mitään muutosta)

Suht ruodussa pysyminen näkyy, ei ole juuri muuttuneet noi enkä ole lihonut. Mutta syön edelleen liikaa kulutukseen nähden. Reisi on kaventunut kun pääsen liikkumaan normaalisti, mutta silti en ole laihtunut :roll:

Eli alan nyt tiputtamaan hiilareita hieman ja syömään pyrin vähemmän. Etsin tosissani sitä tasapainoa, millä paino tippuis taas pikkuhiljaa ja tämä hyvä olo säilyisi. Edelleen olen sitä mieltä, että mulle laihtuminen on pitkälle henkinen prosessi, ei fyysinen. Laihdun siihen tahtiin kuin pää sallii ja jos se on sitten että kerran vuodessa lähtee 6kg vuoden alussa niin olkoon niin. Meni tässä vuosia tämä massa kerätäkin, joten en valita. Jos saan nyt 6kg pois painan 78kg ja sen verran olen painanut viimeksi yli 8v sitten :D Tuntuu että olisin hoikka jos tuohon pääsisin, vaikka mun tahdilla tarkoittaa, että lopullinen tavoitepainoni olisi saavutettu vasta reilun kahden vuoden päästä... Mutta olkoon sitten niin, perille pääsee hitaasti kävellenkin, vaikka kaahaus ohituskaistalla olisi joskus niin mukavaa :lol: ja poiketen painonvartijoista on painoni nyt pysynyt siinä mihin sen pudotin. Eli kai tämä on minulle sopiva tie kun muutos on ollut pysyvä.

8.1 olen testaillut laskureita, pistän ylös tuloksia tähän ja mietteitäkin:

Rasvaprosenttini on 29,8 :roll:

Painoindeksini 28,4 (lievä ylipaino) hyvää tässä se, että huomattavasta tultiin alas ja vuoden pysynytkin tässä, muutos ollut pysyvä, mutta suunta sais olla alaspäin :?

Energiantarve sydäntautiliiton laskurilla 2339 kcal. Tämä on se mikä minua eniten nyppii, saan kyllä syödä ja reilusti, mutta syön silti ihan liikaa :lol: Pakko käyttää ruokapäikkyä jonkun aikaa, että näen missä mättää, vaikka vihaankin sitä. Näppituntumalla sanoisin, että annoskoko, mutta parempi kun seuraan jonku aikaa mitä todellakin syön, tuskin olen ainoa, joka kokee herätyksen kun lukee viikon syömisiään/määriä :?

Vyötärö tulisi tietenkin sitten olla alle 80cm jo terveyssyistä :oops:

Eiköhän näillä faktoilla saa taas itseään piiskattua ruotuun ja painon alas ja sentit pois :)

Viestin otsikko: Jahas
ViestiLähetetty: 2008-01-12 10:21:29 
Poissa
sintti
sintti

Eipä suuria ole tainnut tapahtua. Ruokapäikyssä paljastui hirvittävä suklaanhimoni :lol: mutta se ei ollut yllätys. Tummaa suklaata menee ihan liikaa. Muutamina päivinä on jäänyt eväät tekemättä ja olen sitten ostanut voileivän(kylmäsavulohi-kananmuna-ruisleipä), mikä on paha paha kun haluan viljat pois. Olo on keventynyt, mutta ei ole vaakaa, joten en tiedä. Mittailut näytti suht samaa, vyötäröltä on hävinnyt sentti kun oikein kiskoo nauhaa :lol:

Vyötärö 86cm (-10cm)

Reisi 56cm (-6cm)

Alli 32cm aina ja ikuisesti :?

Ehdin tuossa tutkimaan mitä Finelin ruokakori sanoo ruokapäikystäni ja nyt sitten täytyykin rukata proteiineja alas. Ei se ollutkaan toi tumma suklaa... Ja hiilarit ja rasvat on kohdillaan. Muutenkin hyvältä näytti vitamiinit ja hivenaineet. Oppia ikä kaikki eikä luulo ole tiedon väärti... :wink:

Viestin otsikko: Re: Tuikun sentit
ViestiLähetetty: 2008-02-29 12:10:08 
Poissa
sintti
sintti

Vyötärö 86cm (-10cm)

Reisi 56cm (-6cm)

Alli 32cm aina ja ikuisesti on nyt sitten 30cm, eli -2cm :)

Paino max 91kg, nyt 84kg (-7kg)

Vaatteet hölskyy päällä, jenkkakahvat on sulaneet ja ystäväni totesi, että olen laihtunut huomattavasti ja että naamakin on kaventunut tosi paljon. Mutta paino ei ole tippunut, ja noi muut mitat ei juuri ole muuttuneet. Vyön reikiä olen saanut siirtää 10cm tiukemmalle, ja se lepää alempana kuin mistä otan vyötärömitan, joka taas ei ole muuttunut :lol:

Reiden alaosasta on hävinnyt hurjasti senttejä, voi kun sieltäkin olisin ottanut mittaa joskus, vanhat farkut jotka nuoli tiukkana reittä pussottavat siitä niin, että nyrkkiin voi puristaa kangasta... Mystistä tää painon uudelleenjakautuminen=) Fiilis on hyvä ja jotenkin tuntuu kaikin puolin, että olen hyvässä kunnossa, joten jatkan taas eteenpäin motivoituneena. Rasvaa olen nyt pyrkinyt (vasta viikon) lisäämään ruokaani selkeästi, seuraan mielenkiinnolla lähteekö nyt sitten paino alas, kun ei muuten näytä juuri laskevan. Se minkä tässä viikossa olen huomannut, on että ruokailukerrat vähenevät, useampana päivänä olen ollut nälkäinen vasta illalla. Saa nähdä millaiseksi ruokailurytmi sitten luonnostaan muuttuu ja mitä vaikutuksia sillä tulee olemaan kroppaan ja painoon.

ViestiLähetetty: 2008-03-06 11:43:34 
Poissa
sintti
sintti

Vyötärö 86cm (-10cm)

Reisi 56cm (-6cm)

Alli 30cm (-2cm )

Paino max 91kg, nyt 82kg (-9kg)

=D> Paino tippunut!!! En ottanut edes mittoja, kun en usko noiden kohtien muuttuneen. Jenkkakahvat jatkaneet sulamistaan, samoin lantio, silmämääräisellä arvioinnilla ja housujen vyöllä mitattuna :lol:

Tästä tulee väärä palsta mulle, jos nyt sitten alkaa toi paino tippua :mrgreen: Mutta varmaan se taas jossain vaiheessa näkyy senteissäkin.

Ruokailu painottuu nyt sitten iltaan. Päivän mittaan käytän kookosöljyä aina kun huikoo/levoton olo, teelusikalla otan tarpeeksi(!!!). Mukana on myös aina pähkinöitä ja manteleita, mutta eipä tee juuri mieli. Juon kermakahvit jos haluttaa (yleensä juon, kahvitauot ovat sosiaalisia hetkiä). Juon päivän mittaan 1,5 L pullon vettä, mihin pistän aavistuksen Seltin- suolaa. En laske mitään, menen ihan fiiliksellä illan. Etenkin kun eilen tutkin palstaa ja törmäsin taas termiin BED ja kerrankin luin ko ketjut ja kuukletin asiaa. Olin hämmästynyt, olen varmaan kärsinyt jonkin asteisesta BEDistä. Sitä vasten sitten mietin, onko viisasta tämä warrior-tyyppinen ruokailu mihin nyt olen siirtynyt.

Olen kuitenkin päättänyt jatkaa, sillä kun otan tarpeeksi kookosöljyä päivällä, pysyy nälänhallinta kurissa ilman ongelmia. Otan teelusikalla murun ja annan sen sulaa suussa, itselläni saa aikaan tuo rakenteen muutos samanlaisen mielihyvän kuin suklaan sulaminen suussa. Pitääkin tehdä kookossuklaata, vaihtelu taatusti virkistää jossain vaiheessa... Kun syön kookosöljyä tarvittaessa, on illalla helppo valmistaa kunnon ateria ja syödä se ja jälkiruoka ilman ahmimisia. Olo on kylläinen ja rento, ei pakkomielteinen "haluan mussuttaa".

Palstalla painotetaan rasvan käyttöä, en koskaan ole ollut rasvakammoinen, mutta olen itsekin hämmästynyt rasvan vaikutuksesta kylläisyysmekanismiini. Vannon E-EPAn nimeen psyykkisen tasapainon ylläpitäjänä, ehkäpä kookosöljystä muodostuu minulle nyt sitten sille pari, säätelemään näläntunnetta. Aika näyttää. Olen varma, että kylläisyysmekanismiin vaikuttavat muutkin öljyt/rasvat, mutta en nyt vain pysty naukkailemaan oliiviöljyä tarpeeseen. Jostain syystä mun on helpoin olla joko syömättä ja/tai rasvalisällä, tai sitten pitää olla oikeaoppinen ateria lounaaksi. En tiedä miksi, mutta mun psyykelle on vaikea heittää naamariin tonnikalapurkki tarpeeseen tai metukkasiivuja... Se herättää kai jonkin "henkisen nälän", joka ei tyydyty tuollaisella. Rasvalisä ei herätä mitään, ei myöskään pari mantelia/pähkinää.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin vannon myös Vitamax B-Activen nimeen, piristää ainakin minua. Eli E-EPAa ja vahvoja B-vitamiineja ja liikuntaa, talvella myös kirkasvalolamppu. Ei ahdista, ei masenna, ei väsytä. Toimivin cocktail mielenterveyden ylläpitäjänä minulla :wink:

ViestiLähetetty: 2008-03-28 10:29:53 
Poissa
sintti
sintti

Vyötärö 83cm (-13cm)

Reisi 54cm (-8cm)

Alli 29cm (-3cm )

Mitat kutistuu :mrgreen: , nyt en tiedä painoa, mutta voisi olla, että on tippunut (siis en omista itse vaakaa ja yritän muistaa kyläillessä kurkata lukemaa). Pääsiäisenä söin valikoiden ja vähemmän valikoiden :oops: tavisherkkujakin, mutta en näköjään saa mitään ihmeempiä himoja niistä. Johtuikohan sitten myös siitä, että kuntoilin myös aktiivisesti? Viikot menee syöden warrior- tyyppisesti, viikonloppuisin syön normaalisti 2 tai 3 ateriaa, ihan sen mukaan tuleeko nälkä. Pääsiäisen hiilarit tai sitten yleensä muodonmuutos on saanut ihoon tulemaan patteja, finnejä jotka eivät ole finnejä :evil: Osa on kipeitäkin. Mietin vaikuttaisiko tämä kutistuminen nyt sitten esim hormonitoimintaan... Mene ja tiedä... Iho on varsin kuiva juuri nyt, vaikka mielestäni juon tarpeeksi ja tuota sisäistä rasvaa tosiaan käytän nyt enemmän. Tämä menee tosi rennosti, ruoka ei stressaa yhtään, osaksi koska en anna sen stressata. Pääsiäisestäkin tein periaatepäätöksen, että kaikkea saa syödä ja kas, maistelin suunnilleen kaikkea, mutta mikään ei (siksi?) herättänyt kauheita himoja. Etenkin kun söin ateriani nauttien karpisti mahdollisimman pitkälle. Jälkkärikakut jne ei sitten enää tuntuneet niin himoittavilta ja pieni pala riitti hyvin.

Välillä muuten tekee mieli sipsejä ihan sairaasti, ainoa sellainen muisto vanhasta elämästä, mutta olen huomannut, että ripaus Seltiniä vedessä saa sen häipymään. Vinkiksi vain jos joku lukee tätä/kärsii samasta himosta. Ei suolaisen himoa tarvi tyydyttää kummallisemmin, siihen riittää ripaus suolaa. Keho vain kertoo tarpeestaan, se miten me sen tyydytämme on eri asia...

ViestiLähetetty: 2008-04-06 12:40:19 
Poissa
sintti
sintti

Vyötärö 80cm (-16cm) =D>

Reisi 54cm (-8cm)

Alli 29cm (-3cm )

Ei ole tullut punnittua vieläkään kun vaakaa ei ole sattunut nenän alle, joten siitä muutoksesta en tiedä. Mutta nyt on vyötärö saatu terveyssuosituksen mukaiseen mittaan, kaventuminen toki saa jatkua :D Liikunta maittaa, tuntuu että kuntokin nousee kohisten samalla kun liikkuminen käy yhä keveämmäksi. Warrioria viikko, vkl syön normaalisti 2 tai 3 ateriaa, riippuen tuleeko nälkä vai ei. Marjojen kulutus noussut huimasti, ennen en välittänyt, nyt syön melkein joka päivä, ihan himo niihin. Rasvan käyttö hieman laskenut, en tiedä pitäiskö lisäillä... Näillä mennään, motivaatio on kova ja olo on loistava :D

Unohtui mainita, että ihon kunto on parantunut nyt huimasti. Tiedä sitten mikä siihen vaikutti, marjat vai jokin muu... En ole meikkivoiteetta juuri eläissäni liikkunut, nyt on ollut aamuja kun olen katsonut peiliin enkä ole ollut varma olenko meikannut vai en :lol: Iho hehkuu raikkaana =D>

ViestiLähetetty: 2008-05-22 03:05:07 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Vau, sullahan on mieletön sentinkadotus takana. Ja tälle vuodelle jopa jo paljon! Onnea.

Perässä koitetaan tulla minkä keritään.

ViestiLähetetty: 2008-07-07 11:42:01 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Mimmimakia :) Kävin vaa´alla nyt pitkästä aikaa, tuossa loppukeväällä paino jopa oli noussut pari kiloa, ne kuitenkin karisi ihan itsekseen kun pääsin stressistä eroon. Aamulla punnitsin itseni ensimmäisen kerran yli kuukauteen ja meinasin pyörtyä, nyt on kiloja tippunut, 78.1 näytti vaaka. Sinällään hullua, kun mitat ei ole muuttuneet :lol:

Vyötärö 80cm (-16cm)

Reisi 54cm (-8cm)

Alli 29cm (-3cm )

Paino max 91kg, nyt 78kg (-13kg)

Mulla on jotenkin kevyt olokin, ollut jo jonkin aikaa, mutta en kyllä oikeasti odottanut painon tippuneen. Olen nyt saman painoinen kuin 10v sitten viimeksi :lol: Kunhan ehdin aion koittaa yhtä tavoitemekkoani päälleni, se mahtui silloin kauniisti.

Tsemppiä sinullekin, hidasta tämä on minulla, mutta parempi niin, pää pysyy mukana ja ruokailutavat ovat jo iskostuneet elämäntavaksi. Hassua tuo painon häviäminen nyt, kun en ole muuttanut niin mitään ruokailuissani. Mutta en valita, nyt on kyllä hymy korvasta korvaan :D

ViestiLähetetty: 2008-08-03 11:25:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oho, ompa sulla upeat tulokset! =D>

Kannustaa kovasti tämmöistä alkutaipaleella olevaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00