karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-29 20:52:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 12 13 14 15 16 17 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-17 20:11:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos. Kävin näyttämässä ajokkiani malttamattomana jo paikallishuollossa, ihan vaan kautta rantain kyselemässä. Setä totesi pyörää käpälöityään että etuhaarukka pitäisi vaihtaa (jotain rikkipoikki), joten vaihdanpa samantien koko pyörän kun ei tuohon ritsaan enää uutta haarukkaa kannata... Olin sitten tietämättäni ajanut aika vaarallisen kuntoisella pyörällä, koko homma yhden kuluneen pultin varassa.

:smt088

Toisaalta olin jo vähän valmiiksi katsellut ihanmuutenvaan :whistle: töissä pyörävalmistajien nettisivuja, siis ihan vaan kaiken varalta. Nyt joutuu sit tosissaan toteuttamaan pyöräkuumetta, mahdollisimman pian niin kauan kun on kesää jäljellä. Olin jo ihan vähällä ostaa tänään (lähestulkoon täysin) värin perusteella helmiäisvaaleanpunaisen :smt061 -pyörän mutta onneksi tulin järkiini, oli aika nihkeä alekin ja hintaan nähden heikot osat. Huomenna sitten miehen kanssa oikeesti kaupoille niin ehkä ne myyjät alkaa puhua ominaisuuksistakin eikä vaan eri väreistä ja merkeistä.

Paikallishuollon sedällä oli kyllä kalliimpi täyshuoltohintakin kuin tuolla Larussa joten täytyy sitten asioida siellä kun on huollon aika.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-19 19:46:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muutama pyöräilijä oli tänään rikkipuhki palatessani Porvoosta edeten hissutteluvauhtia Helsinkiä kohti.
Oli kova vastatuuli yllättänyt. Vaiko huonot eväät. Porskutin ohi.

Porvoo voi olla julma paikka. Ehdottomasti primitiivisin kaupunki mihin olen pyöräilyn puitteissa tutustunut mitä tulee pyöräilyn järjestämiseen Suomessa. Ja sinne mentäessä Helsingistä tai sieltä mentäessä Helsinkiin on paljon tuulisia peltolakeuksia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-19 20:11:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

hunajapupu kirjoitti:
Toisaalta olin jo vähän valmiiksi katsellut ihanmuutenvaan :whistle:

;-)

hunajapupu kirjoitti:
töissä pyörävalmistajien nettisivuja, siis ihan vaan kaiken varalta. Nyt joutuu sit

Tuolla kannattaa myös käydä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/ mutta myös muistaa, että täysin ehdottomien neuvojen antajalla saattaa olla ihan eri tarkoitus fillaroinnissa. Jokainen ostaa fillarin omiin tarpeisiinsa!

hunajapupu kirjoitti:
tosissaan toteuttamaan pyöräkuumetta, mahdollisimman pian niin kauan kun on kesää jäljellä.

Paras aika ostaa fillari olisi syksyllä, kun ulkona on mustaa ja sataa rättejä ja tuulee (niinkuin nyt ;-), mutta ei tietty auta tässä hädässä :-(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-22 17:01:34 
Poissa
sintti
sintti

Toisaalta: http://www.bestbrakes.net/ :shock:

Viestin otsikko: pyöräily
ViestiLähetetty: 2007-08-22 23:02:55 
Poissa
sintti
sintti

Innostuin tänä kesänä uudestaan polkemisesta vuosien tauon jälkeen. Tulipa ostettua uusi kiituri, joka toi hommaan motivaatiota. Takavuosina tuli tehtyä pitkiä reissuja lähinnä kotimaassa. Nyt taas polttelis lähteä vähän turneelle. Mutta minkäs teet kun lomat on jo menny (ja fyrkat sen myötä).. :roll:

Kun teki alkukesästä ekoja pitempiä lenkkejä niin tuntui, että hypoglykemia painaa päälle.. Kylmähikoilutti, vapisutti ja suorastaan yrjötti niin vietävästi. Pumpussakin oli vähän rytmi kateissa. Kunnon kohottua oireet sit hävis. Yritin kompensoida heikotusta tarvittaessa hiilareilla, mut se vaan toi hetkellisen helpotuksen. Onneks en lopettanu koko pyöräilytouhua silloin kesken.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-24 13:43:48 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Joskus nuoruudessa poljimme isän kanssa kotoa Lieksasta Tervolaan. Siinä sitä tais viikko vierähtää. Meillä oli teltta matkassa, jossa sitten yövyimme siinä matkan varrella.

Nyt mä oon miettinyt, että jos uskaltais lähtee taas tuollaiselle vähän pidemmälle reissulle. Mutta enpäs taida uskaltaa... :smt004

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-24 18:30:52 
Poissa
voipallo
voipallo

mä poljin toissa kesänä liian pienellä citymaasturilla (raleigh) hämeenlinnaan ja takaisin, perillä vielä lenkin. kokonaismatka oli about 230 km.
tarkoitus oli kylläkin ajaa vain hämeenlinnaan ja tulla linja-autolla takaisin. juhannus sekoitti suunnitelmat ja vuoro, joka kyllä oli merkattu ajettavaksi (netissä) jätettiin ajamatta ja minä olin pyörineni hämeenlinnan linja-auto-asemalla 23.10, josta seuraava bussi lähtisi kohti helsinkiä vasta seuraavana aamuna. pohdin vaihtoehtojani ja samalla ajelin öisessä pikkukaupungissa kohti etelää ja kotia. soitin vaimolle, joka vaati, että painun yöksi sukuloimaan ja aamulla pyörineni bussiin. puhelu kuitenkin kesti ainakin 10 km, ja olin pisteessä. josta ei ollut paluuta. ajoin yökahvilaan, ostin pähkinöitä ja täytin vesipulloni, taisin syödä myös suklaata (olin atkinssillä joten reissun tein tosi vähillä hiilareilla. ekan sivun ajoin lähes pelkällä rasvalla ja proteiinilla), tädiltä saamani karjalanpiirakat heittelin variksille riihimäellä.
ajoin kolmenkymmenen kilometrin pätkissä, pidin pienen tauon istuin auringon jäljiltä lämpimällä asfaltilla ja nautin kesäyöstä. etelä-hämeessä on paljon kauriita, pajukossa niitä pomppi kuin rusakoita helsingissä. näin myös hirven, se hyppäsi hyvinkäällä pusikosta melkein eteeni, pelästyi ja kääntyi takaisin. hirvitys oli yhteinen.
nurmijärvellä istuin puolisen tuntia kettua katsellen ja söin loput suolapähkinät. tienpintaan jäi verkkareistani kostea läntti. olin aika puhki.
kotona olin ennen viittä, kädet puuduksissa (seuraavat kaksi viikkoa) ja takki aika tyhjänä.

pieni himo olisi uusia reissu, kylläkin paremmalla pyörällä ja vähän suunnitelmallisemmin.

joo ja kysymykseen: onko kukaan ajanut pitkiä matkoja vähillä hiilareilla tankkaamatta? vastaan: jep.

Viestin otsikko: Re: polkupyöräily
ViestiLähetetty: 2008-04-02 12:07:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nostetaan pyöräilyketjua, kun kelit ja kausi on alkanut.

Totesin vanhan Konani loppuunajetuksi ja -kuluneeksi, remppa ois tullu saman hintaseksi kuin uusi. Ostin siis uuden, nyt päädyin kokeilemaan cyclo-crossaria. Tarkemmin otin Focus Mares Crossin. Tuntuu hyvältä ja toimii hyvin, oon nyt testaillu sitä asfaltilla, lumella, soratiellä ja polulla. Kaikissa ajaminen onnistui vaikeuksitta, tosin tuo maastopolkuajelu on ollu aika vähäistä joten kunnon testailut jää sitten kesemmälle. Samoinkuin pyörän kestävyydestä ei vielä voi mitään sanoa muutaman ajokerran jälkeen. Hintaa tolla oli muutaman euron alle tonni. Onks muilla tulossa/tullut uutta "kalustoa"?

ViestiLähetetty: 2008-04-14 19:24:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Meikä kävi tänään ostamassa uuden fillarin; Nishiki bigfoot K-29-D. Eka lenkki takana sorateitä, metsäteitä, vähän polkujakin. Kivasti kulki harrastajan ohjaamana :mrgreen:

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-04-14 19:40:52 
Poissa
landekarppi
landekarppi

[-o< Mie ku saisin oman pyöräni kuntoo, ni pääsis lasten kans liikkumaa... [-o< Kunhan pikkuveli tulis korjaa joku päivä... [-o<
Sitte tiiän, et paljo tulee vietettyä pyöräilees... myös tuonne K otan pyöräni mukaa, ni sielläki saa pyöräillä... :wink:

ViestiLähetetty: 2008-04-14 20:07:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

phe kirjoitti:
Tarkemmin otin Focus Mares Crossin. Tuntuu hyvältä ja toimii hyvin, oon nyt testaillu sitä asfaltilla, lumella, soratiellä ja polulla. Kaikissa ajaminen onnistui vaikeuksitta

Tervetuloa Focus-kuskien joukkoon! Itselläni on Lost Lagoon Ltd. ja olen ajanut sen rappujakin alas. Focuksesta voin sanoa sen, että larunpyörässä on vaihtohyvitys kalliinpaan ja ajattelin ostaa uuden Focus Lost Lagoonin, tällä kertaa levarien kanssa. Mutta eihän entistäkään ole ajettu loppuun! :lol:

ViestiLähetetty: 2008-04-14 23:09:29 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mun pyöräilykauden alku oottaa enimpien katupölyjen siivousta.

ViestiLähetetty: 2008-04-15 19:18:03 
Poissa
sintti
sintti

Mun pyöräilykausi kestää läpi vuoden, tosin mulla onkin neljä fillaria tossa seinällä :roll:

ViestiLähetetty: 2008-04-15 20:04:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täällä lakeuksilla se pyörä on oiva kulkupeli. Me "iäkkäämät mummelit" varsinkin harrastetaan sitä kun jalat on vähän heikot ja muutenkin se on joutuisampi menopeli.

Viime kesänäkin kun jalka oli tapaturman jäljiltä heikossa hapessa niin pyörä auttoi liikumisessa. Ainoa ongelma oli pysähtyessä katella jokin tolppa jotta sai pyörän toppaamaan niin ettei tavinnut laittaa jalkaa maahan.
Niinpä minua nauratti kun lääkäri ilmoitti käsileikkausen jälkeen ettei sitten pyörällä ajeta ainakaan kuuteen viikkoon. Ja siihenkin annetaan erikseen vielä lupa.

Eli mun pyöräilykauteen tuli katkos, täällähän on voinut fillaroida melkein koko talven.

ViestiLähetetty: 2008-04-15 20:18:37 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Climber kirjoitti:
Mun pyöräilykausi kestää läpi vuoden, tosin mulla onkin neljä fillaria tossa seinällä :roll:

Mulla kausi on myös yhtä pitkä, vaikkakin alla on aina sama ruosteinen äidiltä peritty Nopsa. Täällä paskasa kaupunnissa kun pöllitään kaikki vähänkin kalliimman näköiset menopelit heti, kun selkänsä kääntää.

ViestiLähetetty: 2008-04-16 07:57:39 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:shock: :evil: Erihanna, niin tehää myös täällä ja etenkin keväisin... :evil: Eikä voi ees varastossa pitää pyöriä, ku ne rikotaa vaa joudun pitää omalla takapihalla... :evil: Onneks sellanen nyt on ja aidalla ja portilla varustettuna... [-o<
Moni muuki pitää pyörääsä takapihallaa, vaik kerrostalo-alue tää onki... [-o<
Nyt menee OT... =P~
Reilu vuos sitte, ku sain toisen pyörän ja entine oli vähän aikaa etupihal auki (oli tarkotus viedä se romuttamolle, kun ei vaihteet eikä jarrut enää toiminu, ne kun oli rikottu talven aikana tuos varastos ja olihan se pyörä vanhaki...), ni ei menny kauaa, ku likka tuli sanomaa, et "äiti, siun vanha pyörä katos tuosta??!!" Oiskoha olt puol tuntia, ni sitä ei enää olt siel... :shock: Se hyvä puoli siin oli, et miun ei tarvinnu lähtee sitä viemää mihkää... :twisted:
Ja samana vuonna kuulin, et täst viedää pyöriä venäjän puolelle... et ei kannata ees yötä pitää pyörää etupihal, vaik lukos oiski... :shock: :evil:

ViestiLähetetty: 2008-04-16 08:43:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään alkoi työmatkapyöräilykausi. Taivaallista, aivan loistavaa. Mulla tuli kyllä selkeästi joku "seinä" vastaan ekan puolen tunnin jälkeen. Varmaan tottumattomuutta tai jotain. Noo, paluumatka on sitten 8 tunnin päästä. Täytyypi tankata kunnolla.
=P~

Pyörävarastelu on kyllä aivan perseestä. Ei viitsi paljoa yli 500 euroa panostaa pyörään kun ei ole mitään yksityiskoppia missä sitä säilyttää. Myös osien vienti on v*ttumaista. Mulla on kerran viety pikalukittu satula (jousitettu, harmitti), ja kerran se pikalukko, kun satula oli vaijerilla kiinni pyörän rungossa. Niin että pujotteli voro sitten ees pikalukon mukaansa kun ei satula lähtenyt =D>

ViestiLähetetty: 2008-04-16 18:02:01 
Poissa
sintti
sintti

Käyttöpyöränä on fixi jonka uskaltaa lukittuna jättää hetkeksi ulos, mutta kotona on kaikki pyörät seinällä. Yöksi jos jättää pyörän kuin pyörän ulos, niin jos sitä ei varasteta/siitä varasteta osia, niin sitten se rikotaan. Niin se vain on ja sen mukaan toimitaan.

ViestiLähetetty: 2008-04-17 06:58:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Climber kirjoitti:
Yöksi jos jättää pyörän kuin pyörän ulos, niin jos sitä ei varasteta/siitä varasteta osia, niin sitten se rikotaan. Niin se vain on ja sen mukaan toimitaan.

Ei minulla ole ollut koskaan tuollaisia ongelmia. :o

ViestiLähetetty: 2008-04-17 07:27:31 
Poissa
voipallo
voipallo

Ei kyllä mullakaan, siis sitä hirvittävää vaimon fillarin varastamista lukuun ottamatta. Ihan rauhassa on nytkin saanut olla koko talven pihalla.

― Kurt Vonnegut

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 12 13 14 15 16 17 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00