Minulla on suvussa lääkäreitä ja niiden lisäksi vielä useampi lääkärituttukin. Heidän kanssaan olen onneksi alusta asti päässyt juttelemaan asiallisesti, ilman "rasva tappaa"-kommentteja. Kolme on ollut aktiivisen kiinnostuneita perheemme kokeiluista - ja loputkin alkoivat miettiä viimeistään siivä vaiheessa, kun olin kolmatta kesää ilman allergiaoireita.
Harvakseltaan olen kuullut outoja vastauksia, jopa pelottelua terveysalan ihmiseltä, ja ravitsemustutkijoilta vielä hiukan useammin. Koska aloin keskustella heidän kanssaan vasta kolmen vuoden karppauksen jälkeen, on nämä kommentit usein saatu asiallisesti selvitettyä, vaikkemme olisi samaa mieltä olleet keskustelun jälkeenkään...
Mutta ehdottomasti pahimmat kommentit ovat tulleet enemmän ja vähemmän koulutetuilta maallikoilta, jotka ovat aina tienneet miten pitää syödä

. Foorumin perusteella näitä on liikkunut monen muunkin karpin lähipiirissä mm. työpaikan sosiaalitiloissa: he ensin kertovat, miksei näin voi tehdä ja hetken kuluttua toteavat etteivät he oikeastaan tiedä eivätkä haluakaan tietää asiasta mitään. Siinä sattaa jäädä hiukan puun ja kuoren väliin, vaikka sen jälkeen pysyisi hiljaa kuin ahvena kivellä. Onneksi sentään ystävät saa valita ...
terv. els