karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-30 11:08:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-04-27 09:33:25 
Poissa
sintti
sintti

No niin..tuskin tätä saittia vielä osaan edes käyttää, kun en edes Avatarta osaa lisätä.. :cry:
..mutta kiloista ON PÄÄSTÄVÄ!! Housut kiristää, vaakaa ei ole ja kaikki on hieman hakusessa...hiilarit niin vähissä kuin vain osaan. Rasvan määrä..kuinka ihmeen paljon sitä oikein tarvitsee syödä? Aamupalaksi meni eilistä salaattia pari ruokalusikallista, voissa paistetut 1,5 Wilhelmiä,sentin siivu kermajuustoa, rkl Koskenlaskijaa ja loraus pähkinäöljyä. Neitsyt-sellaista. Ja rasvan määrä tökki.. :oops: ja kaffeeta on tullut juotua kevytmaidolla. Vichypullo on vieressä koko ajan. Olenko ihan hukassa, hunningolla, väärillä jäljillä?? Vai mitä? :shock:
Auttakee hyvät immeiset ummikkoa? :lol:
Pituutta on 169 (ikää 43v vaikkei siltä tunnu eikä uskois) ja viimeksi kun vaakaa käytin joulukuussa, painoa oli about 72. Nyt sitä on tullut varmasti 5 kiloa lisää. Missä miun VYÖTÄRÖ ON??!! #-o

Tässä tämän päivän mitat nauhalla
Rinnanympärys 103 cm
Rinnan alta 88 cm
Vyötärö 93 cm :cry:
Pömppis 114 cm :roll:
Reisi 65 cm
Alli 34 cm

Voi jee.. #-o
Eli jos ajatellaan että pitäis olla SOPUSUHTAINEN tiimalasin eikä kartion muotoinen niin..aikas paljon pitää senttejä sulatella.

Kaapissa on Seesaminsiemenöljyä. Sitä ei Finelistä löytynyt edes. Eikä pullo kerro öljyn arvoja.. :cry:
Olisi kiva tietää, voisinko sitä syödä? Se kun maistuu huomattavasti paremmalle kuin oliiviöljy :oops: :D
Onko kenelläkään kokemuksia?

ViestiLähetetty: 2008-04-27 10:45:21 
Poissa
sintti
sintti

No niin, minäkin vasta eilen tänne rekkasin.. Tervetuloa!

Eli, sinuna, kuten minäkin tänään teen, niin lue läpi täältä vanhat tekstit, sekä hanki muutama kirja aiheesta. Tuolla on se kirjanauha, niin siitä voi miettiä mitkä hankkisi.
Minulla on 2 Lauritzonin opusta, sekä Atkinsin. Ja tilauksessa on Heikkilän ja sen Varpu jotain.. en muista.
Täältä saa paljon tietoa jos vaan viitsii etsiä.

Ja lue läpi vaikka se mun eilinen kysymys, ja vastauksia siihen, eli ketokarppaus > ei grammaakaan...

Onnea matkaan! :D

ViestiLähetetty: 2008-04-27 10:52:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa!

Minusta alussa on oleellista oikeiden ruoka-aineiden löytäminen, ja niiden syöminen kun on nälkä. Ajan kanssa voit sitten ruokien määriä ja rasvojen laatua parannella kroppaasi kuunnellen. Tämähän on elämäntapa, ei kuuri. :)

ViestiLähetetty: 2008-04-27 11:05:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla oli melkein samat mitat 15 kiloa isompana. :shock:

Ollaan samassa painoindeksissä sun kanssa, mutta mulla on (ilmeisesti) aavistus lihasta ja ne "kriittiset" mitat pienemmät ku sulla ny. Ei ny mitään järettömiä, mutta kokoja 40-42 käytän. Tosin mullakin on tässä ny projekti saada enemmän lihasta ja vähemmän läskiä, putosi paino tai ei.

Ei muutaku salille ja lenkille ja helevetisti tzemiä!! :) :smt026 :resp:

ViestiLähetetty: 2008-04-27 11:10:48 
Poissa
sintti
sintti

lucy.ferina kirjoitti:
Mulla oli melkein samat mitat 15 kiloa isompana. :shock:

Ollaan samassa painoindeksissä sun kanssa, mutta mulla on (ilmeisesti) aavistus lihasta ja ne "kriittiset" mitat pienemmät ku sulla ny. Ei ny mitään järettömiä, mutta kokoja 40-42 käytän. Tosin mullakin on tässä ny projekti saada enemmän lihasta ja vähemmän läskiä, putosi paino tai ei.

Ei muutaku salille ja lenkille ja helevetisti tzemiä!! :) :smt026 :resp:

Huips :)
Juuh..mä olen aikanaan urheillu nuorena paljon ja olen tällainen "raskastekoinen" ollut aina. En siis todellakaan mikään minihame-tyyppi :lol:
( Lue..jalat ku talontolpat )
Tässä se on tullut pikkuhiljaa tuo kilomäärä ja nyt jo niin kamala eturessu ( ihan oma kauppakassi.. :roll: ) että Pilates ja Putkisto harkinnassa. Selkävamman vuoksi. Sali ja sulkis olis ihanii mut ei selkä kestä :cry:
Kiitos vastauksesta ja samoin tsemppii sullekin :D :smt023

ViestiLähetetty: 2008-04-27 11:15:00 
Poissa
sintti
sintti

Neitikevät kirjoitti:
No niin, minäkin vasta eilen tänne rekkasin.. Tervetuloa!

Eli, sinuna, kuten minäkin tänään teen, niin lue läpi täältä vanhat tekstit, sekä hanki muutama kirja aiheesta. Tuolla on se kirjanauha, niin siitä voi miettiä mitkä hankkisi.
Minulla on 2 Lauritzonin opusta, sekä Atkinsin. Ja tilauksessa on Heikkilän ja sen Varpu jotain.. en muista.
Täältä saa paljon tietoa jos vaan viitsii etsiä.

Ja lue läpi vaikka se mun eilinen kysymys, ja vastauksia siihen, eli ketokarppaus > ei grammaakaan...

Onnea matkaan! :D

Kiitos :D
Monta päivää olen nytkin täällä surffaillut. Ja joskus reilu vuosi sitten jo.. Silloin vähensin hiilareita ja söin opiskeluaikoina salaattia kastikkeen kanssa koulun ruokalassa. Niissä kastikkeissa ei jauhoja käytetty. Sokeri ei ole edes ongelma, kuin piilosellaisena. Sitä ei tee mieli. Huomasin selvästi tuolloin 4 kk:n aikana, että ruokailun jälkeinen väsymys ja kylmyys jäi pois. Nyt vaan ongelmana se rasvan määrä... Kun näyttäis että monilla paino alkanut pudota kunnolla vasta rasvamäärän ollessa kohdillaan. Lusikallako sitä? :smt005 :whistle:

ViestiLähetetty: 2008-04-27 11:18:39 
Poissa
sintti
sintti

hidee kirjoitti:
Tervetuloa!

Minusta alussa on oleellista oikeiden ruoka-aineiden löytäminen, ja niiden syöminen kun on nälkä. Ajan kanssa voit sitten ruokien määriä ja rasvojen laatua parannella kroppaasi kuunnellen. Tämähän on elämäntapa, ei kuuri. :)

Hei :)
Niin..sitä elämäntapa-ajattelua olen jo kauan yrittänyt sisäistää. Leipä on vaarallista. Sitä en haluaisi edes ostaa kotiin. Hirmu,hirmu vaarallista =P~
Mutta lapsille on välillä ostettava. Onneksi tuolla reseptiosiossa näytti olleen karpeillekin sopiva variaatio leivästä. Huh..ai ku ihanaa :wink:
Yksin yritin ensin tätä asiaa viedä, mutta kun oon uusi asukas pienessä paikassa ja muutenkin aina yksin, luojan kiitos on tämä saitti!! Kiitos vastauksestasi ja mukavaa kesän odotusta :D

ViestiLähetetty: 2008-04-27 11:46:49 
Poissa
sintti
sintti

Aloita vaikka se liikkuminen reippaalla kävelyllä! Aamuin illoin, + arki/hyötyliikunta esiin, eli raput ylös., ei hissillä, pyöräile tai kävele töihin, jne.

Pilates ja jooga ovat hyviä muotoja jos on ylipaino ja selkävaiva, sitten kun paino laskee, niin voi aloittaa muita liikuntamuotoja.
Meille ainakin koulussa opetettiin että lenkkeily on ihan paras vatsalihasliikunta, kun hengittää ja huohottaa niin vatsa saa paremmin kyytiä kuin millään punttisohjelmalla.

ViestiLähetetty: 2008-04-27 11:55:15 
Poissa
sintti
sintti

Neitikevät kirjoitti:
Aloita vaikka se liikkuminen reippaalla kävelyllä! Aamuin illoin, + arki/hyötyliikunta esiin, eli raput ylös., ei hissillä, pyöräile tai kävele töihin, jne.

Pilates ja jooga ovat hyviä muotoja jos on ylipaino ja selkävaiva, sitten kun paino laskee, niin voi aloittaa muita liikuntamuotoja.
Meille ainakin koulussa opetettiin että lenkkeily on ihan paras vatsalihasliikunta, kun hengittää ja huohottaa niin vatsa saa paremmin kyytiä kuin millään punttisohjelmalla.

Juuh..onneksi asun 2-kerroksisessa asunnossa. Rappuja tulee rampattua välillä ihan huvinki vuoksi että saisi liikuntaa takamukselle :lol:
Ja kävelyllä oon käynyt mahdollisimman usein. Niin että hiki tulee. Juosta ei voi valitettavasti tällä selällä :(
Kävellessä on kiva joskus oikein keskittyen "Puristaa p***eestä" kuten Rampe :wink:
Tai sohvalla istuessa tehdä tietosesti, vaikka lemppariohjelmaa katsoessa, pakarapuristuksia. Kun sen päällä kerran muutenkin istuu tuntitolkulla, miksei samalla hyödyntää sitä istumista.. :D
Kauhea opettelu muistaa juoda tarpeeksi. On vaan alettava seurustelemaan tuon pullon kanssa. Siis kirkasta.. :oops: öh..wettä :wink: Ja kuljetettava sitä mukana koko ajan.
Josko se siitä.
Onko Pilates, Putkisto tai jooga todella tepsinyt joillakin? Kokemuksia olis kiva kuulla :D

ViestiLähetetty: 2008-04-27 12:21:11 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Hei ja tervetuloa joukkoo tiivistymään!!! :wink:
Mittanauhaa kannattaa tuijotella ja tavotevaatteita mallata sillo tällöi, ni kyl se painoki joskus tippuu, ajan kanssa... =P~
Ja opetella syömää nälkää, ei mielitekoihin... niistä mieki pääsin eroo, vaik entinen tunnesyöppö olenki... karppaus paransi miut siitä... [-o<
Mie söin enne kans monta kertaa päiväs ja liikaa, ja huomasin, et en tarvia enää nii paljoa, en ees aamupalaa... [-X
Lapsille ostan joskus myös ei-karppia, mut aika harvoi... kaapista ku löytyy vaa karppia, syö sitä, mitä on... :wink:
Ja ottae huomioo, mitä olen täs karppauksen aikana kokenu, ni entisel tyylil oisin paisunu entisestää... (tästä tosiaa tuli elämäntapa ja elämä koki rajun muutoksen...) [-o<
Nii, kannattaa lukasta parikin kirjaa aiheesta ja kokeille, mikä tyyli tepsii ja mikä "kolahtaa" helpoimmin päähän, ni noudattaa sit sitä... :wink: Iteki lukenu montaki kirjaa ja Atkins oli se, mitä miun tyyli on... :wink:
Liikunnasta sanosin sen, et mie pakkoliikuin vuosia, enkä nauttinu siitä yhtää... sit vasta ku aloin liikkua sillo ku huvittaa, ni alko olla kivaa... ja nyt liikun omaks ja lasten iloks... =P~

ViestiLähetetty: 2008-04-27 12:48:21 
Poissa
sintti
sintti

KristiinaT kirjoitti:
:wink: Hei ja tervetuloa joukkoo tiivistymään!!! :wink:
Mittanauhaa kannattaa tuijotella ja tavotevaatteita mallata sillo tällöi, ni kyl se painoki joskus tippuu, ajan kanssa... =P~
Ja opetella syömää nälkää, ei mielitekoihin... niistä mieki pääsin eroo, vaik entinen tunnesyöppö olenki... karppaus paransi miut siitä... [-o<
Mie söin enne kans monta kertaa päiväs ja liikaa, ja huomasin, et en tarvia enää nii paljoa, en ees aamupalaa... [-X
Lapsille ostan joskus myös ei-karppia, mut aika harvoi... kaapista ku löytyy vaa karppia, syö sitä, mitä on... :wink:
Ja ottae huomioo, mitä olen täs karppauksen aikana kokenu, ni entisel tyylil oisin paisunu entisestää... (tästä tosiaa tuli elämäntapa ja elämä koki rajun muutoksen...) [-o<
Nii, kannattaa lukasta parikin kirjaa aiheesta ja kokeille, mikä tyyli tepsii ja mikä "kolahtaa" helpoimmin päähän, ni noudattaa sit sitä... :wink: Iteki lukenu montaki kirjaa ja Atkins oli se, mitä miun tyyli on... :wink:
Liikunnasta sanosin sen, et mie pakkoliikuin vuosia, enkä nauttinu siitä yhtää... sit vasta ku aloin liikkua sillo ku huvittaa, ni alko olla kivaa... ja nyt liikun omaks ja lasten iloks... =P~

Hei hieno tuo sun kilomäärä!! Siis pudonneiden :D
Mulla lähinnä ongelmana se etten muista syödä. Syön sit kun on nälkä, mutta just sitä hiilaripöperöö eli nopeeta olen hotkinut..leipää..yih.. joka ei todellakaan anna mitään. Rakastan vihanneksia ja vettä mutta arvaapa vain, muistanko itse niitä nauttia vaikka kaikkia ystäviäni kiusaan ainaisella muistuttamisella :oops: :D
Vuosia olen jo näitä lueskellut ja tiedän että just karppaaminen on se mun juttu. Ainoa mikä tässä nyt on se "musta-aukko" on todellinen rasvan määrä päivittäin?? :smt102
Kun sitä vaakaa ei ole ja olettaisin painavani about 80 kiloa,ainakin 15 pitäisi lähteä ( no ainakin 10!!) ja ihan elämäntapa inkkari eli karppi haluaisin olla. Tähän juttuun uskon ja ihailen toisten aikaansaannoksia välillä ihan oikeasti huuli pyöreenä :lol:
Juuh..goottirokkii kovalle ja kuullokkeet korviin ja mammakin hyllyy pitkin kylänraittia vallan hurmoksessa :wink: :resp:

ViestiLähetetty: 2008-04-27 14:48:50 
Poissa
sintti
sintti

Ihan uskomatonta! Viikon verran olen yrittänyt karttaa hiilareita ja juonut paljon vihreetä teetä (jolla fantastisia ominaisuuksia, niin kenelle tahansa, kuin varsinkin laihduttajalle tai muuten vain terveydestään tarkalle). Äsken kävin saunassa. Yleensä olen lähinnä kuivunut lauteilla vaikka kuinka alas olen lämmön asettanut. Nyt hiki VALUI NOROINA pitkin vartaloa!!!! Onko muilla samoja kokemuksia?? Vihdoin tiedän minäkin mitä on hikoilla saunassa :roll: :lol:

ViestiLähetetty: 2008-04-27 16:42:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervetuloa!
Mä kanssa voin laittaa että vaikka olen 20kg painavampi, mitat on aikas samat :shock:

Hikoamisesta mulla on ollut nyt kokemusta, että aineen vaihdunta oli stopissa kun imetin ja en hionnut vaikka olisin mitä tehnyt. 2kk imetyksen loputtua, normaali hikoaminen :)

Tsemiä!

ViestiLähetetty: 2008-04-27 18:36:12 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

hei, minullakin lisääntyi hikoilu kun aloitin karppaamisen. saunassa hikoilen yhä.
niin ja tulin vain sanomaan, etten minä tuota liikuntaa ole paljoa koskaan harrastanut (jaa no hölkkäsinhän mä nuorena vuoden pari :shock: )-

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

ViestiLähetetty: 2008-04-27 21:39:09 
Poissa
sintti
sintti

Angelica kirjoitti:
Tervetuloa!
Mä kanssa voin laittaa että vaikka olen 20kg painavampi, mitat on aikas samat :shock:

Hikoamisesta mulla on ollut nyt kokemusta, että aineen vaihdunta oli stopissa kun imetin ja en hionnut vaikka olisin mitä tehnyt. 2kk imetyksen loputtua, normaali hikoaminen :)

Tsemiä!

Höh..hassua..että noinkin suuria kiloerpja voi olla ja samoja mittoja. Ei tajuu.. :shock:
Mut en mä kyllä paina sen enempää. Johtuisko sitte erilaisista lihasmassoista.. Mulla ei taida olla ku pullamössö läskii ja sehän ei niin paljon paina ku lihas :oops:
Aikas hassua oli kyllä kokea ihan oikeata hikoilua! Melkein pelästyin et mihin mussa on tullu reikiä!! :lol:
Kiitos tsemppiä sulle myös ja mukavaa kesän odotusta :D
Kyl tää tästä..periksi ei anneta! :smt041
Aaahup! Huliihup!

ViestiLähetetty: 2008-04-27 21:44:23 
Poissa
sintti
sintti

tarjamaria kirjoitti:
hei, minullakin lisääntyi hikoilu kun aloitin karppaamisen. saunassa hikoilen yhä.
niin ja tulin vain sanomaan, etten minä tuota liikuntaa ole paljoa koskaan harrastanut (jaa no hölkkäsinhän mä nuorena vuoden pari :shock: )-

Hei :)
ehkä se liikkuminen on eniten antavaa sit ku sen tekee ihan puhtaasti liikkumisen halusta? Ei mikään muukaan väkisin tehtynä kivaa ole..Kävelyt oon alottanut ja kyl se raitis ilma on aina mut paremmalle tuulelle saanu ja sit sitä on jotenki tyytyväisempi itteensä kun on edes vähän liikkunut :)
Mukavaa kesän odottelua sulle myös ja tsemppiä :D

ViestiLähetetty: 2008-04-28 09:10:55 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Mie hikoilin kans sillo alus iha älyttömästi, nyt en voi sanoa enää mitää... :wink: Ja palelen nyt pirun helposti, et saa viel miettiä, mitä laittaa ulos päälle, et tarkenee... =P~ K nauro, et ei voi enää paleltaa, mut sanoin, et kyl voi ja paleltaaki... :shock: :wink:

ViestiLähetetty: 2008-04-28 09:31:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rasvaa sellaiset 150g -> päivässä.
Tsemppiä sullekin!

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-05-01 09:29:32 
Poissa
sintti
sintti

KristiinaT kirjoitti:
:wink: Mie hikoilin kans sillo alus iha älyttömästi, nyt en voi sanoa enää mitää... :wink: Ja palelen nyt pirun helposti, et saa viel miettiä, mitä laittaa ulos päälle, et tarkenee... =P~ K nauro, et ei voi enää paleltaa, mut sanoin, et kyl voi ja paleltaaki... :shock: :wink:

Nii..sie oot sellai kukkakeppi :D :wink:
Onneks K lämmittää sinuu..hih...

ViestiLähetetty: 2008-05-01 09:32:56 
Poissa
sintti
sintti

MademoiselleS kirjoitti:
Rasvaa sellaiset 150g -> päivässä.
Tsemppiä sullekin!

AAAH!!! Ihana ihminen! :smt043 :respect:
Tulihan SE sieltä vihdoin!!
Mutta MITEN IHMEESSÄ tollasen määrän rasvaa kukaan saa alas päivässä??? IIIIK!!! :smt102 :smt119 :smt120
HAUSKAA VAPPUU MUUTEN KAIKILLE :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00