karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-24 13:07:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Catarinan coetukset
ViestiLähetetty: 2008-04-27 18:57:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt luettuani lähes kaiken, mitä foorumilla on warriorista kirjoitettu, olen päättänyt aloittaa itsekin. Huomenna, kuten tapanani on.

Tavoitteeni ovat kristallisoituneet mielessäni seuraaviin kolmeen asiaan (tärkeysjärjestyksessä).

1. Kun paastoan iltapuoleen asti, pääsen kärsimästä huonoa omaatuntoa kaikesta syömästäni ruoasta. Tämä huono omatunto on jatkoa aikaisemmin sairastamalleni syömishäiriölle (vaikka pidänkin itseäni tervehtyneenä, en oikeasti parane kai koskaan). Ja kun sitten syön illalla, voin tehdä sen kärsimättä. Voin todellakin SALLIA itselleni hyvän, karppieväistä koostuvan aterian.

2. Koska olen myös liikunta-addikti, koetan muuttaa liikuntakäyttäytymistäni terveempään suuntaan. Keskityn peruskestävyyttä parantavaan liikuntaan ynnä kuntosaliin. Misukisun kirjoitukset "paleoliikunnasta" olivat hyvää luettavaa!

3. Ei kai se nyt haittaisikaan, jos vielä saisi tiristettyä painonsa tuohon 68 kiloon...

Huomenna alan sitten kirjata tänne syömisiäni, liikkumisiani ja tuntojani tuosta ensimmäisestä tavoitteesta.

Viestin otsikko: Re: Catarinan coetukset
ViestiLähetetty: 2008-04-28 19:35:44 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ensimmäinen päivä lähes lopuillaan. Näin se meni:

-Aamulla lusikallinen kookosöljyä ja kahvia.

-Päivän aikana join kahvia, valkoista teetä ynnä vettä.

-Kotiuduttuani nautiskelin taas lusikallisen tuota kookosöljyä, jotta nälkä pysyisi aisoissa ruoanvalmistuksen ajan.

-Ja sitten kasviksia, lihaa, maustamatonta jogurttia, pähkinöitä, omena, 5 palaa tummaa suklaata. Kasvikset ja lihat rasvassa uitettuina (voita ja oliiviöljyä.)

Menin käymään salilla heti töiden jälkeen. Kulkihan se treeni ihan hyvin, mutta tarkoituksella tein kevyemmän (paleotyyliin): pieniä pyrähdyksiä aerobisissa laitteissa, lihaskuntoa lähinnä keskivartalolle. Päivän mittaan ehkä olin hiukan nälkäinen, mutta en kärsimykseen saakka.

Olen ollut lähes vatsavaivaton heti, kun jätin viljat ruokavaliosta pois. Nyt kuitenkin illalla vatsa on ihan vesiripulilla. Näinköhän se johtuu kookosöljystä? Olen kyllä käyttänyt aiemminkin, mutta en tyhjään mahaan... Vai iskikö vatsatauti?

Huomenna on kuitenkin syytä jatkaa soturointia!

ViestiLähetetty: 2008-04-29 08:10:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilen aamulla vaaka näytti 73,5 kg ja tänään, jihuu, 72,7! Taas meni aamulla kermakahvit liukkaasti alas, eikä edes ajatuksissa käynyt mikään kiinteä eväs.

Täällä aina sanotaan, että vaa`an lukemaa ei sovi tuijottaa ja nesteitä se vain on, mutta kai sitä voi motivaattorina ihan luvallisesti käyttää? Ja aurinkokin paistaa!

Mitähän herkkua suunnittelisi illaksi?

ViestiLähetetty: 2008-04-29 15:43:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vapaapäivä meni mukavasti täällä foorumilla, ja eväänä oli vain valkoinen tee ja teelusikallinen kookosöljyä. Nälkä tuli tasan puoli neljä. Keittelin ruusukaalia, söin karjalanpaistinjämiä, voita ja jälkkäriksi vadelma-kerma-rahkaa.

Olo mitä mainioin muuten, mutta nyt aterian jälkeen hieman pinkeä. Tänään en urheile, joten jaksamisongelmaa ei ole ollut eikä kai tulekaan. Voihan olla, että illan aikana menee vielä joku pähkinä vaikka.

ViestiLähetetty: 2008-04-30 09:20:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilen iski iltapuolella kova väsy. Ennen yhdeksää jo raahauduin petiin ja nukuin vappuaattoaamuun klo 9:ään. Siis 12 tuntia! Onneksi oli tähän mahdollisuus. Tavallisesti kun tuo kello herättää jo puoli kuudelta. Päätä jomotti. Siihen hoidoksi gramma parasetamolia.

Söin eilen vielä lisää kaikenlaista pientä. Kalorilaskurin mukaan suurin piirtein kalorit 1500, hh alle 40 ja proteiinit yllättäen myös alle 40. Loput namirasvaa.

Aamulla palkitsin itseni käymällä vaa`alla ja kas, paino humpsahtanut vielä alas: 72,1 enää. Olen siis ateriarytmiä muuttamalla pudottanut 1,4 kg vain kahdessa päivässä! Uskomatonta!

Ei tämä ikuisesti voi jatkua, mutta nautitaan niin kauan, kuin voidaan. Ja nyt on vappukin tulossa, voi olla että kuoharissa on hiilareita liikaa. Täytyy selvittää. Mutta nyt kuitenkin: kaksi mukillista kermakahvia. Nälkä ei ole, mutta jonkin verran olisi taas hinkua syödä jotain muutakin.

Muuten olen viettänyt oikeaa soturielämää. Lähes käsirysyksi eteni eilinen kiista 12-vuotiaan tyttäreni kanssa: halusi lähteä vappujuhliin, jossa yövytään teltassa ties missä. Kielto johti tavaroiden paiskomiseen, huutoon ja mekastukseen. Vappu vietetään kumminkin kiltisti äidin ja perheen kanssa.

ViestiLähetetty: 2008-05-01 09:59:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vappuaatto meni juuri niin kuin ei pitänyt. Kuoharin sumentamana lähetin lapset kioskille hakemaan jotain hyvää. Söin siis mm. maltodekstriinillä kuohkeutettua jäätelöä ym. sonnaksi luokiteltavaa. Hiilarit pomppasivat melkein 80:een. Silkkaa sokeria.

Koska kuoharia meni suhteellisen vähän (alle puoli pulloa), "järkiinnyin" illan mittaan ja päässäni alkoivat taas pyöriä synti ja sovitus: siispä vielä tunti crosstraineria vapun kunniaksi. Tämähän oli just sitä, mistä haluan päästä eroon!! Ruoan pitäisi olla sallittua myös minulle.

Aamulla tietysti kova nälkä, mutta sen hiljensin kermakahvilla. Sitten suuntasin kuntosalille. Arvata saattaa, oliko yksinäistä. Mutta kokeilin sitten uusia laitteita, kun kukaan ei ollut katsomassa. Pyöräilin matkat, tein taas pieniä pätkiä aerobista ja niitä lihaskuntojuttuja sitten siihen väliin. Pari tuntia vierähti ja kaloria paloi yli 800. Palautusjuomana nyt valkoinen tee ynnä kookosöljy. Toivottavasti ne eiliset hiilarit on nyt kulutettu ja poistettu kroppaani kiusaamasta. Parannuksen teko voi alkaa.

ViestiLähetetty: 2008-05-01 17:42:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Pää on ollut kuin sumussa. Johtuuko sitten eilisestä mätöstä tahi siitä, että olen liikkunut paljon suhteessa syömisiin?

Päivälliseksi söin nyt kermalohta ja wok-vihanneksia. Myöhemmin syönen puolukkarahkaa. Täytyy panostaa nyt proteiineihin, koska ne jäävät minulta helposti saamatta.

Huomenna on työpäivä, ja se sopii. Töissä on helppo olla syömättä. Olen muutenkin osaston outo lintu: en syö paikan eväitä ja muutenkaan en juuri mitään. Kukaan ei kiinnitä mitään huomiota siihen, että olen eväättä tyystin. Toisaalta viikonvaihteessa lähden reissuun. Se tietää kyläilyä ja hotelliyöpymisen. Taidan jo nyt sallia itselleni sen hintaan kuuluvan aamupalan. Jos nyt jotain syötävää löytyy...

Huomenna aamulla loikkaan ensi töikseni vaa´alle. On niiiiin kevyt olo!

ViestiLähetetty: 2008-05-02 15:50:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Just. Eilinen kevyt olo oli harhaa. Tänään vaa´alla oli plussaa.

Potutukseen söin aamulla emmentalia ja lihahyytelöä. Palan painikkeeksi kurkkupätkä ja omppu. No, sitten en muuta syönytkään, ja TAAS on kevyt olo!

ViestiLähetetty: 2008-05-03 07:20:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilinen ilta meni sopivasti syödessä. Hyvä olo kaikin puolin ravitsemuksellisesti, mutta flunssa vaivaa.

Tänä aamuna vaaka näytti ystävällisesti 71,5 kg! Se tarkoittaa kahta miinuskiloa yhteensä viidessä päivässä. Ei ihan huono. Mutta tämän painon alle minun on perinteisesti ollut hyvin vaikea päästä. Ja sitten motivaatio syömisten suhteen saattaa hiukan nuukahtaa... Nyt ei saisi käydä näin.

Viikonlopuksi lähden reissuun. Muut ihmiset huolehtivat ruokkimisestani. Sen pitäisi sujua hyvin: makuaisti on poissa. Toisaalta minun repsuni eivät KOSKAAN MILLOINKAAN tapahdu toisten nähden, vaan aina salaa ja omassa seurassa. Hmmm...

ViestiLähetetty: 2008-05-05 21:40:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viikonloppu meni sitten suurin piirtein oikein, mutta ateriajärjestystä en voinut/ halunnut pitää soturina, kun nyt kerran kyläiltiin. Hotelliyöhön kuului vielä aamiainen ja rapeaksi paistetut pekonit. Niitä piti ottaa.

Hyvää tarkoittava emäntä oli järjestänyt minulle gluteenittomat kahvileivät... Äh. Söin ne.

En ole kiusannut itseäni punnittautumalla nyt. Heti aamusta on kuitenkin paluu arkeen onnistunut kivasti. Kermakahvin voimin töihin. Soppaa päivälliseksi, parin tunnin pyöräilyt ja bodypumpit ja vielä iltapalaa. Nyt on taas oiva olo.

ViestiLähetetty: 2008-05-06 17:52:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Taidanpa siirtyä tuonne uuden kesäkampanjan puolelle jatkamaan tätä mukavaa ruokavaliota.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00