karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 14:16:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1484 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 171 72 73 74 75 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-05-15 13:26:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Totta puhut, kärry täyteen tavaraa ja useimmin alle 50 euroa, tai vain vähän päälle. Mutta, mutta, tavaravalikoima on yhä edelleen liian pieni ja monet asiat kallistuneet roimasti viimeisen puolen vuoden aikana. Niin on kyllä muissakin kaupoissa. Täällä kaupattomalla maaseudulla on ihan kiva seurata noita hinnannousuja, yleensä on pakko ostaa auton takapenkki ja takakontti täyteen, silloin harvoin kun kauppaan pääsee ja kiertää useampi kauppa samalla reissulla. Joitakin juttuja ostan pelkästään Lidlistä ja jotain muuta sitten sen mukaan mitä missäkin on tarjouksessa. Olisipa kiva kun olisi joku kauppa josta saisi kaiken ja vielä siedettävään hintaan, säästyisi tätä kallista bensaakin. Kauppapäivinä en hirviä nykyään laskea markoissa paljonko tuli maksettua, siinä on muuten laaki lähellä.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-05-15 15:34:35 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Nii joo, totta, jos tarvii isommalle porukalle ostaa. Mulla noi ruokakulut kun on aikas minimaaliset, niin Lidlin valikoima piisaa vallan hyvin. Taviskaupasta käyn hakemassa vain jotain pientä extraa, mitä Lidlissä ei ole.

ViestiLähetetty: 2008-05-15 16:32:16 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Määkin menin ihan sen salaattilingon takia Liiteriin, en löytänyt :evil: :evil:

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

ViestiLähetetty: 2008-05-15 20:35:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heinolan liiterissä oli vielä tänäänkin , ainakin viisi kappaletta.

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-05-16 20:29:36 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Ostinpahan tänään Lidlistä ranskalaista saksanpähkinäsalamia. Ihan hyvää!

ViestiLähetetty: 2008-05-16 21:15:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä ostin lidlistä tänään kaikenlaisia tarjoustuotteita ja vähän muutakin... 2 kiloa voita (1,99 500g), 3x10 munaa (0,99 /loota), green tea vanilla, darjeeling, suolapähkinöitä, hapankorppuja (vierasvaraksi), broccolimix (1,49 kilo) 4 pakettia pekonia, 3 purkkia vispikermaa, purkki maitorahkaa =25 euroa, ei paha....

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D

ViestiLähetetty: 2008-05-16 21:34:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Löysin eilen liiteristä hyvää ja kuivaa ranskalaista siideriä. Siis minun mielestä hyvää; maistuu vähän homeiselle omenalle eikä ole liikaa sokeria.

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-05-16 22:12:43 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

diesel kirjoitti:
Löysin eilen liiteristä hyvää ja kuivaa ranskalaista siideriä. Siis minun mielestä hyvää; maistuu vähän homeiselle omenalle eikä ole liikaa sokeria.

Se on aitoa siideriä, ei mitään keino litkua. Ehkä vähän liian hapanta mun makuun.

ViestiLähetetty: 2008-05-17 09:47:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä kai sitä pitää joka kaupassa katsoa että mitä ostaa eli mikä on halpaa ja vielä että milloinkin, hintoja muutellaan, pitää olla tarkkana. Lidlissä on edelleen edulliset vihannekset, mä syönkin vihanneksia vähän sen mukaan mikä siellä on edullista milloinkin, ja sillälailla kyllä säästää. Lidlissä on kanssa tietyt tuotteet mitkä on ihan parhaita, noita rasvasempia juttuja, ja mä tykkään kyllä eniten Lidlin maitorahkasta vaikka se tavallisen rasvatonta onkin. Pakasteruusukaali! Pähkinät ja mantelit on sopuhintaisia ja hyviä kanssa. Niihin roinalaareihin mä nykyään uhraan aikaani hirveän harvoin, ainoastaan silloin jos nyt mainoksessa on sattunut olemaan jotain kiinnostavaa.
Mun vaki Lidlissä on uudet kassapöydät ja ne korttimaksupäätteet. Musta ne kyllä on nopeuttanut kassatoimintaa, vaikka pitkähköjä jonoja on kyllä välillä edelleen mutta ne menee nopeampaan. Eipähän tartte odottaa viittä minutttia jonon seistessä kun joka mummo yrittää änkeä hartaudella ostoksiaan pieneen kassiinsa. Hupi kytätä siinä pitkällä hihnalla makaavia muiden asiakkaiden (yläkarppi) ostoksia on kyllä melkein jäänyt pois jonon edetessä nopeampaan :lol:

ViestiLähetetty: 2008-05-17 09:52:26 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

rantaiso kirjoitti:
diesel kirjoitti:

Se on aitoa siideriä, ei mitään keino litkua. Ehkä vähän liian hapanta mun makuun.

Mä tulin juuri äsken Lidlistä ja huomasin myös siellä noita pulloja. Aikansa niitä siinä hypistelin, mutta laitoin takas hyllyyn. Oli ne sen verran hintavia mun budjettiin.

ViestiLähetetty: 2008-05-17 18:18:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

rantaiso kirjoitti:
diesel kirjoitti:

Oi halleluujaa, mä oonkin pitkään urputtanut (opiskelija-tyhjätaskuna) hyvien kuivien ns. erikoissiiderien hintoja taviskaupoissa - josko viimein Lidlistä löytyisi paitsi oikeaa, myös hieman edukkaampaa juotavaa! :mrgreen: =D> Muistatteko että minkä nimistä tuo on, ja minkä hintaista?

ViestiLähetetty: 2008-05-17 18:35:01 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

rantaiso kirjoitti:

Minullekin maistui - kiitos vinkistä.

ViestiLähetetty: 2008-05-17 19:58:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

OT: Mites muissa kaupungeissa toimii tuo pullonpalautus? Täällä St.Michelissä on kaksi palautusautomaattia, joista yleensä vain toinen on kunnossa ja sekin toimii vaihtelevasti. Yhellä kerralla teki tiltin 4 kertaa parin kassillisen yhteydessä, muutaman kerran olen vienyt pullot takaisin autoon, kun jono on ollut liian pitkä. Olen monta kertaa antanut kassoille palautetta, mutta siltikään eivät saa laitteitaan pelaamaan.

Ihanaa kun ovat ottaneet valion tuotteita myyntiin, nyt saa smetanaa ja koskenlaskijaa =D> . Lidlissä on kyllä parhaat tummat suklaat ja löytyy parhaimman makuiset kahvit. Lisäksi on aina kiva käydä ihmettelemässä erilaisia kamppanja tuotteita (esim. asian viikko yms.) vaikka mitään ei ostaisikaan. Me tehdään nykyään Lidlissä kaikki suurimmat ostokset ja käydään Prismassa hakemassa vain sellaiset mitä Lidlistä ei saa esim. creme bonjour salade&aperitif valkosipuli tuorejuustopalat, rasvaa vain 41% :shock: :shock: .

Uusi startti 06.01.2014

ViestiLähetetty: 2008-05-17 20:24:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lilliyan kirjoitti:
rantaiso kirjoitti:
diesel kirjoitti:

Oi halleluujaa, mä oonkin pitkään urputtanut (opiskelija-tyhjätaskuna) hyvien kuivien ns. erikoissiiderien hintoja taviskaupoissa - josko viimein Lidlistä löytyisi paitsi oikeaa, myös hieman edukkaampaa juotavaa! :mrgreen: =D> Muistatteko että minkä nimistä tuo on, ja minkä hintaista?

Ukko sen pullon kerkis jo pois viemään, mutta kokonsa, kolmen vartin pullo, puolesta poikkeaa kyllä joukosta, hinta oli 3,99.
Löisin kyllä vetoa ettei enää teemaviikon jälkeen pitkään hyllyssä näy.

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-05-17 20:50:20 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

diesel kirjoitti:

Lainaa:

Lainaa:
Ukko sen pullon kerkis jo pois viemään, mutta kokonsa, kolmen vartin pullo, puolesta poikkeaa kyllä joukosta, hinta oli 3,99.
Löisin kyllä vetoa ettei enää teemaviikon jälkeen pitkään hyllyssä näy.

Ja koska se on iso pullo, niin se tulee maksamaan saman verran kuin nämä kotimaiset keinosiiderit, jotka on sen 3 euroo pullo/ 1/2 litraa. Mä huomasin noita siidereitä myynnissä Porin Dolcetta ranskalaisessa kaupassa. Siellä olivat pieniä pulloja.

ViestiLähetetty: 2008-05-17 20:59:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Halpaa se ei ole, mutta oikeaa siideriä.

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-05-17 21:03:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin, ja alkossa on myös, aika monta lajia, ei vaan viitsisi käydä kaikkia läpi kokeillessaan mikä sattuis olemaan oikeaa, homeista omenaa.

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-05-17 21:04:16 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Mitenköhän tuo siideri onnistuis kotimaisista omenista. Mä tiedän mistä niitä syksyllä löytyy kassi tolkulla tai sitten mehustamosta siitä valmiista mehusta jos tekis.

ViestiLähetetty: 2008-05-17 22:13:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

mesimum kirjoitti:
OT: Mites muissa kaupungeissa toimii tuo pullonpalautus? Täällä St.Michelissä on kaksi palautusautomaattia, joista yleensä vain toinen on kunnossa ja sekin toimii vaihtelevasti. Yhellä kerralla teki tiltin 4 kertaa parin kassillisen yhteydessä, muutaman kerran olen vienyt pullot takaisin autoon, kun jono on ollut liian pitkä. Olen monta kertaa antanut kassoille palautetta, mutta siltikään eivät saa laitteitaan pelaamaan.

Tuotaa... Lidlissähän pullohuonetta ei periaatteessa hoida kukaan, jonka vuoksi on melkoista arpapeliä milloin pullokone päättää posahtaa. Lisäksi säiliöt täyttyvät jatkuvasti ja hihnat tekevät tukkoa kun ihmiset tunkevat pullojaan täyttä vauhtia sisään, "ennen kuin se taas tilttaa". Näitä tukkoja sitten myyjät yrittävät kyllä parhaansa mukaan hoitaa aivan koko ajan, jopa kymmeniä kertoja päivässä muiden töidensä ohella. Ymmärrän toki, että kassoille palautteen antaminen on täysin luonnollista, mutta... ymmärräthän sinäkin, että se kassatyttökin ottaisi sinne kyllä ilomielin jonkun, joka hoitaisi pullohuoneen oikein kunnolla ja sen Tomran sedänkin sinne välittömästi aina, kun kone kiukkuilee. :D Etenkin kassalla istuvalle henkilökohtaista h*lvettiä kuunnella sitä *PIIPPIIPPIIP*itystä jota tukkeutunut pullokone pitää. #-o Vaikka tottakai erittäin ikävää myös asiakkaalle.

rantaiso kirjoitti:

Yyh, en voinut sietää... :smt095 Makuasioista ei voi kiistellä jne... :wink: Minusta ne ohuet pötköt (kolme pussissa) oli tosi paljon parempia, vaikka haisivatkin ihan järkyttävälle. Samoin kuin se vuohenjuusto... :smt005

Lainaa:
Oon monesti miettinyt, että mihin ne Lidlin tavarat joutuu, jotka ei kelpaa kenellekkään? Esim kaikki se outo krääsä mitä siellä välillä on, tyylin joku varpaanväliharja? Ja ne omituisimmat (ruoka)kamppanjatuotteet joita kaupataan alennuksella kampanjan jälkeen 5 viikon päästä, eivätkä siltikään tee kauppaansa? Pyöriikö ne myymällässä vielä vuodenkin päästä, jos ei bästförepäivä koita sitä ennen? Jossain vaiheessa ne kumminkin on minusta kadonneet, enkä nyt jaksa uskoa että mummot on innostuneet äkkiä jostain eksoottisesta herkusta kun se ei ole aiemminkaan kelvannut.

Varpaanväliharjat ja muut kaltaisensa löytävät tiensä nonfood-poistoihin, jotka lähetetään takaisin sinne mistä ovat tulleetkin. Lopullista sijoitusta en tiedä.

Kampanjatuotteiden rippeet joko myydään pikkuhiljaa pois jostain korista tai mieluummin siitä poistoblokista ("kaikki tästä 0,99/1,99" jne.) ja ellei niitä sieltä kukaan oikeasti osta, ne menee poistoihin. Jos tavaraa jää paljon, ne joskus lähetetään myös takaisin jakeluun, mutta vähäiset määrät voi mennä ihan roskiinkin. Tai paremmassa tapauksessa, jos myymälällä on sopimus jonkin tahon kanssa, ihan ihmisten/eläinten ruoaksi, ilmaiseksi.

ViestiLähetetty: 2008-05-18 00:03:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jii kirjoitti:
Tuotaa... Lidlissähän pullohuonetta ei periaatteessa hoida kukaan, jonka vuoksi on melkoista arpapeliä milloin pullokone päättää posahtaa. Lisäksi säiliöt täyttyvät jatkuvasti ja hihnat tekevät tukkoa kun ihmiset tunkevat pullojaan täyttä vauhtia sisään, "ennen kuin se taas tilttaa". Näitä tukkoja sitten myyjät yrittävät kyllä parhaansa mukaan hoitaa aivan koko ajan, jopa kymmeniä kertoja päivässä muiden töidensä ohella. Ymmärrän toki, että kassoille palautteen antaminen on täysin luonnollista, mutta... ymmärräthän sinäkin, että se kassatyttökin ottaisi sinne kyllä ilomielin jonkun, joka hoitaisi pullohuoneen oikein kunnolla ja sen Tomran sedänkin sinne välittömästi aina, kun kone kiukkuilee. :D Etenkin kassalla istuvalle henkilökohtaista h*lvettiä kuunnella sitä *PIIPPIIPPIIP*itystä jota tukkeutunut pullokone pitää. #-o Vaikka tottakai erittäin ikävää myös asiakkaalle.

Ongelmanahan tässä onkin se Lidlin pulloista ei saa rahoja takasin muualta, mielelläni palauttaisin pullot lähi Prismaan jossa koneet pelittää eikä jonoja ole. Kuinkahan moni jättää juomat ostamatta Lidlistä koska tyhjien pullojen palautuksesta on tehty niin hankalaa. Joka kerta siellä on joku sadattelemassa tuulikaapissa kun siellä käy.

Yksi osa asiakaspalvelua on ottaa palautetta vastaan asiakkaalta ja viedä sitä eteenpäin, aion jatkossakin huomauttaa jos kone ei toiminut kassalle vaikka kassaneitiä kuinka veetuttais se PIIPPIIPPIIP ääni.

Niin ja kaikella kunnioituksella Lidlin myyjiä kohtaan (olen itsekin myyjä) vikahan ei ole heissä, eivätkä he asialle mitään mahda. Mutta kuten kysäisin jo tuossa alussa niin onko se jokaisella paikkakunnalla sama juttu noiden koneiden kanssa, koska silloin luulisi jo ylemmänkin tahon heräävän jatkuvaan natkutukseen.

Uusi startti 06.01.2014

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1484 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 171 72 73 74 75 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00