|
Vaihdoin otsikkoa viimeisen kerran. Avaan uuden ketjun jos jaksan pitää ruokapäiväkirjaa. Pidetään tämä nyt sellaisena terveisten lähetys/kysymysketjuna hetki. Tänne saa laittaa ihan mitä vaan kunhan asia koskee edes jollain tavalla syömistä tai painonnostoa. Tervetuloa. Vastaan jos pystyn.
Aloitetaas tääkin homma sitten ihan perusteista. 38v mies. Pituutta 192cm. Karppauskokeiluja takana kohta 2 vuotta. Aktiivisempaa noin 1,5 vuotta. Tavoitteena olla 40 vuotiaana samassa kunnossa kuin 20 vuotiaana jolloin olin sopusuhtainen...ei mikään tikku, muttei ollut ylimääristä mahaakaan ja pystyin harrastamaan melkein lajia kuin lajia yleisurheilusta vesipallon kautta voimanostoon. Listataas tähän ensin ne tavoitteet vuoden 2008 loppuun, johon asti tämän päikyn pitäis kestää. Lopulliset tavoitteet pidän vielä omana tietonani...mennään askel kerrallaan.
T1 Clean&Press oma paino pyöristettynä ylöspäin seuraavaan tasakymppiin. Tällä hetkellä raudan pitäisi olla 120kg. T2 Vyötärö/Lantio suhde alle 0,9. Tilanne nyt, vyötärö 107 cm ja lantio 107 cm -> suhde 1,0. T3 Tupakkalakko pitää.
Tuossa ovat kaiketi ihan realistiset välitavoitteet ja missään ei sanallakaan puhuta painon pudottamisesta, nostamisesta kylläkin. (toim. huom.). Lähes kaikkea olen kokeillut tuon kehonpainon pudottamiseksi, mutta se saa nyt luvan riittää. Jos olen tämän painoinen, niin hankitaan sitten sen verran lihaa, että nää kilot mukana pystyy tekemään kaikkee kivaa. T1 on tässä sen takia ilmaistu painoon suhteutettuna, että se on yksi mittari sille että ne kilot tosiaan kulkee mukana oli niitä sitten kuinka paljon tahansa. Mittaan tuon vl suhteen kerran kuussa tai silloin kun muistan. T2 on mukana sen takia, että tuo omenamallinen vyötärö on kaiketi kiistattomasti osoitettu kasvattavan riskiä moneen sairauteen. Treenipäikystä voi katsella tuon T1 kehittymistä ja T2 kehittyminen löytynee tästä ketjusta. T3 ollee näistä se pahin, eli siitä sitten nostatte hirveen metelin jos tähän ketjuun alkaa ilmestyä perjantaisikari turhan usein. Tuo kiloista viis tai kuus kampanja on näin ollen minun osaltani sitten päättynyt tilanteeseen +/- 0. Nyt alkaa siis oma rutistus, jolla haetaan terveempi olo ilman painotarraa otsassa.
Niin ja sitten sitä syömispuolta kun tämän ainakin pitäisi olla ruokapäiväkirja.
Proteiini Lähdetään siitä että syön nyt ja tulen jatkossakin syömään enempi prodea kuin moni muu täällä. Jaan ne pitkin päivää kolmelle tai neljälle aterialle. Kaikista kokeilusta olen aina palannut runsasproteiiniseen. Miksi taistella vastaan jos se on minulle luontainen tapa syödä. Prodelähteinä jatkavat kalat, munat, maitotuotteet, linnut, sika, nauta, riista ehkä jopa tuossa järjestyksessä. Määrä asettunee sinne välille 150...250g/d.
Hiilarit Tämähän se onkin sitten se kuuma peruna. Syön niitäkin enempi kuin moni muu. Tavoite voisi olla vaikka <100g/d, niin on vähän liikkumavaraa. Lähteinä tullee olemaan, niinkuin nytkin, maitotuotteet ja kasvikset mukaanlukien juurekset. Leipää tai pitsaa joskus, vaikkakin rajoittaen. Pasta alkaakin jo olemaan no no. Hiilarien liian tiukka rajoitus avaa mulla muiden mielitekojen kanavat täysin auki ja sekään ei oo hyvä jos juo säiliöautollisen viinaa ja polttaa rekka-autollisen tupakkia.
Alkoholi Menee nyt ja mennee jatkossakin. Siinä pyrkimys sivistyneempään tapaan. Siitäkin saa sitten vapaasti huomautella jos tänne jotain känniääliöitä kirjoittelen.
Rasva Jätin makroravinteista viimeiseksi, koska se onkin karppauksen mielenkiintoisin osa. Lähetääs liikkeelle pufista. Omega6/3 suhdetta tässä jo pidempään seurailleena ja sen suhteen vaikutusta vointiin, niin päädyin siihen että suhteen pitäisi olla noin 1, korkeintaan kaksi. Tätä korjailen sitten kalaöljykapseleilla jos tarvetta ilmenee. Pufan määrä saa olla aika alhainen. Mufat onkin sitten ihan loistavaa löpöä, eli niitä sen verran ettei veto lopu. Safaa sitten kaveriksi sen mitä normiruoanlaitosta sattuu tulemaan. En välttele rasvaa, oikeastaan päinvastoin, mutten myöskään voita vetele paketista suoraan suuhuni, siis olettaen ettei satu tekemään mieli. Rasvan määrä asettunee välille 150...300g/d.
Muut sitten sellaista forumin keskivertokarppia eli katotaan hiventen ja vitskujen perään, ettei mee ihan poskelleen. Vettä, kaffetta ja teetä menee kans aikas paljon. Tää voi pätkiä välillä tää päikyn pito, mutta aina saa kysyä ja kommentoida. Vastaan jos ehdin/osaan.
Tätä kirjoittaessa en syönyt yhtään mitään...sen sijaan join olutta.
_________________ Cats are carnivores.
|