karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-10 18:19:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 473 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1024 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-09-02 19:59:33 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Kuules Haili "pieni" :wink:
ne silmät pidetään auki nukkumalla tarpeeksi!!

Ja mä muuten keitän kahvini suoraan kuppiin, siis vain kupillisen. Eli suodatintötterö suoraan kupin päälle (poroja menee kyllä saman verran, kuin jos muutaman kupin pistäisi keittimellä) sitten vedenkeittimellä kuuma vesi läpi. On ihan parasta, koska on varmasti tarpeeksi kuumaa ja tuoretta :D

ViestiLähetetty: 2008-09-02 20:16:33 
Poissa
Leijona
Leijona

Sepäs se juuri onkin kun ei saa öisin nukutuksi. Ei auta vaikka jättää kahvin (ja teen) pois kokonaan. Kokeiltu on sitäkin. "pienessä" päässä asiat pyörii ja sitten niihin miettii ratkaisua silmät ymmyrkäisinä kaiken yötä. Paras projekti ikinä oli kun sain tehdä aussien kanssa töitä. Tein pelkkää yövuoroa viikkoja putkeen, niin ei tullu aikavyöhykeviivettä kommunikaatiossa. Se oli juhlaa kun sai yöt valvoa ja päivät nukkua ihan luvan kans. No kokeillaas nyt vähentää tuota kaffetta ja keskittyä iltaisin rentoutumaan vaikka hyvän kirjan parissa. Mulla on jossain sellainen yhden kupin pikkukeitin. Pitänee kaivaa se kaapista. Menen nyt yrittämään sitä kirjan lukemista. Ja jos se ei auta niin muutan sinne downunder kun se vyöhyke tuntuu paremmin sopivan. Öitä.

ViestiLähetetty: 2008-09-03 07:49:14 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

haili kirjoitti:
Valion kerma on homogenoimatonta. http://www.valio.fi/portal/page/portal/ ... 1&tuory=69 Mikähän mahtaa olla satamaidon tilanne.
Tuntuu vähän kihelmöivän tuolla ukkovarpaan tyvessä. Pitänee tuota päivän vesipuolta vielä vähän hioa.[/color]

Satamaito??? Luomumaito on hogenoimatonta, mutta sitähän saa vain 1.5%.lla. Jos lanttais sillä homonoimattomalla kermalla, tulis vähän enempi rasvaa.

Ei kai sulle kihtiä pukkaa, kun ukkovarvas kihelmöi. Kattelin vaan, kun sun hiilarit taitaa olla nyt tosi alhaalla, voisikko se vaikuttaa.
Kiitos toivotuksista, lihakset on skootteriherralla tooosi kipeät, mutta muuten alkanee olla entisellään. Mopo meni lunastukseen j a nyt hirmu hinku uutta hommaamaan. Otte te miehet kyllä jänniä pakkauksia...
Toivotaan, että iskis hellittäisi ja untakin alkaisi löytyä... :?

ViestiLähetetty: 2008-09-03 08:27:37 
Poissa
taistelukala
taistelukala

lillamaria kirjoitti:
haili kirjoitti:
Valion kerma on homogenoimatonta. http://www.valio.fi/portal/page/portal/ ... 1&tuory=69 Mikähän mahtaa olla satamaidon tilanne.
Tuntuu vähän kihelmöivän tuolla ukkovarpaan tyvessä. Pitänee tuota päivän vesipuolta vielä vähän hioa.[/color]

Satamaito??? Luomumaito on hogenoimatonta, mutta sitähän saa vain 1.5%.lla. Jos lanttais sillä homonoimattomalla kermalla, tulis vähän enempi rasvaa.

Ei kai sulle kihtiä pukkaa, kun ukkovarvas kihelmöi. Kattelin vaan, kun sun hiilarit taitaa olla nyt tosi alhaalla, voisikko se vaikuttaa.
Kiitos toivotuksista, lihakset on skootteriherralla tooosi kipeät, mutta muuten alkanee olla entisellään. Mopo meni lunastukseen j a nyt hirmu hinku uutta hommaamaan. Otte te miehet kyllä jänniä pakkauksia...
Toivotaan, että iskis hellittäisi ja untakin alkaisi löytyä... :?

Mistä tuollaista kermaa saa :shock: ??? Meiltä löytyy vain ne taviskermat, jos et sitten navetasta hae maitoa, mutta sitähän ei tarvii lantrata. Olen siitä harvinainen nainen, että kihti on minulle tuttua. Nuorempana olen siitä kärsinyt oikein kunnolla. Meidän suvussa kun tuota vihulaista on. Varmaan kymmeneen vuoteen ei ole oireillut.

ViestiLähetetty: 2008-09-03 10:14:42 
Poissa
Leijona
Leijona

Valion sivuilta tuon bongasin että ihan tavis kuohukerma on homogenoimatonta. Pästöroitua kylläkin. Sehän tässä just onkin ongelma kun meiän kylän kaupoissa (niinkuin isossa osassa Satakuntaa) suurin osa maidosta, kermasta, piimästä on satamaidon tavaraa. Luomut tulee valiolta ja niitä pääsääntöisesti käytän. Kerma olis hyvää, mutta kun ei satamaidon kermanvalmistuksesta tiedä. Pitäisi tietysti paikallisia suosia, jos toi ruuan kuskaaminen toisesta päästä suomea vähän rauhoittus, mutta kun eivät ilmoita mitä sinne purkkiin laittavat, niin Valion tuotteilla kuljen.

Kihti on vaivannut alkukeväästä. Aika rauhallinen on kunhan nesteestä huolehtii eikä koske aromivahventeisiin. Ei vaivaa enää...yön aikana oli tapahtunut ihmeparaneminen niiltä osin. Selkä kans jo parempi :) Uni oli taas mitä oli...joku tunti kuitenkin ihan uneksi kutsuttavaa. Muuten hermot menee kun pitää toisten jälkiä siivota työjutuissa. *aargh* Opettelisivat koodaamaan, niin ei tarttis bugeja metsästää. Jatkan tuon koodin tuijottamista. Mukava kun kävitte. Jos illalla ehtis lukaisemaan muiden päikyt. Heippa.

ViestiLähetetty: 2008-09-03 10:22:53 
Minä käytän suodatinpannussakin pannujauhatusta. Se ei mielestäni ole niin kitkerää tai jotain. :?
Pannuissakin on tietysti eroa, mutta minulla onnistuu yhden mukillisen keitto hyvin. Ja käy kermakin, se Valion. :D

ViestiLähetetty: 2008-09-03 10:33:43 
Poissa
Leijona
Leijona

Pitänee kokeilla tota pannujauhatusta. Kokeiltavien lista alkaa olla kohta niin pitkä, että unohdan puolet. Niinkuin unohdin sen miksi tulin täällä käymään. Piti kirjata ylös tän päivän lounaankorvike, joka on tänään vihreää teetä kookosrasvalla. Jos siitäkin tulee nälkä, niin johan on kumma. Alkaakohan mulla oleen liikaa aliohjelmia suorituksessa yhtäaikaa, kun tuntuu muisti täyttyvän ;) Aivothan piti toimia ketoilla vaikka kuinka hyvin.

ViestiLähetetty: 2008-09-03 10:40:29 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Nyt selkis tuo kermajuttu. Siinä varmaan menis se kerman ominaisuus sitten pilalle, jos homogenoitaisiin. Jossakinhan saa sitä kuohukermaa luomuna, muttei täältä.
Taitaa sitten olla minunkin muistikiintiö täynnä, kun en edes illalla muista kunnolla mitä olen aamulla syönyt :roll:

ViestiLähetetty: 2008-09-03 16:35:08 
Poissa
Leijona
Leijona

Tee-kookos ei aiheuttanut nälkää. Eli listalle saatiin yksi toimiva yhdistelmä. Sen sijaan ruuan odottaminen oli jotenkin piinallista kun lihat kypsyi sipulin ja valkosipulin kera uunissa mielestäni liian pitkään ja tuoksu oli hurmaava. Lihan kera pistelin kukkakaalia juustokuorella. Pari lautasellista yhteensä. Maitoa join pari lasillista ja yks tomaatti väriksi. Ai niin ja joka ruokaan lisäsin voita, mutta eihän sitä tarvii tällä palstalla erikseen mainita;) Vettä kans pitää muistaa juoda reilusti koko ilta, ettei kuivu ennen huomista lounaankorviketta.

Lisäyksiä ja korjauksia to-aamuna: Niin joinhan mä eilen aamulla maitokahvia pari mukia ja illalla vähän ennen ysiä söin vielä jäätelön jämän, jossa 12% hh.

Tää mun warrior-sovellus alkaa saada muotonsa (säädettävää vielä on!)

1. Vähäenerginen juoma aamulla välillä 6...7 (maitokahvia+vitskut+vettä)
  2. Vähäenerginen juoma lounasaikaan 11...12 (rasvaa+teetä tai vettä)
  3. Sekaruokaa päivällisaikaan 16...21 (lähtökohtaisesti alakarppia...saa olla mitä vaan)

ViestiLähetetty: 2008-09-04 08:03:04 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Miten sinä sovellat tuon soturimeningin salitreeniin??? Käytkö silloin, kun olet syönyt, vai paastoaikaan, vai miten. Tuntuu, etten pystyisi lähtemään salille, jos en ole syönyt jotain tuntia paria ennen. Riittääkö sulla tehot?

ViestiLähetetty: 2008-09-04 08:35:42 
Poissa
Leijona
Leijona

Misukisun vinkkiin perustuen päätin kokeilla treeniä paastotilassa ja sehän kulki paremmin kuin tankkauksella! Palautusjuoman koostumusta muutin kans, niin että vaihdoin hunajan kaakaojauheeseen. Tulee suklaakiintiö täytettyä samalla ;) Sekin toimii hyvin, jollei jopa loistavasti. Nikomakhos kirjoitti johonkin ketjuun tuosta rasvapolttoisen kropan eduista linkkien kera ja uskottava se on kun sitä itse kokeilin. Voimatasojen muutoksista en vielä tiedä, kun tuli tää pakollinen lepoviikko. Jos selkä paranee tätä vauhtia niin tänään kevyet lämmittelyt ja venyttelyt. Palataas asiaan kun eka kyykkytreeni on takana. Se on mulla hyvä mittari, joka kertoo heti missä mennään. Yhteenvetona. En syö mitään ennen treeniä, jos ei kookosteetä tai maitokahvia lasketa syömiseksi. Parhaimmillaan tulee 20 tuntia paastoa ennen treeniä.

Saas nähdä miten käy kun (ehkä) joudun töitten takia siirtymään aamutreeniin, niin pitääkö syömisikkuna siirtää aamuun ja paasto iltaan. En kyllä tykkää mennä nälkäisenä nukkumaan. Tutkitaas sitä sitten kun aikataulut selviää.

Kysy jos et löydä noita ketjuja haulla, niin kokeilen kans.

ViestiLähetetty: 2008-09-04 08:40:23 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Ok, ajattelin vain, että ite olen harrastanut tähän asti tuota pätkistä, eli mulla tulee paastoa sen 18 tuntia hyvinkin ja nyt sitten olen luopunut siitä siinä pelossa, että menee mehut salilla - eli söin yhden aterian puolilta päivin ja toisen kuuden maissa. Salit mulla on etupäässä aamuisin. Pitää ottaa kokeiluun, eihän siinä menetä mitään.

ViestiLähetetty: 2008-09-04 13:09:08 
Poissa
Leijona
Leijona

Unohtui edelliseen viestiin laittaa. Neste ja suolot pitää muistaa, vaikka muuten menisi paastotilassa. Otan joskus mineraalisuolaa teelusikallisen ja vettä perään treenin alle, jos tietää että hiki lentää, niinkuin noiden olympianostojen kanssa yleensä on käy.

ViestiLähetetty: 2008-09-04 16:14:49 
Poissa
Leijona
Leijona

Aamulla 2 kuppia kahvia maidolla
Päivällä mukillinen teetä kookosrasvalla
16:30 Eiliset tähteet eli kukkukaalia ja karjalanpaistia + tomaatti, maitoa, kahvia.

Niin ne viestit joihin tuossa aiemmin viittasin. Itekään noita ehtiny oikein ajatuksella, mutta jos nyt.

viewtopic.php?p=672034#p672034
viewtopic.php?p=681981#p681981

Linkkiä lisäinfoon pätkistelystä...http://www.theiflife.com/2008/08/29/int ... nd-health/

ViestiLähetetty: 2008-09-04 17:18:54 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Anteeksi että nyt tätä salihommaa sun ruokapäikyssäs kyselen, mutta ymmärsinkö nyt oikein noista linkeistä, että koska mulla on tätä omaa vararavintoa vielä ihan riittävästi, niin mun ei tulis käyttää palautusjuomia? Silloinko estän oman rasvanpolton kehostani treenauksen yhteydessä? Eli mun rasvani riittävät palautusjuomaksi :mrgreen: ? Entä se paastoidea, että kun olet treenannut, niin sitten vasta syöt kunnon aterian - tarkoittaako tämä sitä, että heti treenin jälkeen, vai pitääkö odottaa vähintään se maaginen tunti treenauksesta? Ongelmaksi muodostuu mulla se, että miten saan ne riittävät makrot illan aikana? Palautusjuomalla olen korvannut yhden aterian, koska kahta enempää en jaksa pätkistellen.

Nestettä mulla menee reilusti, salilla vielä sen normi 2 litran lisäksi melkein litra. Magnesiumia sun muita kivennäisiä otan purkista ja merisuola on mulla suolana.

ViestiLähetetty: 2008-09-04 17:38:35 
Poissa
Leijona
Leijona

Se mitä tuonne joskus aiemmin kirjoitin oli moneen artikkeliin perustuvaa ja niistä sitten "mun" kielellä kirjoitettua. Linkkejä olis niin pirusti noihin perusteluihin, ettei niitä nyt tähän, enkä enää kaikkia löytäisikään. Sanoisin, että kuuntele ekaks kroppaasi. Jos ei sali kulje ilman esiruokailua, niin miksi pitäis itseensä kiusata? Toisaalta jos palautusjuoma saa aikaiseksi hyvän olon, niin siitä vaan. Se hyvä olo on sen koko treenin tarkoitus! Meillä on tuotantoteollisuudessa kiveen hakattu sääntö "älä muuta sitä mikä toimii!". Tässä pitää muistaa sitten se että sitä toimivuutta pitää analysoida erilaisin mittarein ja jos se "lopettaa" toimintansa, niin sitten kokeillaan erilaisia korjauksia kunnes löytyy uusi optimi. Pätee ihmisiin ainakin treenin ja ruokavalion yhdistämisessä. Älä turhaan stressaa jostain nettikirjoituksesta, jolla joku on saanut itselleen paremman fiiliksen. Se ei välttämättä sovi sinulle. Annat mennä nyt hetken aikaa sillä keväällä hyväksi koetulla tavalla ja sitten alat hifistelemään, kun on taas drive päällä. Tsemppiä.

Lainaus tosta ylempänä linkatusta pätkis-sivusta.
I also don’t think people should be training completely fasted when it comes to weight training. Proper pre- and post-workout nutrition is important in my opinion. Lastly is people housing an irrational fear of carbs. This is counterproductive for anyone involved in anaerobic, glycogen dependent activities such as weight training, interval running, CrossFit and such. Carbs are not the bad guy, it’s how you use them that matters.

ViestiLähetetty: 2008-09-04 17:55:23 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Sorry, mun enkhlanti on aika surkea, joten kun on vielä kovin teiteistä tekstiä, niin yli hilseen lentää komiasti :roll: . En tiedä kuinka toimiva se mun keväinen treeni oli, kyllähän se sujui ihan hyvin. Pitää kuitenkin kokeilla, että sujuuko vielä paremmin tuolla paastosysteemillä. Jos et ole huomannut, niin olen ollut kovasti koeihmisenä tämän karppauksen aikana :wink: Kiitti kuitenkin vaivannäöstä. Ai niin, jos tulee hetki että tarviin tuota palautusjuomaa, niin millaisella koostumuksella teet sen, kaakaon lisäksi?

ViestiLähetetty: 2008-09-04 18:27:15 
Poissa
Leijona
Leijona

Dumpo kirjoitti:
Sorry, mun enkhlanti on aika surkea, joten kun on vielä kovin teiteistä tekstiä, niin yli hilseen lentää komiasti :roll: .

Toi kaikki data tahtoo olla enkuksi ja sitä on netti niin pullollaan että.
Dumpo kirjoitti:
En tiedä kuinka toimiva se mun keväinen treeni oli, kyllähän se sujui ihan hyvin. Pitää kuitenkin kokeilla, että sujuuko vielä paremmin tuolla paastosysteemillä.

Muistaakseni sulla karisi ihan huimaa vauhtia sentit ja kilot eli hyvinhän se meni.
Dumpo kirjoitti:
Jos et ole huomannut, niin olen ollut kovasti koeihmisenä tämän karppauksen aikana :wink: Kiitti kuitenkin vaivannäöstä.

Ei mitään kiittelemistä. Taas löysin pari hyvin mielenkiintoista sivua kun vähän googlella nettiä sohasin. Sitähän tässä työpäivän päätteeksi maha täynnä olisin muutenkin tehnyt. Joo olen huomannu kokeilusi. Samanlainen minäkin. Uusi koe joka viikko menossa. Nyt se on warrior ja seuraavaksi joku muu. Ja iskee kuin salama jostain päähäni. Se mitä luin tuota IF sivua juuri äsken niin siellä pitkään pätkistelleet kaverit kehoittaa muuttamaan ruokavalion elämäntapaan sopivaksi eikä toisinpäin. Näin minäkin aion tehdä eli kun poju tulee huomenna niin viikonlopun syön hänen kanssaan normaalisti eli kaikkea hyvää kotiruokaa makroja tai mikroja yhtään miettimättä sen verran kuin napa vetää ja siihen aikaan kun sattuu sopimaan. Kuulostaa hauskalta ja rentouttavalta.
Dumpo kirjoitti:
Ai niin, jos tulee hetki että tarviin tuota palautusjuomaa, niin millaisella koostumuksella teet sen, kaakaon lisäksi?

Palkkarissani on luomukevytmaitoa 2dl, 2 kukkuraista rkl herajauhetta ja kaakaota väriksi oisko sellanen 1tl. Nuo Magicbulletilla sekaisin. Lähes ainoa homma mihin magicbullet soveltuu, mutta siinä se onkin sitten ehkä nopein ja helpoin. Mullahan toi käy hyvin toi maitokin, kun saan sen jääkaappikylmänä. Jos ei sun salilla oo jääkaappia, niin mitenköhän säilyy? Kokeile omia reseptejä ja kerro mullekin. Vaihtelu tekis joskus mullakin hyvää. Hauskoja treenejä ja kokeiluja!

ViestiLähetetty: 2008-09-04 18:46:16 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Harmittaa tosiaan tuo englanninkielenmäärä, kun siellä on niin valtavasti tietoa jota haluaisin ammentaa.

Niitä kiloja ja senttejä tosiaan karisi paljon silloin keväällä ja jopa kesällä, mutta nyt on jotain tapahtunut, eikä inahda mihinkään. Siksi ajattelin yhdistää tuon salin ja pätkiksen ja katsoa, alkaako mitään tapahtumaan. Itseasiassa tuo pätkis tuli niin luonnostaan, etten edes halunnut muuta. Se sopi minun elämänrytmiin tosi hyvin. Ja tottahan toki, jos se ei aiheuta ongelmia, niin silloin pitää nauttia syömisistä surutta, kun sellainen tilanne tulee. Eli rentoa viikonloppua vain :wink:

Mun palautusjuomani koostuu 3dl piimää, raa'asta munasta, desistä heraa (vaniljan makuinen) ja 2tl glutamiinia, joka muuten on uskomattoman hyvä treenaukseen, siis se glutamiini. Ne ravistelen noissa ravistelumukeissa. Täytyy kokeilla tuota kaakaota antamaan lisämakua. Salilla ei ole jääkaappia, mutta olen kuitenkin ottanut sen juoman mukaan. Joskus olen tehnyt sen heti kotiin tullessani, kun matkaa ei ole kuin 5 minsaa autolla.

Samoin sulle hauskoja kokeiluja ja vielä hauskemipia treenejä :D !

ViestiLähetetty: 2008-09-04 19:28:06 
Poissa
Leijona
Leijona

Vähän vielä iltapalaa kun ei taho tulla tarpeeksi näin lyhyessä syömäikkunassa. Miten sitä on joskus pystynyt syömään kilon lihaa yhellä istumalla. Taitas nyt jääde tekemättä.

20:30 Viili+kaneli, metukkapaketin jämät, oltermannia muutama siivu, tomaatti, vettä paljon.

Järjetön himo tullut kaneliin. Siinähän on jotain hyötyaineita. Onkohan mulla puutosta jostain...eikös se kroppa huuda sitä mistä on puute?

Jaahas...kohta alkaa House. Eikös sitä siinä ollutkin tälle päivälle. Öitä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 473 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 16 7 8 9 1024 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00