karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-02 19:27:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 170 71 72 73 7478 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-18 14:30:23 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Sinäkö Faunaseni sait sen aikaan, että nuo tehotuotetut tipuset on noussu pilviin :shock: :mrgreen:

kittiina, kiitos samaa :D !!

lemon, kiitos samaa :D !! Kyllä sitä ilmassa on, ihan epidemiaan asti :roll: Ja iskee kunnolla!!

ViestiLähetetty: 2008-10-18 15:26:23 
Sinä syöt paljon katkarapuja, maustatko ne jotenkin, vai ihan semmosenaan syöt. Minä en ole niistä oikein tykännyt, ne tuntuu jotenkin niljakkailta :shock: Niissä olis kuitenkin proteiinia, joka minulla tuppaa jäämään vähäiseksi. Katkarapuja vois lisäillä salaattiin ja mihin vaan. No ei sentään kahviin.... :mrgreen:
Ja pitäis varmaan noita -50% tuotteita alkaa metsästämään myös. Me asutaan ihan kaupan vieressä, vois aina illalla ennen sulkemisaikaa käydä tutkimassa löytyykö mitään.

ViestiLähetetty: 2008-10-18 16:00:36 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Turrukka, kyllä syön katkiksia ja paljon! Ihan sellaisenaan, sitten salaateissa, munakkaissa, ja esim. lohen kanssa paistinpannulla tai uunissa. Keitoissa esim. kalakeitot ovat erinomaisia katkisten kanssa. Ne kannattaa laittaa aina ihan lopussa, että vain kuumenevat, muuten, jos niitä keittää, menee maku ja tulevat kumimaisiksi.... Niitä -50% tuotteita pitäis mennä metsästämään ihan aikaisin aamusta, sillä iltaan mennessä ovat jo loppuneet. Yleensä kauppiaat aamulla varhain laittavat ne myyntiin.

ViestiLähetetty: 2008-10-18 16:26:54 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Söin 2 karppipitsan palasta. Jälkkäriksi aion vaahdottaa kermaa ja syödä mansikoita. Ei oikein pitsa onnistunut maultaan tänään. Kokeilin sellaista pastakastiketta pohjaan, kun en haluais ketsuppia käyttää ja pure on liian tuhtia mun makuuni. Ei ollut hyvä pastakastike. Maistui ihan teolliselle mömmölle. Eikä muutenkaan ollut oikein hyvä, kokeilin liidelistä ostamaani metukkaa, jotain ihme paprikasellaista, eikä ollut hyvää. Nämä kaksi peitti allensa kaikki muut maut. Että sellaista. Kokeilemalla oppii.... kantapään kautta....

ViestiLähetetty: 2008-10-18 17:11:35 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Puresta saa ihan hyvän soosin, kun ensin kuullottaa sipulia, lisää yrttejä ja chiliä, pureen ja vettä ainaki pureen verran...jopa enempi...
Sitte vaan keitellään ...

Itte laitan pitsaan mielellään sitä lidlin ilmakuivattuu salamii...tosi namia...

Viikonloppuja dumpolaan... Kuva

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-18 17:33:08 
Poissa
Leijona
Leijona

Tere tännekin vähään aikaan. Poju lähti leffaan, niin ehdin kierrokselle. Sitä tulin sanomaan, että mä oon käyttäny paseerattua tomaattia. Pitsaan, kastikkeisiin ja mihin vaan tomaatin makua tarvii. Lisäaineeton eli hyvä. Tuulimumman hymiö sai hyvälle tuulelle :) Viikonlopun jatkoja.

ViestiLähetetty: 2008-10-18 17:38:42 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Tere sullekin haili pitkästä aikaa :D !! Joskus taisinkin kokeilla tuota paseerattua tomskua, mutten pitsaan. Tais olla ihan ruokaan. Osan pakastin, kun oli aika iso purkki. Täytyy kokeilla tuotakin, koska jonkin hyvän alusen haluan pitsaan ilman mitään ylimääräisiä. Sitä samaa sinulle!!

ViestiLähetetty: 2008-10-18 17:48:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meikäläisen vanha, hyvä pitsankastikeohje; purkki tai kaksi tomaattimursketta, vähän pureeta
silputtu sipuli ja valkosipulia pilppuna, jos siitä tykkää
oreganoa, tinjamia, basilikaa
Pieni rippu sokeria pyöristämään tomaatin makua
Kuullotetaan kattilanpohjalla öljyssä sipulit, kaadetaan sekaan tomaatit ja lisätään mausteet. Keitellään välillä sekoitellen tunnin verran, maistetaan mausteet, joskus pitää jotain lisätä, surautetaan soseeksi sauvasekoittimella ja pensselöidään pitsan pintaan pullasudilla. Tästä tulee yleensä sen verran iso annos että pakastan loput seuraavia pitsanpaistosessioita varten. Yksinkertaista, mausteista ja sipulinkammoajatkin syövät mielellään, kun sipuli ei näy ja antaa vain pitkään haudutettuna hyvää, makeaa makua.
Voipi tuon tehdä omistakin tomaateista, mutta silloin tomaatit pitää kuoria ja pieniä ensin.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2008-10-18 17:52:34 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kiitos riisseli, täytyy tuokin kirjata ylös :D !! Mullahan on nyt ihan kunnon "ketsuppi"ohjeet, sillä kuulostavat herkullisilta. Ite aikoinani keittelin ketsuppia tomaateista, oli aivan ykköstä! Siihen tuli appelsiinimehusta lähtien kaikenlaista ja kukaan ei halunnut sen jälkeen kaupan ketsuppia.

ViestiLähetetty: 2008-10-19 16:19:29 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Käynpäs kirjaamassa syöntejäni tänne. Aamulla meni 1 pala pitsaa kylmiltään (oli muuten parempaa kuin lämpimänä) ja 2 siivua metukkaa piparjuuritäytteellä ja vielä iso mukin aavikkokermaa kermalla (4dl muki). Päivällä läskipossua, salaattia, tomaattia, pikkusiskoa pala, omena, muutama saksalainen ja hasseli, ruokis kookosöötä, %suklaata enemmän kuin laki sallii, mansikoita kermavaahdolla ja 2 isoa mukia aavikkokermaa kermalla. Minäkö syöppö..... on hormoonit liikkeellä, siitä johtuu.... onkohan mulla varaa syödä enää tänään. No, tarkoitus on kyllä....

Huomenna lähdetään Teemun kanssa Ouluun. Tullaan takaisin tiistaina. On magneettikuvausta, kontrollia ja foniatrian tutkimuksia. Että sellaista.

ViestiLähetetty: 2008-10-19 16:25:53 
Poissa
mummokarppi
mummokarppi

Lämpimät terkut kultapallerolle! Täällä on kovasti mietitty syömiseen liittyviä juttuja :roll: Toistaiseksi en ole tullut hullua hurskaammaksi :?
Noh, te käytte Oulun reissun - onnea matkaan, biljoona halimusta :hug: :hug: :smt058 :smt049

Hiteen kaikki mielen mustuus,
me suoritamme itsemme tästä
retkestä kuin enkelit. Asiat
käyvät hyvin, peijakkaan hyvin,
eikä yhtään syytä päätä kallistella.

- Aleksis Kivi

ViestiLähetetty: 2008-10-19 16:55:32 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Murupallero, kiitos :hug: !! Niin on täälläkin kovasti mietitty. Ja metsään menee että paukkuu :lol: !! Ei jaksa stressata ei. Olen nyt kovasti yrittänyt nostaa hiilareita ja päästä ketoosista, heikoin tuloksin. Katsotaan mitä tämän illan tikku näyttää. Mulla hormoonit on ihan sekoittanut koko kropan. Tissit on niiiiiiin kipeenä, ettei voi kunnolla liikkua :evil: , en muista milloin niin pahat on ollut.

Poitsu vetelee huokaillen vieressä isoa lautasellista täysjyväspagettia isolla nautinnolla.... voiko se olla noin hyvää :shock: ??

Nyt söin sitten viimeisen aterian: nippu katkiksia, porkkanaa, lanttua, oltermannia 2 siivua, neljä saksalaista ja se iso mukillinen kermakaakaota. Omppu jälkkäriksi. Jos tällä ei lähde ketoosi niin jo on kumma!

ViestiLähetetty: 2008-10-19 17:46:06 
Poissa
kahvikissa
kahvikissa

Dumpo, onpa harmi kuulla sun hormonivaivoista! Mulla oli hormonikierukka 2kk, otettiin pois viime viikolla kun pää meinasi räjähtää. Keltarauhashormoni ei todellakaan sovi mulle. Fiilikset oli TODELLA maassa, vuotoa oli koko ajan ja tissit kipeemmät kuin ikinä!
Olo helpottui melkein välittömästi. Tosin mulle aiheutti karppaus epämääräistä hormonivaivaa, mm. tuota tissikipuilua jo aiemmin. Tuntuu että karppaus tekee sitä toisille. Mutta se kierukka meinasi sekoittaa mut lopullisesti! Karkkiakin vetelin kuin heikkopäinen. Nyt aattelin parantuneen olon kannustamana koettaa pätkäpaastoa. Kristiina T. kertoi jossain että syö päivittäin klo 13 - 18 välillä. Samaa ajattelin kokeilla itsekin. Ja kiinnostaa nähdä palaako mulle nuo suakin kiusaavat tissi-ym.vaivat karppaamisen myötä...voi meitä naisia vaivoinemme!
Ei vaan, reippaasti kohti huomista. Jaksellaan, hyvää matkaa Ouluun! (ja pois ketoosista!) :smt006

ViestiLähetetty: 2008-10-19 20:16:26 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Tämä tissivaivainen hormoonihirviö oli tukehtua sisätiloihin ja lähti klo 20reikäreikä ulos kävelylenkille silläkin uhalla että lantio tulistuu - ja tulistuhan se :twisted: !! 10 kilsaa vedin 40 minsaan, viimeiset kilometrit oli yhtä tuskaa, mutta kotiin pääsin ja muuten kropassa mahtava fiilis paitsi lantiossa. No, eiköhän se toivu yön aikana. Mitenhän minä saisin aamuun ahdettua yhden salikäynnin.... en varmaan mitenkään, kun Oulussa pitää ollla 12.00 vaikkei ole yhtään mitään sille päivälle :x . No, me lähdetään Teemun kanssa shoppailemaan, en suostu istumaan osastolla koko päivää.

Reetnekka, tämä ongelma tuli karppauksen myötä, siis ihan menkat ovat tulossa ja paikat kipeenä. Itellä ei ole koskaan mitään kierukkoja ollut, ihan luomuna olen aina ollunna, joten niistä ei ole mitään kokemusta. Ite olen ollut pätkiksenä näihin päiviin asti, mutta nyt olen luopunut siitä ja kokeilen kolmivuorosyömistä. Pätkis kyllä on mulle ihan luonnollinen tila, joten vähän on vaikeaa tämä, mutta katotaan laittaisko tuota aineenvaihduntaa hiukan liikkeelle. Juu, me naiset ollaan aikamoisia pakkauksia :mrgreen: , voidaan kaikessa aina vedota hormooneihin....

Eli en varmaan kerkeä huomenissa käymään täällä, ellei sitten osastolla jotenkin pääse nettiin sisälle. Joten ciao kaikille ystäville ja tutuille ja tuntemattomille rakkahille, jos ei musta mitään 2 päivään kuulu, älkää siis hätääntykö.

ViestiLähetetty: 2008-10-19 20:47:47 
Hyvää Oulun reissua sinulle ja Teemulle. Kuva

ViestiLähetetty: 2008-10-19 20:56:13 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Kuten myös, miellyttävää Oulun reissua ja oikein hyvää alkavaa viikkoa muutenkin!

ViestiLähetetty: 2008-10-21 17:59:32 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Onnea ja enkeleitä mukaanne Oulun matkalle.
Vaikka ootte vissiin jo takaisinkin tulleet. Toivottavasti kuulumiset olivat hyviä! :smt023

ViestiLähetetty: 2008-10-21 18:28:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hellurei Dumdosein :smt039
Tulin pyörähtämään vastavierailulla ja kuulostelemaan, mitä sinulle kuuluu?? Miten Oulussa meni?

ViestiLähetetty: 2008-10-21 18:52:23 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kuva Hyvät Olulun reissut Kuva

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-22 09:12:32 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Tervehdys kaikki rakkahat ystävät ja kiitokset toivotuksista :hug: !! Tultiin Oulusta yhdeksän aikaan illalla. Päästiin lähtemään sen takia niin myöhään, kun Teemu ei toipunut kunnolla nukutuksesta. Hoiperteli ja käsiotteet ei pitänyt vielä moneen tuntiin heräämisestä. Pupillitkin oli täysin laajat. No, onneksi päästiin lähtemään. Magneettikuvauksen tulokset saan tietää torstaina. Foniatrisen tulokset tulivat siinä mittapuissa mitä kerettiin juttelemaan. Eli Teemulla on vaikea puheenviivästymä ja puheenymmärtäminen. Ihmettelivät, että kuka oli diagnosoinut poitsun dysfasian, kun ei noin nuorta vielä diagnosoida. Poitsulla siis harvinaisen voimakas ero puheessa ja sitten hienomotoriikassa. Tämän takia joudumme käymään Oulussa normaalia enemmän. Teemulle ehdotetaan 11-vuotista koulusuunnitelmaa ja erityisryhmää siinä tilanteessa, jos ei saada normaalia luokkaa sellaiseksi että siinä olisi max 20 oppilasta. Teemulla asiaa helpottaa valtavasti se, että hän on kuulemma erittäin sosiaalinen ja innokas, sekä puhelias poika. Myös yhteistyöhaluinen kovastikin, vaikka oli ravinnotta ollut koko aamupäivän sen nukutuksen takia. Nyt sitten päiviteltiin, että miksi nämä tutkimukset laitettiin tällä tavoin ja minä sanoin, että soitin ja valitin siitä jo aikaa sitten, mutta silloin sanottiin että näin kuulemma toimitaan. Ei edes meidän osastolääkäri ymmärtänyt sitä. Kuulo tutkittiin tarkkaan ja kuulo erinomainen. Poika on oikeutettu vammaisen lapsen hoitotukeen.

Mun on pakko lähteä viemään poitsu fysioon ja itellä on keskustelutuokio kerhossa. Tulen myöhemmin käymään vähän paremmalla ajalla. Ai niin, kävin labrassa tänä aamuna.....

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1542 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 170 71 72 73 7478 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00