karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-17 14:11:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1123 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-15 15:39:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos Tibbie sinulle tuosta tarkennuksesta! :D

ViestiLähetetty: 2008-10-15 15:59:42 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Soletta kirjoitti:
Luin myös tuota Peterin blogia (sama josta Tuulimumma laittoi linkin). Siellä onkin paljon hyvää tarinaa, luettavaa pitkäksi aikaa.

Jäin pohtimaan tuota kommenttia kookosöljystä; itse olen käyttänyt kookosöljyä noin vuoden (välillä ollut taukoja) ja ihmetellyt miksi se ei saa minussa aikaan kylläisyyden tunnetta. Olisiko vastaus tuossa kookosöljyn insuliinia nostavassa vaikutuksessa? Sen sijaan voi ja muut eläinrasvat täyttävät nopeasti ja kylläisyys säilyy pitkään.

Kookosrasva on kyllä erinomainen ihonhoidossa sekä paistorasvana.. Ehkäpä käytänkin sitä jatkossa lähinnä noihin tarkoituksiin
.

Mulla on kookosöljystä samantapainen havainto...
Paistorasvana ja hiusten,-ihonhoitoon käytän...
Paistorasvana vielä gheetä nykyään enemmän...

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-16 12:24:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys kaikille optimoijille!Kirjoitan tänne vaikka käsittääkseni koeaikanne päättyi jo 13. pvä, mutten löytänyt muutakaan osiota kawalaisille....

Olen nyt kaksi päivää lukenut viestejänne, surffannut netissa ja ahminut OD:n oppeja. Ja ajattelin antaa herra K:llekin mahdollisuuden.Pituutta on 168....

Muutama juttu jäi epäselväksi, joten josko joku teistä osaisi auttaa:

1. "Eat whole, naturally-produced milk products from pasture-fed cows, preferably raw and/or fermented, such as whole yogurt, cultured butter, whole cheeses and fresh and sour cream."
Eli niinkö mitä ja minkälaisia maitotuotteita?
Kun taas jossain oli:
"Avoid pasteurized milk; do not consume lowfat milk, skim milk, powdered milk or imitation milk products. "
Kun tuota nuo meidän maitotuotteet taitaa olla aina ja ikuisesti pastoroituja....
2.Use whole grains and nuts that have been prepared by soaking, sprouting or sour leavening to neutralize phytic acid and other anti-nutrients.
Eli idätettyjä siemeniä, jyvejä ja pähkinöi? Entä pähkinät sun muut sellaisenaan?
3."Use only unpasteurized wine or beer in strict moderation with meals." Millaistahan nuo on vaiko meidän pitkäripaisesta saatavia?
4."Avoid caffeine-containing beverages such as coffee, tea and soft drinks. Avoid chocolate." Mitääää??????

Kahviin tuntuu suhtautuvan kuten muutkin, tuo Tuulimumman lattejuttu... Onko kuitenkin ihan sallittu?
Mistä ostatte noita erikoisempia ruhonkappaleita? Millä nimellä :D :lol: :D ja mitä teette niistä? Ts. onko jossain reseptejä kerättynä?
Inkkarisokeri sallittu vai NO-NO?

Onko kukaan laihtunut tällä? En huomannut ketjuissa mitään mainintaa kenenkään kohdalla... Muita huomioita ja etuja?
Itseni pitäisi saada aikaiseksi BMI 30 ennen kun minut kärrätään leikkaussaliin, joten tuo laihtuminen kiinnostaa. Tähän saakka karpatessa proteiinit ovat nousseet liian korkealle, joten siinä mielessä tämä voisi olla mun juttuni...

Eilinen päivä oli sitten ensimmäinen yritelmäni... Ihan normimunaa, possun ulkofilettä, lanttutikkua, kaalihaudetta, kermakaffia ja pari pikkuriikkistä suklaapalaa.... Voita jemmasin joka paikkaan ja illalla otin vielä rypsiöljyä ruokalusikallisen.
HH 32 g
R 135 g
P 52 g

ViestiLähetetty: 2008-10-16 13:16:05 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

ellin00ra kirjoitti:
Onko kukaan laihtunut tällä? En huomannut ketjuissa mitään mainintaa kenenkään kohdalla... Muita huomioita ja etuja?
Itseni pitäisi saada aikaiseksi BMI 30 ennen kun minut kärrätään leikkaussaliin, joten tuo laihtuminen kiinnostaa. Tähän saakka karpatessa proteiinit ovat nousseet liian korkealle, joten siinä mielessä tämä voisi olla mun juttuni...

En tiedä muista mutta minulla on mennyt pari kiloa. :lol:
lukaisepas tuota elsin osuutta, siellä on jotain reseptejä, samoin tuulimummalla, varsinaista reseptiosiota ei olla laitettu sillä tämän piti olla 3 viikon kokeilu.
Itse aion jatkaa yht. neljä viikkoa ja sitten viikon tauko kun olen matkalla ja kun palaan niin jatkan edelleen toistaiseksi.
Proteinin määrän säätö on kaiken a ja o ja myös minulla kaikkein vaikein.
Tsemppiä

ViestiLähetetty: 2008-10-16 14:25:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oma osio tälle ois kyllä tosi hyvä, vai joko semmoinen perustettiin? *aina missaan uudet osiot*
Päätin nyt itsekin vakaasti ryhtyä tähän ja tosiaan, kun tämä kokeilu jo hiukan niinkuin loppui, niin voisin tuonne mahd. tulevaan osioon sitten kirjoitella yritelmiäni... Tai sitten pitäis aloittaa elämäni eka päikky tonne päikkyosioon...

En valitettavasti ole lukenut tästä kirjaa tms, mutta yritän nyt tämän ketjun avulla päästä alkuun. Makrot ois suunnitelmien mukaan 60g-150g-48g - proden haluan pitää ainakin tuossa, ehkä jopa sen 10% vois nostaa, jos siltä alkaa tuntumaan, sillä mulla prode on yleensä pitänyt nälkää hyvin... Saa nyt sitten nähdä, että mikä on se optimi, jolla pysyy nälkä pois, mutta ei tule himoja. Mutta onhan noi määrät nyt 160 senttiselle about kohdallaan?

Ja sitten vielä sarjassamme tyhmät kysymykset :oops: Ja hope tätä ei oo vielä kukaan kysynyt.... Eli, kun Els tuossa jossain viestissä mainitsi (jos ymmärsin oikein), että jos jonain päivänä prodea tulee enemmän kuin oli tarkoitus, niin rasvaakin sitten pitäisi lisätä, eli tärkeintä olisi noiden suhteiden säilyttäminen? Päteekö tämä myös hiilareihin? Vai vaan rasvaan? Eli pitääkö hiilareitakin nostaa, jos prodea tulee liikaa ja vastaavasti pitääkö prodea JA rasvaa nostaa, jos syö liikaa hiilareita? Kiitos mahdollisista vastauksista :D

ViestiLähetetty: 2008-10-16 14:36:57 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Els kirjoitti tuolla aiemmin:
[quote="Eli itse pitäisin kiinni valkuaisgrammoista kaiken pohjana. Ja itse laskisin edelleen kaikki muut niiden mukaan, kaloreista piittaamatta. Ja sitten vielä uskoisin puolalaisen saitin puheisiin ja pitäisin 2 rasvagrammaa vain ensi kertaa koskaan karppaaman alkavan sairaalloisen ylipainoisen ihmisen ensimmäisenä kahden viikon totutteluna...
Mikä tarkoittaa sitä, että kaikille tämän ketjun kokeilijoille se rasvaminimi on 2.5 grammaa per valkuaisgramma.
Mutta siinä nuo tarkennukset olivat mielestäni oikein, ettei JK ole ikinä väittänyt että rehua pitäisi saada puolta kiloa.
Ja siinä että JK'n mielestä peruna on sallituissa hiilarirajoissa (ja riittävän eläinrasvan kera nautittuna) ihan ok juttu :)
[/quote]

Tämä siis rasvan osalta, ja ymmärtääkseni suhteet ovat hyvin tärket myös hiilareiden osalta eli kun hh tulee enempi niin myös prt ja rasvaa tulee olla vastaavassa määrin enempi.
Oletko vieraillut Kwasnievskin sivuilla? Siellä on paljon mielenkiintoista luettavaa in english

ViestiLähetetty: 2008-10-16 15:15:44 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

http://high-fat-nutrition.blogspot.com/ ... -lard.html

After experimenting on his family and himself, Kwasniewski concluded that the ideal nutritional combo came from eating three grams of fat for every one gram of protein and half a gram of carbohydrates...alkujaan tämmöisellä suosituksella...Puolassa nelisenkymmentä vuotta sitten-.

Kwasniewskillä jatkan...ja lisää painonpudotus vinkkejä

- to augment some information from previous posts about JK:
He allows (in publicised answers to patients' letters) fasting one day a
week, if someone has trouble losing weight. Also, as a last resort, he
advises to eat 80% of the daily carb allowance in the evening - separately.

Peter mainitsi tästä e-mailissään mulle

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-16 16:39:50 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

ellin00ra kirjoitti:
Tervehdys kaikille optimoijille!Kirjoitan tänne vaikka käsittääkseni koeaikanne päättyi jo 13. pvä, mutten löytänyt muutakaan osiota kawalaisille....

Olen nyt kaksi päivää lukenut viestejänne, surffannut netissa ja ahminut OD:n oppeja. Ja ajattelin antaa herra K:llekin mahdollisuuden.Pituutta on 168....

Kahviin tuntuu suhtautuvan kuten muutkin, tuo Tuulimumman lattejuttu... Onko kuitenkin ihan sallittu?
Mistä ostatte noita erikoisempia ruhonkappaleita? Millä nimellä :D :lol: :D ja mitä teette niistä? Ts. onko jossain reseptejä kerättynä?
Inkkarisokeri sallittu vai NO-NO?

...

http://homodiet.netfirms.com/menu/day_two.htm

To make the cafe au lait the optimal diet way, mix a half cup of full fat milk with a half cup of 30% fat cream. Bring to a boil and pour over 2 teaspoons of instant coffee

Noita muita ruokajuttuja taitaa pitää vaan värkätä niistä oluhteista ja tarpeista käsin, mitä saatavilla on :mrgreen:

Sokerin Kw sallii mausteena

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-16 19:41:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuulimumma kirjoitti:

Tämmöinen osui silmiini

"Avoid all refined sweeteners such as sugar, dextrose, glucose and high fructose corn syrup."

Kiitos vastauksista so far, kyssäreitä tulee lisää kyllä...

Tuulimumma, olin lukevinani, että vetelet ascorbiinihappoa teessä? Ihan sellaisenaan? Millaisia määriä? Mistä olet tuon itseesi imenyt?
Mä käytän sitä kasvonaamioissa:)

ViestiLähetetty: 2008-10-17 08:52:45 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

ellin00ra kirjoitti:
tuulimumma kirjoitti:

Tämmöinen osui silmiini

"Avoid all refined sweeteners such as sugar, dextrose, glucose and high fructose corn syrup."

Kiitos vastauksista so far, kyssäreitä tulee lisää kyllä...

Tuulimumma, olin lukevinani, että vetelet ascorbiinihappoa teessä? Ihan sellaisenaan? Millaisia määriä? Mistä olet tuon itseesi imenyt?
Mä käytän sitä kasvonaamioissa:)

http://www.cybernaut.com.au/optimal_nut ... faq.html#5

The Optimal Nutrition model dictates that an appropriate amount of carbohydrate should be eaten every day to maintain a required for health balance between various metabolic processes. The best sources of carbohydrate are those that do not contain simple sugars, e.g., glucose or fructose, but contain a complex form of carbohydrates, i.e, starch. The best are various vegetables, including potatoes, which are low in carbohydrate. Products rich in carbohydrates such as pasta, rice and many fruits should be avoided due to deleterious effects on human digestion and metabolism. Certain fruits, particularly of a berry variety, can be used as good sources of carbohydrate, but in strictly limited amounts. The sugar should be avoided, although small amounts can be added to various dishes for taste reasons, e.g., ice cream.

Heips Ellin00ra...
Heikkilä mulle aikanaan neuvoi ascorbiinin käytön veteen sekotettuna...
Ja muistaakseni viimeisimmässä kirjassaan Diabeteksen hoito ruokavaliolla...hän sanoo laittavansa 1ml ascorbiini ruusunmarja?teehen kera kaks rkl kookosöljyy ja kehuu hyväksi flunssalääkkeeksi...tai flunssan estoon...
Itte tähän meneillään olevaan räkätautiin teen roopeascorbiinikookosteen kahdesti päivässä...1-2ml ascorbiinia...

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-17 10:41:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Good moooorning everybody and thänks TM!

Tämähän toimii:) Kilon verran joka aamu on painoa kadonnut!!!!

Käytätko Tuulimumma sitä apteekin säilöntään tarkoitettua valkoista kideaskorbiinia vai jotain muuta? Millainen mitta on 1ml tai 2ml? Liika-annoksen vaaraa kai ei ole?

Hieman säätöä tuo protskujen pito alhaalla vaatii ja rasvaa saa tosiaan sulloa joka paikkaan. Jos ei meinaa suhteet mennä kohdalleen onko "viisain" vaihtoehto

1. syödä lisää rasvaa, notta P/R-suhde tulee kohdilleen ja unohtaa hiilarit?
2. syödä hiilareita ja proteiineja kunnes suhteet on kohdillaan ( ja halkeaa)
3. olla syömättä mitään?

Nyt on lähdettävä hakemaan kaupasta lisää voita ja ajattelin samalla hakea broiskun maksaa, savupotkan, hapankaalia ja muuta oudompaa.... Myydäänkö sitä laardia ihan jossain ja kutsutaanko sitä joksikin muuksi kuin laardiksi?
Se ei kuitenkaan ole silavaa? Vai on juuri sitä?

Kuinkas muut?

ViestiLähetetty: 2008-10-17 12:53:04 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

ellin00ra kirjoitti:
Good moooorning everybody and thänks TM!

Tämähän toimii:) Kilon verran joka aamu on painoa kadonnut!!!!

Käytätko Tuulimumma sitä apteekin säilöntään tarkoitettua valkoista kideaskorbiinia vai jotain muuta? Millainen mitta on 1ml tai 2ml? Liika-annoksen vaaraa kai ei ole?

Hieman säätöä tuo protskujen pito alhaalla vaatii ja rasvaa saa tosiaan sulloa joka paikkaan. Jos ei meinaa suhteet mennä kohdalleen onko "viisain" vaihtoehto

1. syödä lisää rasvaa, notta P/R-suhde tulee kohdilleen ja unohtaa hiilarit?
2. syödä hiilareita ja proteiineja kunnes suhteet on kohdillaan ( ja halkeaa)
3. olla syömättä mitään?

Nyt on lähdettävä hakemaan kaupasta lisää voita ja ajattelin samalla hakea broiskun maksaa, savupotkan, hapankaalia ja muuta oudompaa.... Myydäänkö sitä laardia ihan jossain ja kutsutaanko sitä joksikin muuksi kuin laardiksi?
Se ei kuitenkaan ole silavaa? Vai on juuri sitä?

Kuinkas muut?

Käytän...paitsi nyt tilasin Vitaravinteelta 200g purkin...tulee puolet halvemmaks kun apteekin 20g:n pussit.

Optimal dietin sivuilla päivittäiset makrosuhteet http://homodiet.netfirms.com/menu/day_one.htm ei aina mee just kohdilleen.
Pyrkimys kuitenkin olisi pitää ne jetsulleen...
Tsempit
Maustemitallinen = 1ml...eli viidesosa teelusikallista.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-20 17:17:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tsorge, olin hiljainen, mutta kuulolla.
Ettekä te minua enää tarvitse, kun tuulimumma lukee kaikki hyvät saitit.

Ihan tarkalleen en optimoi, kun kerran en saa vieläkään kulumaan neljää keltuaista päivässä enkä edes joka viikko noita sisäelimiä, mutta ehkä sinnekin päästään hiljalleen... Eikä tämä kai huonosti mene näinkään, kun ilmeisen upouusi flunssaviruskanta tuli selätettyä ilman troppeja alle 12 tunnissa (tai mistä tiedän oliko uusi, mutta eka kahteen vuoteen... ja se on ainakin entisen elämän meikäläiselle melkein ikuisuus). Jotka nukuin :)

Hyvää syksyä silti kaikille täältä ihmekiireiden keskeltä o/

ViestiLähetetty: 2008-10-20 17:30:10 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Kiitos Els tuestasi, se on ollut erittäin tarpeellista meille harjoittelijoille! :D
Hyvää syksyä ja suurkiitos sinulle.

ViestiLähetetty: 2008-10-20 19:40:13 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

els kirjoitti:
Tsorge, olin hiljainen, mutta kuulolla.
Ettekä te minua enää tarvitse, kun tuulimumma lukee kaikki hyvät saitit.

Ihan tarkalleen en optimoi, kun kerran en saa vieläkään kulumaan neljää keltuaista päivässä enkä edes joka viikko noita sisäelimiä, mutta ehkä sinnekin päästään hiljalleen... Eikä tämä kai huonosti mene näinkään, kun ilmeisen upouusi flunssaviruskanta tuli selätettyä ilman troppeja alle 12 tunnissa (tai mistä tiedän oliko uusi, mutta eka kahteen vuoteen... ja se on ainakin entisen elämän meikäläiselle melkein ikuisuus). Jotka nukuin :)

Hyvää syksyä silti kaikille täältä ihmekiireiden keskeltä o/

Ethän kuitenkaan ihan hylkää...hyvä kun joku oikoo pieleenmeneviä sovellutuksia...
Enpähän itsekään neljää keltusaista päivässä, enkä puolta kermalitraa :roll:
Ja flunssasellainen edelleen taittamatta...kolmatta viikkoa jo, mulla, joka en sairasta koskaan :oops:

Kiitän kaikesta jeesauksesta Kuva

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-20 19:44:23 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

els kirjoitti:
Ihan tarkalleen en optimoi, kun kerran en saa vieläkään kulumaan neljää keltuaista päivässä enkä edes joka viikko noita sisäelimiä, mutta ehkä sinnekin päästään hiljalleen...

Eikö tätä voi toteuttaa siis jos ei syö neljää keltuaista päivässä ja sisäelimiä? Eikö ne oikeat makrosuhteet riitäkään?

ViestiLähetetty: 2008-10-20 20:01:00 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Narf kirjoitti:
els kirjoitti:
Ihan tarkalleen en optimoi, kun kerran en saa vieläkään kulumaan neljää keltuaista päivässä enkä edes joka viikko noita sisäelimiä, mutta ehkä sinnekin päästään hiljalleen...

Eikö tätä voi toteuttaa siis jos ei syö neljää keltuaista päivässä ja sisäelimiä? Eikö ne oikeat makrosuhteet riitäkään?

Optimaalisen hyödyn elimistölle saamiseksi tämäkin ohjeistus...
Onnistuuhan se toki muutenkin :wink:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-20 20:07:57 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Tossa vois kyllä olla ideaa, että lisäis ainakin sen yhen keltuaisen siihen aamumunansa joukkoon.... enempi mä ihmettelen että mistä niitä hiiriä sais... pitäskö ruveta enempi leipää syömään vai hä? nyt mä käytän siksi myös maitoa enkä pelkkää kermaa... hei mutta mä en tainnu laskea mun uutta rautajuomaa hiiriin lainkaan, paljokohan siitä tulis jos 20 ml otti... 15g?

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-10-20 20:08:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Pitääkö joka päivä käyttää kermaa puoli litraa?Sisäelimiä voin syödä kyllä joka viikko mutta miten noi keltuaiset saa menemään. On tässä viilamista.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-10-20 20:27:02 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi

tuulimumma kirjoitti:
Narf kirjoitti:
els kirjoitti:

Optimaalisen hyödyn elimistölle saamiseksi tämäkin ohjeistus...
Onnistuuhan se toki muutenkin :wink:

Minkä optimaalisen hyödyn antaa neljä keltuaista ja sisäelimiä useasti? En tiedä onko tyhmä kysymys mutta kun en tajua.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 460 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1123 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00