karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-03 21:37:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Soletan OD
ViestiLähetetty: 2008-10-19 11:17:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ajattelin minäkin nyt ruveta kirjaamaan kokemuksiani ja tuntoja omasta OD kokeilustani, kun kerran saatiin tällainen ihan oma ketjukin!! Kiitos siitä asiaa ajaneille! =D>

Minulla on takana monenmoista karppauskokeilua ja yhtä monta paluuta hiilarimaahan (olen paha sokeriaddikti). Olen ollut OD:lla nyt reilut 2 viikkoa, eli varsin alkutaipaleella ollaan. Tuon 2 viikkoa olen noudattanut melko tarkkaan jakoa 1:2:0.5, mutta Tuulimumman innoittamana aion nyt nostaa makrot oikeille luvuille, eli 1:2.5(min):0.8. Tai siis huomisesta alkaen, tänään paastoan! Kuva :D Saas nähdä miten päivä sujuu syömättä.. Näitä paastoja mahdollisesti jatkan kerta viikkoon mikäli paino laskee kovin hitaasti. Mutta otetaan nyt päivä kerrallaan.

Strategisista mitoista sen verran, että pituutta on 160 cm ja painoa (viikko sitten mitattuna) 72,4 kg, eli pudotettavia kiloja löytyy useampi. Muuten lienen suht perusterve, ainakaan mitään todettuja sairauksia ei ole.

Kaikenmoiset kommentit ja vinkit otan ilolla vastaan! Kuva

Viestin otsikko: Re: Soletan OD
ViestiLähetetty: 2008-10-19 14:04:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kuuluko noi päivän paastot jotenkin tähän kwasnievskiin (vai miten se kirjoitetaan?)? Mulla kun ei tuo lontoonkieli suju.

ViestiLähetetty: 2008-10-19 15:44:35 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kirrimirri kirjoitti:
Kuuluko noi päivän paastot jotenkin tähän kwasnievskiin (vai miten se kirjoitetaan?)? Mulla kun ei tuo lontoonkieli suju.

http://high-fat-nutrition.blogspot.com/ ... -lard.html
Tuulimumma:
Kwasniewskillä jatkan...ja lisää painonpudotus vinkkejä

- to augment some information from previous posts about JK:
He allows (in publicised answers to patients' letters) fasting one day a
week, if someone has trouble losing weight. Also, as a last resort, he
advises to eat 80% of the daily carb allowance in the evening - separately.
Peter mainitsi tästä e-mailissään mulle

Eli Peterin blogista luin Kw:n vastauksen potilaan kirejekyselyyn paastosta: yhden päivän viikossa voi paastota, jos painonpudotus vaikeeta.
Ja 80% hiilareista pitäs syödä illalla.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-19 16:57:16 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitos tuulimumma. Muakin toi kwasniewski kiinnostaa mutta toistaiseksi en jaksa alkaa mitään missä pitää laskea, vaan ihan vaan peruskarppaan mutta kenties jossain vaiheessa.

ViestiLähetetty: 2008-10-19 17:16:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lainaa:
Kiitos tuulimumma. Muakin toi kwasniewski kiinnostaa mutta toistaiseksi en jaksa alkaa mitään missä pitää laskea, vaan ihan vaan peruskarppaan mutta kenties jossain vaiheessa.

Tuo laskeminen rupeaa kyllä luontumaan varsin nopeasti. Alkuun vaatii tietysti vähän enemmän aikaa ja vaivaa. Itse tykkään räknätä, joten minulle tämä sopii siinäkin mielessä erinomaisesti!

Se etu, jonka olen tästä jo saanut aiempiin karppaustyyleihin verrattuna, on että nälkä ei ole ollut missään vaiheessa (minulla suuri prodemäärä aiheuttaa nälkää lähes siinä missä liiat hiilaritkin) ja on siksi ollut helppo syödä vain 3 krt/pvä, kaksikin taitaisi riittää.. Itse asiassa eilen söinkin vain kahdesti, mutta pääsääntöisesti jatkan tuota 3 krt/pvä rytmiä.

Tämä paastopäiväkin on sujunut tosi hyvin, ainakin tähän saakka. Eli kyllä tähän kerta viikkoon pystyy, jos on jatkossa tarve. Yllättävää tällaselle 24/7 syömään tottuneelle sokerihiirelle..

ViestiLähetetty: 2008-10-19 19:50:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paastopäivä sujuu yllättävän helposti, ei oo ollut YHTÄÄN nälkä... Söin kuitenkin nyt illalla, kun aattelin ettei keho ala pihtaamaan.... läski ja turvonnut olo kuitenkin on, prrrrr..... :twisted: Mikä tässä nyt sitten olis oikee keino, mä lopetan kohta koko syömisen.....!!! Sori, kun tässä valittelen.... :oops:

ViestiLähetetty: 2008-10-20 09:10:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täällä saa vapaasti käydä marisemassa VeeraX, minä kyllä marisen itsekin.. :D

Se on kyllä masentavaa kun tulosta ei synny, vaikka miten räknää ja yrittää. Mutta toivottavasti jaksat jatkaa ja yrittää vaikka viilailla makroja entistä tarkemmin kohdalleen. Niin minäkin aion!

Eilen oli tosiaan paastopäivä, joka meni kaiken kaikkiaan tosi hyvin, vaikka iltasella rupesi jo olemaan vähän sellanen olo että voisi tässä jotain syödäkin. Ei tullut kuitenkaan mikään heikottava nälätys ja unikin tuli hyvin, vaikka vähän pelkäsin että tyhjällä mahalla kieriskelen sängyssä unetonna koko yön. Nyt kyllä on nälkä, vaikka aamulla vetelin kunnon satsin possun kylkiviipaleita voiköntsän kera. Hyvin kahtalaista mietettä on että paastoilenko taas ensi sunnuntaina. Sitä on kyllä aikaa tässä mietiskellä kuuden päivän ajan.

Ja sitä mietin että pitäisikö ruveta myös aamuisin syömään hiilareita, kun tähän saakka olen ne aína jättänyt loppupäivään. Tai sitten pitää ottaa loppupäivän aterioille runsashiilarisempia tuotteita mukaan, rehuja ei meinaa jaksaa niin tolkuttomasti syödä että saisi hiilareita optimin mukaisen määrän..

ViestiLähetetty: 2008-10-20 15:09:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Minun kai sitten pitäisi siirtyä tuonne ruokapäikyn puolelle (tai painonseurantaan) chimanin viestin perusteella? Teettekö te muutkin näin? Tosin vielä täällä on hiljaista, ettei kyllä mikään pääse hukkumaan..

Tämän päivän jo toteutuneet ja tulevat makrot tuossa laskin:
prode 60 g / rasva 133 g / hh 35 g, eli näyttäisi tulevan vähän vajetta rasvan ja hh:n osalta, ehkä siis vielä yritän vähän viilata illan mittaan..

ViestiLähetetty: 2008-10-20 21:28:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^mä aattelin, että jos siirrytään tuonne päikkyihin ja kootaan tänne sitten johonkin vaikka yhteen ketjuun, että miten menee ja vaihdetaan kuulumisia, niin jos sitten on kaikkien helpompi saada käsitystä siitä, että toimiiko kw vai ei, ts. miten on yleisesti mennyt ja sitten voi siirtyä tuonne päikkyihin, jos enemmän kiinnostaa - miltäs tämmönen kuulostaa?

ViestiLähetetty: 2008-10-21 05:20:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvälle! Aloitin semmoseks yleiskeskustelulle sopivan ketjun http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=62&t=36860 jo aikaisemmin, sinne vois koota kuulumisia, ja plussia ja miinuksia. Otsikkoa tietty vois vaihtaa, niin kaikki tietäis mistä kyse. :D

ViestiLähetetty: 2008-10-21 06:23:18 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

VeeraX kirjoitti:
Hyvälle! Aloitin semmoseks yleiskeskustelulle sopivan ketjun http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=62&t=36860 jo aikaisemmin, sinne vois koota kuulumisia, ja plussia ja miinuksia. Otsikkoa tietty vois vaihtaa, niin kaikki tietäis mistä kyse. :D

Mitä täällä sit on tarkoitus omissa ketjuissa kirjoittaa? Eiks just noita juttuja? Sekavaa on.

ViestiLähetetty: 2008-10-21 06:59:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ei kai täällä sit ollu tarkotus olla "omia" ketjuja vaan idealla otsikoita ko. ruokavaliosta, tyyliin "KW laihduttajille", "Käykö KW raskaana oleville?", "KW:n vaikutus allergioihin", u know... Mitenköhän mä taas onnistun olemaan näin epäselvä heti aamusta... :oops: :lol:

ViestiLähetetty: 2008-10-21 07:05:55 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Jos tarkoitus oli tuo niin sit mä avasin turhaa koko ketjun.Mä luulin ninenomaan että omia kokemuksia jaetaan.

ViestiLähetetty: 2008-10-21 07:13:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

no juu, mäkin siirsin oman ketjuni tonne päikkyihin, sieltä voi sitte katsoa tarkemmin, jos tän topicin alta homma alkaa kiinnostamaan.... Enkä mä nyt tiedä kuin tarkkaa se on, tietty ehkä selkeempää, että päikyt löytyy samasta paikasta kaikki ja ruokavalioiden hifistelyt sitten näistä topiceista... ehkä... :roll:

ViestiLähetetty: 2008-10-21 09:08:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tänne ruokapäikkyyn nyt sitten siirryin..

Laitoin äsken kyssärin Suomalaiseen kirjakauppaan, josko tilaisivat minulle Homo Optimuksen (joo, kalliiksihan se varmaan tätä kautta tulee, jos tilaavat, mutta kun on se puolan allekirjoitusvaatimus siinä tilauksen yhteydessä vähän hankala, niin olisin kyllä valmis maksamaan vähän ekstraakin jos muuta kautta saan..). Oottelen mitä vastaavat..

ViestiLähetetty: 2008-10-21 09:09:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ ois kyl tosi kiinnostava toi kirja! Oon nyt missannu, vaik jossain on kyllä sanottu, et onks sitä suomeks käännetty?

ViestiLähetetty: 2008-10-21 09:16:12 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Soletta kirjoitti:
Laitoin äsken kyssärin Suomalaiseen kirjakauppaan, josko tilaisivat minulle Homo Optimuksen (joo, kalliiksihan se varmaan tätä kautta tulee, jos tilaavat, mutta kun on se puolan allekirjoitusvaatimus siinä tilauksen yhteydessä vähän hankala, niin olisin kyllä valmis maksamaan vähän ekstraakin jos muuta kautta saan..). Oottelen mitä vastaavat..

kerropas sitten mitä vastaavat, voisi varmaan ajatella jonkinlaista kimppatilausta jollei aivan hirveän hintainen ole, uskoisin että useampikin henkilö olisi tästä kiinnostunut.

ViestiLähetetty: 2008-10-21 13:54:01 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Soletta kirjoitti:

Jos ne suostuu niin mulle kanssa =D> =D> =D>

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-10-24 08:46:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Huonoa on palvelu Suomalaisessa kirjakaupassa, eivät ole vastanneet vieläkään mitään!! :evil:

No, enää ei tarvitse vastatakaan sillä laitoin äsken tilauksen Puolaan (Optimal nutrition ja Homo optimus x 1, kiitos!).
Jännityksellä odotellaan, toivottavasti ei menisi ihan kahta viikkoa saapumiseen.. [-o<

Makrot ke: 59:122:32 (p:r:hh)
Makrot to: 56:129:29 (p:r:hh)

Rasvat ja hh:t edelleen turhan vähissä, proden määrään olen tyytyväinen. Eli suunta on oikea, vähän vielä viilailua ja se on siinä (?)!!

Ihanaista päivänjatkoa kaikille! Kuva

ViestiLähetetty: 2008-10-24 08:59:22 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Huomenia, OD Soletta Kuva

Pien katumuksen poikanen iski, kun en molempia tilannu....
Joutuu vissiin pistään uusiks, kun ekasta selviää...

Kuva
Täällä hurrikaani edelleen...rinsessa ja ukkopoika tulossa ja matalalentoo jatkuu...

Viikonloppuja :smt049

Kotona!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00