karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-17 00:15:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-12-11 01:09:04 
Poissa
sintti
sintti

Hyvää iltaa.

Olen suhteellisen tuore karppailija, muutaman viikon ajan olen nyt karpannut aika rennossa hengessä. Ylipainoa ei ole, mutta vuoden aikana on tullut tuoretta ihraa semmoiset viisi kiloa, ja kavereiden karppauksen avulla saavuttamien hyvien tulosten innostamana ajattelin kokeilla millainen vaikutus vähähiilihydraattisella ruokavaliolla olisi mun kropalle. Saisi siitä enemmänkin kuin ne vuoden 2008 aikana tulleet viisi kiloa lähteä. Mutta kiirettä tai paineita laihtumiseen ei ole, joten löysin rantein mennään.

Olen jättänyt leivän (myös ruisleivän), perunan, pastan, riisin, sokerin ja muut karppaajien kammotukset pois. Olen syönyt tavallista enemmän kalaa ja kananmunia, ja lisännyt vihannesten syöntiä. Ruokakerman olen vaihtanut kuohukermaan, ja rypsiöljyä ja extravirgineä olen käyttänyt reippaammin kuin ennen. Marjoja ja hedelmiä olen syönyt kohtuuden rajoissa. Eli jonkinäköistä alakarppausta tämä kai on...

En tykkää jatkuvasta puntarilla ravaamisesta, joten vielä en tiedä onko kiloja tässä muutamassa viikossa lähtenyt. Olo on ollut mitä mainioin, ja syömisen jälkeinen turvotus on kadonnut. Nälkäkään ei vaivaa samalla lailla. Ja kyllä tuntuu kuin vähä olisi kiinteytynyt, ja jos mittanauhaan on uskomista on vyötäröltä lähtenytkin pari senttiä!

Foorumilla toivottiin kasvissyöjien ruokapäiväkirjoja. Itse tosiaan olen aloittanut kalansyönnin uudestaan, ja maitotuotteita sekä luomumunia olen syönyt aina. Eli onko tämä nyt kunnollista vegeilyä, sitä en tiedä. Mutta toivottavasti jollekkin on tästä päiväkirjasta jotain hyötyä, edes itselleni!

Kovin tarkkoja makroja en ole jaksanut laskea, kun siihen en ole kokenut tarvetta. Aion siis kertoa syömisistäni melko ympäripyöreästi, pahoittelen!

Tässä nyt olisi ensimmäiset ruokapäiväkirjat!

Ti 9.12.2008

Aamupala jäi väliin, ehti hörpätä vain lasin vettä!

Lounas: Kahden munan kerma-munakokkeli, sardiini, paprikaa ja kurkkua.

Illallinen: Iso savulohi-caesarsalaatti parmesanilla ja toki ilman leipäkuutioita uudenmaankadun ysibaarissa. Suosittelen!

Ke 10.12.2008

Aamupala: ~1 1/2 desiä partaukkojogurttia ja ruokalusikallinen marjoja pakkasesta (mustaviinimarjoja ja vadelmia)

Lounas: Silakoita juustoisessa kermakastikkeessa ja vihreää salaattia yliopistolla, lasi piimää. Oli muuten harvinaisen pahaa! Ei ne unicafessa vain tunnu aina osaavan.

Illallinen: Kermaista aura-purjo-parsakaali-sosekeittoa. Nam! Lisäksi sama jogurttisetti kuin aamulla. Pari haarukallista sardiineja purkista.

Lisäksi paaaljon vettä ja yksi kuppi kahvia pienellä maitotilkalla.

ViestiLähetetty: 2008-12-11 08:07:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei ja Tervetuloa joukkoon! :smt114

Kiva nähdä tosiaan erilaisia ruokavaliotyylejä täällä. Tuo kalan lisääminen joukkoon kyllä helpottaa huomattavasti tuota syömistä. Onhan sitä kasvissyöjä siltikin, noin yleisluontoisesti. Tai vaikkapa ettei syö punaista lihaa.

Toivottavasti sujuu hyvin! Ja mukavaa Joulun odotusta!

ViestiLähetetty: 2008-12-11 20:40:39 
Poissa
sintti
sintti

Lainaa:
Hei ja Tervetuloa joukkoon! :smt114

Kiitos kiitos! Olen mä tässä kuukauden verran pälyillyt foorumia, mutta paljoa en ole vielä kirjoitellut.

Ja ruokapäiväkirja jatkuu:
To 12.11

Aamupala: Vakioksi asettunut pari desiä partaukkoa ja marjoja.

Lounas: Lounassalaatti tonnikalalla ja fetalla, yrttimaustettua oliiviöljyä kastikkeena.

Illalla: Feta & aurinkokuivattu tomaatti -muffinsseja. Kokeilin ja muokkailin aamiaismöttösten http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=282 reseptiä ensimmäistä kertaa, ja hyviä tuli. Paperisista muffinivuoista eivät vain meinanneet irrota, vois ehkä hankkia ihan oikeen teflonpäällysteisen muffinivuoan. Pistin tosiaan kinkun tilalle fetaa ja aurinkokuivattuja tomaattia, ja maustoin valkosipulisella yrttimausteella. Muffinien kanssa syötiin fetasalaattia reilulla oliiviöljyllä. Aika fetapainotteinen päivä!

Töissä tuli pistettyä suuhun suklaakonvehti, ja jossain välissä samaan paikkaan eksyi pari luumua. Muuten välipalat on pysynyt siellä missä pitääkin, eli poissa.

ViestiLähetetty: 2008-12-12 00:15:56 
Poissa
sintti
sintti

By the way mistäköhän mahtaa johtua, että vaikka tänään syönyt suhteellisen vähän ja etupäässä salaattia, olo on ihan epämiellyttävän täysi! Ihme turvotus. :shock:

ViestiLähetetty: 2008-12-14 18:26:39 
Poissa
sintti
sintti

Jaa-a. Oli tarkoitus tämä viikko olla loppuun asti todella säntillinen syömistensä kanssa, mutta viikonloppuna on päivärytmi mennyt sekaisin ja syömisrytmi siinä samalla. Muuten olen koittanut syödä aamupalan, lounaan ja päivällisen, ja pärjätä ilman välipaloja, mutta ei iha ole onnistunut nyt....

Pe 12.12

Aamupala/lounas:Tuli herättyä niin myöhään että aamupala korvasi lounaan. Partaukkoa ja marjoja, joku luumukin ehkä taisi mennä?

Illallinen: Tonnikalamoussakaa. Eli itketettyjä munakoison viipaleita, tomaattikastikkeessa paljon sipulia, valkosipulia ja tonnikalaa ja valkokastikkeessa kermaa ja juustoa. Tuli tosi hyvää! Munakoisoja olis voinut kyllä huuhtaista itkettämisen jälkeen vedessä, koska jäivät aika suolaisiksi. Moussakan kanssa syötiin jäävuorisalaattia missä kurkkua, paprikaa, FETAA (ylläri) ja paljon extravirgineä.

Illalla tuli juotua epäkarpisti keskiolutta, mutta vain 4. Muuten olen juopotellut kossu-vissy-linjalla, ja tuo ihana junttijuoma on oikeastaan ihan jees kun siihen puristaa limen/sitruunan lohkon.

La 13.12

Aamupala/lounas: Sama homma kuin edellisenä päivänä: partaukkoa ja marjoja. Omena.

Illallinen: Karppipitsaa eli tonnikala-aura-pannaria. 3 munaa, pari desiä juustoa, pari lusikallista soijajauhoja, tomaattipyreetä, tomaatinpaloja, tonnaripurkki, herkkusieniä ja sipulia nätisi mössöksi, pannulle pyöreeksi lätyksi ja päälle aurajuustoa. Ihan mun lemiruoka. Puolikkaasta tuommoisesta tulee hyvin täyteen, ainakin yllekirjoittanut. Pitsan kanssa kaalisalaattia missä valkokaalta, raejuustoa ja parikaa.

Tuli myös napsittua suolapähkinöitä ja tummaa suklaata.

Su 14.12

Taas aamupala jäi väliin, kun tuli nukuttua myöhään. Sitten pitikin lähteä poikaystävän perheen kanssa joululounaalle, missä ei auttanut kovin karppi olla kun on tämä kasvissyönti jo rajoittamassa. Onneksi lounaalla oli buffetpöydissä sekä alku- että pääruoka, niin pääsi itse valitsemaan ruokansa. Kovin oli jouluista! Paljon tuli syötyä erilaisia kalaruokia: mätiä, siikaa, nieriä, silliä, graavilohta, lipeäkalaa. Laatikkoja tuli myös syötyä, en sitten tiedä mitä kaikkea "epäsopivaa" porkkana- ja lanttulaatikoissa on... Lanttulaatikko on kyllä hyvää! :smt049

Illalla varmaan vain jotain pientä. Napostelun puolelle taitaa mennä, juustoa ja suolapähkinöitä ainakin löytyy! Kauppaan en kyl lähe vaik maksettais.

ViestiLähetetty: 2008-12-18 20:29:31 
Poissa
sintti
sintti

Ti 16.12

Aamulla partista marjoilla ja pari keitettyä munaa.

Lounaaksi lohi-caesarsalaattia runsaalla parmesaanilla.

Illalla kaverin synttäreillä karppilättyjä lohi- ja hillotäytteellä. (Ei yhtäaikaa tokikaan! :D) Luojan kiitos karppikavereille. Lätyt oli tosi hyviä!

Ke 17.12

Aamu: Partis marjoilla

Lounas: salaatti tonnikalalla ja fetalla

Illalla ei tullut syötyä kunnon ruokaa, olin pikkujouluissa missä ravintona toimivat pistaasipähkinät, briejuusto ja lakritsi. :oops:

To 18.12

Aamu: partaukkoa mustikoilla ja vadelmilla

Lounas: Salaatti aurinkokuivatuilla tomaateilla, kesäkurpitsalla ja fetalla.

Töissä pari kuppia kahvia ja valtava työkaverin leipoma pulla: eihän sille voinut sanoa ei kun toinen varta vasten luokse kiikutti!

Illalla lohipyöryköitä kermaviilikastikkeella ja kaali-paprika-raejuusto-salaatilla.

ViestiLähetetty: 2008-12-18 20:31:33 
Poissa
sintti
sintti

Niin se piti vielä sanomani, että olisi kiva kuulla palautetta onko mun syömiset muiden mielestä ihan päin honkia. Toki voi olla aika hankala arvioida kun en merkitse grammamääriä... :?

ViestiLähetetty: 2008-12-18 21:33:14 
Poissa
sintti
sintti

Olen itsekin aika noviisi tämän karppauksen suhteen, mutta näi neljän ja puolen kuukauden kokemuksella sanoisin, että syömisesi näyttävät sujuvat oikein mukavasti. Tärkeintähän nyt on, että itsellä on hyvä olo eikä nälätä.

Kiinnostuneena tutkin tätä sinun päikkyäsi, koska noudata aikalailla samanlaista ruokavaliota. Olen myös ollut aikaisemmin lakto-ovo-vege, mutta jo pari vuotta sitten lisännyt kalan (takaisin) ruokavaliooni. Karppauksen aloittamisen jälkeen olen tehnyt joitain kokeiluja myös broilerin suuntaan, mutta en ole vielä muodostanut siitä oikein mielipidettä, silloin tulee syötyä, kun ei vieraissa kehtaa alkaa nirsoilla. (Minun kasvissyöntini alkuperäiset syyt eivät ole ekologisuuspuolella, siitä tämä vapaamielisyys. Nykyään periaatteessa haluaisin olla syömättä muuta kuin luomutavaraa ja kotimaista, mutta käytännössä opiskelijan budjetti ei siihen aina veny.)

Itse olen huomannut, että karppaamisen aloitettuani, olen tullut syöneeksi paljon enemmän kalaa ja eritoten kananmunia kuin aikaisemmin. Toki se on tavallaan selvä, koska hiilarimössöt (joista valitettavan monen kasvissyöjän ruokavalio pääasiallisesti koostuu) ovat jääneet pois, mutta olen myös huomannut, että esimerkiksi kalaa tekee paljon enemmän mieli. Tuntuu, ettei jostain soijasuikaleistakaan ole enää oikein mihinkään lohen tai savusilakan rinnalla. (Noita soijatuotteita taidetaan kyllä vältellä näissä karppipiireissä myös ihan periaatteesta, ja onhan niissä hiilareita aina). Hassua vain huomata, kuinka - vaikkakin yhä leimallisesti "kasvissyöjä" - syön enemmän eläinkunnan tuotteita kuin moni kaverini. :)

Mutta hyvin sinulla näyttää sujuvan, jatka vain samaan malliin! Ja vaa'an suhteen olen niin ikään samoilla linjoilla, tärkeää ei ole numerot puntarissa eikä mittanauhassakaan, vaan se, miltä itsestä tuntuu!

jättää käyttämättä?

ViestiLähetetty: 2008-12-19 00:42:54 
Poissa
sintti
sintti

Moi nattilrit!

Kiva kuulla muiden kokemuksia. Mulle on tapahtunut ehdottomasti sama, eli eläinkunnan tuotteita tulee tottakai karppaamisen myötä syötyä paljon enemmän. Itselle tämä aiheuttaa pienoisia tunnontuskia, sillä oma ruokavalioni on pohjautunut ekologisuuttakin enemmän ajatukseen eläinten oikeudesta lajityypilliseen ja kärsimyksestä vapaaseen elämään. Täällä forumissa tuntuu kasvissyöntikeskusteluissa usein menevän sekaisin yleinen luonnosuojelu ja eläinoikeusasiat: tehotuotannon aiheuttamaa kärsimystä on vaikea mitata pelkillä päästöjen laskemisilla.

Tuntuu nykyään aika tekopyhältä olla syömättä lihaa, kun käyttää paljon maitotuotteita joiden tuotanto on kuitenkin täysin yhteydessä lihantuotantoon. No, yritän blokata tehokkaasti sisäiset moraalisaarnani ja jatkaa tällä syömislinjalla vielä hetkitovin.

Soijarouhe/suikaleet ei tosiaan näyttäisi kovin hyvin ainakaan alakarppaukseen sopivan, mutta tofu taas toimii oikein hyvin! Siinä on paljon proteiinia ja hiilareita ei oikein nimeksikään. Pitäiskin muuten pistää tofua marinoitumaan tandooritahnaan huomiseksi! :) Tykkään runsaassa öljyssä paistetusta tofusta varsinkin salaateissa. (Kuten päiväkirjasta huomaa, olen aika riippuvainen erilaisista täyttävistä salaateista.)

Vähähiilihydraattinen ruokavalio on tuntunut tosiaan koko ajan hyvältä: eniten mua on oikeastaan ihmetyttänyt kuinka vähän ongelmia ruokavalion muutos on tuottanut. En mä oikeastaan tunne mitään muuta eroa kuin että nälkä ei vaivaa samalla lailla kuin ennen. Luulisi että enemmänkin olisi tullut muutosta oloon, sillä ennen olen elänyt etupäässä pastalla ja leivällä... Ei mitään vieroitusoireita!

Mä olen nyt karpannut hiukkasen yli kuukauden, enkä ole käynyt kertaakaan puntarilla. Olen ihan tarkoituksella halunnut tehdä näin: ensi viikolla sitten viimein katson että onko sitä painoa tippunut. Kovasti tuntuisi, että on.

ViestiLähetetty: 2008-12-22 12:16:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Voisinko udella sellasta, että mistäs ostat tofusi pk-seudulla? Mikä tofu on parasta?

Itselleni maistuu kyllä eläinkunnan tuotteet lihana tai maitona tms, mutta jokin pieni omatunnon tuska kaihertaa sisälläni molempien kohdalla. Eläinten syönti tuntuu epäluonnolliselta (varsinkin kun kaikille eläimille ei anneta edes tyydyttäviä elinoloja), joten haluaisin vaihtaa edes osan lihasta tofuksi. Aika usein myös huomaan, että kasvisruoka voi olla paljon maukkaampaa kuin liharuoka. Lihaan on vaan jotenkin niin tottunut, että sitä vaatii aina lautaselle - liekö suurimmaksi osaksi sitä pelkkää tottumusta ja tapaa.

Mulle tulee kasvisruokavaliosta väistämättä mielleyhtymä jatkuvaan nälkään. Haluaisin todistaa itselleni, ettei näin ole. Rasvassa paistettua tofua, kuulostaa taivaalliselta. Siihen ku vielä lisäis vihreen salaatin, oliiveja, rucolaa tms..hmm.

ViestiLähetetty: 2008-12-22 17:52:55 
Poissa
sintti
sintti

Moi Kaneliompu!

Mä ostan tofuni yleensä hakaniemen suunnalta, noista "etnisistä" kaupoista. Esim. Vii Voan hämeentie kolmosessa myy puolen kilon tofupaketteja hintaan 1,15 e! Se on melkoisen halpa, ja hyvä tofu. Itse tykkään tosiaan paistaa tofua kuutioina/kolmioina runsaassa öljyssä ja mausteissa. Samaisesta kaupasta ostamani tandoori-mausteseos on tofun maustajana ihan huippua! Myös currytahnat sun muut tuliset mausteet sopii mun mielestä tosi hyvin. Sit ne rapeiksi paistetut tofut wokin/salaatin sekaan tai semmosenaan suuhun.

Sit toinen lihankorvike, seitan, on myös aika uskomatonta kamaa. Koostumus on paljon lihaisampi kuin tofussa, ja maku on tosi hyvä. Sitä en ole ikinä ostanut valmiina, vaan tehnyt itse. Seitan valmistetaan vaivaamalla vehnäjauhoista tärkkelys pois, ja jäljelle jää vehnägluteiini elikkäs reippaasti proteiinia sisältävä lihamainen kiinteä mömmö. Itse olen tehnyt sitä tämän ohjeen mukaan: http://kurpitsamoska.livejournal.com/9660.html ja oikein hyvää tuli! Suosittelen lämpimästi. Se seitantaikina tosiaan keitetään vaivaamisen jälkeen mausteisessa liemessä, itse pistin reippaasti sipulia, valkosipulia ja chiliä. Tuossa linkittämässäni reseptissä seitanit leivitetään, mutta itse vain paistelin öljyssä ja mausteissa ja pistin kiinalaiseen kung po -mättöön sekaan. Itse tehtynä toi seitan vaatii aika paljon väsäämistä, mutta ainakin se on todella edullinen lihankorvike.

Kasvisruokavalion avaimet on mun mielestä ehdottomasti mausteet ja tarpeeksi isot öljymäärät. Kannattaa selailla noita kasvisruokablogeja, sieltä bongaa usein älyttömän hyviä reseptejä, joihin ei kyllä raavainkaan lihansyöjä kaipaa mitään lisää.
Pari sivustoa vinkiksi:
http://vegemisia.blogspot.com/
http://kurpitsamoska.livejournal.com/
http://pastanjauhantaa.blogspot.com/

Tänään aion tehdä punajuuri-aurakeittoa tämän ohjeen mukaan http://vegemisia.blogspot.com/2008/03/tofu-in-red.html
Ajattelin lisäillä ohjeeseen vielä reippaasti kermaa. Ah, karppaus, mikä ihana tekosyy! :D

ViestiLähetetty: 2008-12-23 22:33:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos infosta! Täytyy piipahtaa Hakiksen suunnalla heti kun ehtii. :)

ViestiLähetetty: 2009-01-01 23:34:46 
Poissa
sintti
sintti

Diudau ja hyvää vuotta 2009!

Kävin jouluaattona puntarilla ja kuukaudessa oli tippunut kaksi kiloa. Viimeksi paino oli noin 66 kiloa, nyt 63,9. Olen tulokseen HYVIN tyytyväinen, sillä karppailuni on ollut hyvin rentoa, en ole urheillut, ja tällaisesta ei-niin-korkeasta lähtöpainosta laihtuminen on ymmärtääkseni aina hitaampaa.

Tuntuu ihan loistavalta, koska mun paino ei todellakaan heittelehdi yleensä paljon. Eihän se pari kiloa ole suuri muutos, mutta todistaa mulle että karppaus toimii, ja että olen tehnyt jotain oikein. Ja tulos motivoi jatkamaan tällä linjalla, ainakin nyt tammikuun loppuun. Sitten taas puntarille ja pohtimaan jatkoa. \:D/

Joulun aika on tullut syötyä ihan mitä sattuu. Tai no melkein ihan mitä sattuu. Mutta eilen, uuden vuoden aattona tein hyvää kasvis-kala-karpin ruokavalioon sopivaa ruokaa: tonnikala- ja "peruna"salaattia ja soijanakkeja. http://www.halsanskok.fi/soijanakki/ Sekasyöjämieheni mielestä ne on lihanakkeja parempia. :)

Tonnikalasalaatissa oli tonskun lisäksi purjoa, omenaa, suolakurkkuja ja purjosipulia. Äidiltäni olen oppinut tuon salaatin pastasalaattina, mutta oikein hyvää se oli ilman makaronejakin.

Perunasalaatin korvasi kovin erilaisen makuinen mutta perunasalaatin näköinen juustosalaatti, jossa oli omenaa, ananasta, aurajuustoa, savujuustoa, paprikaa ja kermaviiliä. Tuli tosi hyvää!

ViestiLähetetty: 2009-01-03 18:52:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Iltaa!!!

tuun merkkaamaan ja ikäänkuin hengaamaan, koska aika samalla ruokavaliolla karppailen itekin. Lihaa en syö (liha tarkoittaa mulle myös tipusia eli en syö kanaa tms), kalaa popsin satunnaisesti, katkarapuja useammin. Eli aika kasvis/maitotuote-painotteisesti vetelen sapuskani. Tofun käyttöä pitäis lisätä ja toi seitan myös sellanen asia johon pitäis tutustua kunnolla. Jostain eko/vege/luomu-kaupasta joskus löysin seitan-viipaleita ja oli ihan hurjan hyvää!

Mutta pongailin sulta muitakin ruokavinkkejä tuolta jo! Namilta kuulostaa monikin juttu!

Toinen rypistys: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=38008
Ekan rypistyksen ruokapäikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=35286

ViestiLähetetty: 2009-01-03 23:53:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mua jotenkin huvittaa toi seitan-nimi. :D

ViestiLähetetty: 2009-01-04 00:10:33 
Poissa
sintti
sintti

Kaneliompu kirjoitti:
Mua jotenkin huvittaa toi seitan-nimi. :D

Kuva

:lol:

ViestiLähetetty: 2009-01-04 00:23:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ei hitto, pakko saada tollanen t-paita, jos seitan maistuu. Ajattelin "kokata" sitä tuossa ensi viikolla. Saa nähdä miten tämä "jauhopeukalo" - kirjaimellisesti - onnistuukaan...voiko siinä edes epäonnistua?

ViestiLähetetty: 2009-01-04 00:49:15 
Poissa
sintti
sintti

Kaneliompu kirjoitti:
Saa nähdä miten tämä "jauhopeukalo" - kirjaimellisesti - onnistuukaan...voiko siinä edes epäonnistua?

Emmä usko... pitää vaan jaksaa vaivaa sitä tarpeeks kauan. Hermot voi mennä, mutta kliseisesti ilmaisten lopputulos palkitsee. Laita sit keitinveteen tarpeeks mausteita.

Hitsinvitsi ku joku päivä jaksais itekki ruveta seitaninvaivaamispuuhiin taas.

Tänään lauantaina 3.1.2009(!) oon syönyt:

aamulla: munakokkelia ja soijanakkeja rakkaan miespalvelijan valmistamana

illalla: savulohi-caesar -salaattia, lohipullia ja lantturanskiksia.

Jossain välissä suuhun on mennyt myös omena, fazerin sinistä (paha periköön joulusuklaat) ja MUNARIISIPASTEIJA. Oon niin huono :oops:

Mua on himoittanut monta päivää sushi. Kai pitää siihenkin livetä. Ei kai se riisimäärä voi NIIN paha olla?

ViestiLähetetty: 2009-01-04 02:39:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ha! Just kattelin sushinteko-ohjeita netistä, ja aattelin että käyn ostamassa kaikki vehkeet bambumattoa myöten huomenna, jos vaan kauppa on auki... (jos laittaa vaan ihan vähän riisiä :))

Minkä merkkiset soijanakit on parhaita? Kävin tuossa cittarissa yks päivä, ja sieltä oli kaikki loppu.

ViestiLähetetty: 2009-01-04 12:30:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Onpa hieno tuo PRAISE SEITAN -paita :smt077 !!!!!

Ja olen muutenkin tässä nyt ihan seitan-fiiliksissä. Sellasen vatkaaminen alkaa täällä kyllä ihan päivänä minä hyvänsä!!!!

Toinen rypistys: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=38008
Ekan rypistyksen ruokapäikky: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=35286

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00