karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 13:46:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Meean mittailut
ViestiLähetetty: 2008-12-04 17:07:12 
Poissa
sintti
sintti

Alanpa minäkin raportoida senttejä, sillä uskoisin, että se antaa motivaatiota... Eli pituutta minulla 160cm, ja paino näkyypi tickeristä. Solakka alavartalo olisi toiveissa, mutta tiukassa voivat sentit olla! :smt081 Viikon välein olisi tarkoitus laittaa mitat ylös, samana päivänä kuin on punnituskin.

Maanantaiaamuna, aloituspäivänäni 1.12. tilanne oli tällainen:

vyötärö: 78cm

lantio: 96cm

reisi: 60cm

polven yläpuolelta: 42cm

Kuva

Viestin otsikko: Re: Meean mittailut
ViestiLähetetty: 2008-12-08 10:24:39 
Poissa
sintti
sintti

Nyt on viikko takana, ja pientä edistystä on nähtävissä! Ei turvota enää niin paljon (nesteitä tämä pudotus tietysti on, kun vessassakin on saanut juosta...) ja hyvin olen karppaamiseen alkanut tottua. Paino oli tänä aamuna 59,8 kg. Osaisko joku muuten sanoa, miksi tickerin päivitys ei hyväksynyt satoja grammoja - kun laitoin tuon 59,8 siihen, lopputulos oli 59kg? Päädyin sitten laittamaan tasan 60, jotta on lähempänä totuutta.

Mitat tänään 8.12.08:

vyötärö: 74cm (-4cm)

lantio: 95cm (-1cm)

reisi: 59cm (-1cm)

polven yläpuolelta: 41,5cm (-0,5cm)

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-08 11:03:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meea kirjoitti:
Osaisko joku muuten sanoa, miksi tickerin päivitys ei hyväksynyt satoja grammoja - kun laitoin tuon 59,8 siihen, lopputulos oli 59kg? Päädyin sitten laittamaan tasan 60, jotta on lähempänä totuutta.

Hei Meea! Sun täytyy käyttää desimaalina pistettä pilkun asemasta, niin silloin se toimii, eli 59.8 kg.
Mukavaa joulun odotusta! :D

ViestiLähetetty: 2008-12-08 11:28:14 
Poissa
sintti
sintti

Voi kiitos Kirsikka, olinpas höpsö kun tuota tajunnut :!: Nyt sain päivitettyä oikein.
Kivaa Joulun odotteluaikaa sullekin! :smt114

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-15 17:48:24 
Poissa
sintti
sintti

15.12. paino 59kg, ja mittojen osalta tilanne seuraava:

vyötärö: 73cm (-1cm) (-5cm)

lantio: 94cm (-1cm) (-2cm)

reisi: 58,5cm (-0,5cm) (-1,5cm)

polven yläpuolelta: 41cm (-0,5cm) (-1cm)

Eli kyllä tässä kavennutaan, hitaasti mutta varmasti...

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-16 10:41:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei mahtavaa!!! Kateellisena täällä seuraan kun porhallat kohta ohi niin että paukkuu!!! Tosi hienoa! :smt023

Mulla ei edelleenkään ole tapahutnut juuri mitään, mutta kyllä se tästä varmaan kun painan tarpeeksi kiukulla jumppaa! :mrgreen:

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-22 08:07:04 
Poissa
sintti
sintti

Uusia tuloksia taas tullut, no ei paljoa, mutta jotain... Tänään 22.12. paino on samassa kuin viikko sitten eli 59kg, mutta kahdessa mitassa on tapahtunut muutosta:

vyötärö: 71cm (-2cm) (-7cm)
reisi: 58cm (-0,5cm) (-2cm)

Muut mitat ovat samoissa lukemissa kuin viikko sitten. Tyytyväinen olen, ja ihmettynyt tuosta vyötärön kapenemisvauhdista :wink: .

Kulunut viikko ei mennyt ihan niin tiukasti kuin kaksi ensimmäistä. En kylläkään syöpötellyt mitenkään erityisen paljon, mutta parina päivänä tuli maistettua ylimääräisiä hiilareita. Kävin kaverilla kylässä, ja hänellä tietysti oli tarjolla leipää, glögiä ja jälkkäriksi pieni torttu ja kakunpala (itse leipomiaan). Jos olisin niistä kieltäytynyt, ei pöydästä olisi jäänyt oikeastaan muuta syömistä kuin pari juustosiivua, salaatinlehtiä, kurkkua ja paprikaa. Toinen repsu tuli, kun mies sortui ostamaan suklaamakeisia (fazerina, panda) tarjouksesta. Söimme kumpikin kahvin kanssa reilun kourallisen - lopputulos oli kuitenkin se, että miehelle tuli huono olo ja minun ei tehnyt mieli sen enempää. Maku ei edes ollut niin "hyvä" kuin ennen.

Viikon päästä on Joulukin juhlittu, ja saa nähdä, mikä vaikutus sillä on. Toivon, että paino pysyisi suunnileen samoissa... Mitään kamalaa stressiä en aio Joulun syömisistä ottaa. Kyse on kuitenkin käytännössä vain kahdesta päivästä, jolloin olemme vanhempieni luona kyläilemässä. Perunan, leivän ja pullan tosiaan aion jättää mahdollisimman vähille, muuten maistelen ruokia kohtuudella, sen mukaan miltä tuntuu. Reippailla aion paljon puhtaissa maalaismaisemissa. Enkä ajattele, että "kiva kun saa olla karppaamatta pari päivää", vaan oikeastaan odotan sitä, että pääsen Joulun jälkeen taas syömään oman tyylin mukaisesti...

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-12-29 07:58:21 
Poissa
sintti
sintti

Huh, nyt on sitten Joulu ohi... Mitat onneksi entisellään, mutta pientä turvotusta havaittavissa. Se lähtenee parissa päivässä. Uutta vuotta tuskin tulee juhlittua mitenkään, korkeintaan teen jotain karppia herkkua. Tavoitteena tälle viikolle hieman lisää liikuntaa. Joulun hiilarivoittoisempi syöminen vain vahvisti tätä intoa karppaukseen, kun heti sai havaita negatiivisia muutoksia olossa... Miehenikin taisi nyt viimeistään vakuuttua karppauksesta ja on innolla mukana! :wink:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-01-12 16:38:21 
Poissa
sintti
sintti

Pientä edistystä Joulun jälkeisen junnaamisen jälkeen... Liikuntaa olen hieman saanut lisättyä (esim. kokeilin vuosien tauon jälkeen taas laskettelua, ja ai että oli kivaa! :D ). Paino näytti tänä aamuna eli 12.1.09 58,7 kg, ja mittailujen tulokset tässä:

vyötärö: 70cm (-1cm) (-8cm)

lantio: 93cm (-1cm) (-3cm)

reisi: 58cm (--) (-2cm)

polven yläpuolelta: 41cm (--) (-1cm)

Reisien osalta kapeneminen tuntuu olevan tiukimmassa, mutta uskoisin, että kyllä nekin sentit jossakin vaiheessa antavat periksi. Tällä hetkellä en laske mitään tarkkoja makroja, syön sen mukaan mikä tuntuu hyvältä. Uusia reseptejä reseptiosiosta kokeilen toisinaan, niin en kyllästy sapuskoihin. Kasvisten syönnissä olisi kyllä lisäämisen varaa, jospa siinä koettaisin tsempata seuraavaksi.

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-03-22 16:37:24 
Poissa
sintti
sintti

Blääh... :cry:
Nyt on tickeriä päivitetty todempaan suuntaan, harmittaa... niin kovasti harmittaa, että en jaksanut pysyä ruodussa työhön liittyvän stressin ja mielipahan takia!!! Ja onko huonoistä syömistavoista muka ollut apua, ei tietenkään! Jonkin aikaa tuon viimeisimmän merkinnän jälkeen lähti lipsumaan hiilarimoskaan kuten karkkiin, fazerin siniseen, kahvileipiin tms. ym., mutta EI kuitenkaan vaaleaan leipään, perunaan tai pastaan, mitä pidän kyllä positiivisena asiana. Olossa olen kyllä huomannut, ettei ruokailu ole kohdillaan ja painokin on lähtenyt nousuun. Turvottaa niin mahdottomasti!

En toki aio masentua tästä takapakista, vaan lähden parantamaan tapojani. Kevyempi ja tasapainoisempi olo olisivat tärkeimmät tavoitteet, ei välttämättä alkuun mikään runsas painon aleneminen. Ajan kanssa sitten, toukokuun alkuun mennessä kun pääsisin 59 kiloon, niin kesäkausi alkaisi mukavasti. Kesällä uskon painon pudotuksen sujuvan melko helposti, sillä tiedossa on monenlaista menoa ja tekemistä, mm. erittäin mieluisaa kesäistä työtä ja toivottavasti myös paljon tanssia kesälavoilla! :wink: Yksi uusi karppikirjakin on tullut nyt hankittua ja kookosöljytilaus on ollut mielessä. Myös muutamat kauneushoidot olen tilannut ennen kesää otettaviksi ja yritänkin suunnata haluni hemmotella itseäni jatkossa enemmän tuollaisiin asioihin.

Aurinkoista kevättä kaikille!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-03-13 10:16:51 
Poissa
sintti
sintti

Ikuisuus kulunut viimekertaisesta kirjoittelusta tänne, paljon on sattunut ja tapahtunut, niin hyvää kuin huonoa. Tickeriä sain nyt kumminkin päivittää 2 kg alaspäin, 57,1 on lukema nyt. Tiukasti en ole karppaillut viime aikoina, mutta usein ruokavalinnat ovat karppipainotteisia kumminkin. Karkkia ym. epäterveellistä on eksynyt suuhun turhankin usein, joten täytyy nyt kevään aikana tsempata siinä! Ja liikuntaa lisää, kuntopyörä odottaa ja keväiset lenkkipolut. Työmatkat olen säännöllisesti kävellyt (2km suunta), lumitöitä tehnyt ahkerasti ja työ ym. asiat ovat vieneet energiaa paljon, kiirettä pitänyt välillä aivan liikaakin.

Kevään mittaan haaveilen vielä kiinteytymisestä ja vyötärön mitan pienenemisestä (nytkin jonkin verran turvotusta). Muutama kilo on matkaa tavoitepainoon. Mitat näyttivät tänä aamuna seuraavilta:
- vyötärö 70cm
- lantio 93cm
- reisi 57cm
- polven yläpuolelta 40,5cm

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-16 19:09:27 
Poissa
sintti
sintti

Jee... 56,6 kg on uusin punnitustulos (10.4.). Mitat, suluissa ero viime mittaukseen noin kuukausi sitten:

- vyötärö 68cm (-2cm)
- lantio 92cm (-1cm)
- reisi 56cm (-1cm)
- polven yläpuolelta 39,5cm (-1cm)

Kuntopyöräilyn sain aloitettua, harvakseltaan sitä teen. Jumppaliikkeitä myös muutamia, ja leuanvetoa rupesin kokeilemaan kun on sopiva tanko kotona :x . Se ei ole ihan helppoa, mutta vähitellen onnistuu. Käsipainoja liikuttelen myös välillä. Yksi motivaattori kiinteytymiseen on yksiin kesäjuhliin tilattu mittatilausmekko, jota varten lantiolta ja vyötäröltä täytyy vielä pari senttiä saada pois! Ja kunnon haluan paremmaksi, että jaksan kesän tanssia oikein ahkerasti ihanilla kesälavoilla :wink:

Ja nyt ei muuta kuin ulos lenkille raikkaaseen kevätilmaan ennen lauantaisaunaa!

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00