karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-01 14:56:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 98 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Haili puntaroi
ViestiLähetetty: 2009-04-06 10:41:31 
Poissa
Leijona
Leijona

En jaksa noita syömisiä enää kirjailla, niin laitan tänne puntariseurantaan ihan oman topicin. Olisi kovasti suotavaa muidenkin yli satakiloisten kirjuutella tänne päivän saldoja. Saa ne alle satakiloset kirjuutella kans, mutta eivät vaan ole vertaistukena ehkä samalla viivalla.

Lähtöpaino tänään aamulla pissan jälkeen alasti 118,6kg. Rasvat impedanssiin perustuvalla mittauksella 29,4%. Vesipitoisuus yli 51%, joka on kauhian hyvä lukema, kun se normaalisti on alkanut nelosella.

Nyt kun olen seurannut tuota rasvamassan muutosta tuolla vaakaihmeellä niin mittausten mukaan rasvamassasta on kadonnut 5280 grammaa 35 päivässä. Tällä tahdilla olen miehelle sopivassa yhden digitin rasvoissa 22.9.2009, jolloin paino on noin 93kg. Eihän se tietenkään noin matemaattisesti mene, niin realistisesti voisin kuvitella että tulevana jouluna olisin alle 100kg. Sellaista painoa ei oo näkynyt sitten armeijavuosien.

Kohta kaksivuotisen karppauksen aikana paino ei oo pudonnut yhtään. Nyt kun aloin opettaan kroppaa toimimaan oikein, niin tulosta alkaa tulla. Pari vuotta siihen meni, että osaa lukea ne kirjat, jotka oikeesti hoitaa homman. Luulin että mitä harvemmin syö niin parempi. Se vaan ei pitänytkään paikkaansa mun kropassa.

Edelleen olen prodefani ja miksei myös luonnollisen rasvan ystävä. Se tarkoittaa tietysti pitkälti elukkaan perustuvaa ruokavaliota, joka tuntuu sopivan niin fyysisesti kuin myös henkisesti. Jotain hedelmiä ja varsinkin marjoja mahtuu hyvinkin päivän hiilarikuormaan.

Tervetuloa pudotustalkoisiin -haili

Viestin otsikko: Re: Haili puntaroi
ViestiLähetetty: 2009-04-07 11:30:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mielenkiinnolla odotan tekstiä tännekin. 2009 ruokapäikkysi luin yhdeltä istumalta ja hauskaa oli :)
Yhteisiä piirteitäkin löysin: insinöörinäkökulma, asenne ja maltillinen alkoholin nauttiminen :mrgreen:

Yli satakiloisen painonseurantaa voi lukea sigun linkistä vaikka se tällä hetkellä onkin tauolla. Sain päähäni olla punnaamatta kaksi kuukautta, jonka jälkeen samasta linkistä voipi toivon mukaan lukea alle satakiloisen tarinoita. Sen verran viime päivinä mietityttänyt tuo punnaamattomuus, että täytynee ottaa uudet valokuvat ja vähän vertailla viimeisen punnituksen aikaisiin kuviin, ettei vaan salakavalasti olisi paino lähtenyt nousukiitoon heti, kun vaaka lähti pakkolomalle. Jännityksestä huolimatta lupaus pitää ja vaaka saa lomailla.

ViestiLähetetty: 2009-04-07 11:36:30 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

Yli satakiloisena insinöörinä pitää minunkin ilmoittautua seuraamaan tätä ketjua.
Vinkistäsi lisäsin omaan painotaulukkooni 10 päivän liukuvan keskiarvopainon. Se käyrä näyttää paljon järkevämmältä kuin joka aamun painokäyrä.

ViestiLähetetty: 2009-04-07 13:26:13 
Poissa
Leijona
Leijona

Meitähän on moneksi. Hyvä näin. Se on ihan mukava kuulla samankokoisten näkökulmia ja säätöjä asian tiimoilta.

Nyt kun meen tolla useammalla syömiskerralla päivässä niin puntaroin joka aamu. Siitä saa palautteen melko pian ettei ala syömään liian paljoa. Muutenkin joidenkin mittausten pyörittäminen excelissä tuntuu omimmalta tavalta seurata tilanteen kehittymistä. Nyt seuraan rasvamassan muutosta. Jos kaikki käy niinkuin pitää, niin rasvaton massa pitäisi pysyä samassa ja vähenemä tapahtua vain rasvasta. Nyt on takana 36 päivää ja mittarit näyttää että rasvaa palanut yli 5kg ja muu hävikki on ollut alle ½kg. Vaikka nuo impedanssimittarit ei ihan tarkkoja olekaan, niin selkeä korrelaatio housujen väljyydessä on havaittu.

ViestiLähetetty: 2009-04-13 07:22:14 
Poissa
Leijona
Leijona

Puntarimaanantai

120,5kg ja 29,8%. Mittausten mukaan rasvaa tuli pääsiäisviikolla noin kilo lisää. Ei hyvä viikko ollenkaan, mutta syytkin on melko tarkkaan selvillä. Syytän pitkälti pashaa, hesburgeria, leffanamuja, makaroonilaatikkoa, pitsaa ja mitähän vielä. Proteiini korvaantui hiilareilla ja rasvojen laadussakin ehkä parantamisen varaa. Määrätkin karkaa heti käsistä, jos ei oo suojaprodea. Miten se jopa tuntuu, että nykyään pienetkin repsut saa aikaan yltiövoimakkaan reaktion turpoamissuuntaan. 10 päivän käppyrä ei vielä osoita nousua, eli tilanne on hallussa, mutta korjaustoimet on aloitettava tänään.

Stressitöntä viikkoa -haili

ViestiLähetetty: 2009-04-13 08:25:34 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys Haili,
Vähän masentavalta tuo kuulostaa uuden karpin korvissa, että kahden vuoden karppauksen jälkeen paino ei yli satakiloisella ole tippunut ollenkaan. Oikeastaan lähes mahdottomalta kun nyt on lueskellut tätä foorumia useita viikkoja.
Oma aloituspainoni oli 88,6 ja eilen virallinen viikkopunnitus näytti 86,1 ja tänä aamuna vielä kontrollimittaus 85,6. Tarkoittaisi sitä, että kolmessa viikossa olisi lähtenyt lähes kolme kiloa. Tämänhetkinen tavoite on siinä 74 kg ja katson sitten siinä miltä tuntuu. Noista syömiskerroista sen verran, että ennen karppausta söin 4 krt päivässä ja nälkä tuli jo parin tunnin kuluttua syömisestä virallisterveellisellä low fat ruokavaliolla. Nyt kolme kertaa riittää ja olen nyt kolmen induktioviikon aikana syönyt 18-25g hh päivässä.
Kerro, harrastatko liikuntaa ja jos harrastat niin minkälaista ja miten usein? Okei, tiedän, että on ihmisiä, jotka eivät voi sietää liikuntaa, mutta tosiasia vaan on, että se aineenvaihdunta ja hormonit toimivat paljon paremmin kun kroppaa rasittaa sopivasti ja riittävän usein. :)

vk 19-87
vk 21- 88,7
vk 27- 88,4
vk 30- 89,9
vk 33- 89,2

ViestiLähetetty: 2009-04-13 09:03:39 
Poissa
Leijona
Leijona

Moro,

Mulla on monenlaisten stressireaktioiden takia vähintäänkin epäsäännöllistä tämä elämä kokonaisuudessaan, joten enpä voi kuin katsoa peiliin siinä miksei mitään tapahdu. Noin yleensä kaikilla jotka noudattavat ohjeita paino putoo tai vähintään vyötärön ympärys pienenee. Minä olen esimerkki siitä miten ei pidä toimia. Antaa muille mielellään neuvoja, mutta itse tekee toisin.

Liikun toki aina ja mieluusti, kun vain nivelet, aika ja pääkoppa antaa myöden. Laitapas hakuun mun kirjoitukset alueelta karppaus ja liikunta, niin voit arvailla mitä mieltä olen liikunnasta ;) Mun 2008 liikuntoja voi lueskella tästä. 2009 liikuntoja ei paljoa ole, kun erinäisistä syistä into ei ole riittänyt kuin parina viime päivänä edes jonkinlaiseen fyysiseen aktiviteettiin. Uutta alkua tässä pikkuhiljaa ilman stressiä.

Syömiskerroista voin todeta, että mun valitsema linja on viimeinen oljenkorsi, jolla voin edes yrittää tasoittaa verensokerit niin ettei himoja makeaan tai muuhunkaan synny. Sotii heikkilää, atkinsia tms. vastaan, mutta se on mun valinta, jota en suosittele enkä ohjeista kenellekään, jolle kolme (tai vähemmän) kertaa riittää. Rikkinäiseen kroppaan ei yleispätevät ohjeet välttämättä sovellu. Tuosta Jaakobin painista voi taas lukea täältä sivulta 15 eteenpäin.

Mukava kun poikkesit. Ota toki malli mieluummin itsesi kokoisesta liikkuvasta karpista, niin saat vertailupohjaa sille mitä on odotettavissa. Minä en ehkä ole se paras malli kenellekään. Ehkä addiktioiden vankina painiva työnarkomaani voi saada näistä mun höpinöistä jotain iloa ;)

ViestiLähetetty: 2009-04-20 08:22:05 
Poissa
Leijona
Leijona

117,7kg ja R%=29,7. Rasvaa siis 35kg. Siinähän sitä on loistavaa eläinrasvaa pahojen päivien varalle.

ViestiLähetetty: 2009-04-20 09:33:35 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Kato, jätkähän on tiputtanut, jopa lähtotilanteesta. Very good :D
Lämpimin terveisin yks alle satakiloinen

ViestiLähetetty: 2009-04-25 18:05:32 
Poissa
Leijona
Leijona

Arvatkaas piruuttaan seuraava lukema. Valkovenäjällä töissä ja tarjonta on olutta, votkoo, pitsoo, muussia ja lihhoo. Noin äkkiseltään peilistä katsoen jätkä on lihonut noin 10kg, mutta en ees uskalla aatella mitä on lukemat kunhan tästä pääsen taas puntariin. Toisaalta mitä sen on väliä jos hommat luonaa, ei kuole nälkään ja mahdollisesti kotiin vapuksi. Mutta tosiaan arvailkaa. Mä alotan. 124,3kg Torstaina 30.04.2009 klo 7:00 alasti aamupisun jälkeen. Veikkaan että tuokin pahus on alakanttiin. Sokerit heiluu missä sattuu kun ruokaa ei oo tarjolla ihan niin säännöllisesti kuin suomessa ollessa. Järjettömiä ideoita pursuaa päässä ihan selvästäkin päästä saatika pienessä iltasimassa.

Toisaalta koskas nää reppuhommat on hirveesti lihottanut. Alkoholin diureettisen vaikutuksen ja erittäin runsaan hyötyliikunnan ansiosta yleensä muutama kilo häipyy. Katotaas kuin äijän käy tällä kertaa, kun mulla on tiimissä yks kaveri joka juoksee mun puolesta ja mä saan istua valvomossa luuri kädessä.

Se täytyy kyll sanoo, niinkuin usein ennenkin, että mikä kumma on suomalaisessa viljassa erilaista kuin muualla. Täällä voi ihan oikeesti juoda olutta ja syödä pitsaa ilman suurempia ongelmia. Auta armias kun teen suomessa saman niin kyllä osaa vatta olla vikkelä.

Eipä tänään tämän enempää. Elossa ollaan ja hyvissä voimissa.

Hauskaa viikonloppua -haili

ViestiLähetetty: 2009-04-25 18:31:25 
Poissa
voipallo
voipallo

Koitahan pärjätä siellä, hyvää viikonloppua.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2009-04-25 18:42:23 
Poissa
korpa
korpa

Viikonloppuja täältä myös koitahan tsempata ukko.

ViestiLähetetty: 2009-04-25 19:11:33 
Poissa
Leijona
Leijona

Thanks kamut. Suomi voitti 5-0. Rinne on yliveto. Yle on perseestä kun ei näytä kisoja ulkosuomalaisille Mertsin selostuksella. Joskus toimi TYO palvelimella yks vapaa osoite, mutta sekin on jo sammunut. Jos joku tietää palvelun, jossa voi IP:n huijata olemaan suomessa, niin eikun yv:tä hailille että saadaan kisat näkymään. Thanks in advance.

Täällä meno on hurjaa. Ruoka on antikarppia, mutta eineksistäkään ei ole tietoa. En mä oo niin kovinkaan huolissaan, jos syön lähes kotitekoista viljaa, juuresta, pottua yms. niiden kuitenkaan millään tavalla vaikuttamatta. Votkoo täällä tehään kaikesta missä on tärkellystä. Good bye. Hyvä ostos ;) Joo ei se mee niin mutta, hailin silmissä se on hyvä ostos.

Nauttikaa suomen keväästä -haili

ViestiLähetetty: 2009-04-26 09:13:33 
Poissa
paleokatti
paleokatti

haili kirjoitti:
Se täytyy kyll sanoo, niinkuin usein ennenkin, että mikä kumma on suomalaisessa viljassa erilaista kuin muualla.

Samaa on allekirjoittanut miettinyt useammankin kerran. Olen ajatellut, että lajikkeet olisivat sen verran erilaisia kun mennään tarpeeksi kauas. Mutta tuo teoria ei enää pädekään jos tilanne on ihan naapurissa jo sama.

ViestiLähetetty: 2009-04-29 10:18:17 
Poissa
Leijona
Leijona

Juu ei se ihan niin hyvin mennytkään tuo loppumatka. Loungessa söin normaalisti salaattia ja nakkeja ja sen jälkeen alkoi helvetilliset mahakivut. Olihan tuskanen lento Helsinkiin. Voipi olla että painoa onkin itseasiassa melko vähän huomenna, jos tämmönen meno jatkuu. Valitsisin silti kivuttoman mahan ja toimivan ruuansulatuksen ennen kuin muutaman menetetyn kilon. Heikoksi vetää. Banskuja olisin ostanut, mutta ei ollu yömarketissa. Jotain pitäis saada pysymään sisällä. Kihtivarvas alkaa jo kihelmöimään kun ei pysy nesteet kropassa. Onpa kiusallista.

Mustikkaa saattaisi olla pakkasessa. Ja teetäkin vois kokeilla. Forumin vanhat ripuli/mahatauti ketjut kahlasin ja olihan siellä vaikka mitä kokeiltu. Taidan kuitenkin pysyä kannassani, että mustikkakeitto ja imodium on edelleen se ykkönen ripulin hoidossa.

ViestiLähetetty: 2009-04-30 08:20:59 
Poissa
Leijona
Leijona

Torstai

119,7kg ja 30,1% eli rasvaa 36 kg. Ei sovi votka ja kalja meikäläisen kroppaan. Oma syynsä voi tietysti olla myös perunalla ja leivällä, joita tuli naatiskeltua reissussa riittävästi. Ripuli kyllä on tyhjentänyt mahan ja suoliston melko tehokkaasti, niin nyt oiskin hyvä aloittaa tarkempi jakso. Ihme myrkytys kun ei imodium tehoo. Pitänee mennä tohtorilta kyseleen rajumpia mömmöjä, joilla sitten saa taas suoliston sekaisin puoleks vuotta. Pahus.

Iloista ja lämmintä Vappua -haili

ViestiLähetetty: 2009-04-30 09:04:35 
Poissa
korpa
korpa

Mun isoisä sanoi aikoinaan kun vielä eli "sillä se lähtee millä se on tullukin"
Lisää votkaa siis koneeseen :mrgreen:

Hyvää wappua

ViestiLähetetty: 2009-05-01 10:40:26 
Poissa
Leijona
Leijona

En uskaltanut votkaa kokeilla. Lasillisen Fernet Brancaa otin sen sijaan ja kas kummaa ripuli on pois. Ne oli vissiin niitä pöpöjä jotka ei tykkää etanolista ja yrteistä. Hyvä näin.

Viikonlopun jälkeen päässee taas normaalirytmiin. Salille ja syömään karpisti, mutta ei ketoosin tavoittelua.

Blogeista bongasin pari tekstiä illalla, kun ei vappujuhliin tarvinnut kipeenä lähteä.

Damonilla on asiaa ketogeenisestä dieetistä

Lainaa:
WHEN THE BAD GETS UGLY
When a person pushes a ketogenic diet for an extended period we find something very strange happens to their.... normal metabolic function? I can't quantify what happens except that to say we have repeatedly and without exception found that all people who pushed a ketogenic diet for an extended period simply do not respond 'normally' to any type of nutritional manipulation for a very long time afterward.

Samalla aussilla asiaa mikä on normaalia

Lainaa:
The reason so many people are fat, dying of heart disease, cancer and diabetes is because of their diet. Nobody got fat without food! And given that the greater majority of our society - 'normal' people - are fat or obese, clearly it is 'normal' eating that makes you FAT and diseased!

Boldaus minun.

ViestiLähetetty: 2009-05-04 07:27:03 
Poissa
Leijona
Leijona

Maanantai 4.5.2009

m=118,9kg, r%=30,1% -> mr=35,8kg.

Haili ei enää ketoile eikä oikeestaan enää edes karppaa, jos nyt olen koskaan edes oikeesti karpannutkaan. Toki jatkossakin välttelen sipsit, karkit sun muut täysin ilman ravintoarvoa olevat turhakkeet kiinnittäen huomiota edelleen rasvojen laatuun. Muuten syön ruokaa jota sattuu olemaan sen suuremmin mikroja tai makroja murehtimatta.

Yli kaksi vuotta tätä hommaa lähes ilman tulosta riittää. Arvelisin syyksi enempi stressiä kuin ruokavaliota, mutta ei nää tiukustelut ja kokeilut oo ainakaan yhtään helpottanut kropan saattamista normaalisti toimivaksi kokonaisuudeksi. Pitää hoitaa ensin pää kuntoon, jotta voi hoitaa kropan kuntoon. Ei toisinpäin.

En mä teidän "kiusaamista" lopeta. Lihaskuntoketjua päivittelen ainaskii, kun siinä on jo sen verran lokia.

Oikein leppoisaa kesän odotusta -haili

ViestiLähetetty: 2009-05-04 08:07:39 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

haili kirjoitti:

Haili ei enää ketoile eikä oikeestaan enää edes karppaa
.
.
.

En mä teidän "kiusaamista" lopeta.

Mä jo melkeen ehdin pelästyä :shock: täältä on jo niin moni kaikonnut viime aikoina, tai kukin omasta syystään pitää määräämättömän pitkiä lomia, että menee melkeen monologiks jo kohta.

Mukavaa kevättä sullekin!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 98 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00