|
Aloitan nyt hetkeksi päiväkirjan, joka pitää sisällään liikunnat, ruuan ja muitakin fiiliksiä. Sysäyksen päiväkirjalle on antanut se, että olen ollut jokseenkin väsynyt lähiaikoina ja koska forumilla on puhuttu stressistä, liikkunnasta ja ruuasta muutamassakin ketjussa, niin koetan nyt selvittää, onko minulla samaa pulmaa.
Tämän hetkinen tilanne: Liikunnat: Kamppailutreeniä 2-3 kertaa viikossa, joskus viikonloppuisin päivän mittaisia treenejä. Töissä: arkisin 8-16. Viikonloppuisin sinkoilen paikasta toiseen, olen harvoin viikonloppua kotona. Ruuat: Jonkinlaista karppia vuodesta 2006, muistaakseni. Syön silloin kun on nälkä; aamulla, päivällä ja illalla. hh-määrä ehkä 50 päivässä, joskus varmaan 100 (tosi epämääräistä). Päivällä syön työpaikkaruokalassa ja illalla teen ruuan itse. Joskus aamuisin ei oikein huvita syödä, mutta se kostaantuu sitten seuraavana päivänä viimeistään nälkänä.
Minulla on ollut pientä pulmaa kropan kanssa. Alkuksi koski olkapäähän, jonka syyksi paljastui jumitunut lantio. Käytännössä koko kroppa on enemmän tai vähämmän jumissa. Pulma on vähän helpottanut fyssarilla ja olen vähän rentoutunut. Hän on sitä mieltä, että kaikenlainen stressaaminen pitää lopettaa, koska se tuntuu jännityksenä kropassa. En yhtään ihmettelisi.
Stressini lähteiksi arvioisin työn (joten ei nappaa juuri nyt), urheilut (korkealla sykkeellä ja henkisesti väsyttävää), jonkin verran sen, että matkustelen viikonloppuisin ympäri itä/kaakkois-Suomea. Koetan purkaa stressiä nukkumalla enemmän, syömällä enemmän ja pyrkimällä muuttamaan työntekoani miellyttävämmäksi.
Kommentoida saa mielellään.
7.4.2009 Liikunta: 40 min kävely/juoksu, keskisyke noin 130. Vähän nyrkkeilysäkin hakkausta. Illalla tunnin verran venyttelyä, hierontaa, hiljaista taijia.
Ruuat: pari desiä partaäijää, lusikallinen sokerista hilloa. Päivällä puoli kämmenellistä lohta, salaattia puoli lautasta, noin 1 pieni peruna, suolapähkinöitä noin 2 rkl, lasi AB-piimää. Illalla 200 g keittojuureksia, jauheliha-tomaatti-vuohejuustolastiketta noin 1,5 dl, voita noin 25g. Jokunen suklaakonvehti. Nukkumaan klo 22, herätys 6.30. Nukuin levottomasti.
Edit: lisätty stressianalyysiä
_________________ Miekka on lyömäsoitin
|