Haa, törmäsin vanhaan päiväkirjaani, kun innostuin pitkästä aikaa lueskelemaan pätkistely/warrior-juttuja. En muista, mihin tuo viime syksyn warrior-kokeiluni päättyi; luultavasti siihen, että jouduin taas siirtymään vuorotöihin, ja siihen tällaisen ruokarytmin sovittaminen on mielestäni huomattavasti vaikeampaa. Nyt olen ollut säännöllisessä päivätyössä vajaan vuoden, ja vasta muutama päivä sitten muistin, että ainiin tällainenkin juttu oli ja sillä tuli hyvä olo. Miksipäs ei siis nytkin kokeilisi? Laihdutustarvetta ei ole, paino on aika lailla vakiintunut 61-62 kilon tuntumaan, mutta kiinteytyminen olisi plussaa.
Ongelmana on ollut usein toistuva iltapäiväväsymys ja mieliteot vähähiilarisesta lounaasta huolimatta ja useimmiten olen töiden jälkeen iltapäivällä niin väsynyt, etten saa mitään tehtyä koko illan aikana. Joskus olen simahtanut jo kahdeksan aikaan ja nukkunut aamuun asti heräämättä kertaakaan. Nukkuminen on kivaa, ei siinä mitään, mutta kun ei ehdi eikä jaksa iltaisin tehdä mitään! Kaipaan siis vähän uutta puhtia elämääni ja ajattelin kokeilla, josko päiväpaastoilusta löytyisi apu. Lisäksi karppaukseni on viime aikoina ollut muotoa tiukka linja - höllempää - täysrepsu - tiukka linja jne, siihen pitää ehdottomasti saada muutos.
Aloitin venyttämällä lounasrytmiä myöhäisemmäksi, sillä olen tottunut syömään sen useimmiten noin klo 10.30-11 ja kroppa tosiaan muistaa sen. Eilen oli ensimmäinen päivä, kun jätin lounaan kokonaan pois. Napsin kuitenkin muutaman pähkinän, sillä puolenpäivän aikaan tuli nälkä. Aamiaista en ole syönyt pitkiin aikoihin, mutta kermakahvia menee kahteen otteeseen aamun aikana (kotona ennen töihin lähtöä ja töissä heti ensimmäiseksi, joskus kaffetta menee tilkka myös aamupäivän aikana).
Rytmitän ainakin aluksi syömistä harrastusteni mukaan, sillä ainakaan vielä en uskalla lähteä treeneihin, kun pohjalla on ruuaton päivä. Harrastan thainyrkkeilyä ja treenit ovat todella rankkoja. Lisäksi käyn ratsastamassa maanantaisin. Eilen ratkaisin asian syömällä töistä päästyäni pienen välipalan ja se riitti ihan mainiosti. Treenien jälkeen vasta söin ison aterian, vaikka yhtään nälkä ei silloin ollutkaan (ruoka onneksi maistui kumminkin kun vain ryhtyi syömään). Näin rytmittämällä varmistan myös sen, että kalorimäärä ei jää liian alhaiseksi. Ja tietenkin mättämällä runsaasti luonnonrasvoja

Eilinen siis sujui mukavasti, väsymysaaltoa ei tullut, pää toimi terävästi, nälkä hoideltiin parilla pähkinällä, rankoissa treeneissä riitti virtaa ja olin jopa ärsyttävän hyväntuulinen koko päivän huolimatta kurjista työasioista. Tänään on koti-ilta ilman harrastuksia, eli pikkuateriaa töiden jälkeen ei tarvita. Vihreää teetä keittelin äsken mukillisen ja vesikannu on pöydällä, janottaa jonkin verran. Nyt pikkuisen hiukoo, mutta katson, meneekö se itsekseen ohi vai tarvitsenko muutaman pähkinän tai kermatilkan. Mielenkiinnolla katselen, miten tämä lähtee taas sujumaan