karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 10:27:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-04-25 18:30:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen syvästi kiitollinen vaa'alleni, josta loppuui paristot juuri siinä 65 kilon tietämillä. Plus pari valokuvaa viime viikolta, joissa totuus iski silmiin karmeana ja hälyttävänä. Miten peilikuva voi valehdella niin paljon? Mä olen VALTAVA! No okei, on ne vaatteetkin kiristäneet jo viikkoja enemmän ja enemmän, mutta silti, totuus oli kyllä jotain niin järkyttävää, että se herätti.

Tarkoituksella olen kyllä syönyt ihan kamalasti, koska taustalla syömisongelmaa, mutta meninköhän pikkuisen yli? Syömättömyydestä ahmimiseen, kenties?

Aloin sitten laskea mututuntumalla kaloreita, pidän ne 1300:ssa plus päivittäisestä liikunnasta "saadut" kalorit päälle. Eli 2x kunnon reilu 500kcal ateria päivässä ja illalla jotain pientä, mitä nyt vielä maittaa.

Eilen aamulla mittasin itseni todistaakseni valokuvat tosiksi ja joo, isontunut olen :x

RINNAT: 96cm
VYÖTÄRÖ: 81cm
NAPA: 98cm
LANTIO: 97cm

Mittasin lähinnä huvikseni myös:

KAULA: 35cm
KÄSIVARSI: 31cm
YLÄREISI: 58cm
ALAREISI: 40cm

Sitten söin eilen ensimmäistä kertaa kaloreita laskemalla, eli vähemmän kuin normaalisti. Toivottavasti hyvä putki jatkuu, koska tämän aamun mittaustulokset järkyttivät - päinvastaisessa merkityksessä kuin valokuvat:

Rinnat: 96cm (+/- 0)
Vyötärö: 79cm (-2cm)
Napa: 94cm (-4cm)
Lantio: 95cm (-2cm)

Kaula: 35cm (+/- 0)
Käsivarsi: 29cm (-2cm)
Yläreisi: 56cm (-2cm)
Alareisi: 40cm (+/- 0)

Eli en aio enää päivittää ruokapäikkyä enkä seurata painoa, vaan senttejäni tästedes. Joka aamu varmaan tulee mitattua, mutta pidän kotona erillistä päiväkirjaa, tänne merkkailen pari-kolme kertaa viikossa tai jos tapahtuu jotain mullistavia muutoksia. Pistän tuon alun täysin nesteiden lähtemisen piikkiin, mutta toivon silti, että kutistuminen jatkuisi <3

Mitään tarkkoja tavotteita ei ole, en muista entisistä mitoistani muuta kuin että jossain vaiheessa lantio oli jotain 85cm ja vyötärö 68cm, mutta pääasiassa tavoitteena toimii muutama vaatekappale kaapin perukoilla, joita oon säästellyt.

Kyllä mä vaa'allakin varmaan jossain vaiheessa pyörähdän uteliaisuuttani, mutta omaani en aio hankkia paristoja. Ehkä sitten porukoiden luona noin kuukauden-puolentoista päästä.

http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPrbVI9
Kuva

ViestiLähetetty: 2009-04-25 21:20:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hui, älähän sitten ota liikaa stressiä jos et saa kiristää mittanauhaa joka aamu yhtä paljon. :shock: Itse mittaan kerran viikossa ja silloinkin tulee välillä nollatuloksia, joskus saattaa heittää jopa sentin ylös päin (joka kylläkin johtuu todennäköisimmin mittaustaidoistani, tai pikemminkin niiden puutteesta :lol:).

edit. Ai niin, tsemppiä tietysti!

ViestiLähetetty: 2009-04-25 21:24:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

serri kirjoitti:
Hui, älähän sitten ota liikaa stressiä jos et saa kiristää mittanauhaa joka aamu yhtä paljon. :shock: Itse mittaan kerran viikossa ja silloinkin tulee välillä nollatuloksia, joskus saattaa heittää jopa sentin ylös päin (joka kylläkin johtuu todennäköisimmin mittaustaidoistani, tai pikemminkin niiden puutteesta :lol:).

edit. Ai niin, tsemppiä tietysti!

Juu, en tietenkään! :D Ei tässä ekaa kertaa laihdutella, joten osaan kyllä pitää jalat maassa :) Oon vaan niin hyvilläni et nyt ylipäätään jotain tuloksia tuli, kun viime aikoina oon vaan kasvanut :D Et selkeesti toi kalorirajoitus toimii mulla!

Nesteitähän noi on, että oon kyllä ihan tietoinen siitä, että vaikka huomenna "pääsisikin" vielä kiristelemään mittanauhaa, niin sit se saattaa jökähtää nopeastikin :) Kaikki on silti plussaa - tai tässä tapauksessa positiivistä miinusta ;D

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-04-27 21:05:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tuli valvottua koko toissayö ja eilen istuskelin melkein koko päivän terassilla, tuli juotua aika paljon appelsiinimehua ja pari oluttakin sit illasta, ja mittasinkin itseni tänä aamuna varautuneena turvotukseen. Vaan ei :)

Merkkailen tästedes nuo mitat seuraavasti XXcm (uusin muutos/yhteensä lähtenyt) mikäli on verrattavaa.

Rinnat: 95cm (-1cm)
Vyötärö: 78cm (-1cm/-3cm)
Napa: 94cm (x/-4cm)
Lantio: 93cm (-1cm/-4cm)

Kaula: 35cm (+/- 0) (Miksiköhän ees mittailen tätä, tuskin tulee muutoksia? :D)
Käsivarsi: 29cm (x/-2cm)
Yläreisi: 55cm (-1cm/-3cm)
Alareisi: 39cm (-1cm)

Oon tosi iloinen :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-04-30 13:49:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Alan nyt mittailla myös "jenkkoja" joka on mulla vartalon levein kohta toisin kuin lantio, näkee miten nekin lähtee sit pois. Niiden aloitusmitta on eilisaamuinen 98cm.

rinnat: 94cm (-1cm/-2cm)
vyötärö: 76cm (-2cm/-5cm)
napa: 91cm (-3cm/-7cm)
jenkat: 96cm (-2cm)
lantio: 92cm (-1cm/-5cm)

käsivarsi: 29cm (x/-2cm)
yläreisi: 54cm (-1cm/-4cm)
alareisi: 38cm (-1cm/-2cm)

Hyvin menee! Motivoi ottamaan vapunkin iisisti :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-05-04 16:24:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

En oo pariin päivään jaksanut vapun vieton ja siitä toipumisen ohella tehdä kuntoliikkeitä, kävin kyllä eilen pitkällä kävelylenkillä, mutta se nyt on normaalia muutenkin eikä aja samaa asiaa. Viimeiset kolme päivää on ollut kansa vähän säätöä, perjantaina vietin vappua, enkä ehtinyt/muistanut/pystynyt syömään koko päivänä mitään, alkoholia tuli kyllä juotua.. Lauantaina söin senkin edesä, kunnon tuhdit karppiateriat ja illalla vielä pastaa makkarakermakastikkeessa, nams. Saattoi olla illan hiilariannos tai jotain, mutta nälkä tuli eilen vasta illalla klo 20 maissa, jolloin söin ekan kerran. Sitten söin vielä puolen yön jälkeen ja tuli taas vähän valvottua... Ärsyttävää miten nopeasti yks ryyppyilta sotkee unirytmin, pitääkö sitä mesota koko yö... No, jos sitä ens yönä korjaisi sen heti alkuunsa.

Kuitenkin, tän päivän mitat:

rinnat: 94cm (x/-2cm)
vyötärö: 76cm (x/-5cm)
napa: 88cm (-3cm/-10cm) (vau mikä humpsahdus! :o)
jenkat: 96cm (x/-2cm)
lantio: 91cm (-1cm/6cm)

käsivarsi: 29cm (x/-2cm)
yläreisi: 54cm (x/-4cm)
alareisi: 38cm (x/-2cm)

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-05-06 15:39:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tähän väliin pakko tulla mainitsemaan, että pääsin eilen illalla puntaroimaan itseni, vaaka näytti 65.5kg (lihoin siis ennen mittailun aloittamista 63kg vielä 3kg karpilla). Okei, iltapaino, ruoka vatsassa, eli oisko mun paino tällä hetkellä sitten n. 64kg?

Täysin sama, pointtini on se, että ihmeen vähän tippunut painoa kun vertaa paljon on lähtenyt senttejä. Onko mun lihasmassa tosiaan kasvanut noin paljon? Wohoo :) Tai sitten vaa'asta oli patterit lopussa ja se näytti liikaa.

Pääkoppa meinasi aiheuttaa ongelmia, iski hirveä masis illasta noista kiloista mut onneks tajusin sit hetken aatella et hei se on tosiaan vaan se luku, sentit ja peili on tärkeemmät. Vaan mihkäs sitä heti vanhoista tavoistaan pääsisi...

Parina aamuna ollut senteissäkin jumitusta, ei voi olla vielä menkkaturvotusta, joten nyt taas lisää liikuntaa kehiin, ehkä sitä ruokaakin on tullut taas vähän syötyä liian reilulla kädellä.. Lenkkimakkara ainakin saa vaihtua A-luokan nakkeihin, järkytyin noista hiilarimääristä. Pitää syödä ensin tuo nykyinen pakkaus pois.

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-05-06 21:06:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Okei, senttien jumittaminen ei kyllä haittaa enää yhtään, koska peilikuvan tarkastelu tuotti hyvin tyydyttäviä tuloksia. Paikat, joita en ole mitannutkaan, on selvästi pienentyneet.

Tiedättekö ne naisille yleiset ja inhottavat ylimääräiset tursuavat kohdat, jotka jää kainaloiden kohdalle kun laittaa rintaliivit tai tiukan topin ylle? No! Ne ovat melkein kokonaan hävinneet! <3 Solisluut piirtyvät voimakkaammin esiin, niitä olen ehtinyt jo ikävöidäkin :) Kaulakin näytti hoikemmalta, ja kun lopetin mittailun sen jälkeen kun kerta toisensa jälkeen mitat eivät muuttuneet niin kas, nyt onkin kokonainen sentti hävinnyt jonnekin kun äsken mittasin :)

Otin viime viikon puolella muutaman kuvan itsestäni, kahden viikon päästä voisin ottaa toisen ja laittaa ne tänne, jos vaikka näkyisi jotain eroakin, kun näin hyvin tuntuu kaikki jatkuvan.. Ja samaan syssyyn voisi laittaa sen viimeisimmän "ennen" -kuvan, jonka sai mut järkyttymään painonnousustani. Ych!

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-05-17 13:00:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sentit jumii ja pahasti, ja muutamasta kodasta jopa nousseet. Ei mitenkään masentavan paljoa, mutta haluan hoitaa mahdollisen ongelman ennen kuin se pääsee valloilleen ja saan aloittaa koko urakan uudestaan.

Menkat kolkuttelee kohta oven takana myös, joten seuraavan viikon aikana ilmenee varmaan ihan luontaistakin turvotusta. Teenkin nyt siis pienen remontin lähitulevaisuudessa koemielessä. Tulen sinä aikana pitämään taukoa kaikista täällä olevista päiväkirjoistani, paitsi ehkä liikuntapäiväkirjasta, koska en aio laskea, punnita enkä mittailla niin itseäni kuin syömisiänikään.

Viikon päästä siis seuraavanlainen ainakin 2 viikon kuuri:

Kahvi POIS
Maitotuotteet POIS
Enemmän proteiinia monipuolisemmista lähteistä - nakit ja makkarat POIS
Enemmän rasvaa öljyn muodossa
Vähemmän suolaa
Vettä vain janoon ja satunnaisia lasillisia

Odotan tämän "kuurin" aloittamista yli menkkojen myös sen vuoksi, että jääkaapissani on tällä hetkellä paljon maitotuotteita, enkä halua heittää mitään roskiin.

Tuon kahden viikon aikana jatkan elämää muuten aivan normaalisti, ja sen jälkeen mittaan itseni ja punnitsen ja palailen sitten tänne niiltä tiimoilta :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-05-23 12:35:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin. Menkkaturvotus oli ja pääosin meni, joten laitan nyt vielä sentit tältä aamulta, ja sitten 2 viikon tauko ja pieni koemielinen remontti ruokavaliossa. Kahvin poisjättäminen on nyt vielä siinä ja siinä, mulla on aamuisin meinaan niin pöhnäinen olo ilman sitä, mutta ehkä pieni vähentäminen olis paikallaan...

rinnat: 93cm (-1cm/-3cm)
vyötärö: 75cm (-1cm/-6cm)
napa: 90cm (+2cm/-8cm)
jenkat: 95cm (-1cm/-3cm)
lantio: 93cm (+2cm/-4cm)

yläreisi: 54cm (x/-4cm)
alareisi: 38cm (x/-2cm)

Parissa kohdassa vielä turvotusta, toivotaan että parin viikon päästä olisin ainakin takaisin +/- 0 tilanteessa, ja tietty pieni kutistuminenkin olis kiva. Palaillaan 2 viiko kuluttua!

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-05-29 11:06:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä! :smt023 Kateellinen persjalkainen täällä ihastelee noita ylä- ja alareiden ympärysmittoja... :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2009-06-03 06:16:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitoksia, kyllä tää hyvin etenee pikkuhiljaa :) Vaikka muutto ja hellepäivät osuikin samaan aikaan = turvotus :D

Mä oon aina ollut tikkujalka, se ei oo ollut ongelma, vaan lähinnä se ylimääräinen massa mitä kertyy heti siihen jalkojen päälle :D Saisi valahtaa alaspäin jonkinlaiseksi perseeksikin :P

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00