karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-18 21:45:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-07-31 22:38:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Saattaapi olla ihan torvi ehdotus, varsinkin kun en oikein tunne tátá foorumitekniikkaa, mutta:

jospa semmoiset ketjut, joihin viimeinen vastaus on vuodelta 200 5 tai vaikkapa vielá 2006 siirrttáisiin vaikkapa "Arkisto"- nimikkeen alle. Siellá ne olisivat tallessa, mutta aiheista saisi uudempiakin keskusteluja alkavaksi tai vastauksia luettavaksi.

Paljon hyódyllistá ja mielenkiintoista on lóytynyt támmóselle uudehkolle karpille vanhoista ketjuista, mutta totta on sekin, niin kuin tuolla mainittiin, ettá se vertaistuki on hirmuhurjan tárkeeetá alussa ja siihen kyllá tepsii vain ajankohtaiset keskustelut ja vastaukset, uusilta ja vanhoilta jáseniltá.

Kinkkinen pulma on, se on jo todettu moneen kertaan. Toivottavasti sopurartkaisu lóytyy jonkinlainen. Ja toivottavasti ne vanhat ei ihan tyystin meihin uudempiin tympáánny :)

ViestiLähetetty: 2009-08-01 15:53:28 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Sessu kirjoitti:
Mä halusin nostaa tätä ketjua, koska aloittelevana karppina olen törmännyt seuraavaan: Jos joku uusi urpo kysyy jotain, tulee usein edelleen kommentti "käytä hakua". Ok, käytän paljon hakua, mutta kun sitä käyttää saa miljoona sivua keskusteluja joissa lukee "käytä hakua"! Siis oikeasti, ihan hullua :D

Ehkä vanhat aktiivikarpit voisivat pysyä poissa aloittelevat karpit osiosta, jos eivät jaksa vastata meidän tyhmiin kysymyksiin? Ja sitten jotka jaksavat, voivat vastata sekä laittaa vaikka sen linkin jos muistaa että kyseisestä aiheesta oli hyvä keskustelu.

Tämä vaan sen takia, koska itse en ainakaan uskalla aloittaa yhtään ketjua :shock:

Aloittelevat karpit -osiossa keskustellaan myös yksittäisistä ruoka-aineista. Silloin väkisinkin näkee muut otsikot ja jotkut eivät vaan malta olla vastaamatta. Tosin en nyt tiedä mitä vastauksia sinä tarkoitat sillä lueskelin aloitteiljoiden osioita enkä nähnyt tylyjä vastauksia juuri lainkaan.

ViestiLähetetty: 2009-08-04 11:22:41 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Uusien käyttäjien on myös hyvä lukea käyttöohjeet täältä:

viewtopic.php?f=1&t=2253

viewtopic.php?f=13&t=4734

ViestiLähetetty: 2010-03-08 14:14:09 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Ihan vaan vielä muikkarina, että Aloittelijoiden osiossa on "sticky"-ketju (siellä ylhäällä), eli FAQ, josta löytyy vastauksia yleisimpin karppaajien mieliä askarruttaviin kysymyksiin. Niihin ketjuihin (siis linkit) sopii mieluusti jatkaa aiheesta uusin vinkein ja kommentein.

ViestiLähetetty: 2010-03-08 19:45:48 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

Haun voi tehdä myös Googlella seuraavasti:

Google hakukenttään hakukriteeri site:karppaus.info

Tämä vinkki tuli alunperin JariJ:ltä.

ViestiLähetetty: 2011-02-11 07:25:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

loreanne kirjoitti:
Minusta NetEtiketin mukaista olisi uudella foorumilla tutustua vähän foorumin tapaan ja postaajien tyyliin, ennen kuin aletaan huudella niitä peruskysymyksiä aiheesta, eli nyt karppaamisesta. Eli jos joku todella tutustuu aiheeseen, niin varmaan jättäisi ne peruskyssärit samantien :)

Parilla muulla foorumilla on estetty uusien ketjujen aloittaminen ennen kuin käyttäjällä on tietty määrä lähetettyjä viestejä. Mielestäni voisi ihan hyvin toimia täälläkin esim. 20-30 viestin raja. Opettaa väkisin haun käyttöä ja foorumietikettiä jne kun ei sitä omaa "näittekö tämän lehdessä" tai "syönkö liikaa prodea" -ketjua ei saa aloitettua ihan heti kirjautumisen jälkeen.

Vähentää myös spämmi- ja mainostusketjujen määrää, tosin en tiedä onko täällä ollut ongelma.

ViestiLähetetty: 2011-02-11 07:30:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sessu kirjoitti:
Ehkä vanhat aktiivikarpit voisivat pysyä poissa aloittelevat karpit osiosta, jos eivät jaksa vastata meidän tyhmiin kysymyksiin? Ja sitten jotka jaksavat, voivat vastata sekä laittaa vaikka sen linkin jos muistaa että kyseisestä aiheesta oli hyvä keskustelu.

Tämä vaan sen takia, koska itse en ainakaan uskalla aloittaa yhtään ketjua :shock:

Jaa meinaat että aloittelijat siellä sitten neuvoo toisiaan? Eipähän sekään ole kenenkään edun mukaista..?

En mä tiedä mitä pahaa siinä on ettei "uskalla" aloittaa uutta ketjua. Itse olen ollut kohta 6 vuotta foorumilainen ja varmaan yhden käden sormilla on laskettavissa aloittamani ketjut, pois lukien painoseuranta-osio. Enkä minä koe että se olisi mun foorumi-kokemusta rajoittanut mitenkään, ihan hyvin oon noita viestejä saanut läheteltyä olemassa oleviin ketjuihin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00