karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-16 15:50:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kuvat
ViestiLähetetty: 2005-07-21 21:42:04 
Poissa
sintti
sintti

Seurasin tätä keskustelua aktiivisesti vuosi sitten alakarppaillessani. Sittemmin olen siirtynyt hyväkarppaukseen.

Pitkästä aikaa tulin kattelemaan keskustelua ja huomasin, että moni on lisännyt kuvan itsestään(?).

Mun mielestä piirretyt ja ei-ihmistä esittävät sekä omat kuvat ovat ok. Pistää vaan ihmettelemään, että onkohan kaikilla siinä se oma kuva. Jotkut näyttävät niin mallimaisilta noista kuvista.

Ootteko kukaan miettiny samaa? Ja onko oikein laittaa vieraan ihmisen kuva omaan profiiliin (vaikka olisikin netistä otettu täysin vieraan ihmisen/mallin kuva)?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-21 21:59:14 
Mitä tarkotat? Avattaria? Jos joku ei halua kuvaansa lainattavan, niin hän ei laita sitä nettiin.. Yksinkertaista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-21 22:48:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nist kirjoitti:
Mitä tarkotat? Avattaria? Jos joku ei halua kuvaansa lainattavan, niin hän ei laita sitä nettiin.. Yksinkertaista.

Totta, mutta ei ne kuvat aina sinne nettiin omasta tahdosta päädy. Anastacian kohdalla asia taitaa olla ihan ok :wink:

Ja jottei kenellekään jäisi epäselväksi, omassa avattaressani ei ole minä itse, vaan yksi hahmo Finding Nemo -elokuvasta :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-22 06:04:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu minäkään en ole kuvassa itse :lol: ..... vai olenko :?: :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-22 07:40:20 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
Ootteko kukaan miettiny samaa? Ja onko oikein laittaa vieraan ihmisen kuva omaan profiiliin (vaikka olisikin netistä otettu täysin vieraan ihmisen/mallin kuva)?

Minä olen, enkä tykkää. Täällä kuitenkin muodostuu mielikuva ihmisestä viestien takana. Ja avatar vaikuttaa siihen mielikuvaan tosi paljon, vaikka julkkiksen tunnistaisikin. Eli sitten joskus kun karppitapaamisessa näen vaikka Jumbon, odotan kyllä näkeväni Seanin tai vähintään yhtä hyvän näköisen ihmisen. Nistillä olikin joskus oma kuvansa avatarissa, joten siinä ehkä sellaista riskiä ei ole.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-22 08:41:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No olen miettinyt tuota oman kuvan laittamista, mutta jotenkin olen niin pelokas.. no, mitä hirveää sitä nyt voisi sattua, joku tulee kadulla sanomaan että "hei, sähän olet se mörökölli!"... ?? Voisihan sitä tietysti ottaa oman kuvansa ja vähän muokata sitä... hmm..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-22 09:08:15 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

No mutta Nist on aivan Anastasian näköinen kuitenkin, joten naaman lainaaminen on ihan sopivaa :wink:

Enemmän näen avattaren kuvastavan persoonaa ja voihan se jollekin olla vaikka toiveulkonäkö. Ja joidenkin on ihan pakko pysytellä ingognito, mutta haluavat kuitenkin tuoda persoonaansa esiin, voi olla tosi hankala löytää sopivaa piirrettyä kuvaa, joten miksei julkkis. Toisaalta noita tuntemattomia mallin näköisiä avattaria en ole juurikaan nähnyt.

Meikäläinen ihailee Marilynin naisellisuutta ja sex appealia, joten sen mukaan kuvakin, vaikka yhteneväisyys tällä hetkellä hiusten värissä ja hupakkomaisuudessa :lol:

Tulen ulos kaapista syssymmällä, pidän matalaa profiilia siihen saakka :lol:

Muuten avatar on oikein hyödyllinen väline, jos vaikka hakee tietoa jostain vanhasta ketjusta, niin kuvien avulla ketjun selaaminen onnistuu nopeammin, jos on jotain hajua siitä, kuka viestin oli kirjoittanut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-22 09:14:29 
Sitäpaitsi Marilyn on ihan Marilynin näköinen! :wink:

Oikeasti olen itsekin sitä mieltä, että avattaren käyttö auttaa hahmottamaan paremmin kuka kukakin on. Itselläni on valokuvamuisti, eli avatar jää paremmin mieleen kuin nikki.

Avattaret piristävät tätä muuten niin tylsää ja kuivaa keskustelufoorumia. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-22 10:22:04 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Hmm. Pitäisköhän iskeä oma naamansa tuo avatareksi..? Tuumasta toimeen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-22 10:24:32 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Oho, son aika iso :shock:

Pienennellään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-23 10:26:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

misukisu kirjoitti:
Eli sitten joskus kun karppitapaamisessa näen vaikka Jumbon, odotan kyllä näkeväni Seanin tai vähintään yhtä hyvän näköisen ihmisen.

Etpähän vähää pyydäkään!

Paremman näköinen en väitä olevani, enkä edes yhtä hyvän näköinen. Kadulla vastaan tullessa et ehkä tunnistaisi, mutta karppitapaamisessa pienemmästä porukasta kyllä löytää: tukan määrä, parran malli ja ikä täsmäävät.

Omaa kuvaani en tietyistä syistä foorumille laita, kuten ei Nistkään tai moni muu. Kukin valitkoon itse.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-23 15:52:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mielestäni kuvan laittaminen on makuasia, mutta kyllä sen olemassa olo helpottaa hahmottamista kun täällä seikkailee ja viestejä selailee. Minkäköhän siihen laittais? Olen sitä jo jonninaikaa miettiny. :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-23 18:41:42 
Avatar kuvastaa ihmisen persoonallisuutta tai hänen huumorintajuaan. Siksi sen ei välttämättä tarvitse olla näköinen, vaan asenne on se mikä ratkaisee. Itse olen Anastacia-fani, siksi anastacia avattaressa. Sitä ennen minulla oli omakuva (joka oli pakko poistaa ammattini takia), sitä ennen taas oli charmed-logo. Olen siskoni-on-noita-fani, mutta joidenkin mielestä tuo logo oli hivenen satanistinen. Eli Anastacia se olkoon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-27 16:01:09 
Muistan kun Ilkka laittoi oman kuvansa foorumille ensimmäisenä, joskus alkukesästä 2004. Ihailin kovasti hänen rohkeuttaan. Sittemmin rohkaistuin minäkin laittamaan kuvani. Tuo kuva on otettu vuosi sitten (minulta on asiaa joskus kyselty) ja esittää siis minua itseäni :lol:, jos jotakuta asia nyt kiinnostaa.
Pidän kaikenlaisista avattarista juuri siksi, että ne kertovat kirjoittajan persoonasta oikeastaan enemmän kuin sanat. Joten laittakaa vaan kaikki niitä, kiitos!
Pakko vielä tunnustaa: täydellisenä tietokonetampiona en itse edes osaa laittaa avattaria :oops: , mun kuvani pisti tohon Huuveri.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-27 16:18:35 
Varpu kirjoitti:
mun kuvani pisti tohon Huuveri.

Eriomainen kuva muuten. Harvat onnistuu henkilökuvissa. Yleensä syy on ilme. Yritetään liikaa, tai siten luusto vaan ei ole kuvauksellinen.

Lisäksi mustavalkoinen on aina jees.

Eiks toi Nist olekkaan sun kuvas :shock: Sittenhän olen kinannut aivan väärän naisen kanssa :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-27 17:00:29 
vieras taas kirjoitti:

Eiks toi Nist olekkaan sun kuvas :shock: Sittenhän olen kinannut aivan väärän naisen kanssa :roll:

roll roll vaan... Pistäppä kuule sinä vaan oma kuvas tohon viereen! :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-27 18:41:07 
Tee ite itsemurha :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-27 21:20:34 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

Oon muuten itekin välillä naureskellu tolle avattarelleni ku on oma koirani pylly pystyssä..ite EN TIETENKÄÄN olisi tuossa asennossa 8) ja kun mun tukkani EI OLE KIHARA vaan tikkusen suora mallia Milla Magia...Mutta kuvastaa EHKÄ elämänajattelu tapaani...En muuten ite osaa mitään avattaria laittaa...Ukkoni sen mulle on laittanu...pari kertaa Nistille on tullut pyyntö oikaista mun 'tietsikka näppäryyteni' :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-27 21:22:55 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

By the way...toi mun koirani tykkää syödä just TUOSSA asennossa luuta ja muuta... :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-06 19:07:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan OT:na, Varpu muistuttaa jotain julkkista, en vaan saa päähäni ketä? :shock: Jotain kirjailijaa?? :-k

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00