karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-01 07:25:33

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-08-31 22:47:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Laitoin tämän päikyn nyt tänne, koska ajattelin alkaa harrastamaan sitten liikkumista. Ikää on 33 v. ja niska sekä selkä ruvennut kipuilemaan tässä liikunnan puutteessa. Niska erityisesti tahtoo jumittua mulla ja nyt on se selkäkin hieman alkanut tosiaan kipuilemaan. Omatunto syyttää siitä etten tee itselleni mitään.

Joten, oon tässä koettanut lenkkeillä ja tänään menin salille.
Ohjelmaa ei ollut valmiina tehtynä nyt joten tein vähän jokaista liikettä, mutta oli vähän orpo olo ilman että tiesi mitä kannattaa tehdä ja missä vaiheessa. Lisäks katselin kuinka mitäkin laitetta käytetään, onneks oli ohjeet niissä. :D
Mietin tässä kun ravintoainesuhteet meni tälleen tänään:
HH 39 (tavallisesti on 30), P 91 (87 pitäis olla normaalisti) ja rasva 79 g vain.
Miltähän mahtaa vaikuttaa noin äkkiseltään nämä energiasuhteet teidän silmissä?
Salireeni oli semmonen melko normaali, mutta pulssii en oo mitannut tms.
Aattelin kattoo jos joko kaverin mies viitsis laatia pari ohjelmaa mulle tai että sais netissä koottuu jonkun niin hyvä sekin.
=)

ViestiLähetetty: 2009-09-01 11:03:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joop. Olenhan toki itsekin hakenut tietoo aloituksesta tässä. Ihan varmaan hyvii neuvoi. Mun pitäis samalla laihduttaa ja vahvistaa sekä selkää että niskaa ja hartiaa. Ellit.net:ssä oli aika hyvät vinkit myös.
En voi tosin kotona printata niitä ulos mutta töissä voin. 8) Ovelaa...
Juup. Tietty kysäsen mielelläni kaverin mieheltä jonkun 2-3 jakoisen harkkaohjelman aloittelijalle nyt.
Sentäs urheiluvalmentajan luulis tietävän mitä neuvoo. :D
No, mulla jäipi eilen venyttelyt vähän pois, mutta nyt tuntuu se reeni vasta oikein.
Tein siis aika paljon jo 3x15 sarjoi kohtalaisilla painoilla, tosin prässillä vain jotain 2-3x10 koska painoo oli 25 kg hurjasti jo alkuun siinä.
Reiden ojentajat ja koukistajat otin 10 kg:lla jo että tuntuu, loitontajat ja lähentäjät kans jo reippaasti 3x15.
Kädet ne heikoimmassa kunnossa on, rintalihakset jumissa ja siks hartiavaivat on.
Tein vatsa- ja selkälihasharjoitukset laitteella nyt näin alkuun, kun ovat vielä kans heikommassa kunnossa.
Taljan tein kans jollain 10-15 kg:lla (taakse) ja vähän hauiksia ja mikäs se nyt olikaan kun nostetaan ylöspäin..hmmm. Senkin tein väärällä tyylillä tietty. Ei enää muista kaikkee mutta en malttanut tehdä hauiksii kovin pienellä painolla alkuun.
Kaiken kaikkiaan tuli hyvä fiilis. :D Se vaan että olis pitänyt noi kädet reenata viimetteks ja pienemmät lihakset (tukisellaiset). Myös kyljet reenasin laitteella aika maltillisesti, olisko ollut 15 kg ja 3x15.
Mulla meni kait 1,5 tuntii eilen salilla kun innostuin vähän kaikkee kokeileen. Lopulta siel alko olla populaa niin paljon että päätin lopetella sitten siihen. Kotiin kävelin n. 45 min sieltä ja aika hikisenä.
Protein shakea 200 ml join kun kotiin pääsin. Siitä vähän palautumaan.
Nyt olis "trendi" saada niska-hartia ja selkä kuntoon. :)

ViestiLähetetty: 2009-09-03 22:15:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Salilla taas majailtu jotain n. tunti. Äkkiä se taas aika siellä meni ja innostuin taas kovasti. :)
Tein melko samaa satsia kuin edelliskerralla itseasiassa. En tiiä onko siinä mitään järkeä että tekee vuoronperään eri osan lihaksia mutta hyvää teki jälleen. :D
Nyt meni hieman paremmin luulisin.
Tein tota soutua uutena ja vissiin vähän väärällä tapaa pystysoutua. Tuumasin että vatsat on paras reenata lattialla niin siinä on mulle todella tehoa. Sitten kun kehityn niin penkissä.
Okei. No se siitä sitten...lauantaina varmaan uudelleen mut koetan ottaa kevyemmin jo silloin että en innostuis taas liikaa..
Vihdoin noita käsiä ja hartioitakin, kulmasoutuja jne.
Jep jep...öitä ny.

ViestiLähetetty: 2009-09-05 21:01:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulipa tehtyy aerobinen salireeni.
joskus 16.15 aloitin lämmittelyllä. 10 min sitä. (ei ollut juoksumattoa joka olisi kuulunut alkulämmittelyyn.)

Jalkaprässi 15 kg 2x15
Vipunosto vinopenkillä käsipainoilla 2 kg 2x15
Ylätaljaveto eteen 15 kg 2x15
lämmittely ns. polkustepperillä 5 min. (ohjelmaan olis kuulunut crosstrainer mutta sellaista ei ollut salilla)
Pystysoutu taljassa 10 kg 2x15
Ojennus vaakaselkäpenkissä rullaten 2x15, lisäpainotta
Vatsarutistus 2x15
pyöräily 5 min.

Vielä toinen kierros mutta ilman välilämmittelyjä, koska olin aika kuumissani ja hikinen jo reenistä.
Lisäsin vipunostoon 4 kg painot ja ne jo rupes tuntumaan kunnolla.
Vähensin pystysoutuun ihan 5 kg painon, koska tuntui aika raskaalta nostaa 10 kg heti alkuun.
Ja sitten ekstrana tietty vinot vatsalihakset otin. :)
Loppuun vähän venytyksiä. Kyllä oli hiki mutta myös vähän huono olokin tän jälkeen.

Torstaina väsytin itseni huolella kyllä reeneillä, jossa oli vähän kaikkee ja perjantaina olin aiivan poikki.
Huh huh...ja ne reisien lähentäjät ja loitontajat ei oo ees kuulemma hyödyllinen liike laisinkaan. :roll:
Ahnehdin tosiaan liikaa kaikkea.

ViestiLähetetty: 2009-09-28 10:58:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen tuli oltua salilla ja tehtyä kevyesti reeni, ettei tuu taas ihan väsynyt olo seuraksi.
Tosin ruokakin maistui enemmän sitten illalla... :? Ehkä jos olis rasvaa vetänyt enempi niin se olis ehkä hellittänyt.
Elimistö lienee tottunut suurempaan hiilarimäärään kans...huoh. [-X
Tavoitteena nyt käydä lenkillä taas joka 2. päivä tjsp.
Salille vielä pääsis 30.9 jolloin olis kortti vielä voimassa...tosin itämainen tanssikin taas kiehtois.

ViestiLähetetty: 2009-10-06 11:57:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin jäi se saliuran aloitus silleen...ja päätin aloittaa kevyemmin ja uintihan nyt ekana tuli mieleen. Mutta kun se tekniikka...se on täysin hukassa.
Mun uinti on lähinnä räpiköintiä, tuli se taas todistettua. :oops:
Uin matkauimarien seassa joista kaikki oli miehiä yllättäen ja olin varmaan tien tukkeena siel eilen :lol: ja se yks iso äijä oli kuin jättiläismursu rintauintinsa kanssa, kyllä huomas kun se sieltä tulee porskuttaa :lol: aallot oli lähes valtavat :D hehee!
Ihmettelin missä naisuimarit on...mutta siellähän ne oli vesijuoksua vetämässä :D ja muut naiset oli lastensa kanssa lasten altailla...
Mä en mee edes saunaan heti ennen uintia, peseydyn suihkussa vaan ja heti uimaan. Tod. näk. palelen herkemmin jos menisin saunaan ekaks. Sit kun pitää peseytyä ennen saunaan menoa ja altaaseen menoa niin montakohan kertaa siinä pitäis peseytyä?
Jep jep...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00