Joop. Olenhan toki itsekin hakenut tietoo aloituksesta tässä. Ihan varmaan hyvii neuvoi. Mun pitäis samalla laihduttaa ja vahvistaa sekä selkää että niskaa ja hartiaa. Ellit.net:ssä oli aika hyvät vinkit myös.
En voi tosin kotona printata niitä ulos mutta töissä voin.

Ovelaa...
Juup. Tietty kysäsen mielelläni kaverin mieheltä jonkun 2-3 jakoisen harkkaohjelman aloittelijalle nyt.
Sentäs urheiluvalmentajan luulis tietävän mitä neuvoo.

No, mulla jäipi eilen venyttelyt vähän pois, mutta nyt tuntuu se reeni vasta oikein.
Tein siis aika paljon jo 3x15 sarjoi kohtalaisilla painoilla, tosin prässillä vain jotain 2-3x10 koska painoo oli 25 kg hurjasti jo alkuun siinä.
Reiden ojentajat ja koukistajat otin 10 kg:lla jo että tuntuu, loitontajat ja lähentäjät kans jo reippaasti 3x15.
Kädet ne heikoimmassa kunnossa on, rintalihakset jumissa ja siks hartiavaivat on.
Tein vatsa- ja selkälihasharjoitukset laitteella nyt näin alkuun, kun ovat vielä kans heikommassa kunnossa.
Taljan tein kans jollain 10-15 kg:lla (taakse) ja vähän hauiksia ja mikäs se nyt olikaan kun nostetaan ylöspäin..hmmm. Senkin tein väärällä tyylillä tietty. Ei enää muista kaikkee mutta en malttanut tehdä hauiksii kovin pienellä painolla alkuun.
Kaiken kaikkiaan tuli hyvä fiilis.

Se vaan että olis pitänyt noi kädet reenata viimetteks ja pienemmät lihakset (tukisellaiset). Myös kyljet reenasin laitteella aika maltillisesti, olisko ollut 15 kg ja 3x15.
Mulla meni kait 1,5 tuntii eilen salilla kun innostuin vähän kaikkee kokeileen. Lopulta siel alko olla populaa niin paljon että päätin lopetella sitten siihen. Kotiin kävelin n. 45 min sieltä ja aika hikisenä.
Protein shakea 200 ml join kun kotiin pääsin. Siitä vähän palautumaan.
Nyt olis "trendi" saada niska-hartia ja selkä kuntoon.