Hei Bebel, täälläkin!

Voi olla, tää turvotus on nyt kestänyt 1½ viikkoa ja nyt on saatu kipuja kaveriksi. Ehkä pian helpottaa. Nyt on hormonitasapaino päin persettä muutenkin, on syöty naishirmoonia hurja annos

Ei silti hirveästi lohduta.
Ja toisekseen potuttaa syyttää naistenvaivoja, vaikka olisi aiheellistakin, kun ei mieheksi kuitenkaan voi tästä (äkisti) muuttua

Olen kyllä monesti halunnut muuttua mieheksi, joten valitan silti. Naiseudesta on haittaa
- opiskelijana miehisellä alalla,
- työntekijänä miehisellä alalla,
- sinkkuna ennen vauvojen tekoa ja
- laihduttavana lihaksikkaana lihavana, joka ei sovi millekään käyrälle.
Tuossa on vain muutama haitta listattuna, jotka voisivat olla suhteellisen harmittomia, ellen
- opiskelisi miehisellä alalla,
- tekisi töitä miehisellä alalla,
- olisi sinkku - vauvantekovehkeistä ei ole mulle mitään hyötyä,
- niiden ehkäisyvehkeistä sen sijaan vakavaakin terveydellistä haittaa
- laihduttaisi ehkä 15. vuottani, vaikka
- en koskaan tule olemaan sirolla tavalla naisellinen nainen kuitenkaan.
Onneksi olen oppinut olemaan naisellinen omalla tavallani.
Vertailukelpoisia (omasta mielestäni siis) mittoja en ole saanut. BMI on aika huima 33 tai 32,7 painolla ~90 kg ja uuma 85 cm, ehkä vähän yli. Jatketaan vielä samalla teemalla, eli jos olisin mies. Kävin vaa'alla, joka oli kalibroitu asetuksille mies, 25 vuotta. Sain rasvaprosentiksi 22. Vyötärönympärys 85 cm pitäisi minut terveen kirjoissa helposti, eikä yläkroppaan kertyvä massakaan olisi niin perhanan rumaa

Dammit.
Taas toisten mittoja analysoidessani tulin siihen tulokseen, että on ehkä olemassa vähemmän tiedetty syy keskiarvoa kapoisempiin torson mittoihin per joku tietty paino. Kiloklubilaisten vyötäröitä foorumilla vertaillessani totesin, että yleisimmät vartalotyypit ovat
pitkä rimppakinttu+pallomaha ja
mahdollisesti lyhyenläntä päärynä. Jotkut ovat tietenkin isoja tai pieniä kauttaaltaan, horisontaalisesti tai vertikaalisesti, mutta koko kerholle on yhteistä se, että harvemmin on suurempia yllätyksiä sentti-kilosuhteessa. Se paino, mikä toisella on mahassa, on toisella pyllyssä, mutta se on jossain ja näkyy.
Mun selkäni on pituiseni keskiarvoa 7 cm pidempi, ainakin sillä matematiikalla, että jalkani ovat 7 cm lyhyemmät. En nyt suostu uskomaan että mulla on vain niin iso pää

Kuinka painava köntti lihaa (+suolta, mahalaukkua ja luuta ym. mitälie) mahtuu torsossa 7 cm korkeaan osaan, olikin vaikkapa se torson kapein kohta. Sieltä tulevat ne kilot, jotka eivät vyötärön, rinnan- tai lantionympäryksen senteissä näy, sillä tukevinkaan sääripari 7 cm matkalta ei paina yhtä paljon kuin 7 cm tors(p)oa, puhumattakaan sen vartalonosan kapeimmasta osasta eli nilkoista.
Mitä minä yritän sanoa, on se, että vartalomallit X, O, I, Y, A jne. eivät huomioi vartalon ylä- ja alaosan suhdetta, vaan lähinnä rasvan jakautumista ja ehkä jossain määrin luuston leveyttä.
Ajatellaan vaikka pitkä- ja suhteellisen hoikkajalkaista, jolla on torsossa painoa pallona arviolta 50 kg. En tiedä mitä loppuvartalo painaisi, mutta sovitaan että kyseessä on vaikkapa sellainen 75-90-kiloinen kaveri

Sitten otetaan se lyhytjalkainen samanpituinen ja venytetään sitä palloa aaaalaspäin, ehkä vielä jalkoihinkin riittää fläbää - vyötärönympärys kapeni. Kuulostaa ihan itsestäänselvältä, tavallaan, kunnes taas kohtaa mysteerin "missä tuon tyypin paino on, kun se ei kerry näkyvästi minnekään yhteen paikkaan".
Mulla kyllä kertyy näkyvänä ja kunnolla sinne ylävartaloon ja mahaan jos lihon tästä enää yhtään

Eli alaspäin...
Päivän järjetön babble = suoritettu

Bonuksia siitä, että tein sen työajallani ja nyt voi lähteä kotiin