karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-11 23:13:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-12-30 14:47:15 
Rasvan kanssa. Täällä pahoin morkatut kevyt tuotteet niillä voi läträtä ja hiukan rypsi/oliivi öljyä!!! Mitään järkeä vetää kolestroli arvoja jonnekkin tooosi....

ViestiLähetetty: 2009-12-30 14:49:34 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Joo ei rasvalla kannata läträtä. Rasvatahrat voi olla vaikea poistaa vaatteista.

ViestiLähetetty: 2009-12-30 14:52:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ja ne oikeat rasvat on ihan liian hyvänmakuisiakin hukkaan heitettäväksi. Kitusiin vaan!

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2009-12-30 15:28:21 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Rasvaa naamariin...ei tarvii ihovoitetakaan pahemmin :mrgreen:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-12-30 16:28:33 
Poissa
napakettu
napakettu

tuulimumma kirjoitti:
Rasvaa naamariin...ei tarvii ihovoitetakaan pahemmin :mrgreen:

Eikä huuletkaan rohdu niin kuin ennen.....

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2009-12-30 16:50:14 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Joo - paljon helpompi se on rypsiöljyllä läträtä kuin voipaketilla. Ei vain satu sitä öljyä olemaan kotona joten nyt jää läträämättä.

ViestiLähetetty: 2009-12-30 17:47:21 
Poissa
taistelukala
taistelukala

sirpaleenann kirjoitti:
Mitään järkeä vetää kolestroli arvoja jonnekkin tooosi....

... alas? Ainakin lääkäri kiitteli, joten kyllä siinä varmaan jotain järkee oli 8)

ViestiLähetetty: 2009-12-30 18:26:57 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Joo ja tiskatessa astiatkin rasvasempia...

ViestiLähetetty: 2009-12-30 18:48:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kyllä minä ainakin olen hoikkana pysynyt vaikka "läträämme" voilla 2 hengen taloudessa paketti/2 päivää tahtiin.Ja kermalla niin ettei tahdo perse kestää(siis taloudellisessa mielessä)

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2009-12-30 19:42:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ei munkaan mielestä kannata rasvalla läträtä, mutta syödä kannattaa.

Ite läträsin just saunareissulla ihan vaan vedellä ja kylpyvaahdolla. Vaikka miksei sitä vois vaikka kookosöljyssäkin kylpeä jos varaa ois.. :roll:

Ja eihän sillä rasvalla laihtua voi. Ykskään tälläkään foorumilla oleva ei ole.. :twisted:

Ruoka-anarkiaa jo vuodesta 2008.

ViestiLähetetty: 2009-12-30 20:34:42 
Myönnettäköön aloitus viestini oli aika provosoiva, mutta bointti siis on, että ihminen laihtuu huomattavsti helpommin jos hiilarit vähennettyään vähentää myös rasvan käyttöä. Ei nyt kokonaan, mutta ei ainakaan mene lisäilee sitä ruokavalioonsa!

ViestiLähetetty: 2009-12-30 20:43:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

sirpaleenann kirjoitti:
Myönnettäköön aloitus viestini oli aika provosoiva, mutta bointti siis on, että ihminen laihtuu huomattavsti helpommin jos hiilarit vähennettyään vähentää myös rasvan käyttöä. Ei nyt kokonaan, mutta ei ainakaan mene lisäilee sitä ruokavalioonsa!

Niinhän sitä luulis :)

Mutta aika moni on täällä lähtenyt laihtumaan vasta kun on huomannut lisätä rasvaa tarpeeksi.
Hassua, eikö totta?

... ja kitukuurilla eli vähillä kaloreilla on kovin helppo tehdä hallaa elimistölleen. Siksikin tarvitaan kaloreita eli rasvaa

ViestiLähetetty: 2009-12-30 20:45:29 
Poissa
himokarppi
himokarppi

sirpaleenann kirjoitti:

Milläs sitä sitten elää, jos ei saa hiilaria eikä rasvaa? Ne kun on ihmisen pääasialliset polttoaineet. :smt017

ViestiLähetetty: 2009-12-30 20:51:38 
els kirjoitti:
sirpaleenann kirjoitti:

Niinhän sitä luulis :)

Mutta aika moni on täällä lähtenyt laihtumaan vasta kun on huomannut lisätä rasvaa tarpeeksi.
Hassua, eikö totta?

... ja kitukuurilla eli vähillä kaloreilla on kovin helppo tehdä hallaa elimistölleen. Siksikin tarvitaan kaloreita eli rasvaa

Hassua on, kun sotii ihan tiedettä vastaan... Miehelleni kävi karpatessa päin vastoin hän lihoi. Lopulta suostui vaihtamaan voin beceliin ja jättämään turhan läträyksen mm. pekonin. Nyt ostetaan tonnikalat vedessä ja tietty paistamiseen vähän öljyä. No johan on kilot alkaneet karista.

ViestiLähetetty: 2009-12-30 20:55:03 
Erihanna kirjoitti:
sirpaleenann kirjoitti:

Milläs sitä sitten elää, jos ei saa hiilaria eikä rasvaa? Ne kun on ihmisen pääasialliset polttoaineet. :smt017

Salaatilla, lihalla ja hyvillä hiilareilla hillitysti ja rasvaa kohtuudella eli lihassa saa olla, kunhan ei kaikista rasvaisinta lihaa. Esim. kana on hyvä ja vähän tummaa pastaa ja salaattia :)

ViestiLähetetty: 2009-12-30 21:29:31 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Rasva on terveellistä ja rasvakarppaus laihduttaa :D Eikö ole ihmeellistä?

ViestiLähetetty: 2009-12-30 21:34:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Myönnettäköön aloitus viestini oli aika provosoiva, mutta bointti siis on, että ihminen laihtuu huomattavsti helpommin jos hiilarit vähennettyään vähentää myös rasvan käyttöä. Ei nyt kokonaan, mutta ei ainakaan mene lisäilee sitä ruokavalioonsa!"

-jaa.Minulla nyt ei ole ollut aikoihin painonpudotus tarvetta,mutta joskus kun painoa vähän pudotti,niin kyllä se putosi reiluilla yli-kaloreilla,ja käytännössä kaikki rasvasta.Kyllä mulla paino jumahti,jos kalorit menivät paljon alle kulutuksen,sen sijaan väitän eläneeni(ja laihtuneeni)kuukausi tolkulla pitäen yllä reilun 3500kcalorin saantoa,en urheillut.
Nykyään olen noin 171/59-60 ja pyrin pitämään kalorit aina 2700kcall tuntumassa.Suurin osa rasvaa.
Jaksa ymmärtää mistä näitä uskomuksia tulee.....

Ja niin,sitä polttoainettakin ois oltava,jos meinaa tehä muutakin kun maata ja täristä vilusena...rasvaa tai hiilihydraattia.Tai no,kai alkoholikin polttoaineena menee

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2009-12-31 09:05:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

sirpaleenann kirjoitti:
Hassua on, kun sotii ihan tiedettä vastaan... Miehelleni kävi karpatessa päin vastoin hän lihoi. Lopulta suostui vaihtamaan voin beceliin ja jättämään turhan läträyksen mm. pekonin. Nyt ostetaan tonnikalat vedessä ja tietty paistamiseen vähän öljyä. No johan on kilot alkaneet karista.

Ei sodi, pitää vain tuntea se tiede, eikä kuvitella maata littanaksi (vaikka se loogista ja havaintojen mukaista olisikin).

Mutta sijaan kasvisterolien ujuttaminen eläinperäiseen metaboliaan sitten jo sotiikin tiedettä vastaan ja tuppaa pitkän päälle sotkemaan siellä kaiken. Ainakin jos mikrobiologeja on uskominen. Niin että onnea vaan valitsemallenne tielle. Onneksi benecolin aiheuttamat ongelmat tarvitsevat vuosia ennen puhkeamistaan - ja jos miehesi ehti olla voilla yhtään pitempää ennen uuden kokeilun alkua, se voi voi vielä vähän viivyttää sitä.

ViestiLähetetty: 2009-12-31 11:53:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on kyllä avauduttava ja kerrottava oma rasvakarppikokemus.
Aloitin karppauksen reilu kaksi vuotta sitten ja laihduin 15kg noin puolessa vuodessa.
Minulla on tarkat ruokapäiväkirjat tallessa tuolta ajalta, joihin olen nyt alkanut tutustua
syystä, että olen nyt reilun puolen vuoden sisällä lihonut noin 6kg takaisin.

En keksi mitään muuta syystä lihomiseeni kuin sen, että olen täältä lukenut neuvon "rasvaa lisää jos jumittaa".
Minulla oli siis reilun vuoden jumitus, jossa paino pysyi tasan tarkkaan samassa lukemassa.

Olen pähkännyt ja pähkännyt mitä pitäisi tehdä,
syön nimittäin todella karpistikoko ajan, en missään nimessä repsuile ja siksi olen alkanut syyttää tuota rasvaa tilanteesta.

Että tällainen tarina minulla! :(

ViestiLähetetty: 2009-12-31 12:56:45 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kerronpa myös oman juttuni tähän. Laihduin n. 20kg vajaassa vuodessa ja käytin reippaasti rasvaa kaikissa sen muodoissa. Huomasin, että mitä enemmän uskalsin käyttää rasvaa, sen tehokkaammin paino tippui. Sitten tuli vaihe, että stressini on huipussaan ja elimistöni meni jumiin. Rasva-aineenvaihduntani ei toiminut kunnolla ja aloin lihoa samoilla rasvoilla kuin olin laihtunut. Ei edes auttanut rasvan vähentäminen. Minulle tehtiin kova hoitokuuri, jossa hoidettiin rasva-aineenvaihdunta (ja muu aineenvaihdunta, eli suoli ym), eli maksan (sekä haiman) toiminta elvytettiin. Sen jälkeen alkoi laihtuminen ja se on jatkunut, vaikka käytän taas runsaasti rasvaa. Itseni kohdalla olen todennut, että jos elimistö ei pysty käsittelemään rasvaa ja sokereita kunnolla, niin painoni nousee. Muutos hoidon päätyttyä oli vaikuttava.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00