karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-10 17:39:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kawafighting
ViestiLähetetty: 2009-11-06 16:22:00 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Hyvä tietää seuraavaan kertaan
Jos ylimäärästä teurasjätettä hakee, ne on pakkasessa eikä saa myllytettyä.
Sain ison pussin munuaisia...ja pallealihoja...
Niitä syötän elukalle....van hyvää lientähän niistä tulis. :roll:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-11-11 13:17:01 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Jämäsopan tekoon ryhdyin.

Sellerin varsia oli melkein puntti...ne silppusin sipulin kanssa kuullottumaan luomuoskarin eilisiin murekkeen liemiin ja rasvoihin. Valkosipulin kynsiä sekaan. Yksi iso rosamunda. Kaksi kookasta porkkanaa. Lusikallinen suppilovahvero jauhoa. Valkoviintä desin verran. Luulientä. Tomaattipyreetä.
Hautukoot aikansa. Sitten lisään kermaa ja soseutan. Ja loppusilaus kuutioitua ylikypsää oskarin lämminsavukylkeä.
Jämäkeittoa parhaimmillaan....Sillisalaattia.

Auringonkukan versoja lautaselle killuttelemaan...koristeeksi.

Saas maistaa miltä tuntuu...
Tuoksut ainakin herkulliset Kuva

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-11-13 01:41:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

elinaR kirjoitti:
Olen huomannut ihan saman, että jos ulkoilee normaalia enemmän on oitis hirmu nälkä.

Huomenta
havaintosi on aivan oikea ja niin sen pitääkin toimia ja niin se ON.

liikunta tekee kehossa muutakin kun vain liikuttaa lihaksia.
liikunnalla/ teho urheilulla on jo sinänsä "lihottavia" vaikutuksia hormoonitasolla. keho "haluaa" niin lihasta kuin läskiä. tästä on netissä jotain artikkeleita. eli lihasta koska pitää liikkua, ja vararavintoa JOS joutuu joskus liikkumaan, kyllä ihminen on viisaasti suunniteltu.

eli liikunta ei olekkaan hyvä laihdutus keino, ei ei. normaali käveley on taas ok, se ei niinkään stimuloi paljon mitään.

ViestiLähetetty: 2009-11-13 01:56:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuulimumma kirjoitti:
Jos syön liian köyhäkalorisen päivällisen, tulee illalla mielitekoja.. :roll:

Pahimpaan hätään keksin suklaaherkun...
Tummaa suklaata, manteleita ja muutama rusina yhtäaikaa naamariin...
Herkullista Kuva

Huomenta
kyllä sinä olet sitkeä.. onnittelut siitä =D>
löysin yhden artikkelin netistä joka kertoi näistä lisäaineista joita on light tuotteissa.. lyhyesti: nämä makeutusaineet. ei ole hyväksi laihduttajalle. nimen omaan ne aiheuttaa mm. mielitekoja.
ei kai vain niitä ole tullut ravintoosi?

toinen juttu tuo prot. määrä..iän karttuessa ja sen lisääntyessä, sitä ei tarvitse olla niin paljon kuin nuorempana. tuo ikä raja on näytti olevan noin 50v. sen jälkeen prot määrää on syytä vähentää, eikä yhden ateria prot. määrä ole hyvä olla yli 30g. tämä liian suuri prot. määrä nostaa verensokeria ja sitä myötä insuliiniä veressä, joka estää laihtumisen. koska prot. sulaa suh. hitaasti, myös insuliiniä on pitkään veressä. ei siis laihdu moneen tuntiin. tämä siis lyhyesti "ikä ihmisillä".

ei siis pidä syödä yhdellä aterialla päivän koko prot. määrää.

ja nuo rusinat/herkut ja hh ja jutut hh määristä sen sinä tiedät, älä huijaa itseäsi, ne eivät ole hyväksi, kun niitä on liikaa. vanhemmiten niistä näyttää olevan vain enempi haittaa, kuin nuorenpana, laihdutuksen kannnalta katsottuna.

tästä yhteenveto "ikä ihmiselle": prot määrä kohtuullinen, hh määrät kuriin eli alhainen, rasva näyttää olevan tekijä jota pitää olla, niin nuorilla kuin vanhoilla joka stimuloi laihtumista. teho liikuntaa ei ollenkaan. norm. kävelyt on ok.

asia päinvastoin: jos hh TAI prot määrä on liian korkea ja siihen lisätään rasvaa, laihtumisesta tulee vaikeaa tai jopa mahdotonta.

1. rasvalla ja prot saadaan kylläinen olo.
2. ja mieliteot kuriin alhaisella hh ja kohtuullisella prot. määrillä. (ja ilman light tuotteita)
tästä seuraa yksinkertaisesti, verensokeri pysyy tasaisena ja veren insuliini määrä alhaisena joka on avain laihtumiseen.

tähän asiaan liittyen linkkejä sivullani
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#insu

ViestiLähetetty: 2009-11-13 09:44:28 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kiitokset Ari...
Mulla on tuolla kultakaloissa "ruokkimislistat"
Kwasniewskin mukaiset...

Proteiinia 40-50g päivässä
Hh 30-50g ja rasvaa suunnilleen 100 grammaa, joskus yltää jopa 150 grammaan.
Mitään makeutusaineita en käytä...ja rusina/manteli/suklaata ehkä kourallinen viikossa...

Calculuksella tsekkasin omat suositusmäärät
kun hommaa on jatkettu yli 3kk:
prt 35-46g, rsv 128-18g ja hh 46-58g

.......................
Kilpirauhasen lääkitystä joudun rustailemaan....ittekseni, kun ei kukaan neuvo!

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-11-15 13:44:45 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Ari kirjoitti:

Huomenta
kyllä sinä olet sitkeä.. onnittelut siitä =D>

Sitkeäpä hyvinkin.. =D> .
Päivittäin syön hyvää...liiankin hyvää...omatekemää ruokaa.
Makeutusaineita ja laittituotteita en käytä.

Vuonna 1992 tutustuin ekan kerran vähähiilihydraattiseen ruokavalioon by Pertti Pakarinen.
Sitä ennen olin laihduttanut paikkareitten ohjeilla...ja jojoillut...
Ja pakarisen jälkeen elämän katastroofeissa ryvettynyt, mielialalääkkeitä 12v. käyttänyt...
(Painonnousuineen).
Kasvismehupaastoa 40 vrk, Montiqnackia...Atkinssia noudattanut...nollahiilareilla...Heikkilään tutustunut...ja viimeisenä Kwasniewskiin.

Koskaan en saanut puoltakiloa kasviksia päivässä syötyä...en vaan tykännyt.
Oliiviöljy maistui pahalta...edelleen...
Kookosta kokeilin käyttää...nykyään vaan paistamiseen ja ihon/hiustenhoitoon.
Proteiineja söin liikaa...
Induktiolla en laihtunut yhtään.
Kolesteroli oli ennen Heikkilän ohjeita vuosia 8.9.

Nyt olen karpannut seitsemisen vuotta ja kolesterolitasot ovat hyvät...mielialalääkkeitä en tarvitse, nivelkivut poissa, ihottumat (krooniset) poissa...

Kwasniewski on mun koti...ympyrä on jotenkin sulkeutunut.
Ruoka suunnilleen semmosta, mitä meillä kotona -50 luvulla syötiin.
Rehuja hissukseen... juureksia, pottua, kaalia, sipulia (juures?) voita, kermaa, munia, sianlihaa ja sisäelimiä..marjoja, sieniä..
Kotona leivottua leipää...pullaa..
Ihan kawaa...tosin hiilihydraatteja syötiin enemmän, mitä nyt syön...mutta semmosta suomalaista kotitekoista lähiruokaa ilman metkuilua.
Hyvää ja maukasta....yksinkertaista.

Aamuisin keltuaisia, voita, kermaa...lehtileipä, kermajuustonsiivu ja joskus pekonia (jonka pyrin tekemään itte)...kahvia.
Lisäravinteistakin pikkuhiljaa olen pääsemässä (kun ne loppuu)..D3 on vielä purkki...

Lounaalla kermakahvi tai kaakaolatte...joskus kourallinen manteleita/macadamioita.
Tai luulientä...jota kaikissa keitoissakin juurena.

Illalla jonkin verran tuhdimpi ruoka...
Pottuvoita/laardissa kypsytettyjä pottuja, keitettyjä pottuja (liemien ja rasvan imeyttämiseen) 75-120g?...tai juureksia...
Lihaa, kanaa, munuaisia, maksaa, sydäntä....
Kermaa, voita...
Yrtteja ja versoja..puolukkasurvosta...ja valkoviintä ruuan valmistukseen...ja illalla punasta lasillinen, kaks.
Kolmisen vesilitraa päivässä...
Proteiinia niukalti, rasvaa reilummin ja hiillihydraatteja proteiinien verran...

Viikonloppuisin kaks ateriakertaa...

KuvaKuva

Terve olen...varsinaisesti laihtuu ei tarvitse...olishan se vaan kivaa olla tyttären mitoissa...
Mitä nyt kikkailen thyroksiinin kanssa...tuntuu vaan, että sitäkin saa kawaillessa koko ajan vähentää (1.25 mg:stä 0.7:een vajaassa vuodessa)...
Mutta...tässä viiskytvuotiskuva.... painoin aikalailla vähemmän ja vaatteet nykyisin pienempiä :roll: .
Kuva
Ja viime jouluna toi kolme joulua sitten tekemäni jakkupuku ei menny päälle...nyt ihan sujuvasti...
Ja taaskaan kilot eivät ole vähentyneet.
Lienenköhän lyijymurikoitunut?

..........
Pääpiirteittäin ravitsemuksellinen elämä tässä...muistinkohan kaiken...
Ja juhlissa ilman nipoa, jos sattuu olemaan, kunnon kerma/suklaakakkua pala...hyvillä mielin. :mrgreen:

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-11-15 17:52:52 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Voi että olet upean näköinen!!! =D> =D> =D> Ei tuosta sun tarvii ollenkaan enää pudottaa, naisen kun täytyy näyttää naiselta ja muotoja pitää löytyä. Olet juuri sopiva! Tiedätkö, että olet tosi tyylikäs nainen, sellainen upea lady :D

ViestiLähetetty: 2009-11-19 01:51:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuulimumma kirjoitti:
Kwasniewski on mun koti...ympyrä on jotenkin sulkeutunut.
Hyvää ja maukasta....yksinkertaista.
Terve olen...varsinaisesti laihtuu ei tarvitse...olishan se vaan kivaa olla tyttären mitoissa...

Huomenta
Kaikkea hyvää sinulle ja koko sinun perhekunnalle.
tv AP
ps. toivottavasti perillä nähdään...

ViestiLähetetty: 2009-12-29 02:59:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitkästä aikaa! :D Täällä taas!
Hienoja muutoskuvia, suorastaan tyylikkäät! =D> Mahtavaa!
Mitenkäs joulu meni ja muutenkin?
Oon itte ollut vähemmän foorumilla mutta voipi olla että uusi chat vie mut taas mennessään! :D ;)
Eli paluuta on tiedossa takaisin. :)

ViestiLähetetty: 2009-12-29 10:22:05 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Ere-ere...ei paljo aihetta aploodeihin :oops:

Kawafighting...lost!
Nyt se on nähty (taas kerran), millä ruokavaliolla pysyy terveenä!

Joulun aikaan pupelsin suklaata ja kaikkea muutakin mielinmäärin...Nyt ihottumaa pitkin kroppaa, sormien nivelet ja ranteet särkee, mieliala ärtynyt (suorastaan kipakka-akka), hirvee turpo...silmät viiruina keskellä pallonaamaa..
Ruotuun...rasvaa naamariin ilman sokereita tämän viikkoo...Kyllä se siitä

Eli yks taistelu hävitty...tietoisesti ja tahallaan.
Olipahan hyvä muistutus...ruodussa pysymisen puolesta.
Turpo minä!

Loppukaneettina mainittakoon, että thyroksiinit olin tiputtanut alle puoleen lääkärin määräämästä...ja alkanut taas iltapäivisin hillittömästi palella (23 asteessa villasukat ja villaviitta päällä)...

Pikkuhiljaa pakko nostaa...jospa se painokin lakkais nousemasta :roll:
(Kun jättää suklaat ja hehkuviinitkin väliin :oops: )

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-12-29 13:36:45 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Moikka tuuliainen!
Kyllä sie äkkiä itsesi ruotuun saat, onhan sitä välillä annettava muillekin herkuille kuin hyvälle ruualle tilaa.
Mulla ei noita lankeemuksia ollut paljonkaan, viljapuolella vissiin eniten, eikä paha sekään, mutta silti on nivelet kippeinä ja naamassa muutama finni, joita ei oo ollut aikoihin. Ja söinhän minä 12 suklaakonvehtiakin...
Reipasta loppuvuotta sinne! :smt020

ViestiLähetetty: 2009-12-31 19:39:00 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Voi mumma sun kanssas. Ikävä, että Joulun repsuilu toi sulle huonon olon. Älä silti murehdi. Sä kyllä tiedät millä homman saa taas pelaamaan. Eikö niin? Sitä vaan jotenki kuvittelee, että nyt kun on hyvä olla, niin pitäähän sitä nyt vähän kokeilla mitä tapahtuu kun syö mitä sattuu. Kumminkin sen tietää jo etukäteen kuinka siinä tulee käymään, mutta pitää vaan kokeilla. Omituisia otuksia. :wink:
Olen minäkin kokeillu ja todennu, että niistä ei vaan tuu hyvä olo ja vanhat ongelmat alkaa pian nostaa päätään. Me kilppari-kimurantit ollaan sellaisia otuksia, että ruodussa on pysyttävä jos meinaa ilman villasukkia ja filttiä pärjäillä. Mä olen sun kilppari-kuulumisia lueskellu ja uskon, että oikein tiukalla systeemillä sinäkin voit päästä lääkkeistä eroon tai ainakin mahdollisimman vähillä annostuksilla. Sulla meni jo yhessä vaiheessa niiden kanssa tosi hienosti. Aikaa se tosin vie, jopa useita kuukausia, mutta aikaahan meillä on koko loppu ikä. Tsemppejä sulle mumma!

ViestiLähetetty: 2009-12-31 20:09:05 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kiitos lilla ja tuijakoo...ja oikein riemastuttavan hyviä uusiavuosia...

Ruotuunveto tiputtanu melkein kaks kiloo painoo jo tällä viikolla...ihottumat poissa, nivelsäryt (yhtä etusormen viimestä niveltä lukuunottamatta) kokonaan poissa!

Jos syön suklaata, niin ei auta kuvitellakan maistavansa palaa/yhtä konvehtia....
Soonsitte hela serviisi!

Tänään ollaan kotosalla rakkaan Mieheni kanssa, saunotaan, kuohuvaa nätisti maistellaan.
Ruuaks laitoin punajuurivahinkoo http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=892, valkosipulikermaperunoita ja joulukinkkua konjakkisinapin kanssa....kinkusta eroon-kampanjan vuoksi...

Thyroksiinii otin aamulla yhen ison...
Pikkuhiljaa nostin puolikkaasta molempia...
Tän yli en aio..pikemminkin peruutan, kunhan palelu lakkaa...
Voisko siitä tosiaan komonaan eroon päästä...se kun on mun ainoo lääke...
Mitä sitä sitäkään...

Uuden vuoden siunaukset kaikille
Kuva

Kotona!

ViestiLähetetty: 2009-12-31 21:15:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oikein hyvää uutta vuotta Sinulle Tuulimumma!
:hug:

ViestiLähetetty: 2009-12-31 23:37:55 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kiitossamoin, elinaR...
Kauhee pauke ja räiske kuuluu ulkoo...
Nyt Juju pelkäis!

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-01-01 03:13:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuulimummalle hyvää uutta vuotta ja siunausta tulevalle vuodelle

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2010-01-01 10:56:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tuulimummalle kaikkea hyvää tälle vuodelle!

Ja kun kirjoitellaan ketjussa, jossa ollaan jo valmiiksi vieraskielisillä vesillä, niin jonkunlaiseksi jälkeisjoululahjaksi lähettelen muualta blogikommenteista löytämäni lainauksen. Tätä ei kannata laittaa hihistelyyn, kun kerran en osaa japania, mutta veikkaisin että se, joka osaa, voi vahvistaa että...

... että arvatkaa onko väki keskimääräisiä japanilaisia kevyempiä vai raskaampia siellä kuuluisassa Okinawassa jossa ihmiset elävät kaikista japanilaisista keskimäärin pisimpään (ja juuie, ne eivät elä sielläkään sveitsiläisiä tai mutta, mutta tämä oli sivujuonne)?

Ja vastaus on: raskaampia. Okinawalaisissa on selkeästi eniten "ylipainoisia" verrattuna muihin Jaappanin maakuntiin.
Ja tässä linkki, jossa linkki kyseiseen japaninkieliseen pubmed-artsuun:
Lainaa:
okinawan women's life expectancy is the highest in japan - 85.75 y.; men's - 78.75 (25th place out of 47 japanese prefectures)* (en laita tätä linkkiä, mutta sen löytänee muutenkin)

however, okinawa has the highest prevalence of obesity in japan: bmi higher than 25 has 46.7% of men and 39.4% of women**

should we call it a "japanese paradox"? - the fatter you are the longer you live?

** http://www2.ttcn.ne.jp/~honkawa/7310.html

Mitä yrittelen sanoa?
Vain sitä, että meidän ikäisille "normaalipaino" ei näytä olevan missään päin teollistunutta maailmaa optimi terveyden kannalta.
(... sen enempää kuin "normaalikolesterolitkaan" ovat optimi, edes Japanissa, ks aiemmat linkit karppilassa.

Mutta että terveys on ehkä sittenkin se mielekkäin optimoitava? Eikö elämä olekin ihmeellistä? :D

ViestiLähetetty: 2010-01-01 13:34:35 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kiitos diesel, kiitos els...
Ja hyvää alkanutta vuotta...

els...luen linkin...samoja aatoksia on kyllä omassakin päässä pyöriskellyt...terveyteen liittyen?
Oonkohan koskaan ollut ihan näin terve?

Nuorena vaivasi krooninen ihottuma...sitten bulimia.
Kaikkinainen allergia...(ihmettelin, että mitten niitten kanssa voi edes elää)...Jostain kumman syystä päätin olla ei -allerginen, lopetin lääkkeet ja vaan elelin...pikkuhiljaa allergiat häippäsivät.
Migreeni...
Anemia....
Nivelrikot....hillittömät säryt...
Depressio...

Kiitos alkuun Heikkilän ja LCHF:n, kaikesta olen eroon päässyt...paitsi vielä thyroksiini...sitä ihmettelen, että lieneekö sekin vaan lopetettavissa oleva.
Ja önhan toi BMI todella kai aika reilu, mutta ei kukaan oikeesti usko mun painavan näin paljoo...

Että oikein siunattua ja tervettä tätä vuotta kaikille karpeille.

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-02-05 22:17:06 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Tänään suikaloin ja paistoin munuaiset...liottamatta...

Kuumassa laardissa äkkiä paistoin...otin pois pannulta kja laitoin sipulisuikaleita, valkosipulimurskaa ja juuressuikaleita...tsiliä, currya, yrttejä...valkoviintä...kuumensin, kunnes liemi haihtui...lisäsin kermaa ja kypsyttelin semmoseks paksuks muhennokseks....lisäsin munuaiset siihen sitte lämpiimään...

Että osas olla hyvää...munuaiset semmosia pehmeitä...jostain kumman syystä makeahkoja...
Kaks annosta satsista, munuainen painoi melkein 200g

Kotona!

ViestiLähetetty: 2010-02-05 22:40:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuota pitäisi kokeilla, kun en ole vieläkään oppinut syömään munuaisia.

Minkä eläimen munuaisia sinulla oli Tuulimumma?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 141 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00