Ari kirjoitti:
Huomenta
kyllä sinä olet sitkeä.. onnittelut siitä
Sitkeäpä hyvinkin..

.
Päivittäin syön hyvää...liiankin hyvää...omatekemää ruokaa.
Makeutusaineita ja laittituotteita en käytä.
Vuonna 1992 tutustuin ekan kerran vähähiilihydraattiseen ruokavalioon by Pertti Pakarinen.
Sitä ennen olin laihduttanut paikkareitten ohjeilla...ja jojoillut...
Ja pakarisen jälkeen elämän katastroofeissa ryvettynyt, mielialalääkkeitä 12v. käyttänyt...
(Painonnousuineen).
Kasvismehupaastoa 40 vrk, Montiqnackia...Atkinssia noudattanut...nollahiilareilla...Heikkilään tutustunut...ja viimeisenä Kwasniewskiin.
Koskaan en saanut puoltakiloa kasviksia päivässä syötyä...en vaan tykännyt.
Oliiviöljy maistui pahalta...edelleen...
Kookosta kokeilin käyttää...nykyään vaan paistamiseen ja ihon/hiustenhoitoon.
Proteiineja söin liikaa...
Induktiolla en laihtunut yhtään.
Kolesteroli oli ennen Heikkilän ohjeita vuosia 8.9.
Nyt olen karpannut seitsemisen vuotta ja kolesterolitasot ovat hyvät...mielialalääkkeitä en tarvitse, nivelkivut poissa, ihottumat (krooniset) poissa...
Kwasniewski on mun koti...ympyrä on jotenkin sulkeutunut.
Ruoka suunnilleen semmosta, mitä meillä kotona -50 luvulla syötiin.
Rehuja hissukseen... juureksia, pottua, kaalia, sipulia (juures?) voita, kermaa, munia, sianlihaa ja sisäelimiä..marjoja, sieniä..
Kotona leivottua leipää...pullaa..
Ihan kawaa...tosin hiilihydraatteja syötiin enemmän, mitä nyt syön...mutta semmosta suomalaista kotitekoista lähiruokaa ilman metkuilua.
Hyvää ja maukasta....yksinkertaista.
Aamuisin keltuaisia, voita, kermaa...lehtileipä, kermajuustonsiivu ja joskus pekonia (jonka pyrin tekemään itte)...kahvia.
Lisäravinteistakin pikkuhiljaa olen pääsemässä (kun ne loppuu)..D3 on vielä purkki...
Lounaalla kermakahvi tai kaakaolatte...joskus kourallinen manteleita/macadamioita.
Tai luulientä...jota kaikissa keitoissakin juurena.
Illalla jonkin verran tuhdimpi ruoka...
Pottuvoita/laardissa kypsytettyjä pottuja, keitettyjä pottuja (liemien ja rasvan imeyttämiseen) 75-120g?...tai juureksia...
Lihaa, kanaa, munuaisia, maksaa, sydäntä....
Kermaa, voita...
Yrtteja ja versoja..puolukkasurvosta...ja valkoviintä ruuan valmistukseen...ja illalla punasta lasillinen, kaks.
Kolmisen vesilitraa päivässä...
Proteiinia niukalti, rasvaa reilummin ja hiillihydraatteja proteiinien verran...
Viikonloppuisin kaks ateriakertaa...

Terve olen...varsinaisesti laihtuu ei tarvitse...olishan se vaan kivaa olla tyttären mitoissa...
Mitä nyt kikkailen thyroksiinin kanssa...tuntuu vaan, että sitäkin saa kawaillessa koko ajan vähentää (1.25 mg:stä 0.7:een vajaassa vuodessa)...
Mutta...tässä viiskytvuotiskuva.... painoin aikalailla vähemmän ja vaatteet nykyisin pienempiä

.

Ja viime jouluna toi kolme joulua sitten tekemäni jakkupuku ei menny päälle...nyt ihan sujuvasti...
Ja taaskaan kilot eivät ole vähentyneet.
Lienenköhän lyijymurikoitunut?
..........
Pääpiirteittäin ravitsemuksellinen elämä tässä...muistinkohan kaiken...
Ja juhlissa ilman nipoa, jos sattuu olemaan, kunnon kerma/suklaakakkua pala...hyvillä mielin.

Kotona!