Siperia kirjoitti:
Itse voin sitä huonommin, mitä "terveellisemmin" söin. Ja nimenomaan niin, että mitä kuiturikkaampaa viljaa, sen pahempi. Ja kun jätin viljan pois, ongelmat loppuivat kuin seinään. Olen yrittänyt lääkäreille vähän joka välissä mainostaa, mikä minut on parantanut, mutta pääasiassa suhtautuminen on ollut välinpitämätöntä. No ehkäpä ne rupee jotain miettii, jos tarpeeksi toistaa...

Vilja on muuttunut kauheasti viime suosien eikana suorakylvö (enemmän mykotoksiineita jää viljaan ja nehän lisääntyy vaan siinä)

Muutama vuosi sitten rehuohra oli parempaa, kuin ihmisen vilja... No, nyt ollaankin hölmölässä ja niitä sekoitetaan sopivassa suhteessa keskenään, et toksiinipitoisuudet mahtuvat niihin raameihin, mitä elintarvikevalvontaviranomaiset yhdessä potilasjärjestöjen ym lääketehtaiden ja rehukauppiaiden kanssa sopivat, Se on sitä konsensusta, missä pidetään huoli, et kukaan ei pääse valittamaan, ei ainakaan ruoasta ja terveetkin tosiaan sairastuu milloin mistäkin
Lääkkeillä on patenttisuoja.aika ja lainsäädännöllä pyritään siihen, että kaikkiin tauteihin löytyy oireita lieventävä valmiste, tavallisimmin kortisoni, mut solusalpaajat ja "biologiset" (järkyttävää,niin ne niitä kutsuvat!) hoidot ovat sellaisia, ettei lääkäri kuuntele mitään ruokajuttuja. Ei nillle kertakaikkiaan pärjää, kun ne on niin hyvin koulutettu (lääketehtaat kouluttaa, eihän parantuneita kukaan kuuntele missään. Eräälläkin tuntuu olevan murheena se, kun ei saa rakentaa tarpeeksi suuuria konferenssitiloja Lapin kansallispuistoon... Ihan härskisti vaan vedotaan ministereihin. Jos kaikki paranis ruoalla, mitä ihmettä diagnostiikkaporukat ja tutkijat enää tekis?
Mulla nousi kaalista (varokaa uutta kaalta, osa niistä on käsitelty niin, ettei niitä saa käyttää kuin vasta ensi keväänä, että varoaika ehtii umpeutua!) vuosi sitten
crp ensin
120 ja illemmalla
156, mut summassa vaan lykättiin hirvittävät antibioottikuurit, 2 kpl, joista vasta tulinkin hirvittävän sairaaksi. Kolme lääkäriä väitti, ettei se crp voi mitenkään ruoasta johtua, mut kun mistään muusta ei
voinut johtua, pienestä raakasta kaalenpalasta

Niin, kannattaa syödä vain yhtä ainetta (ja sitäkin vain vähä, ettei ylitä asetettuja sietokynnyksiä/turvallisuusrajoja) kerrallaan, niin ainakin itse tietää, mistä mikäkin tuli. Kumma, ettei nyt tuu mieleenkään ostaa kaalta - ei edes luomua, kun se Turex, jolla on vain 3 vrk:n varoaika, on luomusallittu. Tarkistin oikein ylijohtajalta asian silloin, mutta kukaan ei alkanut määrittämään sitä ainetta. Itse olisi pitänyt maksaa lasku... Mut sekin oikeastaan riittää, kun tietää, että niistä on ihan mahdoton valittaa minnekään. Luomu onkin selvästi uhka lääketeollisuudelle, kun se sallitaan pilata !
Vuosi terveenä sentään