karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-17 19:48:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Korsettia kireämmälle
ViestiLähetetty: 2010-01-28 00:20:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moi vaan kaikille!

Esittelyä hitusen verran näin alkuun, elikkäs täällä kirjottelee 25-vuotias tytteli, jolla painoa 74 kiloa (pituus noin 162 cm) ja sentit ajattelin mitata huomenna. :oops: Tarkoituksenani olisi tässä päästä pikkuhiljaa uimapukukuntoon ensi kesään mennessä. Kerran elämässäni olen tätä ennen tuossa kuuluisassa uimapukukunnossa ollut, silloin 62-kiloisena vuoden 2007 kesällä. Takana oli tuolloin 6 kk kestänyt kitudieetti+5x/viikossa-kuntosali rääkki, jossa tiputin 79,8 kilosta ja L koosta tuohon 62 kg:n ja melkein XS:ssään...

Olen nyt jo karpannut n 2,5 kk (11/09 alusta), painossa en ole nähnyt tähän mennessä kuin ehkä kilon muutoksen, joka on minusta hieman outoa... Tosin joulukuun alussa ostamani takki (kuitenkin kokoa 38, joten täytyy olla iso mitoitus :lol: ), jonka alle silloin mahtui aika tukalasti ohut paita, menee nyt päälle sen paidan ja ERITTÄIN paksun hupparin kanssa kitisemättä. Harmittaa kyllä vietävästi etten tuota mittanauhaa ole saanut kaivettua tuolta laatikosta. Mutta rintsikoiden käymisestä ihan liian isoiksi tietää kyllä heti, että on tuosta rinnan altakin kyllä kadonnut aika järkyttävän paljon; marraskuussa nuo nimittäin puristivat, ja nyt ei pysty käyttämään ollenkaan. :mrgreen:

Olen pääasiassa alakarpilla, ja kertaakaan en aloitukseni jälkeen ole "repsuja" tehnyt.. Tai no miten ne nyt määrittelee.. :D --> Olen syönyt melko paljon tuota väh. 70% suklaata ja jouluna tavallista porkkana- ja lanttulaatikkoa molempia n. 400 g.. Tosin epäilen, että tässä on kuitenkin kyse enimmäkseen siitä, että en juo tarpeeksi ja en varmaan vielä uskalla/osaa käyttää tarpeeksi rasvaa.

Minulle riiittää se jos vartalo näyttää hyvältä.. Ainoastaan harmittaa, että joskus aiemmin olen luvannut itselleni lävistykset lahjaksi siitä, kun pääsen alle 70 kiloon. Pitäisköhän tuo nyt muuttaa vyötärönympäryksen tavoitesenttimääräksi? :lol:

Vähän OT, mutta pakko mainita, että tähän mennessä karppauksella mulle tulleita muita hyviä puolia mittojen kutistumisen lisäksi on olleet kuivan ihon rauhoittuminen (yleensä talvella aivan järkyttävä), sängen kasvaminen tukan sekaan, kynsien vahvistuminen (huomasin tämän eilen) ja himotusten/ylimääräisen nälän häipyminen. Minut on siis käännytetty, enkä ole aikeissa luopua karppauksesta enää koskaan.

Kaikille lukijoille kiitos jo etukäteen mahdollisista kommenteista ja kannustuksesta! Tällä foorumilla on mahtava lukea niin asiajuttuja kuin kannustusviestejäkin, ja tietysti seurata kuinka ihmiset saavat terveytensä ja ulkonäkönsä takaisin tällä ruokavaliolla. :) Huomenna sitten jos saisin ne ensimmäiset mittaustulokset tänne. Vois vaikka jotain tavoitemittojakin kehitellä... Harmittaa kun ne kitudieetin aikaiset vertailuarvot on varmaan jo roskissa... Mut onneksi veriarvot löytyy viime kesältä. Katotaans parin vuoden päästä :twisted:

Viestin otsikko: Re: Korsettia kireämmälle
ViestiLähetetty: 2010-01-28 08:33:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tsempitykset täältä :mrgreen:
Mulla toimii motivaattorina pitkään himoitsema tatuointi!

ViestiLähetetty: 2010-01-28 08:47:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täältä kanskin tsemppiä :smt023
Kaiva äkkiä se mittanauha esiin :mrgreen:
Vaikka sullahan se takki jo kertoo siitä kutistumisesta =D>
Hyvin on lähtenyt sulla käyntiin! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-01-28 14:30:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

^^ Kiitos kiitos!

Nyt löytyi se mittanauhakin... Vähän khyllä pelottaa :shock:

Jos nyt vaikka tämmöstä raapustelis ylös:

_______________ aloitus ___________ tavoite
paino __________ 73,5 kg ___________ 65 - 58(?)
vyötärön kapein _ 82,0 ______________ 72
napa __________ 96,5 ______________ 80
lantio _________ 104,0 ______________ 90
reisi ___________ 62,0 ______________ 55
pohje __________ 41,0 ______________ 38
olkavarsi _______ 34,0 ______________29

Voihan metrikerho sentään... :oops: On muuten jotenkin uskomattoman hankalaa saada tuosta "taulukosta" luettavaa :roll:

Paino aikas alhainen viimeaikaisiin keskiarvoihin nähden, varsinkin kun olen jo tänään juonu ja syöny jonkin verran. Jaksais vaan yrittää pariviikkoa laskea makroja ja korjailla ruokavaliotaan, niin vois tuloksia tulla paremminkin. En oo vielä jaksanu vaan menny vähän mutu-tuntumalla (aiemminhan siis oon puolenvuoden ajan harrastanu joka ikisen suuhun menneen kalorin laskemista, joten ei se nyt pitäis tämäkään kovin vaikeaa olla).

Yritin nyt tuohon vääntää tuommosen tavoitesarakkeen, vaikka ei kyllä oo mitään ideaa että kuinka realistisia ovat (tai no osasta on ja osasta ei kun muistaa jotain kitudieettiajoilta) :smt017 . En tiedä miksi, mutta mulla on jo vuosia kummitellu mielessä toi 58 kg. Sen verran painanu varmaan viimeksi joskus ala-asteella :smt044 Tosin ei se nyt ole mulle mikään itseisarvo, olis vaan hauskaa tuumata jollekin että painaa alle 60 kiloa.

Sen verran ajattelin tuota lävistys-tavoitepalkintoani muokata, että se on joko 70 kg rikki tai tuo navan kohdan mitta 90 cm rikki... :smt045 Kait se on ihan ok... Oon kuitenkin ymmärtäny, että joillakin kroppa tiivistyy aivan älyttömiä määriä vaikka kilot ei hievahdakkaan. Kuhan nyt jotain, niin hyvä tulee.

Jos vaikka viikonpäästä perjantaina seuraavan kerran mittois..

Tuli vaan mieleen, että söin eilen eka kertaa mansikoita (ehkä reilut 100g) karppauksen aikana ja nyt on pitkästä aikaa NÄLKÄ. Mutta onhan se toisaalta aika jo syödäkin. Palaillaan :smt039

ViestiLähetetty: 2010-02-12 12:27:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Voih, jäipä vaan viikko sitten päivitys tekemättä... :( Muttakun naistenpäivät ja järkyttävä turvotus (paino kävi lähellä 77 kg), joten en halunnut siihen mittanauhaan edes koskea. Eilen paino kävi taas n. 73kg ja tänä aamuna 75.1 eli taas on turvotusta ilmassa... Mittoihin paneudun tarkemmin iltapäivällä, kun pääsen kotiin asti. Viimeiset nelisen päivää olen yrittänyt kirjoitella ylös syömisiänikin ja tajunnut, että on tämä viikko menty hieman ykspuolisella; vesivahingon aiheuttaman remontin vuoksi keittiö on pois laskuista ja sille minä en oikein mitään voi. :( Pääsis vaan laittaan normaalia ruokaa mahdollisimman nopeasti.

Yritän tällä hetkellä jättää makeutusaineen kahvissa minimiin, ja yritän juoda sen kahvinkin vain aterioiden yhteydessä, koska käytän siinä maitoa tai kermaa. Näin täällä jonkun tuumaavan, että ateriavälit kannattaa pitää madollisimman pitkinä ja jättää kaikenlainen välinapostelu pois. Minä en todellakaan tällä hetkellä tunnu olevan kutistumaan päin, ja jotain pitäis keksiä.. Tosin äkkinäinen veikkaus sisääntulleesta kalorimäärästä on jotain 1400 päivässä. Tästä tahtoisinkin teiltä, rakkaat vanhemmat ja viisaammat karpit kysyä, että voiko oikeasti olla niin, että tuokin on vain liian vähän?? :shock: Olen ollut ilman sitä tummaa suklaata tässä kohta pari viikkoa, eikä oikeastaan ole ollut edes kovin vaikeaa, mutta se ei ainakaan tunnu vaikuttavan.. En edelleenkään syö hedelmiä enkä marjoja juuri lainkaan (vain kasviksia). Pähkinöitä söin aluksi enemmän ja mietityttääkin että pitäisikö niitä lisätä (nyt oikeastaan vain parikertaa viikossa niitä menee). Tuntuu, että söin muutenkin aluksi enemmän kuin nyt (muniakin meni eri muodossaan päivän mittaan vähintään 3, tällä hetkellä max 1 ja sekin keitettynä). Myös mantelileipää ja omatekemään lähes hiilihydraatitonta juustopiirakkaakin tuli vedettyä välillä sellaisia määriä että hirvitti.

Nyt ahdistaa, kun ennen joulua tuo paino tuntui putoavan ihan kivasti (jouluna tuli pikkuisen lisää = tumma suklaa luultavasti) mutta sen jälkeen ei ole oikein liikkunut mihinkään. Ja sama NÄKYY mitoissa. Aamulla otin pikaisesti muutaman mitan ja näytti siltä, että oli enemmän kuin tuolloin 2 viikkoa sitten. :( Pitääkö mun yrittää mennä 2 viikkoa 2000 kaloreilla, ja kattoa miten käy, vai mitä ihmettä? :smt022 Harmittaa ÄLYTTÖMÄN paljon, ettei ole ruokapäiväkirjoja tuolta ajalta ennen joulua... mutta muistan kyllä vedelleeni järkyttävät määrät munia, pekonia, tonnikalaa, juustoja, mantelijauhetta, bearnaisekastiketta, tummaa suklaata ja juoneeni kahvia täysin normaalisti. Nykyisellään ainoa asia, mitä syön enemmän kuin tuolloin taitaa olla metwursti (ei E621:stä) ja leipäjuusto.

Onkohan nyt todellakin niin, että tulee vaan liian vähän :(( Jos jollain olisi ideaa siitä, mitä kannattaa syödä, kun EI VOI KÄYTTÄÄ KEITTIÖTÄ, olisin erittäin kiitollinen. Jääkaappi minulla on käytössä, mutta ei muuta. Laitanpa nuo surkeat mittani tuossa huomenna kun joudan muidenkin ihmeteltäväksi.. :roll:

ViestiLähetetty: 2010-02-18 15:01:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jooh, kuluipa sitten aikaa tässä.. mutta laitan silti nuo lupaamani mitat tuolta 11.2. torstailta:

_______________ aloitus ______11.2
paino __________ 73,5 kg _____xx,x
vyötärön kapein _ 82,0 ________82,0(-0)
napa __________ 96,5 ________97,0(+0,5)
lantio _________ 104,0 _______xxx,x
reisi ___________ 62,0 ________62,5(+0,5)
pohje __________ 41,0 ________41,5(+0,5)
olkavarsi _______ 34,0 ________34,5(+0,5)

ja sitten jos tältä päivää kirjailisi kaikki.. myös nuo viimeksi unohtuneet:

_______________ aloitus ______18.2
paino __________ 73,5 kg _____74,9 kg (+1,4 kg)
vyötärön kapein _ 82,0 ________81,5(-0,5)
napa __________ 96,5 ________96,5(-0)
lantio _________ 104,0 _______104,5(+0,5)
reisi ___________ 62,0 ________62,0(-0)
pohje __________ 41,0 ________41,5(+0,5)
olkavarsi _______ 34,0 ________34,5(+0,5)

Eli ei kovin kivalta näytä... :( Mut tämän hetken ruokavaliossakaan ei kyllä ole mitään kehumista. en ole hiilareihin sortunu sen kummemmin, mutta melkeen kaikki mitä syön tällä hetkellä on kylmää, kun ei tuota keittiötä näytä saavan käyttöön.. Tämän takia menee ihan turhan paljon maitotuotetta, ja liian vähän kasviksia (tietysti normi salaatit, mut ei oikein riitä mulle). Tosin marjoja on saattanut mennä liikaa, kun on niitä tullut tungettua jugurtin sekaan. On luultavasti hiilarit huidellu jossain 40-50g päivässä.. mietin että vedän tiukan induktion heti, kun pääsen taas paistinpannuihin ja kattiloihin käsiksi. Tämä on masentavaa, kun ei pysty laittamaan sellaista ruokaa, mitä oikeasti haluaisi syödä.

Täytyy silti noihin mittoihin lisätä sen verran, että on jostain syystä hiukkasen turvonnut olo, ja saatan yrittää uusintamittausta, jos jokupäivä tuntuu siltä, ettei turvottaisi niin pahasti(tarvitsisin nyt tosissaan pienempiä lukemia ihan vaan rohkaisuksi, vaikka viikon välein ajattelin noita mittoja yrittää ottaa).

ViestiLähetetty: 2011-01-13 11:07:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Omg, aika kuluu.

Raskausviikko 32 menossa, joten tänne ei mitään järkevää päivitettävää tällä hetkellä. :lol:
Painosta sen verran kuitenkin muistona itselleni, että rento (mutta mahdollisimman lisäaineeton ja vähäsokerinen) hyväkarppaus on pitänyt raskauskilot kurissa. Yhteensä paino noussut noiden 32 viikon aikana vain n. 7,5 kiloa ollen tällä hetkellä 80,5 kg. Mitat lissään kesällä, sitten kun maha on poksahtanut ja edes vähän palautunut. :D

Palailen sitten asiaan. :smt039

ViestiLähetetty: 2011-07-27 15:01:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jahas, se olis lapsi neljä kuukautta ja aika palailla "ruotuun" vaikka imetys onkin käynnissä.

Hyväkarppaillut olen, mutta nyt näyttää pahasti siltä että se ei riitä pitämään edes painoa kurissa (4kk syntymästä, paino kävi alimmillaan 74.6 ja nyt 77.9 kg) vaikka imetänkin. Eli nyt olis varmaan aika tiukentaa linjaa. Maitoa olen kyllä juonut paljon, ja nyt kun taas hetken mietiskelin tuota ruokavaliota totesin, että sen sais heittää pois, kun kuitenkin käytän niin paljon noita vähemmän hiilihydraatteja sisältäviäkin maitotuotteita. Olkoon se siis ensimmäinen mitä teen lisälihomisen estämiseksi. :D Hirveä miettiminen on ruokavaliossa nyt kun on vastuussa myös siitä, mitä oman ruokansa kautta toiselle tarjoaa, mutta rajansa kuitenkin tuolla siinä sivussa lihomisellakin.

Ajattelin tässä ensimmäiseksi tavoitteeksi ottaa, että jos jouluun mennessä olis tuo 70 kiloa saavutettu. Se on mulle joku ihmeen maaginen etappi, joka tuntuu olevan saavuttamattomissa... Ja ei pitäis pudotustahdin olla liiallinen edes imetysajaksi. Eli mie nakkaan hyväkarppauksen roskiin ja vedän ne hh:t jonnekin 50g/päivä ja kokeilen sillä.

Kaivan mittanauhan myöhemmin ja lisäilen.. Nyt vaan jo jännittää, kun on vähintään hyväkarpaten ainaki menny yli puoltoistavuotta, että mitäköhän tuo nauha sanoo tässä painossa. :D Oliskohan nuo sentit parempia (tai no edes samoja) ku alkaessa tähän hommaan... Toiveajattelua, mut kumminki. Ei ole tarvinnu kaikesta huolimatta ostaa isompia vaatteita, vaan vielä menee päälle. :) Mitä nyt raskausaikana oli pakko hommata pari paitaa ja takki, että sai sillon mahan piiloon, mutta nyt nekin on taas isoja. :D

ViestiLähetetty: 2011-07-30 23:56:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nonih, nyt sitten mitattiin mitä vuoden hyväkarppaus ja raskaus sai mulle aikaan.. parhaita mittoja tuolta viimevuoden maaliskuulta mulla ei ole. Silloin painoa oli vähän reilu 70 kg, ja takana tiukempi karppaus, eli silloiset mitat varmasti oli paljon paremmat. :lol: Eli tässä vertailu puolentoista vuoden aikaväliltä (28.1.2010 olin karpannut n. 3kk):

_______________ 28.1.2010 ___31.7.2011
paino __________ 73,5 kg _____77,0 kg (+3,5 kg)
vyötärön kapein _ 82,0 ________84,5(+2,5)
napa __________ 96,5 ________101,5(+5,0)
lantio _________ 104,0 _______107,0(+3,0)
reisi ___________ 62,0 ________63,0(+1)
pohje __________ 41,0 ________41,0(-0)
olkavarsi _______ 34,0 ________34,0(-0)

Ei kyllä naurata, muttei itketäkään. Useille käy raskaudessa paljon huonommin, varsinkin jos on taipumusta lihoa. Nyt sitten katotaan, että mitä pelkkä tiukempi karppilinja saa aikaan noissa (max 50g hh/päivä). Liikuntaa ei ehdi harrastaa, kun lapsi, koti, koirat, työt ja opiskelu imee ihan kuiviin kaiken aloitteellisuuden. :oops: Tavoitteet on edelleen samat kuin mitä aiemmissa viesteissä on puituna.

ViestiLähetetty: 2011-08-05 16:18:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tämmöstä tänään :)

_______________ 31.7.2011____5.8.2011
paino __________ 77,0 kg _____76,6 kg (-0,4 kg)
vyötärön kapein _ 84,5 ________83,5(-1)
napa __________ 101,5 _______101,5(-0)
lantio _________ 107,0 _______105,5(-1,5)
reisi ___________ 63,0 ________62,5(-0,5)
pohje __________ 41,0 ________40,5 (-0,5)
olkavarsi _______ 34,0 ________34,0(-0)

ViestiLähetetty: 2011-08-08 12:54:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Yllättävästi parissa päivässä laskeneen painon (ollut siis kahtena aamuna jo tuo sama) innoittamana oli pakko ottaa vähän mittoja jo tänään... :)

_______________ 31.7.2011____8.8.2011 vrt 3pv
paino __________ 77,0 kg _____75,8 kg (-1,2 kg)-0,8kg
vyötärön kapein _ 84,5 ________82,5(-2,0)-1,0
napa __________ 101,5 _______101,0(-0,5)-0,5
lantio _________ 107,0 _______105,5(-1,5) 0
reisi ___________ 63,0 ________62,0(-1,0) -0,5
pohje __________ 41,0 ________40,5 (-0,5)-0
olkavarsi _______ 34,0 ________34,0(-0)-0

Ja olihan sieltä jotain kadonnut. Ei näin usein kyllä kannata mittoa, mutta nyt vaan oli himotus. :D Raskausmahaankin jo pienenpieni muutos. :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00