Siitä on aika tarkkaan vuosi, kun tutustuin vhh:n ihmeelliseen maailmaan ensimmäistä kertaa

. Aloitin heti kylmiltään Atkinsin induktiolla, ja hyvä olo palkitsi etsijänsä muutamassa päivässä. Vuoteen mahtui pari kuukauden mittaista hiilarijaksoa lomien ja ulkomaanmatkojen takia. Viimeisin niistä kesti joulukuun, ja nyt mennään hyvällä motivaatiolla kohti ehjää vhh-vuotta.
Tämä viimeisin lomakausi sai ylimääräistä kertymään vyötärölle enemmän kuin aion sulattaa. Tai siis nimenomaan aion ne sulattaa. On tämä ihmeellinen kieli kaikkine kukkasineen. Joka tapauksessa olen vuoden alusta ollut noin 30 g hh päivässä -linjalla. Tuntuu hyvältä, paitsi ettei tunnu missään. Eli paino ei putoa eivätkä sentit sula. Peilin perusteella väittäisin jopa, että olen kasvanut joka kohdasta. Eivätkä vaatteetkaan varmaan oikeasti ole kutistuneet viileässä vaatehuoneessa?
Vuoden alun painonseuranta löytyy keikaussivuilta, mutta laitanpa tähän myös omaksi muistutukseksi:
pituus 162 cm
paino tänä aamuna 60,5 kg
vyötärön ympärys 74 cm
Vyötärö on ollut tuon verran jo hyvin pitkään, mutta nyt olen silminnähden pyöristynyt ainakin pepusta ja rinnasta. Housut ja rintaliivit ovat jääneet auttamatta pieniksi. Vatsan päällä on myös isommat makkarat kuin muistin omistavani. Vertailun vuoksi, painoni oli viime syksynä noin 57 kiloa. Tammikuun alussa 59 kiloa. Liikuntaharrastukset saavat kyllä painon pomppimaan miten sattuu, kun nestettä kertyy lihaksiin.
Suunnittelin kutistusprojektini ensin hiilihydraattisyklityksen pohjalle, mutta sen hylkäsin toistaiseksi. Ei vain tee mieli tankata hiilaria treenejä varten. Niinä kertoina kuin olin tankkaavinani, en saanut syötyä kuin noin 30 g kerralla. Tehoja sekin toi salille, joten pidän tämän vielä mielessä jos myöhemmin hyydyttää.
Eilen koin yhdenlaisen heurekan kun jätin aamiasmunakkaan väliin. Kävin salillakin kermakahvin voimalla, ja jos ei mitään ennätyksiä, niin ihan hyvä setti kuitenkin. Ruuan söin sitten 15-18 aikaan. Illalla väsytti kovastikin, mutta uni ei meinannut tulla. Heräsin myöskin sairaalloisen aikaisen, neljän jälkeen, ja valvotti taas. Tänään kuitenkin jatkoin kokeilua. Aamulla join kupillisen kaakaota, toisen kahvia ja lisäksi vettä. Iltapäivällä kuppi kahvia ja vettä. Jossain välissä alkoi lievä päänsärky. Noin klo 18 lämmin ruoka, salaattiannos sekä jälkiruoka. Juomana meni pari desiä tummaa olutta ja reilusti vissyä.
Pätkittäminen näin kahden päivän vankalla kokemuksella

tuntuu mukavalta. Tänään osasin jo lopettaakin ennen vaikeaa ähkyoloa, ja olen koko kaksi vuorokautta ollut harvinaisen pirteä.
Menneitä muistellessa totesin, että aina kun olen saanut painoa putoamaan, olen ollut jonkinasteisella pätkimisellä. Joko syönyt reilun lounaan koulussa ja kevyesti illalla, tai päivän aikana hyvin vähän ja tuhdisti illalla. Aina tuohon on kuitenkin liittynyt järkyttäviä määriä kevyttä liikuntaa - kävelyä, pyöräilyä, kävelyä, uintia, kävelyä ja vielä vähän lisää kävelyä

. Aika ei tule kuitenkaan riittämään sellaisiin määriin aerobista sitkutusta päivässä, joten saa nähdä kuinka käy työelämän, perheenlisäyksen ynnä muiden tulevaisuuden "tekosyiden" paineessa...
Raportoin tänne miten sujuu ruokailun ja strategisten mittojen suhteen. Jokin päivä täytyy myös syynätä päivän makroja tarkemmin, tänään en jaksa moisia laskea. Kiinnitän kuitenkin huomiota nyt enemmän siihen että lataan lautaselle kasviksia, ettei proteiini nouse liian ylös. Rasvaa otan voista, kermasta, joskus pekonista tai kylkiviipaleista, maltillisessa määrin juustoista. Ja tällä hetkellä otan kaksi kalaöljykapselia päivässä.
Saa kommentoida!
T: eroska