karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 15:38:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-08-16 11:09:34 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Tiedän sohivani nyt muurahaispesää lapiolla, mutta känkkäränkkäpäivänä en viitsi siivota sanojani. Mielestäni jonninjoutavat viestit ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Okei, keskustelufoorumihan tämä on, mutta mielestäni aikaisemmin kokolailla asiallisempi.

Olen sitä mieltä, ettei jokaista viestiä tarvitse kommentoida ellei ole asiaa. Hupiviestit hupivastauksineen omassa osastossaan ovat sitten asia erikseen.

Nyt asialliset aiheet ja kysymykset hukkuvat tälläiseen viestimössöön: "Kävin siellä ja siellä oli keltaista ja niiiin ihanaa!" Toinen vastaa "Joo, mäkin kävin siellä mut siellä oli raidallista ja aika tylsää, mut paljonkohan siellä on hiilareita ja voinks mä ollenkaan syödä siellä pekonia, kun siellä oli myös ruutuja?" Ja kolmas tietty: "Ai, kun kiva, mun täytyy kans käydä siellä, mä tykkään ruuduista!"

Vielä sanon, että lukekaa kirjoja, lukeaa vanhoja viestejä, foorumin ohjeita ja lukekaa fakkia!

En väitä, että itsekään pysyn aina asiassa, mutta väitän, että jo viestieni määrästä ja liittymispäivästä voi päätellä, etten ole katsonut asiakseni pistää lusikkaani jokaiseen liemeen. Siksi on kanttia sanoa tämä. Aloittelijana kun minulla ei ole juurikaan pohjaa lähteä neuvomaan muita. Joistakin palstalaisista tulee ilkeästi mieleen, että pyrkimys on päästä tuhanteen viestiin, vaikkei ole yhtään mitään sanottavaa. Anteeksi vain!

Chatti on rupattelua varten. Muuten tästä tulee samanlainen jaaritusfoorumi, kuin verkkoklinikan laihdutuspalstasta, jossa raportoidaan suurin piirten jokainen vessassa käyntikin laihdutusjuttujen lomassa (anteeksi nyt vain heillekin!).

Terveisin kärtsykarppi thimari

Edit: En tarkoita tällä sitä, etteikö kevyttä kenttähuumoria voisi heittää asiaketjuunkin. Kritiikki kohdistuu tyhjänpäiväsiin kommentteihin ja uusiin ketjuihin, joissa ei ole mitään asiallista asiaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-16 18:19:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Komppaan thimaria, eikä ole edes känkkispäivä. Ja tämä siis ei tarkoita, että mitään muuta kuin silkkaa asiaa ei saisi tänne kirjoitella, ei tosiaankaan, mutta jotain rajaa..Esimerkiksi vaikka ettei kysyttäisi jokaisesta ruoka-aineesta erikseen että saako niitä syödä ja paljonko. Kun kirjoista selviävät nuo asiat mainiosti. Jne jne jne. Ystävällisesti sanoo hän.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-16 18:27:24 
Vastaanpa minäkin. Vaikka olen aika ahkera rustaaja ja välillä kaikkea muuta kuin karppauksesta nämä minunkin kommenttini, niin soisin kuitenkin monen ottavan hakukoneen käteensä ja koittavan ensiksi etsivän vastausta sieltä käsin. Lisäksi kaikki "mitä söit tänään"-, "milloin harrastit seksiä viimeksi"-gallupit on aika suolesta.

Eli ihan tiukkapipoiseksi ei tarvitse mennä täälläkään, mutta jossei ole mitään asiaa, nin voi jättää sen sanomatta.

ViestiLähetetty: 2005-08-16 19:09:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

thimari kirjoitti:
Mielestäni jonninjoutavat viestit ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti. Okei, keskustelufoorumihan tämä on, mutta mielestäni aikaisemmin kokolailla asiallisempi.

Nyt asialliset aiheet ja kysymykset hukkuvat...viestimössöön...

Jep, samaa mieltä.

Hakua ja aiempien keskustelujen asiasisältöjä eivät monet osaa/ymmärrä käyttää ja niinpä samankaltaiset viestit toistuvat kerta toisensa jälkeen :? Mielestäni myös hehkutuksille/tuuletuksille riittäisi yksi viestiketju/osasto, kun niitäkin nyt tuppaa tulemaan aika tiuhaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-16 19:40:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Väkeä tulee koko ajan lisää ja väistämättä myös ketjuja ja kommentteja, jotka eivät kaikkia kiinnosta. Itse käytän "merkitse kaikki aiheet luetuiksi" toimintoa usein, enkä käy juuri koskaan ruokapäiväkirjat tai painonseuranta osioissa. Ja jos ei otsikko kiinnosta, en avaa sitä. Eli jos joku haluaa kommenttejani ruokapäiväkirjoihinsa tai painonseurantaansa, niin joutuu lähettämään YV:n. Kaikki, jotka ovat sen tehneet, ovat saaneet vastauksen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-16 20:19:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miten olisi ihan vartavasten tehty osio turhanpäiväisyyksille, joka tyhjennettäisiin säännöllisesti ja melko tiuhaan? Sinne saisi kertoa pienet asiat, kuten sen että sopii taas rippipukuunsa tai että sai anopin pottusopasta ilmavaivoja. ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 06:59:24 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Tuon takia juuri ei uskalla enää kysyä mitää tuol foorumil, vaik joku asia vaivaisikin... :oops:

Totta on, et uusien pitäisi lukea aloittelijoiden osiot ja asiaan kuuluvia kirjoja enemmän... samat aiheet toistuvat tiuhaa tahtia... :?

Eikä heti alussa voi tietää, mikä jumittaa, mikä ei... Kokeilemalla tän on kaikki oppinu... Yhelle sopii helpompi tapa, toinen taas joutuu käymää hankaliakin vaiheita läpi saadakseen haluamansa... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 07:47:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

krizu kirjoitti:
...ei uskalla enää kysyä mitää tuol foorumil...

Olen tässä asiassa krizun kannalla. Ylläpidän itse yhtä foorumia ja siellä on ollut sama asia aiheena. Jos viestejä aletaan karsimaan se todellakin antaa tulijoille sellaisen vaikutuksen, ettei ole tervetullut tähän joukkoon. "Vanhoille" on muodostunut oma eliittifoorumi, jonne ei ole kaikilla asiaa, sillä siellä pitää osata puhua karppikieltä. Pidetään karppaus avoimena kaikille ja toivotetaan tervetulleeksi kaikki asiasta kiinnostuneet.

Onhan meillä Off topic-palsta on kaikelle hömpälle ja vielä aloitteleville karpeille oma palstansa. Kuten Elkakin tekee, voihan sitä käydä näissä osioissa merkkaamassa kaikki viestit luetuiksi!

Karppailukokeiluja vuodesta 2004...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 08:43:15 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

Minä ainakin uutena karppina olen IKIONNELLINEN tästä foorumista! Puhelias kun olen ihan livenäkin, niin helposti tulee vastattua kaikenlaisiin mietteisiin.Tämä on elämäni ensimmäinen foorumi johon osallistun, ennen pidin ihmisiä jotka chattailevat kummallisina...

Se että kirjoittelen tääl kaikenlaista hömppää, johtuu siitä että luen kyl ASIAA ihan mieluummin kirjoista kuin näistä kaikista kokemuksista täältä,ja kun tääl on suht reipasta ja samanhenkistä porukkaa. Karppaan tosissani ja olen TOSI iloinen muiden saavutuksista.

Myönnän etten jaksa keskittyä foorumin hifistelyihin...minä kun olen suuripiirteinen luonteeltani. Ja vielä lisäksi en osaakaan vastailla kenellekään ohjeita, sen verran uusi olen ja huomannut et kaikilla ei pelaa sama sääntö.

1000 viestiä en tavoittele. Voisi olla vaikka pois koko viestien määrä...aivan sama. Muista en tiedä seuraavatko viestin määrää...Olen sen verran myös yksin, joten täällä on ihan kivaa seuraakin, eikä tarvitse olla naamatusten, kuten asiakkaideni kanssa joudun! Sanoisinko tätä henkireiäksi, johon on muodostunut riippuvuus :D

Menee mielestäni tiukkapipoiluksi, jos aletaan rajoitella asioita. Juuri siksi tänne oli HELPPO tulla uutena, kun huomasin ettei tiukkailla, ja asiaakin löytyy. Tosin kaikenlaisista 'koska viimeksi olet saanut seksiä' ja 'palkonko yhdes hernees on hiilareita' en jaksa perustaa...
Ehkä se Tandemin ehdotus osio turhanpäiväisyyksille olisi paikallaan?Kannatetaan! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 08:45:39 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Osio turhanpäiväisyyksille on jo --> Off Topic

Kun vaan kaikki löytäisivät aina sinne... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 10:50:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muakin harmittaa kun on miljoona ketjua esim. suklaasta ja pähkinöistä ja kermasta..... Ei ihme että tarvii aina aloittaa uusi ketju kun ei varmaan viitti kahtakymmentä edellistä kahlata läpi että missähän kermassa on eniten rasvaa, mikähän suklaa tänään maistuis parhaimmalle.... huoh... no tää ärsyttää ehkä mua eniten.... Kuva
Miksi ei voida kysyä samassa ketjussa asiaan kuuluvaa kysymystä?? Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 11:26:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

nuusku kirjoitti:
Muakin harmittaa kun on miljoona ketjua esim. suklaasta ja pähkinöistä ja kermasta.....

Moderaattorit rehkimään ja kylmästi lukkoon ketjut joista on jo puhetta! :-s

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 13:53:50 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Olen samoilla linjoilla kuin krizu, Muumi, kihara....

Alkuvaiheessa ei osaa kunnolla hahmottaa tätä foorumia. Aloitusohjeet ja ohjeet keskustelupalstan käytöstä olisi hyvä saada vaikka erivärisenä, niin että ne ottavat heti silmään. Ja karppikielikin on uudelle tulijalle vähän monimutkainen, avautuu sitten ajan myötä. Muutenhan nuo aloitusohjeet ovat tosi hyvät!!

Kohta 2000:n karppaajan raja rikkoutuu, joten ei ihme, että ruuhkaa on ja viestejä vilisee. Mielestäni tänne tulon kynnys täytyy pitää matalana ja niin, että uudet tuntevat itsensä tervetulleiksi. Tässä kohtaa onkin kiittäminen teitä "vakiokarppaajia", jotka jaksatte sinnikkäästi opastaa uusia. On myös mielenkiintoista kuulla kokemuksia ylläpitokarppaajilta. Vähän niinkuin tulevaisuuden kuvaa... :roll:

Ja jos ihan tiukkaa asialinjaa kaipaa, niin eikös sille ole oma foorumikin?
http://ketogeeninen.forumup.com/ :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 14:22:32 
Sirutar kirjoitti:
Alkuvaiheessa ei osaa kunnolla hahmottaa tätä foorumia.

Mielestäni tänne tulon kynnys täytyy pitää matalana ja niin, että uudet tuntevat itsensä tervetulleiksi.

Sirutar, tässä olet juuri niin oikeassa. Tästä syystä foorumille perustettiin Aloittelojoiden osio, jossa tyhmiä kysymyksiä ei ole. Ja jos vanhoja karppipieruja ärsyttää nuo "tyhmät" kysymykset, niin heidän ei tarvitse mennä koko osioon itseään kiduttamaan.

Tarkoitushan on, että täällä kaikilla on mukavaa, eikä touhu saa olla mitään ryppyotsaista menoa. Syöminenhän on nautinto, karpatessa myös laihduttaminen on nautintoa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 14:52:44 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Kamoon, Nist, en varsin tarkoittanut tuota Aloittelijoiden osioa, vaan Yleistä enemmänkin. Sitä paitsi Aloittelijoissa on ihan hyvää meininkiä. Suoria kysymyksiä ja suoria vastauksia. Sen selaaminen käy meikäläiselle kertauskurssista ja uuttakin asiaa tulee. Jostain syystä vain Yleisestä oli kesän aikana tulossa jonkinlainen Tikusta asiaa ja vähän Takustakin -osio...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 15:49:24 
Ymmärrän Thimarin alkuperäisen kommentin oikein hyvin, olin samaan kiinnittänyt huomiota.
Siitä huolimatta olen sillä linjalla, että antaa kaikkien kukkien kukkia. Minusta on hyvin inhimillistä, että uusi karppi haluaa huudahtaa olevansa myös täällä, vaikkei mitään isompaa sanottavaa olisikaan Kuva
Itse käytän tarkkaa suodatinta, aikani ei yksinkertaisesti riittäisi kaikkien viestien ja ketjujen lukemiseen. Useimmissa osioissa en käy koskaan lukemassa (Off topicissa kyllä päivittäin :oops: ), joten sama viesti kuin Elkalla, jos joku kaipaa kommenttiani, kysymys pitää laittaa yv:nä. Niihin olen kaikkiin vastannut, ja mikäli en ole ollut nettipimennossa matkoilla, myös nopeasti.
Tässä oikeastaan tarvitaan vaan aktiivisia modeja, jotka siirtävät juttuja oikeisiin osioihinsa. Mutta heidänkin aikansa on rajallinen... joten ollaan suvaitsevaisia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 16:03:28 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Ensinnäkin todettakoon että joissakin netikettiä käsittelevissä ohjeistoissa onkin tuumittu, ettei keskustelupalstan keskustelu tarkoita ns. chattailyä, eli sen tyylistä viestittelyä kuin esimerkiksi irkissä harrastetaan.

Toisekseen on erittäin positiivista että thimari suhteellisen pienestä viestimäärästään huolimatta (uskaltaa) ottaa tällaisen asian esille. Se mielestäni jo osoittaa että täällä tarvitse pelätä asiallisen keskustelun aloittamista vaikka aihe olisikin tällainen ei-yhteistä-hegemoniaa-ja-hellanlettastelua edistävä ;)
krizu kirjoitti:
Tuon takia juuri ei uskalla enää kysyä mitää tuol foorumil, vaik joku asia vaivaisikin...

Eli mielestäni krizu olet ymmärtänyt thimarin sanoman väärin. Selittäköön itse lisää jos näkee tarpeelliseksi. Kuten ohjeissa, Nistin viestissä ja joka paikassa on todettu: aloittelijoiden osio on juuri perusjutttujen kyselemistä varten.

Henkilökohtaisesti minua häiritsee myös asiaketjujen paisuminen edellä mainitun chattailyn takia. Noin muuten ei juurikaan lisättävää tähän aiheeseen. ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 16:06:56 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi

Kiitos Varpu! Kuva

Kun tuo "auran" väri jonkin of topic-testin mukaan sattuu olemaan sininen, niin ymmärrän kyllä sekä uusia että vanhoja. Myös thimarin ja kaikkien muittenkin tätä viestitulvaa ihmettelevien kannan. Se jäi sanomatta edellisessä viestissä. (hmm, siis luulen ymmärtäväni...)

Voisiko tämä olla se sekoittava tekijä? Foorumin yleisen karppauskeskustelu-osion selite:

Lainaa:
Yleinen karppauskeskustelu
Kaikki yleinen vähähiilarista ruokavaliota koskeva keskustelu, jolle ei ole omaa osiota.

Ehkäpä tämä pistää pääkit sekaisin, ja kun ei tiedä mihin osioon minkäkin asian laittaisi - niin tännepä se tulee :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 16:16:21 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Cockton kirjoitti:
Henkilökohtaisesti minua häiritsee myös asiaketjujen paisuminen edellä mainitun chattailyn takia.

Justiinsa! Tuo se vielä jäi sanomatta eli olen estottomasti samaa mieltä. Vaan nyt yritän hillitä itseni tässä ketjussa, otan B-vitamiinia ja koetan rauhoittua. Peace!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-17 16:19:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Zamariini kirjoitti:
nuusku kirjoitti:
Muakin harmittaa kun on miljoona ketjua esim. suklaasta ja pähkinöistä ja kermasta.....

Moderaattorit rehkimään ja kylmästi lukkoon ketjut joista on jo puhetta! :-s

Jo aikaisemmin mainituista syistä olen omana linjanani pitänyt sitä että deletoin selkeimmät tuplat ja yhtään asiaan liittymättömät jutut siirrän pois. Mutta liian julma en halua olla, jottei uusia karppaajia karkoitettaisi. Rajanveto on usein vaikeaa.

Ehdotan seuraavaa: mikäli silmäänne osuu joku suljettava tai siirrettävä aloitus: LAITTAKAA SIITÄ YV:tä JOLLEKIN MODELLE, joka sitten toimii harkintansa mukaan. Myös valmiit linkkilistat ovat tervetulleita esim. keskustelut pähkinöistä, jotka voidaan sitten niputtaa Pähkinä-FAQ:ksi. Tämän jälkeen keskustelua voidaan käydä jo olemassa olevissa ketjuissa, ja uudet karppaajat on helppo ohjata tiedon lähteelle, ilman että pitää aina aloittaa uutta ketjua.

Modeja on rajallinen määrä ja heillä aikaa/kiinnostusta rajallisesti (itse olen lähes allerginen aloittelijoiden toistolle). Turha sanoa että modet tehkää, vaan kyllä täällä saa olla oma-aloitteinen ja vaikuttaa asioihin, eikä vaan marista asioista paluteketjussa... :wink: Ainakin allekirjoittaneelle voi tehdä ilmiantoja YV:nä ketjuista joille tarttis tehdä jotain.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00