Munista ja pekonista ja vihreistá vihanneksista saa kátsysti vaihtelua siihen liharuokaan. Keskikokoisesta munasta saa kaiketi noin 0,18 g hh. Kun vielá paistaa voissa ja lisáilee vaikka juustoraastetta, niin a vot! Ja se on vielá kaiken lisáksi katevá eváskin, kun on aika hyváá kylmáná ja jos on mahdollista, niin mikrossa / grillissá váhán lámmittáá.
Itse laitan yleensá 4-6 munaa, pinaattia jonkin verran, pekonia ja / tai juustoa (ja valkosipulia). Sóssáán ne kulhossa sekaisin, voitelen jonkun sopivankokoisen vuoan ja lánttáán uuniin. Siitá sitten palasia mukaan.
Munista voi myós tehdá munakokkelia

Tóihin otan usein mukaan myós tonnikalaa, bulgarian- tms jugurttia, purjoa, sitruunaa. Kaikki kulkee helposti mukana ja siellá sitten sotken ne "puuroksi". Ihana ja raikas aamupala

kun en oikein ehdi mitáán syódá ennen láhtóá. Váhán niin kuin kreikkalaisten "tsatsiki"-idealla. Kurkku on tietysti myós hyváá siellá, mutta sitten tarttis (mun mielestá) jo puristaa vaikka valkosipulia mauksi - siksi purjo. Tyókaverit kyllá katseli ensi alkuun váhán pitkáán ja kammoten, mutta ovat nyttemmin oppineet hyváksymáán "aamupuuroni".
Náihin "resepteihini" kyllá kaipaisin itsekin lisáystá teiltá, siis nimenomaan silloin, kun ei vielá saa syódá hedelmiá lainkaan ja vihanneksistakin láhes vaan niitá vihreitá, juureksista nyt puhumattakan.
Yhtáán en osaa sanoa miksi repsahdin, mutta syystá tai toisesta karppaus jái ja nyt on vajaassa vuodessa tullut 10 kiloa!!!!!

Olen siis vuoden verran ollut jonkinlainen "karpahtaen" syóvá; reipastun aina páiváksi ja sitten taas menee leipáá, keksejá, jáátelóá. Hyvá yhdistelmá tosiaan: rasvaa ja tyhjiá hiilareita
Nyt olisi tarkoitus pysyá ruodussa ja keksiá ihan oikeasti kaikki karppauksen hyvát puolet. Varmaan enemmát terveyden ja syómisen ongelmat ja muut kuuluvat esittelyosastolle, mutta sen vielá táhán haluan laittaa, ettá mitá helpommaksi ja makuhermoja miellyttávámmáksi alun saa, sen parempi ainakin minulle. Ja jos jo kerran kaivetun tiedon saa "nápistáá" helposti tááltá, niin sáástyván ajan voi káyttáá vaikkapa ulkoiluun ja liikuntaan.

Tássá menee muutenkin alussa aikaa, kun suunnittelee ja sommittelee aterioitaan ja páivá- ja ruokarytmiáán uusiksi.