karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-22 11:26:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-05-18 07:23:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Siis miksi ihmeessä vyötäröltä ei lähde millimetriäkään, vaikka laihdun??? Eikös kaikki hehkuta, että karppaus vie senttejä just vyötäröltä???

Mä olin joskus n. 8 kg läskimpänä mitannu ihteni ja tänä aamuna sitten tartuin taas mittanauhaan. Tuloksia vertasin siis tuohon 8 kg:n takaiseen. Kummastakin reidestä oli lähteny 4 cm. Lantiolta 6 cm ja rinnanympäryksestäkin ehkä 1 cm. Mut vyötärö ihan ennallaan, jos ei jopa 0,5-1 cm paksumpi!!!! Siis apua, auttakaa!

ViestiLähetetty: 2010-05-19 17:17:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo vaihtelee varmasti kovastikin ihmisestä toiseen, vartalotyyppi merkkaa paljon. Jos sinulla ne ylimääräiset rasvat kerääntyvät eniten kankkuun ja reisiin, eikä sitten siihen vatsaan, joten pois lähtevääkin on sitten enemmän muualla. Tai ne vain sitten haluavat lähteä myöhemmin pois. Eipä tuolle oikein mitään kummempaa mahda, ylimääräiset varastot lähtevät sieltä mistä tahtovat lähteä, eikä siihen pysty sen erikoisemmin vaikuttamaan. Itse voi sitten trimmata lihaksiensa kuntoa ja sillä tavalla muokata vartaloaan, joogasta saleiluun. Pidetään peukkuja että vyötärönkin alue rupeaa pian kirimään muun vartalon perässä. :)

ViestiLähetetty: 2010-05-19 17:45:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paljos sulla se vyötärönympärys on?

ViestiLähetetty: 2010-05-19 18:31:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on tuossa ylämahalla ollu jonkinasteista makkaraa myös sillon kun olin normaalipainoinen -bmi oli ok, paino oli ok -vyötärönympärys 88! Mut nythän se vyötärönympärys on 122 cm eikä siitä hievahdakaan :o.

Mulla kyllä läskit tulee aika lailla tasasesti joka paikkaan. Ei oo mikää päärynävartalo (leveät lanteet, kapea vyötärö...), mutta en mikää tyypillinen omenakaan (pallomaha, isot tissit ja tikkukoivet).. On reisiä, pohkeita, persettä (mut mikää kauhean lanteikas en oo), ala- ja ylämakkaraa ja f-kuppikoko siinä ylämakkaran yläpuolella...

ViestiLähetetty: 2010-05-19 20:38:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syö vaan rauhassa karppitapaan. Elimistö ottaa ensin kaikki puuttuvat vitamiinit, hivenaineet ja mineraalit, jotka ovat kuureilla jääneet saamatta.

Kenties kestää melkoisen aikaa, ennenkuin vyötärö lähtee kapenemaan. Mulla se otti lähes vuoden. Mutta sitten, kun elimistö saa rauhassa palautua ensin relaten, sitten vasta lähtee sentit tai kilot. Näin se mulla ainakin meni.

ViestiLähetetty: 2010-05-19 21:26:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu, mut kun kilot lähtee huimaa vauhtia. Ja sentitkin muualta paitsi vyötäröltä...

ViestiLähetetty: 2010-05-19 22:20:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen aloitteleva karppaaja ja nainen siis. Mulla on normaalilevyset olkapäät, paksut käsivarret (ei haittaa), isohkot rinnat ja varsinainen pallo-pullomaha. Sitte alaspäin mentäessä ei nyt ihan tikkujalkoihin tulla, mut lantio selkeesti se kapeempi osa vaikka onhan sitä läskiä sielläkin ja reisien yläosissa. Housukoko usein 50, jos haluan että housut mahtuu kiinni - mut ne on sitte usein lantiolta ja p-seestä vaaaltavat, ja aina liian pitkät; ilmeisesti ainaki postimyyntifirmat olettaa et ku ihminen lihoo niin se venyy myös pituutta 10 senttiä :smt076 , siinä sitte yrität ei-käsitöitä-rakastavana ihmisenä kursia niitä lahkeita jotenki, ku ei viitti hienojen housujen lahkeita ruveta ihan vaan keittiösaksillakaan brutaalisti leikkaamaan, tosin olen senki toisinaan tehny suutuspäissäni.

Niin, ja kyllä mulle tämä laihdutus ja karppaukseen siirtyminen on yhtä olennaisesti terveydellinen juttu, viime kädessä tärkeempää ku ulkonäkö.

ViestiLähetetty: 2010-05-20 07:17:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu, kyl se terveys mullakin on etusijalla. Ei kiitos diabetekselle!!!!! Sukurasite on valtava, ihan selkeät insuliiniresistenssin oireet oli jo ja sit vielä ylipaino rasitteena -raskausajan sokerirasituksessakin paastosokeriks saatiin raja-arvo. Eli erittäin suurella todennäköisyydellä mulle ois puhjennu diabetes, mutta jos tällä saan sen torjuttua niin hieno juttu :). Mut siis... eikös just vyötärölihavuutta pidetä pahana ja jos tuo makkara tuohon jää niin mitäs sitte (ja rumahan se on ku mikäkin).

ViestiLähetetty: 2010-05-20 08:17:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä nyt vastaan, vaikka olenkin hieman eri mallinen, sillä mulla reidet on leveät ja vartalo tiimalasi.

Mutta olen huomannut vaikka rintamitta ja lantio kapenee kivasti, vyötärö ei. Nyt kyllä huomasin että se on löysää tuo reppu ja mitta pysyy samana. Kattelin peilistäkin ja kun on kivat lihakset jossain repun alla se pitää tuota reppua jämäkästi paikallaan, mutta ei pienene mitta......

ViestiLähetetty: 2010-05-20 18:54:55 
Poissa
napakettu
napakettu

Toinen tapa mitata vyötärö:
Anna 13-14/10: Hyvä olo - Mitta täynnä s.80 kirjoitti:
Ruotsissa vyötärönympärystä mitataan uudella tavalla, jonka voi hyvin ottaa käyttöön meilläkin.
Tee näin: mene koukkuselinmakuulle. Aseta pitkä viivoitin (tai vastaava suora ja pitkä esine) poikittain ja vaakasuoraan vatsan päälle. Mittaa viivoittimen korkeus lattiasta kevyen uloshengityksen aikana. Luvun tulisi olla naisilla alle 20 senttiä, miehillä alle 22 senttiä.
Mittaus perustuu siihen, että ihonalainen rasva valahtaa selinmakuulla alaspäin kylkien suuntaan, mutta sisäelinten ympärillä oleva rasva kohottaa vatsakumpua myös selinmakuulla.

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2010-05-23 11:21:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

El_Chocolate kirjoitti:
Housukoko usein 50, jos haluan että housut mahtuu kiinni - mut ne on sitte usein lantiolta ja p-seestä vaaaltavat, ja aina liian pitkät; ilmeisesti ainaki postimyyntifirmat olettaa et ku ihminen lihoo niin se venyy myös pituutta 10 senttiä

Hiukan sivumainintana: mä olen vasta viime vuosina saanut yhtään mistään housuja, joissa on riittävän pitkät lahkeet. Pitkään käytinkin vain hameita juuri em. syystä. Punttien lyhentäminen varmaan risoo, mutta pituutta niihin on käytännössä mahdotonta saada lisää. Hiukan ärsyttää kitinä liian pitkistä lahkeista, kun homma on aika helpolla korjattu.

Mulla on vain yhdet farkut kerrallaan siksi, että on aina työn ja tuskan takana löytää edes jotakuinkin istuvat housut, joissa puntin pituus on riittävä. Housukoko 50-52, pituus 176, paino 86 ja vartalo mallia peruna kera tikkujalkojen.

ViestiLähetetty: 2010-05-23 15:00:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ompas mielenkiintoinen tapa Ruotsissa mitata "vyötärönymoärys" tai siis vastaava. Onnistuskohan tuo ihan yksikseen vaan tarvisko toisen apua. Tuo täytyy kyllä kokeilla. :)

ViestiLähetetty: 2010-05-23 19:00:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tuo kyllä vaikuttaa aika jännältä vyötärönmittaustavalta ja omalla tavallaan varmaa ihan fiksu juttu. Pitääkin kokeilla kun tässä kerkiää..

Ja yhdyn skvimoon. Sillä ei kaikki isot ole myöskään lyhyitä. Eli jos housujen valmistaja ei tee housujansa esim. kahdella eri pituudella niin kyllä mum mielestä on sitten järkevämpi tehdä sen pituiset lahkeet, että ne riittää ainaki useimmille. Lyhentäminen onnistuu. Pidentäminen onkin sitten jo aika kinkkistä!!! Mä oon 170 cm pitkä ja useimmissa housuissa on mulle just passelit lahkeet -lyhyemmät olis liian lyhyet... mut sit ongelma tulee esim. takkien ja jakkujen kanssa tuolla isojen tyttöjen puolella! Kun ne taas on tehty max 160 cm pitkille. Tai siltä vaikuttaa. Jää nimittäi monissa hihat lyhkäsiks tai sitten ainakin taskut johonkin vyötärölle ja helman reuna siihen, missä kaiketi kuuluis ne taskut sijaita :?...

ViestiLähetetty: 2010-05-24 12:25:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Itse olen 177cm ja samoin kuin PikkuHukka, hihat aina liian lyhyet :? Ja tosiaan ne lahkeet.
Ja aiheeseen, itse olen tiimalasimallinen ja perse on siis se murheenkryyni. No multa lähti sentit vyötäröltä, joka muutenki suhta kapea ja perse nökötti samanlaisena isona ja tuntu et perse vaan korostuu. No nyt kun pitempää jo karpannut, niin huomasin mitatessa, et lantio kaventunu yhtäkkiä 5cm ja vyötärö samanpaksunen ku aiemminkin, et kai se ottaa sit aikansa. Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2010-05-25 12:49:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^ Nuo sentit voi siis tosiaankin lähteä vuorotellen eri paikoista :idea:. Mulle kävi nyt niin :shock:. Viimeks lähti tosiaa se 6 cm lantiolta. Ja ihmettelin, että miksei vyötäröltä lähde mitään. Nyt sitten oliki lähteny 6 cm vyötäröltä ja lantio entisellään :o :P

ViestiLähetetty: 2010-05-30 02:29:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sinitiainen kirjoitti:
Ompas mielenkiintoinen tapa Ruotsissa mitata "vyötärönymoärys" tai siis vastaava. Onnistuskohan tuo ihan yksikseen vaan tarvisko toisen apua. Tuo täytyy kyllä kokeilla. :)

Jossain TV:n laihdutusohjelmassa käytettiin tuota samaa metodia. Ei kyllä kerrottu syytä ettäm iksi juuri näin, mutta tuo nireinan lainaus selvitti asiaa.

Mitä muuten tarkoittaa "kuokkuselinmakuu"?

ViestiLähetetty: 2010-05-30 08:00:28 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Eiköhän se tarkoita että polvet on koukussa. Mä kokeilin tehdä tuon mittauksen mutta yksin oli sen verran hankalaa etten oo varma tuliko tulos oikein. Pitää kokeilla uudestaan ystävän avulla.

ViestiLähetetty: 2010-05-30 08:05:52 
Poissa
napakettu
napakettu

:)

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2010-06-01 07:56:03 
Poissa
sintti
sintti

Minulla on teoria tähän keskivartalon kaventumattomuuteen. Sille ei ole muuta tieteellistä näyttöä kun ihan intuitio ja subjektiivinen kokemus... :D

Lukion psykologiasta on jäänyt vahvasti mieleen pari termiä kehityksestä... lapsen kehitys tapahtuu kefalokaudaalisesti eli päästä varpaisiin ja proksimodaalista eli keskeltä sivuille. Oman kokemukseni mukaan näin me olemme sitä rasvaakin keränneet ja käänteisessä järjestyksessä sitä sulatamme...Ensin kaventuu posket (pää) ja sitten sormista lähtien kädet. Nilkat ja sääretkin hoikistuu nopeasti...

Kaikkein kauimmin kestää sitten se keskivartalon pinnallinen rasva. Se jää viimeiseksi. Eli sekin lähtee aikanaan, kun jaksaa vain karpata.
:lol:

ViestiLähetetty: 2010-06-02 11:28:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Minulta on lähtenyt senttejä käsivarsista ja pohkeista enemmän kuin vyötäröltä, joten teoriasi saattaa pitää paikkaansa minun kohdallani ainakin. Myös sormus pyörii löysänä :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00