karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-21 21:00:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 879 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-22 16:23:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moikka Ari, kyllähän tuo liikkumattomuus tuli huomattua kesällä kun spinning-pyörä vaihtui moottoripyörään :? . Kiloja kertyi kuin kertyikin lisää. Mulle liikunta on kuitenkin osa syömisen tarkkailua. Jos olen esim. sairaana, enkä pääse liikkumaan, tuntuu että masennukseen vedän sapuskaa kaksin käsin :( . Mutta kun liikun, syömisen kontrolli pysyy paremmin hanskassa - tuntuu että menee liikunta hukkaan, jos heti perään vetelee mitä käsiinsä saa.

Viestin otsikko: vastarinta
ViestiLähetetty: 2005-12-23 02:15:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta niitä väliaika tietoja.
eli aloitus oli 10.12 hiilihydraatiton jota kesti 7 vrk.
17.12 jatkuu 2 g hh/vrk nyt jatkunut 6 vrk.

eli 13 vrk takana, melkein nollilla hiilarit ja elimistö vastustaa kovasti laihtumista, oikeastaan mitään ei ole tapahtunut painossa. muuten on kyllä erittäin hyvä ja rauhallinen olo, eikä ole mielitekoja.

saa nähdä mitä teen, Atkinsin kirjaa luen ja hän kyllä sanoo että minulla on "korkea aineenvaihdunnallinen vastarinnan taso", ollut ihan alusta asti (olen ollut jopa liian pitkään liian korkealla hh määrällä). minun painon pudotus vauhtihan on alhainen siihen verrattuna miten alhainen on minun hh nauttiminen ollut ( 5 kk alle 20 g/vrk) alusta asti samoin liikuntaa on mukana.

laitoin tuonne sivulleni 3 Atkins taulukkoa josta näkee jokainen joka on ollut 2 viikkoa Atkins aloitus dieetillä, oman aineenvaihdunnan vastarinnan tason ja mitä hh määrää tulee käyttää.
tv Ari

Viestin otsikko: rasvapaasto
ViestiLähetetty: 2005-12-23 04:28:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
tänä päivänä pidän Atkinsin kirjan mukaisen rasvapaasto päivän.
sivullani tarkat ruokamäärät.
edit url

tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-23 09:55:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On sulla Ari rautainen itsekuri! Tota vois jo joku, joka ei karppauksesta mitään tiedä sanoa jo askeettiseksi elämäksi :) , mutta sitähän tämä ei tosiaankaan ole.

Mutta kyllä hiilariton ruokavalio kuitenkin tuntuis mulle aika rajoittavalta, kasviksia kun kaipaisin... Toivottavasti ei tarvitse sille ryhtyä.

Tämän aamun punnauksessa oli viikossa lähtenyt 400g ja kuukautisviikko kuitenkin...Eli viikon päästä vois ilman joulua olla jo mukavat lukemat, kuten suosittelit tuota punnitusta 1krt/kk ja viikko kuukautisten jälkeen. No, jää nähtäväksi kuinka ämmän käy!

Mukavaa joulun aikaa sinulle!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-23 10:13:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustokuu kirjoitti:
On sulla Ari rautainen itsekuri! Mukavaa joulun aikaa sinulle!

Huomenta
niin kyllä on se pitää myöntää, tosissaan tässä ollaan.
samoin.
helppoa tämä siihen nähden on kun vertaa mitä kuria ja treeniä piti tehdä että sain Suomen mestaruuden voimanostossa.

tämä on tosi helppoa ja mukavaa saa herkkuruokia syödä koko ajan
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-23 10:20:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wau! Ai että Suomen mestari - hieno saavutus. En lajia seuraa, mutta ystäväni isä oli aikoinaan myös tuossa lajissa huippuja, nyt jo ikämies, mutta ikämiehenäkin jatkanut harrastusta.

Mullakin on melko hyvä itsekuri; silloin kun päätän, niin päätös pitää. Mutta auta armias kun repsahdan...sitten käydään syviä pohjamutia myöten, ennen kuin pää pinnalle nousee.

No, nyt on onneksi tässä karppauksessa siippani mukana, joten voimme toisiamme kannustaa ja toimia vähän myös toistemme vartijoina. Tukholman risteilylle tänään lähdemme joulua viettämään ja siellä nyt noita houkutuksia riittänee.

Ilman karppi-kaveria repsahtaisin varmasti pahemmin, mutta nyt voimme pitää toinen toisemme kaidalla tiellä. Joitain myönnytyksiä aion kyllä sallia, sillä olen melko kurinalaisesti tämän 6 viikkoa elänyt.

Ja elämä jatkuu myös joulun jälkeenkin!

Viestin otsikko: 1. rasvapaasto takana
ViestiLähetetty: 2005-12-24 03:26:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ari kirjoitti:
Huomenta
tänä päivänä pidän Atkinsin kirjan mukaisen rasvapaasto päivän.
sivullani tarkat ruokamäärät.

edit url

tv Ari

Huomenta
voiko olo olla näin hyvä milloinkaan??
takana 1. rasvapaasto päivä.
aamu paino putosi eilisestä 1,4 kg
sivullani lisää juttua (päiväkirja muodossa).

jokohan nyt rupeaa yli 3 kk jumi hellittämään.
tv Ari

ViestiLähetetty: 2005-12-25 02:40:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
Täällä foorumilla on kyllä ihan turhaan "peloteltu" miten tämä rasvapaasto olisi jotenkin huono ratkaisu tai annettu niin negatiivinen kuva koko tästä paasto muodosta. Täällä puhuu rasvapaaston vastustajat jotka ei ole ikimaailmassa olleet tällä "kuurilla" ja esiintyvät asiantuntijoina. Minä en ole asiantuntija. mutta olo on oikein hyvä. Ei tätä voi mitenkään verrata tavanomaiseen paastoon (vesi, mehu). Olen ollut tavallisella (vesi ja mehu) paastolla. näillä on ero kuin yöllä ja päivällä. kun vertaa Atkinsin rasvapaastoa ja "tavallista paastoa".

Alakarppaajille rasvapaasto näyttää olevan yhtä suuri punainen vaate kuin hiilihydraatti tietoiselle painonvartioiden dieetti.

Minulle joka ole koko ajan ollut Atkins pohjaisella opetuksella ja yrittänyt noudattaa hänen ohjeitaan, tämä on ihan ok asia, kun on perehtynyt milloin tätä tulee käyttää.

Täällä joku kerran sanoi tähän tapaan että täällä on niin monen tyylin VHH dieetin noudattajaa, että kaikki ohjeet ei sovi kaikille. No ei tietenkään sovi sehän on itsestään selvyys. Atkinsin dieettikin on vain yksi monien VHH dieettien joukossa. Tämä Atkinsin ohjeistus ja kirjallisuus on kattavaa ja hyvin selitetty. Joo on toki hyvin selitetty muutkin esim. nämä alakarppaus suunnat joita tämän foorumin käyttäjät paljon suosii.

Niin eli nyt on takana 2 vrk Atkinsin rasvapaastoa, dieetti päiväkirjassa lisää juttua.
tv Ari

Viestin otsikko: rasvapaastoa
ViestiLähetetty: 2005-12-26 01:02:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

HUomenta
nyt kolmas päivä takana Atkins rasvapaastoa, paino pudonnut 1,8 kg ja ennätys tulos puntarissa 66,2 kg.
olo hyvä, pirteä, rauhallinen ja mukava eikä ole ruuan mielitekoja.
dieettipäiväkirjasta löytyy syömiset
tv Ari

Viestin otsikko: rasvapaastoa
ViestiLähetetty: 2005-12-28 04:07:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
ennätys pienet lukemat puntarissa 66,0 kg.

nyt takana 5 vrk Atkinsin rasvapaastoa hänen kirjansa ohjeen mukaisesti.
paino pudonnut tänä aikana 2 kg. olo erittäin hyvä, levollinen ja rauhallinen ja vielä kun ei ole mitään ruuan mielitekoja.
tv Ari

Viestin otsikko: 15 kg pois
ViestiLähetetty: 2005-12-28 07:32:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
Oh hoo niin se vain tänään tuli 15 kg pudotus täyteen. tästä on hyvä jatkaa.
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-28 11:48:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

8) Hieno saavutus!

Niin, ja sitähän mie tässä tulin kertomaan myöskin, jotta todella mielenkiintoinen keskustelu sinulla Ari ja Juustokuulla. Sieltä täältä koittaa vähän itselleenkin ammentaa hyödyllisiä vinkkejä.... :wink: Nuo vinkit kun ovat aina sellainen asia, joista pystyy muoksaamaan omia syömisiään ja liikkumisiaan -> testaamaan kenties jopa paremmin soveltuvuutta itselleen.

Viestin otsikko: perus dieetti
ViestiLähetetty: 2005-12-29 00:24:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
no nyt se on tehty ja testattu, Atkinsin rasvapaasto.

takana 6 täyttä vuorokautta Atkinsin kirjan ohjeen mukaan.
paino putosi tänä aikana 2 kg.
kyllä ainakin ei ole ruuan mielitekoja tuon "kuurin" aikana, eikä ollut lopettaessakaan.

maistoin äsken lihamureketta ja kippari juustoa, olipas maku todella hyvä, no maku aisti ainakin on tallella.

nyt jatkuu tiukempi Atkinsin perus aloitus dieetti jossa noin 5 g hh/vrk
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 10:29:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oot sä kyllä kone! Mies pitää rasvapaastoa jouluna!! No, hieno suoritus kaiken kaikkiaan, pääsit siihen mitä tavoittelit.

No, en nyt itsekään ihan yltiöpäiseksi heittäytynyt, pienen pieniä lipsumisia, pahimmat ehkä kuohuviinin muodossa :oops: .

Tästä tämä homma jatkuu (huomenna pitää katsoa totuutta silmiin ja hypätä vaa'alle) tosin Uutena Vuotena on ihan pakko taas kuohuvaa nauttia, muuten olis tarkoitus elellä karpisti.

Seuraillaanpa Ari sun tilannetta ton hiilarilisäyksen myötä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 15:38:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka Ari!

Luin kiinnostuneena rasvapaastosta sivuiltasi.
Kermavaahto hieman epäilyttää, toki minä siitä tykkään, mutta kun ei saa laittaa sokeria. Voisikohan sen vaihtaa vaikka niihin pähkinöihin?
Eli niitä tulis sitten se 20kpl aterialla...

Elämä on kuin taksi. Mittari raksuttaa
koko ajan, olitpa sitten matkalla johonkin
tai vain istut paikallasi. -Lou Erickson

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-29 15:41:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Roikale kirjoitti:
Moikka Ari!

Luin kiinnostuneena rasvapaastosta sivuiltasi.
Kermavaahto hieman epäilyttää, toki minä siitä tykkään, mutta kun ei saa laittaa sokeria. Voisikohan sen vaihtaa vaikka niihin pähkinöihin?
Eli niitä tulis sitten se 20kpl aterialla...

ei voi ainakaan manteleita laittaa yhtään enempää, koska proteiini määrä ei saa nousta tuosta enää.
tv Ari

Viestin otsikko: lisä ohjeet
ViestiLähetetty: 2005-12-30 04:25:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta

Lisäohjeita rasvapaastolle:

Erittäin pahoissa jumitilanteissa, tai jos sinulla on korkea aineenvaihdunnan vastarinnan taso, voit käyttää rasvapaastoa. Rasvapaasto on Atkinsin suosittelema keino niille, joilla eivät muut laihdutuskonstit tepsi. 1000 kcal joka sisältää 100 g rasvaa, 15 g proteiinia ja 10 g hh. Rasvat syödään viidellä eri aterialla. Tämän ruokavalion maksimipituus on 7 vrk, mutta suositeltava vähimmäisaika on 3 vrk. Tämän jälkeen voi siirtyä toiselle eri "tasolle" tai vaiheelle, esim alle 20 g/vrk hh tai 5 hh linjalle ja näin vähitellen taas lisätä hiilihydraatteja. Tämä tepsii kyllä kaikkiin, mutta erikoisen nautittavaa rasvapaastolla ruokailu ei ole. (sivu 235)

Niille, joilla on erittäin voimakas aineenvaihdunnallinen vastarinnan taso (korkea) eivätkä ota laihtuakseen Atkinsin perusdieetillä. Rasvapaastoa tulisikin mieluiten vuorotella Aloitusdieetin tai jonkin muun tiukan Atkinsin dieetin vaiheen kanssa. Tärkeintä on, ettei väliaikana käytetä hiilihydraatteja niin paljoa, että FMS tuotanto keskeytyy. Strategia perustuukin siihen, että paino putoaa aina rasvapaaston aikana ja saavutettu painonpudotus ylläpidetään tavanomaisemmalla Atkinsin dieetillä. Aineenvaihdunnallisesta vastarinnasta kärsivä ihminen ei voi odottaa laihtuvansa kovin nopeasti ja hänen onkin kehitettävä itselleen Jobin kärsivällisyys. On realistista varata vuosi tai kaksi ihannepainon saavuttamiseen. Jos laihdutus sujuu tasaiseen tahtiin, kaikki on hyvin. (lähde sivu 238)

Rasvapaastoa Atkinsin ei suosittele niille joilla on normaali aineenvaihdunnallinen vastarinnan taso, hänen mukaansa se voi olla haitaksi heille. (sivu 235)

Ennen Atkinsin rasvapaaston alkua sinun tulee olla kokeillut seuraavat "konstit" ja ne eivät ole auttaneet sinua (sivut 226-239).

1. Atkinsin perus aloitus dieettiä 14 vrk hh alle 20/vrk.
2. Tiukennettu kalori rajoitus, 1000 kcal ja hh alle 20 g/vrk, (siis vähempi karppi ruokaa 14 vrk).
3. Tiukennettu Atkinsin aloitus dieetti hh 0 g vrk 14 vrk. sivu 232
4. Olet lisännyt liikuntaa ajassa mitattuna, liikunta jossa hengästyt jonkun verran 30...60 min. vrk.
5. Käytät lisäravinteita ja vitamiineja.

Olet ylipainoinen tai painonpudotus on juminut useiksi viikoiksi. Nyt voit kokeilla Atkinsin rasvapaastoa.

Ennen rasvapaaston alkua sinun tulee olla VHH dieetillä useita päiviä ainakin 4 vrk, myös hh on oltava alhainen ainakin alle 20 g/vrk.

tv Ari

Viestin otsikko: rasvapaaston jälkeen
ViestiLähetetty: 2005-12-30 04:31:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta
1. vuorokausi takana rasvapaaston lopetuksesta ja aamupaino 66,0 kg. (ei nousua vielä) Eilen söin lihamureketta noin 150 g, kahden kananmunan munakkaan jossa oli kermaa ja oltermanni juustoa, pannulla rypsiöljyä ja lautasella päälle oikeaa voita pari nokaretta. palan (3 x 10 cm) "kainuun" juustoleipää, savu kippari "kippari kalle" juustoa 10 siivua, 220 g porsaan rasvaista grillikylkeä, 70 g kylmäsavu lohta, 5 kpl manteleita, 1 litra vichyä, kahvia + vettä + E-EPA kalaöljykapselin ja C-vitamiinia 1000 mg. (ei mitään liikuntaa koska ulkona -28 C)

tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 05:01:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustokuu kirjoitti:
Oot sä kyllä kone! Mies pitää rasvapaastoa jouluna!! No, hieno suoritus kaiken kaikkiaan, pääsit siihen mitä tavoittelit.

Huomenta Juustokuu

no, en sallinut itse revetä vuoden pahimpana hh juhlana, koska olen oikea "hiilariherkkuperse". esim suklaata voi mennä 1 kg päivässä + kaikki tortut ja joulun herkut.

olen siis niin heikko hh ruualle, siksi sanoin EI ENÄÄ yhtään lisää.

Te muut olette niin vahvoja ja voitte ottaa vähän jotain hh ruokia, minä en ole vahva.

Rasvapaaston aikaan ei ole oikein edes ruokahaluja eikä etenkään ruuan mielitekoja, kun rasvapaasto tehdään Atkinsin ohjeiden mukaan.
tv Ari

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-30 09:27:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomenta Ari, mulla kyllä on ollut noita "kilo suklaata päivässä" jouluja myös ja juuri tuossa KK:lle kirjoitin, että makeat on vähän sellaisia, että kun niille antaa pikkurillin, meinaa ne viedä koko käden ts. jää syöpöttely päälle. Niin mulla ainakin ennen.

Mutta oman jouluni klaarasin kyllä ylpeydellä ja kunnialla. Vaikka vähän - aivan vähän - maistelin makeita jälkkäreitä, ei yksikään niistä aiheuttanut ekstaasia - ihan hyvää joo, mutta ei tunnetta että tätä on pakko saada lisää. Ja valinnan varassa ei ollut puutetta, laivalla kun joulumme vietettiin. Hieno tunne!

Enimmät hiilaripommit tuli varmasti juomisista :oops: . Kuohuviiniä joimme juhlan kunninaksi runsaasti. Mutta tänä aamuna vaaka kertoi, ettei paino ole noussut jos ei tippunutkaa - aivan samassa on viikon pysynyt, joten olen oikein tyytyväinen. Vielä kun selvitään tuosta Uudesta Vuodesta kunnialla, niin sitten päästään arkea viettämään.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1572 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 879 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00