karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-07 22:58:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 296 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1115 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kesäkilojen karkotus
ViestiLähetetty: 2011-08-05 12:38:16 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Lomat ohi ja syksy ja arki edessä. Viikko sitten torstaina kotiin palatessa vaaka näytti huikeat 72,3 :shock: No, järkyttävää turvotustahan tuo suurimmaks osaks ja tänä aamuna paino 69,0. Olo heti parempi kun ei kaikki tunnu pahalta ja naamakin näytä siltä, että englannin buldoggien näyttelyssä ei kukaan erottais rivistä.. :roll: Onhan tässä edelleen 2,5kg plussaa, mut noh, pikkujuttuja.

Taas on kauhee jokasyksynen tarmo päällä liikunnan ja kaiken suhteen, mutta kerrankin en lupaa itelleni mitään. Rennosti koitetaan mennä ja katellaa mitä tulee.

Hauskaa loppukesää kaikille! :)

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-08-05 13:07:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luin koko ketjun, ihanaa tekstiä ja ihanan rentoa menoa :mrgreen:

Tosi upeesti oot pudottanut painoa :mrgreen: . Eikä noi repsutkaan varmaan tunnu ihan kauheilta kun tiedät pääseväs sinne alempiinkin lukemiin.

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia

Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!

ViestiLähetetty: 2011-08-26 10:35:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marika_! Ollaan ihan paino- ja kokokaksoset! Oon itte 178-senttinen (tosin painoindeksejä laskiessa tykkään käyttää 179 senttiä, kun joskus lukiossa oon sellaseenkin mittan venynyt :D), ja paino pysyi 17-23 -vuotiaana aika tarkalleen 65 ja 67 kilon välissä. Sitten iski ulkomaanreissu, paino nousi 73 kiloon eikä ole tullut sieltä alas. Eli ykköstavoitteena ittelläkin saada paino kutosella alkavaksi ja pysymään siellä. Luin koko ketjun läpi ja meillä on vielä saman kokoiset reidet ja vyötärötkin :shock: Ja oon aina ajatellut olevani ainoo tän kokonen nainen maailmassa!

Jotenkin se, että on pitkä nainen saa mulla aikaseks sen, että haluun olla hoikka. Korvien välissä, tiedetään. Mutta tuntuu, että 160-senttisillä pieni pyöreys on paljon sympaattisempaa..

ViestiLähetetty: 2011-08-26 10:42:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Edustusvaimo kirjoitti:
marika_! Ollaan ihan paino- ja kokokaksoset! Oon itte 178-senttinen (tosin painoindeksejä laskiessa tykkään käyttää 179 senttiä, kun joskus lukiossa oon sellaseenkin mittan venynyt :D), ja paino pysyi 17-23 -vuotiaana aika tarkalleen 65 ja 67 kilon välissä. Sitten iski ulkomaanreissu, paino nousi 73 kiloon eikä ole tullut sieltä alas. Eli ykköstavoitteena ittelläkin saada paino kutosella alkavaksi ja pysymään siellä. Luin koko ketjun läpi ja meillä on vielä saman kokoiset reidet ja vyötärötkin :shock: Ja oon aina ajatellut olevani ainoo tän kokonen nainen maailmassa!

Jotenkin se, että on pitkä nainen saa mulla aikaseks sen, että haluun olla hoikka. Korvien välissä, tiedetään. Mutta tuntuu, että 160-senttisillä pieni pyöreys on paljon sympaattisempaa..

Sympaattista ehkä, joo. Etenkin kun tisseissä tai pepussa sitä pyöreyttä ei näe suurennuslasillakaan, vaan mahassa sitä riittää. Ja kun mullakin on useinmiten väljä paita, ei kukaan edes tajua, että mahani on pyöreä, joten turha tilittää sitä kenellekään (paitsi kohtalotoveeille). Tönkköys ja kömpelyys (- sellainen olo on tällä mahalla) on toki tavallaan koomista ja sympaattistakin, mutta hittolainen kun haluais sen sijaan olla edes vähän cool (taitaa olle vanhentunut ilmaisu!) ja siihen ei pömppis sovi :lol:

ViestiLähetetty: 2011-08-31 10:15:48 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Ai katos, täällä oli viestejä :D Kivaa!

Oon ollu edelleen vähän kesälomafiiliksissä, viikko oltiin toss mökillä ja sit tuli rankemmalla kädellä juhlittua omia synttäreitä jne. Mutta nyt täällä taas. Paino ihan kivasti onneks alle 70 (en tiedä tarkkaa lukemaa ku en oo moneen päivään vaakaillu, mutta veikkaisin että jossain 69 pinnassa nyt), eli ei oo kovin pahasti noussu vaikka onkin välillä oltu ja menty miten sattuu.

Niin ja musta kanssa lyhyemmillä pyöreys ei oo yhtään samanlailla paha (tai siis ei pyöreys oo kellään paha jos on ok ittensä kanssa, mut you know what I mean), koska silti sitä on lyhyyden puolesta pieni. Mutta jos oot pitkä ja pyöree, ni oot vaan jokasuunnalta iso. Ja mäkin haluan olla edes johonkin suuntaan pieni! Uskon kyllä että lyhyemmillä voi ihan yhtälailla olla muutaman ekstrakilonsa kanssa kriisiä, mutta tältä se pidemmän näkökulmasta tuntuu.
Niin ja jos saavuttasin ton tavotepainon mikä on tickerissä (65), ni en kyllä nyt siltikään mikään superpieni olis (tai jos aatellaan et ns. mallinmittoihin tosta olis kyllä vielä monta kiloa), mutta niin.

Mutta ihanaa että löyty kokokaksonen! Uskon kyllä että säkin pääset takas 6:lla alkaviin lukemiin kerta mäkin oon päässy ja mä sentään pahimmillaan kävin melkein 80:ssä kilossa :P

Niin ja sain synttärilahjaks matkan Prahaan, jonne lähetään siis viettämään uuttavuotta. Eli siihen mennessä vois olla tavote että sais tohon 65:n. Vaikka sit pitäs kyllä varmaan saada johki 63:n, kun jouluna tulee kuitenkin varmaa melkee pari kiloa plussaa. heh.

ViestiLähetetty: 2011-08-31 11:33:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos tsempistä ja onneks olkoon tasaisista lukemista! Ei tässä täälläkään mitään alipainoa olla hakemassa, kun vaan normaalin hoikkaa olemusta. Yli 70-kiloisena ja keskimääräistä suomalaista miestä pidempänä ei tosiaan ole mikään keijukaismainen fiilis :D Ja kun olo on tutkitusti ollut hyvä ja tasainen ja stressivapaa tuossa 65 kilon pintaan, niin miksi siihen ei pyrkisi nytkin?

Mites marika_ nykyään syöt? Ja liikut? Veikkaan että kuukauden-parin alkuinnostuksen jälkeen mullakin saa hiilareiden laskeminen jäädä, ja keskityn välttelemään viljoja ja tärkkelystä. Löysin just tositosi inspiroivan blogin http://ahmija.blogspot.com/, jossa tehdään omankin ruokafilosofian mukaista settiä.

ViestiLähetetty: 2011-09-02 08:38:03 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Syön aika vaihdellen, en siis oikein laske mitään. Hiilarit varmaan jossain 20-60 välissä normipäivinä, joskus ehkä vähän enemmänkin. Kaloreita 1500-2000. Nyt koitan kyllä ehkä hiukan tiukistella että sais noita kiloja taas helpommin veke, mutta laskea en jaksa, silleen mutulla ajattelin koittaa pitää hiukan tarkemmin kiinni rajoista.

Niin ja kesällä on liikkumiset jääny hävettävähän vähälle, lähinnä ollaan satunnaisesti lenkkeilty tai käyty pyöräilemässä. Nyt ajattelin kuitenkin taas ostaa jumppakortin ja yrittää väh. 2 kertaa viikossa käydä jumpissa ja päälle toivottavasti kerran tai kaks sali ja kerran lenkki (ainakin optimiviikkona näin, varmaan käytännössä tulee viikkoja ettei jää aikaa kun kolmelle liikuntakerralle).

ViestiLähetetty: 2011-09-15 08:34:43 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Maanantaina oli viikonlopun jälkeen vaa'assa lukema 69,6. No, turvotuksia taas ja tänä aamuna enää lukema 67,9 :) Nyt yrittelen olla tässä täysin ilman alkoa ainakin pari viikkoa, jos se jeesais tuon painonkin kanssa. Alkottomuuteen siis ihan sellanen syy, että alotin yhen lääkityksen jonka kanssa se ei nyt oo kovin suositeltavaa + miehellä olis yhet kokeet tiedossa ja niitä varten pitäs olla ilman alkoa, ni helpompi olla yhdessä :P

Tällä viikolla alko taas jumpat, kivaa! Tiistaina olin zumbassa ja tänään meen toiselle tanssiliselle tunnille. Tosin tänään aattelin mennä myös nyt päivällä salille, kun on kerran taas jonkinsortin liikuntakärpänen purassu ja kun ei sitä ikinä tiedä kauan tää kestää, ni parempi riehua mahollisimman paljon nyt sitten :D

ViestiLähetetty: 2011-09-15 11:08:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukavaa, kun kuulostat niin innostuneelta :wink: En muista, oonko kauheesti jättänyt itestäni merkkiä tänne, mut nyt ainakin olen. Sulla on tosi mahtava pudotus jo tähän asti, ja Ennen-jälkeen kuvaosiossakin muistan kattoneeni että vau :D Mikä muutos!

Mäkin kävin Zumbassa eilen, eka kerta oli se. Ja yllättävää kyllä tykkäsin! Musta tanssilliset tunnit on silloin kivoja, kun niitä liikkeitä ei välttämättä tarvii hinkata ja hangata vaan tärkeintä on pysyä liikkeessä ja pitää hauskaa!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-09-19 13:53:13 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Tänks :D

Ja joo, mäkin olin ekaa kertaa tollon viimeviikolla Zumbailemassa, mut tykkäsin! En todellakaan oo kovin hyvä missään missä on vaikeita askelsarjoja ja vaikkei tossa kovin vaikeita ollukaan, niin välillä en silti meinannu pysyä kärryillä, mut ei haitannu, loikin vaan johonkin ja ainaski hiki tuli :lol: Huomenna taas :)

ViestiLähetetty: 2011-09-19 15:36:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pääasiahan siinä on, että on hauskaa :lol: Ja mullakin oli! Ja on ens ke kans :wink:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-09-29 09:51:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Perästä tullaan! Korkkasin tänään 6-alkuisen haamurajan! Viime keväänä kävin kerran noin kahden tunnin ajan tässä lukemassa, minkä jälkeen paino nousi kolme-neljä kilua. Tällä kertaa pidetään suunta laskujohtoisena. Muutoin olen painanut tämän verran viimeks 2010 tammikuussa.

Ja jumit. Ilman niitä tää satunnainen painon väheneminen ei olis niin ihanaa. Oon zen.

ViestiLähetetty: 2011-09-30 13:39:17 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^haha, ihana asenne :D Mutta jee, onnea sulle!

Tänään piti sitten ostaa jäätelö, ihan vaan koska on niin kesäinen ilma ja mua masentaa olla töissä :lol: No, onneks tää taitaa olla viimenen laatuaan, ni ei tuu enää tälläsiä hyvin pakottavia tilanteita ;)

ViestiLähetetty: 2011-09-30 13:47:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsempit sulle :)

Mulla alkoi taival tänään karppimaassa. Heh, olipas nyt viikonlopun kunniaksi oikein runollista. ;)

ViestiLähetetty: 2011-10-03 19:49:15 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Tsemppiä sullekin, meen kohta vaklaan tota sun ketjua! :D

Paino vaan sahailee. Eilen oli 67,9 ja tänään sit taas 68,5 vaikka eilen kävin jumpassa enkä syöny mitään sopimatonta. Noh, katellaan josko kuitenkin jossainvälissä taas ja jos vaikka kehonkoostumus joskus edes muuttuis paremmaks. Pitäs kohta päästä mittauksiin kun tasan vuos sitten abouttiinsa kävin viimeks.

No, eilen siis BodyStep, tänään 1h kotijumppaa ja huomen Zumba. Tänään piti mennä salille mut koska ulkona sato ni en jaksanu enää liikkua kotoota mihkää :P Noh, keskiviikkona meen sitten, kun pakko kai se on ittensä sitä punttiakin roudata säännöllisesti nostaan, jos muka meinais joskus lihasmassaa kasvattaa, mikä olis yks tavote. Varsinkin olkapäihin pitäs saada muotoa.

Ainiin, ostin kokeilumielessä Uotilaa, et sopisko se mun masulle kun on hiivaton ja vehnätön. Ennen karppiaikoja oli suurta herkkua ja nyt ajattelin et jos sillon tällön esim. ennen treeniä söis yhen siivun, kun mulla treeni sujuu paremmin pienellä hiilaritankkauksella. Vaikka eihän tossa kyllä oo kun jotain 7g hiilaria siivussa. Eilen ostin ja söin viipaleen ennen jumppaa, tänään toinen viipale kans ennen jumppaa. Heti jos maha tästäkin ärähtää niin sit jää pois. Mut mielummin söisin satunnaisesti leivänkaipuuseeni tätä kun vaikka karppista, koska ainesosat on järkevämmät ja onhan tää paljon parempaakin.

ViestiLähetetty: 2011-10-11 06:54:23 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Täällä taas. Tänään aamupaino 67,9, TAAS :D Noh, kahtellaan josko se suunta ois vihdoin alaspäin kun oon hiukan tehny fiksailuja ruokailujen suhteen.

Onkohan toi joku maanantain kirous muuten, että pitäis mennä salille mut koska sataa ni ei jaksa :lol: Näin siis taas kävi. No, tänään Zumba ja viimeviikon tapaan huomenna viikon eka salipäivä sitten.

On muuten pitkä päivä tulossa, ensin töitä 9-15, sit koulua 15-18 ja sit sieltä äkkiä vaan kotiin vaihtaan vaatteet ja sinne Zumbaan, josta oon kotona vasta ennen 21. Puuh. Toivottavasti eväät riittää :P No joo, nyt sinne töihin, adios!

ViestiLähetetty: 2011-10-11 17:54:46 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Ihme napostelupäivä mulla.

Aamulla söin juustoleipäsen päällisillä ja töissä sitten vähän fazerinaa (älykäs minä) -> oksensin. En tajuu, tuli vaan kuvo olo tosta suklaasta. Outoa. Tuli vaan samantien about ulos ja sit helpotti. No, lounasnälkä tuli sitten normaalia aiemmin ja söin sen (jauheliha-kukkismuussilaatikkoa + rehuja). No, töistä päästessä asemalta jaettiin nameja, otin 3 sellasta kovaa ja söin ne. Nyt tulin kotiin ja oli jotenkin sellanen heikko olo, niin söin sitten vielä siivun Uotilaa oivariinilla ja kurkulla (juusto oli loppu, nyhyy), että jaksais varmasti Zumbassa. Sinne tunnun tarviivan hiilarilisää, vaikken muuhun treeniin pahemmin tarviikaan. Nojoo, lähenpäs tästä sinne sompailee tästä ihmettelemästä :D Iltapalks mies lupas vielä tehä marjarahka-annokset valmiiks.

Aika hiilarivoittonen päivä siis tänään. No, osa tuli pihalle ja kai se osa on sit täs sänteillessä kulunukin :P

ViestiLähetetty: 2011-10-11 23:01:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitä mä oon itselläni ihmiskokeillut, niin huomaan isompien hiilareiden olevan jopa ihan hyvästä aina välillä - esimerkiksi tänään olo on kaikin puolin ollut tosi hyvä, vaikka ruoka on ollut hiilarivoittoista. Jaksoin opiskella koulussa ja nytkin vielä riittäis virtaa :shock: Ihan ihme olotila. Nälkäkään ei ole sen suurempi kuin aiemmin. Melkein tässä vois luulla olevansa ketoosissa, pl. hajuhaitat :lol:

Äkkiäkös oot taas tikkerissä kiinni tolla menolla, tsumpailua ja silleen :wink:

ViestiLähetetty: 2011-10-12 09:15:22 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Joo näköjään välillä korkeemmatkin hiilarit tekee hyvää kunhan ei mee mässäilyks, tänään painao 67,4. Oli pakko käydä vaakailemassa :lol: Njoo, söinpäs sitten tästä inspiroituneena aamullakin yhen siivun tota Uotilaa. Namnam.

Zumbakin tuntu kyl kivemmalta kun yleensä kun oli selkee hiilarilisä :) Uotilasta taitaa tulla siis mun vakkari pre-zumba evääni... Tai banaanikin vois olla. Oi, banaaneja mun tekiskin mieli. Vieläköhän saa niitä minibanskuja? Normaalikokonen vois kuitenkin olla vähän liikaa...

ViestiLähetetty: 2011-10-13 11:32:13 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Tänään myöskin 67,4. Sit lähdin aamulla syömättä (okei, otin teelusikallisen maapähkinävoita) salille ja pyörryin sinne... Siellä oli vielä sattumalta yks kaveripoika samaan aikaan. Saatto melkein vähän hävettää. Sain sitten yhdeltä vanhemmalta mieheltä saarnaa kuinka pitää syödä hiilareita ennen salia, et aina pitää syödä vaikka banaani ja sit kovasti vakuutteli mua, että et sä siitä yhestä banaanista liho kun poltat sen kyllä täällä. Joo, en kyllä sitä epäillykään :D No, kiva kun pidetään huolta :)

Salin jälkeen sitten pistelin naamariin oikein kunnolla ruokaa: 2 kananmunaa, 2 nakkia, läjän kirsikkatomskuja ja ½prk sitä Lidlin 4,2% (vai paljon olikaan) rahkaa. Näillä sit selviis varmaan iltaselle asti. Nyt suunnataan ton ukkelin kans kohti pankkia keskustelemaan finanssipuolesta ja sen jälkeen raahaan itteni yhelle luennolle. Illalla sit saunaa ja hyvää ruokaa 8)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 296 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 17 8 9 10 1115 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00