karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-30 18:56:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 11:29:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aika järkyttävän vaikeaa yrittää tehdä vatsalihaksia niin että yrittää aktivoida nuo "sisemmät" lihakset - ei onnaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 11:49:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pratt kirjoitti:
Aika järkyttävän vaikeaa yrittää tehdä vatsalihaksia niin että yrittää aktivoida nuo "sisemmät" lihakset - ei onnaa.

Kun ekaa kertaa kotein tehä noita vatsalihasliikkeitä pakastepussipötkö selän alla, niin eipäs muuten tullukaan mitään... Nyt pystyy sentään jo tekeen jotenkuten, kun on tuota vakuumiakin tullu treenattua :) Näkyviä tuloksia odottaisin vasta aikasintaan kuukauden päästä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 20:07:23 
Poissa
sintti
sintti

Pratt kirjoitti:

Se on juu aika hankalaa.. Mä treenasin kotona pilatesia vähintään 4krt viikossa yhen tai 2treeniä putkeen. Puolisen vuotta taisin treenailla ja sit loman tullessa tuli preikki, nyt pitäis taas ottaa itseensä niskasta kii ja alottaa. Mä alotin sil basic ohjelmalla ja sit ku oli ne liikkeet suht hanskassa niin siirryin 20minutes workouttiin. sitä ku olin tehny pari kuukautta niin alkoi tuntuu ettei missään tunnu ja aloin tekee seuraavia ohjelmia ja johan alkoi taas tuntua et jotain tekis. Aika rankkoja ne liikkeet loppujen lopuks jos osaa tehä ne oikein ja vaikeitakin. Sinänsä oli viel mukavaa kun siin oli liikesarjat myös heikkoselkäisille ja mä ainakin huomasin saaneeni lisää notkeutta, reidet kiinteytyi hieman, pohkeet ja vatsakin hieman litistyi, mut ei mitään HIRVEETÄ muutosta kylläkään vaik niinkin usein treenasin. Kotona oli mukava tehä omassa rauhassa sillon ku kerkes :D

-Pisara

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 20:27:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kutrin sivuilla on ohje tuon sisemmän vatsalihaksen treenamiseen, mutta jotenkin ei tunnu onnistuvan kun yritin treenin päälle tehdä tuollain vatsoja.
Täytyy jatkaa harjoittelua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 20:56:33 
Poissa
sintti
sintti

se vaatii aika paljon keskittymistä kyl juu.. Niis pilatesin videois on kyl aika hyvä opastus niihin kans ja ainakin mä oon oppinu niiden kautta. Aikaahan siihen tosin meni et ei se ihan ekoilla kerroilla onnannu, mut ajan kans :D napa selkärankaan jo ennen ku alottaa, sisään ja uloshengitys nenän kautta ja samalla ku hengittää ulos niin viel rutistaa napaa kohti selkärankaa.. tsemppiä :D

-Pisara

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 21:21:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mun mielestä helpoin syvien vatsojen treenausliike on lankku eli mennään miesten punnerrusasentoon, mutta pidetään kyynärvarret maassa ja pysytellään siinä varpaiden ja kyynärvarsien varassa 30-60 sekunttia vatsaa jännittäen ja suorana pitäen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 21:42:44 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Erittäin vähän bodanneena ja ylipäätään vain hyötyliikunnan korkeintaan kohtuukäyttöön uskovana puntarin ohjeet toivat mieleen alakarppausalun yksinkertaisen mutta tehokkaan liikuntaohjeen kaltaisilleni. Ohjelma (10-15 min/päivä, löytyi Searsin kakkoskirjasta) koostui kolme kertaa toistettavasta sarjasta, jonka kussakin syklissä oli 10-15 punnerrusta ja 10-15 suhteellisen hidasta puolikyykkyyn-ylös menoa.

Aloin rapakunnossa, "punnertaen" ensin seinää vasten, sitten kädet tuolilla, sitten polvipunnerruksina ja vasta parissa, kolmessa kuukaudessa pääsin niihin "normaaleihin". Lihakset kyllä tykkäsivät siitä, niin käsissä kuin mahassakin. Tämä taitaa olla kovin alkeellista kunnon treeneihin verrattuna? Mutta se hoitui kotioloissa ja tuo lyhyt kesto sai meikäläisenkin alkuun. Pitäisi varmaan alkaa uudestaan - perheen miesväestä kaksi pitää pyykkilautaansa kunnossa lähinnä punnertamalla, hyväkarppauksen lisäksi...

terv. els-epäkuntoilija

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00