karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-10 14:41:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1000 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 650 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-01-07 09:09:13 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Sunnuntai 7.1.-18

Täällä taas! Piti oikein sivun ylälaidasta tarkistaa, että on varmasti sununtai.
Jotenki nää päivät vähän kuin sekaisin...mutta nythän sitä päästää normiarkeen
ja -järjestykseen, eioo melkein kolmeen kuukauteen ylimääräisiä pyhiä sotkemassa. :mrgreen:

Niin vitkaan valkenee edelleen päivä. Se 7 minsan päivän pidennys aamusta ei vielä tunnu missään.
Eipä se 23 minuuttia illastakaan, vallankin kun aina on niin paksussa pilvessä. Tai nyt kyllä
näkyy itäisellä taivaalla jotain valoisampaa aluetta, tiedä, vaikka tulisi vähän valkeampi päivä.
Ainakin on talven tähänastinen pakkasennätys, -7.4 astetta. HUI! Kuva

Mulla on vielä kaikki joulujutut paikoillaan. Tänään (tai huomenna) alan purkaa. Ainai haen koristelaatikot
kellarista. Eiköhän tuo nuuttiin mennessä tule pois puretuksi - tai nuutin jälkeen viimeistään. :lol:

Joku outo olo, mitä lie. Iho kauttaaltaan kosketusarka, kummallisia palellus-hikitysaaltoja välillä.
Oisko jotain lunssaa, joka yrittää tulla vai jotain muuta.Tiäpä tuota.

Aika kamala tilanne tuolla Kainuussa. Ihmiset ilman sähköä jo toista viikkoa pahimmillaan.
Valmistaudutaan jo evakuointiin ja ainakin jollekin koululle on jo SPR järjestänyt peseytymis-, vedenhaku-
ja ruokailumahdollisuuden. Useimmissa talouksissahan siellä on joku lämmityslaite, puuhella, leivinuuni, takka...
vaan ei välttämättä kaikissa. Eikä valoja tule, ei telkkari näy...aika vaillinaista elämää nykypäivän immeiselle.
Esim. mun lapsuudessa nuo kaikki olivat jokapäiväistä elämää. Eipä sitä osannut ihmetellä eikä muuta kaivata.

ViestiLähetetty: 2018-01-07 09:26:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä jo purkasin eilen kaikki joulukoristeet pois mutta tänään vasta osan niistä pakkaan ja vien alas häkkikomeroon. Tänne tulee tänään aurinkoinen päivä, taivas pilvetön ja sininen. Pakkasta vaan muutama aste. Mukavaa päivää sulle!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2018-01-07 09:50:20 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Kiitos Kirris!
Täälläkin näyttää valoisalta, jospa vaikka aurinko näkyisi, kun taivas vaikuttaa olevan aika kirkas.
Taidan uskaltautua pienelle lenkille, voisi olla vaihteeksi rapsakka keli. Tuulee kyllä jonkin verran,
mutta ainahan on lämpöisiä vaatteita, pipoja ja lapasia.
Reipasta mieltä ja valoisaa päivää toivottelen sinulle ja bilemirreille! :D

ViestiLähetetty: 2018-01-07 10:11:08 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Voi miten on valoisaa. Ihan silmiä häikäisee.
Näkyy sinistä taivasta ja kultapersikkaisia pilviä.
(Täällä ei joulukuussa ollut yhtään tuntia aurinkoa...)

ViestiLähetetty: 2018-01-07 13:05:39 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kiitos lillis! Bilekisutkin kiittää vaikka nyt ovatkin päikyllä että jaksaa taas bilettää :-)

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2018-01-07 13:09:29 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

No just! Kävinpä lenkillä!! :roll:
Kyllä oli vaikea kävellä noilla pääosin hiekoittamattomilla möykkyisillä, koloisilla, jäisillä
jalkakäytävillä ja kevytliikenneteillä. Oisi voinu joka kadun päähän pistää kyltin "ei talvikunnossapitoa".
Puolisen tuntia siellä kestin, kun aurinkoa halusin nähdä ja ihastella ja olikinhan sitä. Tässä on vaan niin
paljon mäkiä ja metsää, että matalalla oleva aurinko ei paljookaan ole kunnolla näkyvissä, vaikka
taivas onkin sininen ja auringon varjot hangella. Pilviäkin kyllä on taivaalla siellä täällä.
Oli niin työlästä tuolla talsia, että taidan seuraavan kerran lähteä lenkille kun jään päälle on tamppautunut
vähintäin 5 sentin tiivis lumikerros. Tai kevätaurinko sulattanut lumen ja jään. :mrgreen:

Ja juu, oli mulla nastakengät, mutta silti oli hankalaa. Ilman sauvoja en oisi pärjännyt ollenkaan. 8)
Kirris, pitäähän niiden välleen levätä, että jaksavat sitten taas yöllä bilettää. :lol:

ViestiLähetetty: 2018-01-07 13:33:06 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Tuli eilen illalla, no, taisi kyllä olla jo yö, mieleeni, kun ynnäilin oloani mennen vuoden ajalta, että fibroa
on ollut hyvin vähän ja fibrolääkkeetkin olen voinut jättää pois, samoin särkylääkkeen käyttö on vähentynyt
todella radikaalisti ja sokerilääkkeet olleet poissa jo 3½ vuotta.
Tiukan karppauksen uskon nämä kaikki aikaansaaneen.
Ei hullumpaa, kun samanaikaisesti voi syödä todella hyvin ja herkusti.
Syöminen on kuitenkin aika iso nautinto. Vielä kun vähän laihtuisi, mutta kaikkea ei kait voi saada... :wink:

ViestiLähetetty: 2018-01-07 13:53:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sulla terveys hyvällä mallilla! Tosi hieno homma.

ViestiLähetetty: 2018-01-07 15:22:00 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Kirris, niin on ja olen siitä tosi onnellinen. Uskon että vhh-ruoka on auttanut pienentämään inflammaatiota ja siksi nuo pitkäaikaissairaudet ovat noin hyvällä mallilla. Pitää jatkaa vaan samalla linjalla.

ViestiLähetetty: 2018-01-08 10:30:58 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Maanantai 8.1.-18

Auringon värinen otsikko kun taivaalla on kultapersikkaisia pilviä sinisellä pohjalla.
Jospa se aurinkokin tulisi sieltä näkyviin.

Viime yönä nukuin liki 8 tuntia,eli hyvä unisaldo ja kyllä sen huomaa. Virkeä olo ja hyvä mieli.
Vaan sinne uimahalliin en saa itteeni komennettua, en sitten millään. Vesijumppa alkoi tänään
joulutauon jälkeen, mutta ei...oon luvannut itelleni, ettei oo pakko josnei taho...tai tahtoisinhan
mä, mutta en saa raastettua ihteeni tuonne tien varteen linja-autoa oottamaan heti ysin jälkeen.

Ihan kohtsillään lähen vähän liikkeelle - hah, roskat pitää viedä, käydä varaamassa pesutupa
torstaiksi ja hakea joulukoristelaatikot kellarista ylös. Tuommoinen monitoimireissu pihapiirissä.
Joulun purkamista suunnittelen, mutta jos ulkoinen ilma ja keli tuntuu siedettävältä, niin voisin
kyllä ensin käydä lenkillä. Pakkastahan on vain vajaat 5 astetta ja tuuletonta, eli
voisi hyvinkin olla lenkkiolo. Eilen sateli jonkin verran lunta ja kun en ainakaan oo kuullut, että
aurat oisivat kolisseet lähitienoolla, kävelyalusta voisi olla vähän tasaisempi ja parempi kuin eilen.
Kahtoo nyt.

ViestiLähetetty: 2018-01-08 13:06:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Toi lääkkeettömyys on tosi hienoa - saat kyllä olla ylpiä ittestäs! Onneks tää karppaus ei oo kaiksita kurjin tapa hoitaa itteään :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2018-01-08 13:13:53 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Tää kahtoi ja sään hyväksi totesi. Ja sitten vaan lenkkikamppeet päälle ja ulos. Ihana aurinkoinen sää, taivas sininen ja aurinko kultainen. Kadut ja kävelytietkin olivat huomattavasti paremmassa kunnossa kuin eilen. Menin tuonne lammenrantaan, siellä olikin hyvä kävellä kuntoradan tiukaksi pakatulla lumella. Ei ollut hiihtäjiä vaikka latu ja luisteluhiihtoalusta aivan loistavassa kunnossa.
Liki tunnin siellä tallustelin ja ihan hikimärkänä tulin kotiin.
Tosi onnellinen olo! :D

Broiskusalaatin söin, kohta kahvetta jälkkäriksi. Jääkaapin sisältöä tutkin, kasviksia lähinnä ja voisi kyllä keittää kasvissosekeittoa. Lämmittäisi paremmin pakkasella kuin kylmä salaatti.

Ah Tunteellinenkin pelipaikalla. Kiva. Kyllä mä oonkin vähän ylpeä ja tosissa, ei paskempi tapa ollenkaan hoitaa itseään ja terveyttään. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2018-01-08 15:48:53 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä kävin kans happihyppelyllä ja auringosta nauttimassa. Ihanalta tuntui aurinko! Harvinaista herkkua tänä talvena. Mä sain tänään pakatuksi joulun pois ja vein jo kamat häkkikomeroon alas.

ViestiLähetetty: 2018-01-08 19:12:28 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Mä en sitten saanut, tehtyä joulun poistamiseksi mitään.
Nukuin päikkärit ja innostuin sitten pyörittämään ruokarulettia ja siihen meni aika.
Foodprepping tuotti 6 annosta kasvissosekeittoa, muutamia paistettuja entrecote-piffejä, kipollisen kaalisalaattia ja n.300 g paistettua jauhista jatkojalostusta oottamaan.
Vähän muutakin huushållethommaa oli. Nyt en enää jaksa, tulee näitä päiviä.

VOMin kanssa vähän päivitettiin kuulumisia ja kävin ihailemassa heidän uusia mööpeleitään.
Tuli olo, että mäkin tahtoisin vähän uutta, alkaa olla kohta elinkaarensa päässä niin soffa
kuin löhötuolikin. Vaan en nyt taida kuitenkaan raaskia ihan vielä...

Huomenna salille ja sitten viettämään päivää pitkästä aikaa Aatamin luo. Varmin tapa
saada hänet siivoomaan... :lol:
Keskiviikkona pitää mennä tk:een puhaltelemaan, torstaina pyykätään ja pe:na salille.
Ohoh! Mites tää viikko onkin noin etukäteen buukattu?? :roll:
Kovin usein eioo. :roll:

ViestiLähetetty: 2018-01-09 16:54:35 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Tiistai 9.1.-18

Terveisiä
Adamlandiasta! Meillä oli mukava päivä, juteltiin kaikenlaista, syötiin kasvissosekeittoa johon lisäksi kananmuna-raejuustosötkötystä ja äsken Aa toi mun kotiin.
Prisman kautta ajettiin, tai paremminkin siinä yhteydessä oleva Lifen. Hain sieltä Aatamille Deevitskua kun oli tarjouksessa hän. Ite ei älyä ostaa ees kehoituksesta. :wink:

Salilla tein hyvin kohtuullisen treenin, en halluu lihaksia kamalan kipeiksi pitkän tauon jälkeen.
Salin jälkeen käytiin Sittarin euron päivillä kasvispuolta täydentämässä. Ei ollut jääkaapissa pal mittään rehupuolta. No, nyt on vihanneslaatikot täynnä.

Jotakin pitänee vielä syödä, eilisen foodpreppingin jäljiltä on valmista ja puolivalmista evästä moneen lähtöön.

ViestiLähetetty: 2018-01-09 22:38:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Myöhästyneet synttärionnittelut!
Kuva

Onnea myös D2:n pitkästä remissiosta ja fibron helpottamisesta! Ihastelen sitä, miten sinä maltat säästää joka päivä euron. Minulla ei tahdo riittää kärsivällisyys vastaaviin projekteihin. Olen enemmän semmoinen "kaikki tai ei mitään" tyyppi 8) Minun A:n kanssa kyllä sovittiin, että nyt säästetään molemmat, yhteensä 50€/kk ja tämä rahahan menee tietenkin yhteiseen laatuaikaan. Kyllä sinä tiedät. :)

ViestiLähetetty: 2018-01-10 09:26:54 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Keskiviikkoaamua 10.1.-18.

River, kiva kun poikkesit Willassa! :smt049
Kiitos onnitteluista, hyvin ne tautisäädöt tällä vvh:lla toimii, onneksi en oo koskaan ollut mikään sokerihiiri.

Se säästäminen; jos sä säästät 50€/kk, niin se on kyll 20 ecua enemmän kuin mun euro/päivä. :mrgreen: Ja juu, tiänhän mimä...
Mä yritin tätä jo viime vuonna ja pääsin aika pitkälle, mutta sitten tuli joskus nopittua sieltä rahaa johonkin muka tarpeelliseen ja sitten se jäi. Nyt oon päättänyt, että lainatakaan ei siitä kassasta saa. Miten käynee? No, aika näyttää. :mrgreen:

Nyt on aika monta monta rojektia menossa; on tipaton tammikuu, tuo säästökampanja ja liikunnan säännöllistäminen. Erityisesti salilla käynti, soon ollut vähän heikoilla pitkään. Nyt on korjausliike tehtynä. Miiuskan karkiton haaste, joka jatkuu maaliskuun loppupuolelle saakka. :wink: Ja on jotain muutakin vielä, mutta ei siitä nyt enempää...

Tänään sitten sinne puhaltamaan ja vissiin 2 vk seurantaa kotona, luulisin. En näistä tiä, kun ennoo ennen tuota tehnyt.
Samalla reissulla voin käydä kirjastossakin. Pitää säilyttää jatkuva lukemisreservi. Ilman kirjoja ei voi elää! :study:

ViestiLähetetty: 2018-01-10 10:02:15 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tsemppiä sulle kaikenlaisiin projekteihin!

ViestiLähetetty: 2018-01-10 20:38:37 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Kiitos Kirris! Noita rojekteja nyt on.
Tk:ssa käyty, puhallettu, mitattu verenpaineita jaloista ja käsistä,
saatu aikoja luomenpoistoon, spiroon ja lääkäriin. Muistettavaa ja
tehtävää enemmän kuin laki sallii. :mrgreen: Pitää vissiin laputtaa
eteisen peili tarralapuilla, siinä on mun muistikirjani ja -tauluni yleensäkin. :mrgreen:

Joulu on paketissa ja koti autio ja tyhjä. :wink: Nyt saa alkaa päivä jatkua
ja sen oikeastaan jo huomaakin, ainakin, kun on ollut niin kamalalan pilvistä.
sateista ja harmaata ja nyt yhtäkkiä onkin selkeä taivas tai huomattavasti
ohuemmassa pilvessä kuin taannoin. Puoli neljän aikaan eioo enää
pilkkopimmeetä. Pakko alkaa uskoa, että valo voittaa ja joskus saapuu
kevät ja lintujen laulu. Keväälle mulla on yksi haave ja odotus; päästä
Paratiisiin hauen kudusta kalastamaan. Aatami ei vielä tiedä siitä mittään. :wink:

Aa muuten soitti äsken ja kysyi, oonko kuullut/nähnyt uutisista, että voima-
harjoittelu pienentää matala-asteista tulehdusta, erityisesti ikääntyvillä.
Oikein väitöskin on nyt asiasta olemassa. Tuumasin siihen vaan, jotta
miksikä sie luulet mun siellä salilla niin ahkerasti käyvän...

Tosin viime vuoden loppupuoliskon osalta siinä ahkeruudessa on parantamisen
varaa, mutta parannus on alkanut jo. Kuva

ViestiLähetetty: 2018-01-11 21:31:06 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Torstai 11.1.-18

Puuhapäivä vaikkei ollut puuhapulloakaan! :lol:
Pyykättiin aamusesta, kannettiin joulu ja vähän muutaki rompetta kellariin ja
sitten Lidliin voi- ja juusto-ostoksille. Toki jottain muutakin taarttui mukaan, koska lasku
oli jotain 30 euroo. :mrgreen:

Aatami lähti sitten kotiansa ja mä läpsähin istumaan löhötuoliin kotimaista elokuvaa kahtomaan.
Anneli Sauli ja Åke Lindman ovat aina kahtomisen arvoisia. Kovin kauan en heitä kuitenkaan
ennättänyt kahtella, sujuvastí heräsin Vårt landin musiikkiin. :mrgreen:

Kahvetta keitin ja join, sitten hinasin edellisen ja tämän pyykin liinavaatteet pesuhuoneeseen
mankeloimista varten. Ja mankeloin.
Vähän söin ja eikun silityslauta ja -rauta esiin ja silittämään. Lillukka se silittää vaan, vaikkei
muut silitäkään.
Vielä vaihdoin puhtaat lakanat sänkyyn ja kohta suihkunraikkaana sinne puhtoisiin lakanoihin
köllähän.
Koti on kyllä vähän sen näköinen, että jotain on jäänyt kesken, mutta eioo nyt näinä päivinä
ollut voimia sivistää huuhållettia paremmin. Enoo ees imuroinut, siellä sun täällä kimaltaa
kulta ja välkähtää hopea. No, häipyvät huomenna tai viimeistään la:na. eikä noihin vielä
kompastu. Josnei nyt sitten ihan muuten vaan kompuroitse ja tartu jalka vaiks matonkulmaan.

Huomenna sitten salille sitä matala-asteista tulehusta torjumaan ja sitä rataa veekooällän
viettoon. Vaan nyt Utriota ja Hupsua rakkautta. Adios! :study:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1000 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 650 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00