karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 16:36:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-04-02 14:26:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloitan uuden otsikon alla kokeilun, jossa syon perheeni kanssa yhden aterian paivassa, iltapaivalla. Muuan ajan olen juomisilla.
Ateriani on ajan kanssa nautittu monipuolinen perheateria jalkiruokineen.

Syy uuden kokeiluun on rasvan lisaamisen (siis lisaamisen ei vaihtamisen hiilareihin ....) aiheuttama lisakilo-ongelma jo ylipainoiselle karpille.

Kirjoitan normipaivien rytmin mukaisesti , nyt olen viela lasten kanssa kahden viikon paasiaislomalla.

AAMUPALA klo 05 30 Vetta , mustaa haaleaa laihaa kahvia
magnesium seka C-vitamiiniporetabletti

LOUNAS klo 11 30 Kahvia, vetta , teeta

PAAATERIA klo 15 30 Runsas jalkiruokainen monipuolinen ateria
hitaasti nautittuna

ILLALLA Tarpeen mukaan kahvia, teeta ja vetta

Uuden systeemin tarkoituksena on siis pudottaa painoa terveellisesti syoden.

Tanaan olen syonyt jo ateriani; raakawokkipussiin sekoitettuna muita tuoreita "wokkikasiksia", persiljaa, valkosipulia, oljya ja mausteita (arvio 300g)...Reilun kokoinen pihvi (arvio 300g),
juomana vetta ja kylmaa kahvia.

Tanaan en ollut yllatyksekseni nalkainen, yleensa syon enemman....
Eilen vihdoin loppuivat ne pakastewokit, mita en enaa aio ostaa (ja toivottavasti mieskaan ei niita minulle osta, soyan maku ja haju ei miellyttanyt)ja halusin nauttia kasvikseni raakana.

ViestiLähetetty: 2008-04-02 15:20:39 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Onneks olkoon uudelle kokeilulle...

Mun piti siirtyy ainakin toistaiseksi takasin kahteen-kolmeen syöntikertaan...
Painoa on tullut takaisin neljä kiloo ja sitä nyt junnaan alaspäin "optihomo-dieetillä"...
Eli syön rasvaa 125-175g, hiilareita n. 25g ja proteiinii n. 50g...
Saas nähdä kuinka ämmän käy....(siis mun)...
Muita en ämmittele :oops:

Tsempit...

Joko teillä on lämmintä :smt023

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-04-02 15:54:51 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Hei ritasisko
mina en ole viela syonyt tanaan, ajattelin syomisikkunaksi klo 16 ja 18 valilla koska lapset saapuvat koulusta klo 16 maissa. Vahan hassu olo kuten paastotessa, juonut yhden teen ja kaksi kahvia kermalla. Siirryin warriorin takia single creamista double cream :mrgreen: (rasvaa 47%) Niin ja soin 12 maissa 3 viipaletta juustoa, ajattelin ettei suoraan siirry warrioriin vaan antaa muutaman paivan kropalle aikaa tottua. Nyt yritan selvittaa mita ne kuuluista elsin voimantelit on.
Pitaa katsoa ettei kay kuten muslimeilla ramadanin aikana etta syokin enemman kuin 2-3 aterialla.
Sinulla on loma jo alkanut, minulla lapset kotona seuraavat kaksi viikkoa joten ehka huono ajankohta aloittaa warrior mutta koitetaan nyt kuitenkin.

lisaan viela taustatietona etta olen kokeillut low GI pitkaan, sitten Montignac, alakarppausta ja ketoilua. Verensokerit tasaantuneet ja vatsavaivat kadonneet mutta eivat kilot. Paino nyt n 72 kg, normaali aikuispaino 57kg, alimmillaan aikuisena 49 kg. Pituus 165cm. Niin ja saan paljon hyotyliikuntaa, tanaan tuli tayteen ne 10 000 askelta (mitka virallisten ohjeiden mukaan laihduttaa) jo ennen puoltapaivaa.

ViestiLähetetty: 2008-04-03 12:14:29 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Fiilis ok, vatsa tuntuu tyhjalta muttei niin nalkaiselta ettenko selviaisi. Iltasyomisten jalkeen oli vahalla ettei tullut ahky olo, soin niin tayteen. Mietityttaa etta mihin tama warrior oikein perustuu, eiks alkuperaisessa saanut syoda hiilareitakin. Muistin et yx aika lihava kuulu amerikkalainen nayttelija laihdutti nain koska oli riskina saada diabetes ja sydanjuttuja. Vatsa vahan sekaisin, ehka johtuu kun join kermakahvia tyhjaan vatsaan. Nyt lenkille, normaali 50 minsaa. Huomaan etta olen janoisempi kuin tavallisesti.

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-03 13:13:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tanaan loman johdosta jo paivan ateria syoty.

Soin raakawokkipussiin sekoitettuna paprikaa ja sipulia, 100g fetaa ja 200g tonnikalaa oljyssa. Kaikki paistinpannulle ja wokkasin ne olivioljyssa. Tykkaan kasviksista rapeana, raakoina tai puolikypsina.
Juomana vetta ja kylmaa kahvia.

Eilinen meni pirteasti, silla sain valtavan energialatauksen ja illlasta aika lisaantyi viiden tunnin verran hereilla oloajasta. Olin pirtea myos aamulla, tosin lomalla en heraa klo viisi, kuten kouluaamuina.

Minulla ei ole ollut nalka ollenkaan ennen tai jalkeen ruokailujen, joten talla hetkella kaikki hyvin. Vatsa ei tosin tunu taydelta tai tyhjalta.
Teen (vihrean kylman haudutetun) juonnin lisaaminen lisaa vessareissuja yollakin. Jos jotain kiloissa tippuu ne on nestetta.

Laitoin askelmittarin "paalle" heti herattyani ja enenkuin aloin edes "liikkua" kotitoissani oli mittarissa jo 250 askelta, mutta sitten hautauduin silitysvuoren alle pariksitunniksi ja jatkoin vaatteiden korjaamis- ja koristelulinjalla, joten pettymyksekseni askeleen eivat olleetkaan kavelleet ominpan ja en tule saamaan toivotua 10 000 askelta tanaan tayteen. Ompelutyot nimittain jatkuvat.

Paljonko se 10 000 askelta olisi keskivertona kilometreissa? En ole mitannut oma askeltani .....

Odotan koulurytmin alkamista, jolloin olen klo 15 30 asti syomatta ja kroppa saa rauhoittua oikein kunnolla SITA ENNEN.

Minun tapuksessani ei voi sanoa rytmiani paastoksi, koska juon pitkin paivaa (ainakin ollessani lasten laksyjutuissa kiinni tai koneella ollessani) Yleensa klo 18 00 jalkeen (lasten iltapala-aika) en ENAA juo edes kahvia, vetta sankyn mukaan.

Tama pirteys on mainio juttu, havitin sen -10 kg n ja yllapidolle siirtymisen yhteydessa....... :D

ViestiLähetetty: 2008-04-04 08:45:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos Tuulimumma viestistasi, mita syot nyt erilailla kuin warriorilla syodessasi? Tsemppia uuteen systeemiin sinullekin...

Pangolin, milta tuntuu? Onko valiaiakoina nalkaa, huimaustilanteita tai mitaan negatiivista?
Lomallasi voi olla vaikeaa noudattaa uutta systeemia, silloin joudut selittaa lapsille erilailla syomisesi (tai syomatttomyytesi).Teet tarkemmin sitten loman loputtua.

Meilla aamupala on juokseva: jokainen syo herattyaan ja tai tietyn kellonajan sisalla milloin haluaa, kukaan ei ihmettele mitaan, kukaan ei seuraa toisen syomisia......Lomalla syon lounaan lasten ja miehen kanssa yhdessa, iltapalalla vain mieheni on lasten seurana, mina olen "kotitoissani " tai koneella sen ajan ja siirryn keittioon vasta tiskausvaiheeseen ....

Eilen teki mieli (ilman nalkaa) napostella vahan vahia , mutta otin kylma vihreaa teeta tilalle.

Negatiivista: kasvoihini on ilmestynyt "yliherkkyysnappyloita" sinne tanne. Sain samanlaisia ihan karpauksen alussa parin viikon ajan, sitten iho puhdistui ja alkoi olla kuulas nappylaton. (en ole enaa nappylaiassa). Syyna muiden seassa voi olla lisatty yrttiteen juonti, yleensa juon kahvia enemman.Peiliin katsomatta upea olo.

Kolme paivaa viela lasten lomalla ja sitten "minun" arkeni (lomani?) alkaa ja palaan normaalirytmiin iltapaivasyomiisini.

ViestiLähetetty: 2008-04-04 11:59:13 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

On vahan hassu olo mutta kai se on vain kropan totuttelua, huippaa kun nousee seisomaan mutta sekin voi olla alhaisesta verenpaineesta. Mina tykkaan tunteesta kun vatsa on tyhja eika ole nalka (laakarini Suomessa melkein 20v sitten sanoi etta tama ajattelu osoittaa etta minulla on taipumusta syomishairioihin :shock: ). Vatsa tuntuu litteammalta. Mietin etta jos paino laskis niin miten pian sen vois huomata (toiveikasta ajattelua).

Eilen soin valipalan klo 4 jalkeen ja sitten iltaruokana 6 maissa kananrinnan satay-marinoituna ja vihanneksia reilusti oliivioljylla. Paivalla meni yksi tee ja kaksi kermakahvia. En meinaa saada alas kokonaista kahvimukillista kun on tuota double cream.

Olen sanonut lapsilleni etta heidan pitaa syoda enemman kuin minun koska kasvavat viela. Lomalla saatan vaihtaa 2 syontiin paivassa, saa nahda miten sujuu kun mennaan reissuun. Nyt tuntuu oudolta sekin kun en syo munakkaita kuten normaalisti.

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-04 21:57:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pangolin: minakin huomasin eron entiseen: munakkaiden puuttuminen paivaruokailusta. Yritan syoda jonakin paivana 2-3 munan munakkaan (pekonia tai tonnikalaa) vihannesten kanssa paaruoaksi, muuten jaa munat pois kokonaan....

Tai keitettyina salaatinlehtien sekaan...

Energiaa on paljon, mutta vatsani pullottaa kuten ennekin, ei siis vaikuta koloihini mitenkaan. Lisaan tahan, etta vaikka syon vain kerran paivassa, en syo kerralla 500g kasviksia tai puoltakiloa proteiinia...
Yleensa aterialla syon 250-350g lihaa.....(VAHEMMAN JOS ON PRODET MUUALTAKIN kuten munista , juustoista...) ja 300-400g kasviksia, raakoina vahemman , kypsina enemman.

Olen kokeilut joka toinen paiva syomista (kaikki sallittuja) parikymmenta vuotta sitten ja se perustui ainoastaan kalorivajeeseen, ei muuhun, tehosi kunnes lopetin systeemin...

ViestiLähetetty: 2008-04-06 12:54:08 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Eilen soin vasta kuuden maissa: n 100g lohta pinaattipedilla (johon lisasin oliivioljya), kolmasosa raejuustopurkista, puolikas raaka porkkana ja kaksi pienta juustopalaa. Myohemmin puoli kymmenen maissa ei ollut nalka mutta havahduin ajattelemaan etta tuosta satsista varmaan jaa makrot ja kalorit alas joten soin viela 2 dl jogurttia siemenseoksella ja kookosmuruilla.
Edellisena paivana alkoi tulla nalan oireita n puoli kahdelta iltapaivalla, silloin soin neljan maissa juustoa teen kanssa ja 2 palaa suklaata, kuuden jalkeen illalla sipulia,porkkanaa, papuja, parsakaalia, katkarapuja, munaa ja kylkiluita muutaman.

En missaan nimessa syo 500g lihaa aterialla tmv, varmaan jaa rasva ja proteiini alemmaksi kuin entisilla syomingeilla, pitaa nyt katsoa miten kay. Kun luin karbureettorin paivakirjaa han tuntuu aivan massaavan mutta mina en voisi syoda niin isoja maaria, sitapaitsi nalan tunne on kadonnut kuten ketoosissa.

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-06 14:56:12 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Ritasisko kirjoitti:
Paljonko se 10 000 askelta olisi keskivertona kilometreissa? En ole mitannut oma askeltani .....
Keskiverto askel lienee naisella siinä 50-75 cm välissä ja miehellä lähentelee mahdollisesti jo metriä, eli matkan pituus vaihtelee 5-10 km välillä. Mahdotonta sanoa tarkemmin, jos ei oma askelpituus ole tiedossa.

ViestiLähetetty: 2008-04-07 10:45:02 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

miten menee ritasisko? oliko viikonloppu yhta helppo kuin arkipaivat?

Eilen mies teki iltaruokaa vasta klo 8 (possunkyljys uunissa ja sen kanssa iso lautasellinen taynna sipulia selleria ja kukkakaalia) joten soin sita ennen puoli riisikupillista ituja ja munaa hyvin voimakkaalla chililla, ja juustopalan. Olo on tasaantunut, ei enaa huippaa vaan olo kuin ketoosissa. Olenkin siivonnut koko keittion ja kirjahyllyt: kaikki pois ja pyyhitty ja uudelleen takaisin jarjestykseen.

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-07 11:54:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pangoli, hassua, mutta minakin olen yllattain saanyut (mielipuuhaani tosin) mahdottoman kaakkpien siivousinnon juuri systeemille kaikki ulos ja siistista sisaan puhtaaseen kaappiin, ensimmaisena paivana hoidin keittion kaikki kaapit ja siirryin sitten makuuhuoneisiimme. Olen ollut aktiivinen takapihalla ja enrgiaa senkuin pursuaa...

Tana aamuna oli nalka poikeuksellisesti. Koulut on alkaneet kahden viikon loman jalkeen ja arki minulla, joten on helpompaa. Meille viikonloput ja arki lomaillessa on ihan samanlaisia, koska mies on joka paiva kotona.

Puoli kolmelta tulen syomaan kalaa (lohta ja calamares) tomaattikastikkeessa (sipulia, oljya, porkkanaa ja mausteita) seka mayoneesia tonnikalan kanssa. Ostin ison jaavuorisalaatin, josta muille lehti kaksi ja minulle loput.

Pari paivaa sitten huomasin, etta minulle on paivia, jolloin en hyotyliikukaan juuri ollenkaan. Tanaan jo klo 11 00 mennessa vain normaalit hyotyliikunnat ( lasten kouluun vieminen, lattioiden lakaisu, kauppareissut isossa kaupassa, ja juuri istutettujen siementen kastelu takapihalla.....) teki 7000 askelta. Oma askeleeni on lyhyt kotona aherrellessa (45 cm) ja pitempi (60 cm )"kavellessa" eli ulkoillessani. Askelmitari on nyt vyotarolla heti herattyani, silla ennen lasten heraamista aamuisin olen jo sellaiset 500-1000 kavellyt.....Ei ole ongelmaa saada sita 10 000 tayteen tai yrittaa 70 000 askelta viikossa.....Uskomaton askeltaja OLEN vain hyotyillessani.....

Vaatteet ei kirista eika paino ole pudonnut, ensimmaisena paivan nousi melkein kilon..... Mutta olen taivaissa taman palanneen lisaenergiani vuoksi. Iltaisin luen sangyssa aina yhteen kahteenkin asti pirteana, tosin nyt viiden heraamisilla en enaa anna itseni kukkua liian myohaan, koska tarvitsen sellaiset 6-8 tuntia unta voidakseni hyvin.

ViestiLähetetty: 2008-04-10 10:45:48 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Kahtena viime paivana olen syonyt vasta kuudelta illalla ja silti selvinnyt. Kylla ihme jos ei ala muumivartaloni :wink: muuttua tai sentit kadota koska syon niin vahan siina illalla (siksi kun ruokahalu on pienentynyt).

Ritasisko, riippuen siita millainen sun askelmittari on, huomioi etta jotkut ei ota 6 ekaa askelta huomioon pysahtymisen jalkeen ja lasten kanssa varsinkin on paljon pysahtymista. Eli voi olla etta sulla on enemman askeleita kuin luuletkaan. Jos et muuten liiku niin pysahdy aina tekemisten valilla ja venyttele kunnolla, sekin on paljon parempi kuin ei mitaan.

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-10 11:48:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olo yha pirtea, vaikka laihtumisen suhteen ei mitaan uutta. Askeleita tuli eilen vajaat 10 000 ja tanaan isossa ruokakaupassa pari tuntia kierrellen (Italian viikot)TULI JO NYT TAYTEEN 12 000 JA SE OLI NOIN KILOMETREISSA JO PALJON.

Taman pirteyteni vuoksi eilen lasten ajessa leikkipaikassaan pyoralla kavelin huvikseni lisaaskelia edestakaisin ja kurkistin aina valilla mittariin laskiko kaiken. Oli sina ihmisilla katseltavaa; kaksi lasta pyoralla , yksi trottinettilla ja yksi "hullu" joka kavelee pienta aluetta ristiin rastiin laskien. Lapset leikkivat tunnin verran ja mina mittailin askelia tunnin, oli kivaa. Olimme naapurin farmin edessa. Lisaksi kavelin pyorailijoiden vieressa tunnin muuten vaan ulkona. Talvi tukehduttaa minut sisalle.
Tanaan taas multasakkien nostoa puutarhatoita ja lisa askelia.....

ViestiLähetetty: 2008-04-21 11:16:23 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

moi ritasisko, vielako jatkat kerran paivassa? Minulla on mennyt vahan pain puuta kun onnistuin saamaan ruisleipaa joka sitten turvottaa ja tuo vatsaoireita mutta silti syon. Oon syonyt loman aikana kaksi kertaa paivassa, mutta aika usein vain vahan aamupaivalla ja sitten kunnolla illalla joten en usko etta paivan kokonaiskalorimaaralle silla on ollut paljon merkitysta. Kun yhtena paivana olin kiinalaisessa yim cha en sitten syonyt loppupaivana muuta.

Paluu arkeen kun koulut alkaa talla viikolla ja sitten jatkan taas kunnolla tata warrior-kokeilua.

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-23 12:42:39 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

motivaatio alhainen. Olen lukenut muiden warrioria kokeilleiden juttuja ja tuntuu ettei talla laihdu vaan saa pelkastaan lisaa energiaa. Mutta kun olen jo kokeillut alakarppausta pitkaan niin oisko sittenkin parempi jatkaa 2-3 alakarppiaterialla edelleen tai ketoosissa kun tavoitteena on edelleen laihtuminen?! :roll:
ritasisko, miten menee? Onko senteissa tai kiloissa mitaan eroa?
Minua masentaa painon putoamattomuus, varsinkin kun yksi tuttu on nyt selvasti laihtunut kun alkoi syomaan enemman muroja!!!!!! miten voin siihen sanoa mitaan karpista kun itsella ei ole paino laskenut?! :roll:

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-23 14:56:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pangolin, huonosti menee taallakin, en aio jatkaa talla systeemilla vaan palaan siihen aamupala (jos ja kun on nalka) lounas (todella kevyt ja syon silloin kun on nalka) seka paa ateriani klo 15 30 koko perheen kanssa. Illalla ei mitaan kiinteaa eli vain vetta ja kahvia.

Mita enemman yritan sita huonommin menee, nyt otan ilman stressia elaman ja katson pudottaako se muutaman kilon.
Koneeni on temppuillut enka ole paassyt saannollisesti foorumille, silloin talloin pikaviesteja.

On vaikeaa loytaa oma tyyli halutuin tuloksin , mutta kenties jonakin paivana sen loydan. Talla hetkella en kevene grammaakaan......

ViestiLähetetty: 2008-04-24 11:41:50 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Ritasisko kirjoitti:
Pangolin, huonosti menee taallakin, en aio jatkaa talla systeemilla. On vaikeaa loytaa oma tyyli halutuin tuloksin , mutta kenties jonakin paivana sen loydan. Talla hetkella en kevene grammaakaan......

Mita tapahtui? Viimeksi kun kirjoitit tanne nautit uudesta energiasta. Mika meni pieleen?

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-25 14:54:30 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Ritasisko, miten me nyt jatketaan vai aiotko kadota nailta sivuilta toistaiseksi?

Tuli viela mieleen etta weston a pricen sivuillakin puhutaan siita miten tarkeaa oikeanlaatuinen rasva on joten harkitsen nyt kayttaa laardia oljyn tilalta ruuanlaitossa, tosin joskus kaytan pannun pohjalle kertynytta rasvaa. voita meilla jo meneekin.

Ja alan juoksemaan enemman, ehka se auttais mulla vaikka suurin osa taalla tuntuukin kayttavan liikuntaa lahinna kiinteytymiseen koska ruokavalion muutos on riittanyt painon pudotukseen. Jos joku viela sanoo etta paino putoaa jo silla kun jattaa sokerin, pastan, perunan, riisin ja valkoiset jauhot pois niin tinttaan sita nenaan!

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-25 16:55:12 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Juoksu ja paastoilu ei välttämättä muuten sovi yhteen ilman erillistä sovittelua. Voipi tulla ongelmia saada ei-paastoaikana tarpeeksi kaloreita. Eli jos liikkuu paljon niin mielestäni kannattaa aina lopettaa treenin jälkeen paasto n. päivän ajaksi, jolloin syödään nälän mukaan normaalilla ateriarytmillä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00