karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-20 00:23:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-04-19 18:05:28 
Poissa
sintti
sintti

Viikko sitten tuli vähemmänpyöreät 26 vuotta mittariin ja oikeastaan opiskeluelämän (ei autoa, ei varaa mässäilyyn, paljon iltamenoja ja baarissa "tanssahtelua".... :roll: ) jäätyä taakse pari vuotta sitten, on vyötärölle salakavalasti ilmestynyt uimarengas. Tästä nyt pitäisi päästä eroon, eikä tuo kaikki, mitä täällä foorumeilla olen lukenut olon kohenemisesta, olisi myöskään pahasta. Pituutta sentinkaristajalta löytyy 167 cm.

Suurimmat ongelmakohdat lienee peruna ja makeiset. Onneksi makeutusaineet ei pistä mahaa sekaisin, joten voin karkkihyllystä nappasta sokerittomia nameja ja tummaa suklaata. Lightcolaa kuluukin jo ennestään.. 8)

Tästä siis alkaa uusi elämä. Olen vasta "harjoittelija" joten tämän päivän hiilarit 71g, rasvat 140g, protsku 66g. Hiilareita pitäisi nipistää lisää..? Kommenttia kaivataan.. lisäksi tuntuu että kasviksia tulee syötyä liian vähän, tänään vain reilu 200g. Hiilarit onkin suurilta osin tullu tummasta suklaasta ja maitotuotteista. En täysin luota vielä siihen, että ruuan määrällä ei ole väliä, joten tarkkailen samalla ettei kalorimäärä ylitä 1800 (jotten ainakaan liho?).

Vararenkaan ympärys tänään 88 senttiä.

ViestiLähetetty: 2008-04-21 16:18:11 
Poissa
sintti
sintti

Noniinh. Pari päivää takana ja olo ihan normaali. En siis ole vielä huomannut mitään erikoista, paitsi sen, että ruoanlaittoa tulee ajateltua usein :| nytkin pitäis alkaa kokkaamaan iltapalaa kun ukko kotiutuu kohta. Karppaa muuten myös... ja on jo kadottanut 5 kg viikossa johkin! Omista kiloista ei hajuakaan, tiedän että olen raskasrakenteinen joten senttien karistus riittää.

Luovuus on jatkuvasti koetuksella. Eilen bongasin lähikaupasta kavlin lehtileivät. Pakki tuntuu kaipaavan hieman kuitua päivittäin.. rehuista ei tuu tarpeeksi tai ei toimi mulla. Jogurttiin olen sekoittanut lasten marjasoseita ja hermesetasta. Hyvää. Marjasoseita oon hyödyntänyt myös hillon korvikkeena 8)

Eilen hiilarit 71g, rasvat 96g ja prodet 89g. Tuntuu että protskua tulee miltei samassa suhtessa kun rasvaakin. Hiilaria pitäs saada vähemmälle.. samperin suklaa.. Tänään saatan saada hh:t alle 60, mukavalta näyttää. Jos tämä "alakarppaus" osaltani jotenkin toimii ja läski sulaa, voisin kuvitella jatkavani hyväkarppina vaikka loppuelämän :)

pallon ympärys tänään 87 senttiä

ViestiLähetetty: 2008-04-22 19:35:58 
Poissa
sintti
sintti

Isäntä kävi ostamassa grillin, joten nälkää ei ole tänään nähty.. :mrgreen:
Hiilareita tuli taas popsittua 64 grammaa, mikä lie edelleen liikaa. Osasyynä varmaankin tummat suklaalevyt, joita palastelen päivän mittaan. Erään mielenkiintoisen ilmiön olen todennut: housut on löystyneet hivenen perseen kohdalta!

Tänään en mittaa mahan ympärystä.. tarvii ootella jokunen päivä että yllätyksen maksimoiminen onnistuisi :)

ViestiLähetetty: 2008-04-24 16:34:22 
Poissa
sintti
sintti

Uhm, töissä jouduin valitsemaan lounaaksi joko hernekeiton tai lasagnen. Kokemattomalle karpille vaikea päätös, kun 10 henkeä jonottaa agressiivisesti ruokaa takana.. Valitsin nopeasti jälkimmäisen, koska muistin lasagnen jauhelihaklöntit ja vuolaana valuvan juustokastikkeen. Noh, miten sen ottaa... Kumpi sitten olisikaan ollut se parempi "paha"? :?

Kotiin tullessa (kaupan kautta = suklaahoukutukset ja muut "välipalat") maha kurnikin jo siihen malliin että oikein pahaa teki. Ahmin sitten leipäjuustoa kerman ja bonamarjasoseen kanssa. Nyt tuntuu lähinnä että voisi räjähtää hetkenä minä hyvänsä, enkä siksi edes mittaa pelastusrenkaan ympärystä tänään. Tulee vain huonoja tuloksia.. :mrgreen:

Tänään olen ollutkin täysin ilman suklaata! Ovelasti "piilotin" itseltäni lopun suklaalevyn yläkaappiin. Ennen se lojui pöydällä ja napsin sitä vähän väliä. Tulen lisäksi olemaan ikionnellinen kun "löydän" suklaani kaapista.

Päivän hiilaritkin näyttää jo parempaa: reilusti alle 60 tällä hetkellä. Aion kuitenkin syödä vielä vähän grillattua paprikaa ja makkaran mikäli joko leipäjuusto laskeutuu tai sitten räjähdän ja tulee uudestaan nälkä.... uhh..

ViestiLähetetty: 2008-05-10 10:41:22 
Poissa
sintti
sintti

Pari viikkoa on nyt sitten vierähtänyt pihatöitä tehdessä. Rehut on istutettu ja nurmikot haravoitu. Homma jatkuu massiivisena vielä ensi viikkoon kun pihatiestä kaivetaan kivet ylös ja laitetaan kangas väliin.

Karppaus on sujunut enemmän ja vähemmän hyvin. Leipä (paitsi lehti-), perunat, riisi ja pasta on jääneet kokonaan pois. Leivonnaisia en syö muutenkaan, mutta pari suolaista piirakkaa olen tehnyt mantelijauhoon. Lisäksi olen ainakin kerran viikossa paistanut mantelilettuja joka on meidän molempien suosikki. Itse syön ranskalaisen hillon ja kermavaahdon kera, isänsä laittaa väliin salsaa, jalapenoja ja kinkkua :D Suklaavanukasta ajattelin vielä kokkailla joku päivä.

Tunnustettakoon että tässä jokusen viikon aikana olen syönyt mm. useita turkinpippurilakuja, levykaupalla tummaa suklaata, vappuna tuli syötyä pitsa rossossa ja juotua ties mitä... Ja karkkipussin ja tuplapatukankin söin männä viikolla töissä..

Silti kropparintamalla on tapahtunut: vyötärön ympärys tällä hetkellä 83 cm!
Puolessa välissä siis ollaan. Ja uskomattoan nopeasti huomioiden repsahdukseni.. :oops:
Suurin muutos on kuitenkin tapahtunut vyötärön alapuolella, sivuturvatyynyiksi kutsumissani pahkuroissa. Ne on nimittäin sulaneet suhteessa enemmän kuin vyötärö. Päinvastaisessa järjestyksessä ne kyllä ovat tulleetkin... 8)

Ajattelin taas vähän skarpata ja laskea hiilarit parilta päivältä minimiin. Aamupalaksi söin jo munakokkelin pekonilla. Lohifile ja kermapurkit odottaa jääkaapissa ja wok-vihannekset pakasteessa.

Ajattelin lähteä keskustaan ruokakaupoille ja samalla palkitsen itseni uusilla kengillä mikäli mukavia löytyy... :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-07-21 07:49:40 
Poissa
sintti
sintti

Noniin.. Usean viikon kesäloma on juuri päättynyt. Varmaan vaikea arvata, että kyllä karppaus unohtui kun ollaan sitten useamman kerran syöty ravintoloissa ja grillipileissä.

Yllättävän hankalaa muuten ravintolassa saada karppiruokaa. Salaatti on tietty vakio, jos siinä ei satu olemaan krutonkeja. Miten mahtaa olla salaatinkastikkeiden laita? Monella ravintolalla on omat soosit ja ne saattaa olla mielettömiä sokeripommeja. Kaikissa ruuissa on joko perunaa, riisiä tai makaroonia. Työpaikkalounaalla tarjoilija oli saada sätkyn kun en halunnut ottaa perunamuusia ollenkaan. Helpompaa melkein ottaa se muusi ja jättää syömättä, sen verran baliikkia siitä heräsi.. Toisessa paikassa pyysin ranskalaisten tilalle kasviksia. Niistä tulikin lisälaskua 2 euroa! Pisteet lähtevät Hämeenlinnalaiselle Popino -ravintolalle. Siellä lisukevaihtoehtona on erinomaiset marinoidut ja paistetut kasvikset. Suosittelen täälläpäin pyöriville karpeille. Pikaruokala on karppaajan painajainen. Hampurilainenkin on helpompi syödä kokonaisena kuin pelkkä sisusta. Kokeiltu on, kurkut sylissä.

Ei muutakun uudella puhdilla 10 sentin kimppuun. Onneksi ei lisää ole tullut.. tuli nimittäin syötyä laivakarkkejakin kilokaupalla.. [-X

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00