karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-28 08:06:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kohta luovutan!
ViestiLähetetty: 2004-05-23 10:48:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Siis olen tehnyt kaiken niin kuin piti! Ja silti tänään aamulla punnitessani huomasin painavani lähes yhtä paljon kuin aloittaessani. :evil:

Ei järki riitä ymmärtämään!!!!! :twisted:

Siis huomenna tulee tasan kaksi viikkoa siitä kun aloitin Atkinsin aloitusdietin. Ja ihan oikeasti olen noudattanut sitä mielestäni ihan ohjeiden mukaisesti. En ole lipsunut ollenkaan. Yleensa aina kun olen ryhtynyt mille tahansa dietille, olen laihtunut melko rivakkaan tahtiin. Rivakasti kilot ovat kyllä tulleet takaisinkin. :roll:

Tämän ruokavalion hyviksi puoliksi tässä tapauksessa jää seuraavat; 1) ei turvotusta, 2) ei pahaa hajua hengityksessä. MUTTA KUN PAINO EI TIPU!!!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 11:25:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

8) Rauhaa, rauhaa...

Kirjoitapas, että mitä ja kuinka paljon olet syönyt, mitkä ovat mittasi ja paljon olet liikkunut. Ehkäpä sieltä löytyy vastaus. Jos olet lähellä normaalipainoa, ei kilot välttämättä karise kuin oikein kunnolla rutistamalla...
Muuten, jos henkesi ei ole haissut, tuli mieleeni, että et ole tainnut olla oikein ketoosissa ollenkaan! Minulla ainakin tuntuu (ja haisee) ketoosi sen verran, että itse kyllä sen huomaan ihan ilman ketostixejäkin... :wink: Ilman ketoosiakin voi laihtua, mutta nimenomaan Atkinsilla pitäisi sen olla voimakkain "laihduttava tekijä", ns. aineenvaihdunnallinen etu.

Äläpäs nainen luovuta noin helpolla, kaksi viikkoa ei ole vielä mitään, kun miettii mikä aika on kulunut ylipainon keräämiseen..! TAISTELUTAHTOA!! :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 11:38:02 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minulla ei tunnu hajua henityksessä, vaikka vetäisin hiilarit lähelle nollaa. Stiksit saan kyllä 0,5 tai sitten siihen pykälää tummempaan. Ylemmäs en ole saanut, vaikka söisin pelkkää lihaa koko päivän.

Heikkilä varoittaa, että jos rasvaa mättää huomattavan paljon, ketoosi syntyy pelkästä syödystä rasvasta eikä kroppa välttämättä polta omia rasvojaan ollenkaan. Eli paras rasvamäärä lienee nuukailematon kohtuus.

Laihtuminen ei aina näy vaa'assa, mites housun vyötärö? Jos olet tankannut reilusti proteiinia ja liikkunutkin, niin lihaskasvu voi olla yhtä suurta kuin rasvan palaminen, mikä ei olisi ollenkaan huono juttu pitkällä tähtäimellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 12:42:03 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

... ja minä puolestani laihduin zonaamalla (ja yhtäläisesti täysin ilman nälkää) 15 kg viidessä kuussa, ilman ketoosia. Laihtua voi monella tavalla, ketoosilla ja ilman, kaloreja laskemalla ja ilman - mutta kaikille samat ohjeet ei käy.

BTW, syötkö paljon välipaloja (tai siis naposteletko usein?) Se on aika monella onglemana, kaloreista riippumatta.

Tsemppiä toivottaa els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 13:05:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä toivotan minäkin kaikesta sydämestäni.

Muistutan myös, että kaksi viikkoa ruokaremonttia on mielettömän pieni aika. Elimistön täytyy tottua uuteen ruokavalioon ja oikeastaan "parantuakin" entisistä hiilariorgioista. Onko Sinulla mahd. menkat alkamassa lähiaikoina? Silloin paino tilapäisesti voipi hilautua ylöspäin.

Sinuna antaisin itselleni aikaa, heittäisin vaaán romukoppaan ja kuuntelisin omaa kroppaa: Miltä tuntuu? Onko minulla nälkä? Mitä minun tekee mieleni ihan oikeasti? Ja jos on oikeasti nälkä, pistä parsakaalia, vihreitä papuja, kukkista, kesäkurpitsaa ja keräkaalia herkullisilla tavoilla valmistettuna (voita, kermaa) nassuun niin paljon, kuin napa vetää!!! Lisäkkeeksi lihaa, kalaa, kanaa tai munaa. Sitten kun on taas nälkä OIKEASTI pistä uusiksi. Älä kikkaile vielä millään "alakarppiherkuilla" vaan syö rehellistä edellämainittua alakarppiruokaa paljon, niin paljon, ettei toisiaankaan ihan oikeasti ole nälkä. Lisäksi VETTÄ, VETTÄ, VETTÄ ja VETTÄ.

Yleisimmät jumin aiheuttajat: pähkinät, juustot, sienet, lightjuomat...

Voit tietysti heittää myös hanskat tiskiin ja palata vanhaan. Valinta on Sinun.

Viestin otsikko: Re: Kohta luovutan!
ViestiLähetetty: 2004-05-23 14:24:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

armatar kirjoitti:
Siis huomenna tulee tasan kaksi viikkoa siitä kun aloitin Atkinsin aloitusdietin. Ja ihan oikeasti olen noudattanut sitä mielestäni ihan ohjeiden mukaisesti. En ole lipsunut ollenkaan. Yleensa aina kun olen ryhtynyt mille tahansa dietille, olen laihtunut melko rivakkaan tahtiin. Rivakasti kilot ovat kyllä tulleet takaisinkin. :roll:

Tämän ruokavalion hyviksi puoliksi tässä tapauksessa jää seuraavat; 1) ei turvotusta, 2) ei pahaa hajua hengityksessä. MUTTA KUN PAINO EI TIPU!!!!!

Ei pidä olla kärsimätön. Paino saattaa tahkota samoissa lukemissa joskus kuukaudenkin. Tämä on loppuelämän projekti.

Nyt tosiaan tarvittaisiin kuitenkin vähän yksityiskohtaisempia tietoja siitä, mitä sinä olet syönyt että voisi hakea syytä siihen miksi paino ei tipu. IMO pitää luoda ideaaliset olosuhteet painon tippumiselle, niin vasta silloin se vastahakoisesti rupeaa tippumaan ja silloinkin se helposti takertuu joihinkin jumilukemiin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 14:34:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mael kirjoitti:
Lisäkkeeksi lihaa, kalaa, kanaa tai munaa. Sitten kun on taas nälkä OIKEASTI pistä uusiksi. Älä kikkaile vielä millään "alakarppiherkuilla" vaan syö rehellistä edellämainittua alakarppiruokaa paljon, niin paljon, ettei toisiaankaan ihan oikeasti ole nälkä. Lisäksi VETTÄ, VETTÄ, VETTÄ ja VETTÄ.

Yleisimmät jumin aiheuttajat: pähkinät, juustot, sienet, lightjuomat...

Ettei asia olisi niin kovin yksinkertainen, niin myös kohtuuttomat annokset oikeita ruokia voivat saada painon nousemaan. Minulla kävi niin kun olin raittiissa ilmassa ulkosalla, niin silloin tuli naposteltua päivän mittaan tosi paljon liikaa, vaikka tuli kyllä liikuttuakin.

Mutta tota noin, minkäs takia edellä mainitut aiheuttavat jumeja? Näin aloittelijan läsnäollessa olisi hyvä kerrata

a) arvaanpas, että juusto ja sienet saattavat ruokkia kandidoosia eli epätervettä hiivakasvua, mikä aiheuttaa epämääräisiä pahan olon oireita ja jumittaa painon laskun.

b) 2. Stop Consuming Aspartame
If you're sure you're not eating any hidden carbs, take a closer look at other aspects of your diet. An observation at Dr. Atkins' medical practice had been that when certain people discontinue their use of aspartame, their weight loss resumes. The artificial sweetener is marketed under the brand names of NutraSweet® and Equal®. To eliminate aspartame from your life, give up most diet sodas, especially colas (many of which also contain caffeine). Instead, use sweeteners such as sucralose, marketed as Splenda®, or saccharin, marketed as Sweet'n Low?. Again, you also need to examine the labels of all beverages, particularly sugar-free ones, to make sure that aspartame is not an ingredient.

Ikävä kyllä Suomi on kieltänyt muiden makeutusaineiden käytön juomissa. Samaan syssyyn voi mainita että kofeiini voi aiheuttaa jumeja.

c) Mutta mitäs vikaa pähkinöissä on?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 15:51:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pähkinöissä on aika paljon hiilareita ja niitä tulee naposteltua huomaamatta melkoiset kasat... Juusto kovettaa vatsaa ja pitää sisällään järjettömän määrän kaloreita. Juustoa voi helposti syödä, kuin leipää ja äkkiä päivän kokonais energiat paukahtaa yli oman kulutuksen. Itselläni auttoi jatkuviin jumituksiin se, että vähensin juustonkäyttöä rutkasti ja siirryin polariin.

Nyt vaan tsemppiä matkaan ja kirjaa tarkasti ylös kaikki mitä syöt niin voidaan yhdessä katsastaa löytyykö sieltä joku este sille, että paino ei laske!

ViestiLähetetty: 2004-05-23 17:32:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

armatar kirjoitti:
Siis huomenna tulee tasan kaksi viikkoa siitä kun aloitin Atkinsin aloitusdietin. Ja ihan oikeasti olen noudattanut sitä mielestäni ihan ohjeiden mukaisesti. En ole lipsunut ollenkaan.

Koita kestää!

Täällä on tullutkin jo paljon neuvoja siitä, mitä tarkistaa - veden määrä, napostelun määrä jne. Muistuttaisin vielä lääkkeistä, erittäinkin hormoonilääkkeistä, joita ovat esimerkiksi ehkäisypillerit. Lääkitys saattaa estää dietin vaikutusta.

Kuten huomaat, täällä on paljon ihmisiä valmiina auttamaan. Laita tulemaan yksityiskohtaisempaa tietoa kuten lista päivittäin syömästäsi ruoasta ja nesteestä yms, niin katsotaan, josko voimme auttaa.

the Lady

ViestiLähetetty: 2004-05-23 17:42:47 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

1) En ole lähellekään normaalipainoinen. Todella runsaasti ylipainoinen. Ei siis mitään kuviteltua ylipainoa. Paino huitelee reilusti sadan kilon paremmalla puolella. Pituutta on 168 cm.

2) Liikuntaa on ollut normaalia vähemmän. Mies oli kesälomalla viime viikon ja koko viikon satoi vettä. Niinpä kökötimme kotosalla. Normaalisti pyöräilen ja kävelen jonkun verran. En nyt kuitenkaan silloinkaan mitään maratoneja vedä.

3) Ketoosi on ketostixien mukaisesti kohtalainen.

4) Housun vyötärö on löystynyt. Samoin housut ovat väljemmät pepusta ja reisistä. Ei muuten tähänkään riitä ymmärrys .... paino ei ole muuttunut, mutta housut väljemmät. :o

5) Kasvot ovat kaventuneet: kaksoisleuka pienentynyt silminnähden.

6) Valitettavasti napostelen aina välillä. Pyrin kuitenkin syömään ruoka-aikoina. Onhan takana kunnon putki syömishäiriöisenä elämistä ja olen sen saanut kontrolliin ainoastaan säännöllisillä ruokailuajoilla. Joten niistä pidän ehdottomasti kiinni. Siis tyyliin; aamiainen, lounas, päiväkahvi, päivällinen, iltapala.

7) Ei ole menkkojakaan tulossa. Sattuivat itse asiassa keskelle tätä kahden viikon jaksoa.

8) Jumituksesta; juustoja olen kyllä syönyt melko runsaasti. En nyt ihan määristä osaa sanoa, mutta luulen että noin 200g/päivä. Tuskin kovin paljon enempää.

9) Luulisin vatsan kyllä olevan vähän "tukossa". Millähän saisi vatsan toimimaan paremmin?

Sitten siitä ruokailusta.

Ensimmäisellä viikolla aloitin aamun kolmesta kananmunasta + kermasta (ehkä noin 0,5 dl) tehdyllä munakkaalla, jossa oli juustosiperrystä päällä. Paistoin sen noin ruokalusikallisessa voita. Lisäksi meni kahvia mukillinen ja siinäkin kermaa. Toisella viikolla vähensin yhden munan pois, mutta toisinaan paistoin 1-2 siivua pekonia munakkaan kanssa.

Lounaaksi söin monena päivänä uunissa tehtyä vuokaa. Pohjalla siinä oli parsakaalia, jonka päällä paistettua jauhelihaa/tonnikalaa/lohta, siinä sitten juustoa (150-200 g) ja sen päällä taas parsakaalia. Parsakaalia oli yhteensä n. 700 g ja lihaa/kalaa n.500 g. Lisäksi laitoin liemeksi noin 0,5 dl kermaa. Tästä ruuasta riitti yleensä kahdelle aterialle. Söin siis vatsani todella täyteen.

Päiväkahvilla mukillinen kahvia + kermaa. Lisäksi joitakin paloja juustoa. Toisinaan jos nälkä oli kova niin 1-2 munan pieni munakas.

Päivällinen oli samaa tavaraa kuin lounaskin.

Iltapalalla otin yleensä kupin teetä ja sen kanssa juustoa, joitakin siivuja tuorekurkkua. Erittäin harvoin pieni munakas. Kenties vain muutamia kertoja.

Lisäksi tulin napostelleeksi vähähiilarisia nakkeja ensimmäisellä viikolla, kun en tullut lukeneeksi Atkinsia tarpeeksi tarkkaan. Ei siis mitään eineksiä.

Vissyä olen juonut ja vettä noin pari litraa päivässä. Ei ollenkaan makeutettuja limsoja.

Toisella viikolla vähensin hiilihydraattien määrää vähentämällä parsakaalin reilusti alle puoleen. Söin parsakaalia ainoastaan lounaalla noin 200g ja sen kanssa marinoimatonta broilerin- tai kalkkunan filepaistia. Tai broilerin jauhelihasta tehtyä kastiketta. (siis paistettua jauhelihaa, siihen siivu paistettua pekonia, mustapippuria, vähän kermaa). Oli muuten hyvää.

Päivälliseksi söinkin sitten vain pelkkää lihaa, mutta uutena tuli nyt majoneesi. Atkinsin diettivallankumouksen mukaisesti sitä saa syödä. Tuntuu kyllä näin ikuisesta laihduttajasta vähän omituiselta; en ole koskaan aiemmin syönyt majoneesia sen kaloripitoisuuden vuoksi.
:?

Kenties söin toisella viikolla hieman vähemmän juustoja kuin ensimmäisellä. Leipään tms en koskenutkaan. Pähkinöitä söin noin 4 kpl koko aikana.

Eli siis mikä meni pieleen?????? :shock:

Lisähuomautuksena kertoisin vielä, että olin tänään rippijuhlissa missä söin (koska kerran MIKÄÄN EI AUTA meikäläisen ylipainoon!!!) kolme ohuen ohutta siivua täytekakkua. Oikeasti todella ohuita ja lisäksi kaksi pienen pientä palaa voileipäkakkua.

MUTTA yllättävää tässä on se, että kun yleensä syön tuommoisista noutopöydistä niin että saa ihan hävetä. Saatan menettää kontrollini täysin ja ahmia sairaita paloja suklaakakkua tms. Tänään oli noin ensimmäinen kerta lähes kahteenkymmeneen vuoteen ettei ahmimishäiriöni häirinnyt käyttäytymistäni juhlissa. En tiedä moniko voi tätä ymmärtää, mutta minusta se tuntui käsittämättömältä. Pystyin maistelemaan vain pieniä paloja, eikä enempää edes tehnyt mieli. Käsittämätöntä.

Ja vielä lisäksi; mieheni, joka on syönyt vähän samantyylisesti kuin minä nyt, otti juhlissa oikein reilun kimpaleen suklaakakkua ja kotona hän kertakaikkisesti meinasi nukkua istualleen. Taisi tulla joku insuliinipaukku. Joten kyllä tässä ruokavaliossa järkeä olisi, jos tämän saisi vielä toimimaan meikäläisellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 18:01:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

En ole minäkään mikään asiantuntija tässä, mutta omiin syömisiini kun peilaan niin tuo ensimmäisen viikon juustomäärä tuntui aika paljolta. Noissa aikaisemmissa vastauksissa olikin jo mainintaa juustojumituksesta. Muuten minä en näe mitään huomautettavaa. Itse asiassa juustoa lukuun ottamatta syömiset muistuttavat aika paljon omaa kahden viikon aloitustani määriltään, aina niitä nakkeja myöten. Omalla aloitusjaksollani tosin en syönyt kasviksia lainkaan lounaalla vaan nautin sen 2+1 kuppia päivällisellä. Oikeastaan, tuo sinun parsakaalimääräsi taitaa olla yli sallitun kuppimäärän. Vai onko? Itse en syö parsaa joten sen paino/tilavuussuhde ei ole hallussa.

Kerroit siis, ettei painosi ole laskenut mutta housut ovat löystyneet. Eikös tuo ole juuri sitä laihtumista? Elä ihmeessä sorru seuraamaan omaa laihtumistasi pelkästään vaa'an voimin, sillä vaaka valehtelee näissä asioissa enemmän kuin peili ja vaatteet.

Menkat olivat siis juuri tämän aloitusjakson aikaan, siinäpä yksi selitys siihen ettei laihtuminen ole näkynyt vaa'assa. Meillä naisilla nuo hormoonit ovat kummia. :roll:

Vatsan saa toimimaan paremmin esim. pellavansiemenrouheella. Katsoppa reseptimaailmasta Morriganin pellavaleipästen ohje ja kokeile viikon ajan. Varmasti huomaat eron. :D Itse en ole Fiber Huskia kokeillut, mutta lukemani mukaan sekin toimii loistavasti.

Itse luettelit jo montakin hyvää syytä jatkaa tällä ruokavaliolla. Mitäs, jos jatkaisit vaikka tuolla aloitusvaiheen ruokavaliolla vielä kaksi viikkoa? Jätät vaa'an kaappiin häiritsemästä ja keskityt kuuntelemaan omaa kroppaasi ja nautit housujen väljyydestä. Sitten kahden viikon päästä kaivat vaa'an esille ja katsot mitä tapahtuu.

Ja lopuksi ONNITTELUT onnistumisestasi rippijuhlissa! =D>

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 18:26:15 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

:arrow:

ViestiLähetetty: 2004-05-23 18:55:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Älä hyvä ihminen kahden viikon jälkeen luovuta! Alku on hyvä, painon pudotus saattaa alkaa vasta vähän ajan kuluttua. Unohda kaikki hehkuttavat onnistumistarinat tyyliin "-8 kg kuukaudessa" ja kuuntele itseäsi. Itselläni alkuvuodesta jumitti painon pudotus kaksi kuukautta!

Tsemppiä! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 19:59:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvältä kuulostaa syömiset ja yhdyn tuohon juuston pos jättämiseen. Voipa olla, että viikon kahden päästä puntari humsahtaa useita kiloja yön aikana alemmas.... Tsemppiä!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 21:29:11 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

"4) Housun vyötärö on löystynyt. Samoin housut ovat väljemmät pepusta ja reisistä. Ei muuten tähänkään riitä ymmärrys .... paino ei ole muuttunut, mutta housut väljemmät.

5) Kasvot ovat kaventuneet: kaksoisleuka pienentynyt silminnähden. "

- Unohda vaaka. SINÄ LAIHDUT!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-23 22:32:41 
Itse kohtuullisen taakan laihduttaneena - tarkemmin sanottuna 60 kg - minusta tuo ruokamäärä jonka esitit päivittäin syöväsi on suuri. Ei hiilariton ruokavalio ole mikään oikotie onneen ja mikäli aiot tosissasi tsempata painosi lähelle normaalia, on jo oman motivaatiosi puolesta mukavampaa jos vaakakin näyttäisi suht nopeasti tuloksia.

Vähäkalorisella ruokavaliolla paino tippuu nopeasti, mutta iso osa lähtee lihaksista. Vielä neljänkymmenen kilon tiputuksen jälkeen sain seuraavan kympin pois kahdessa kuukaudessa. Sen jälkeen siirryttyäni Atkinsille paino on tippunut vain kahdeksan kiloa kolmen ja puolen kuukauden aikana. Mikäli en tarkkaile myös energian saantia, on laihtumisesta turha haaveilla. Tällä hetkellä siis painellaan eteenpäin tyyylillä mahdollisimman vähän hiilareita päivässä (n.5-20g) ja kalorit n.1000-1500kcal (laskennallinen oma kulutus 2500kcal).

Älä siis heitä vielä pyyhettä kehään, vaan ota itseäsi niskasta vielä tiukemmalla otteella. Vatsalaukku on siitä kiitollinen epeli, että muutaman päivän panttauksen jälkeen se on jo selvästi kutistumaan päin eikä nälkäkään vaivaa. Tärkeintä on saada motivaatio korkealle, ja se onnistuu tiukalla alkupuristuksella!

ViestiLähetetty: 2004-05-24 00:03:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Morjensta

Väitänpä, että olet jo laihtunut. Vaatteista sen huomaa ja kropan mallista eikä niinkään vaa'an lukemista. Kuukautisten aikaan naisen kroppa kerää nestettä, joten siksikään vaaka ei kerro totuutta.

Luulen myös, että ruokavalion muuttaminen on antanut kropallesi proteiinia, jota se on kauan tarvinnut (ns. normaalidietillä proteiinia ei välttämättä saa tarpeeksi) ja nyt olet saanut vähän lisää lihaksia ja kroppasi on uusinut soluja sen verran kuin on pystynyt. Ja lihashan painaa enemmän kuin läski. Onko ihosi mielestäsi paremmassa kunnossa? Se on yksi merkki siitä, että proteiinit menevät käyttöön.

Tulevaisuudessa, jos painon muutos ei vieläkään näy vaa'assa, tai muutenkin:

Nestettä - vettä siis eikä mitä tahansa nestemäistä tavaraa pitää juoda tarpeeksi. Low-carb FAQ:ssa sanotaan:
http://www.grossweb.com/asdlc/faq.htm#4b
Vettä pitää juoda päivässä 64 oz (1,92 litraa) + 8 oz (0,24 litraa) per jokainen normaalin elopainon ylittävä 25 paunaa (11,25 kg)

Ja se muistisääntö kahvista (ja teestä) on, että yhtä kupillista kohden pitää nauttia saman verran lisää vettä, koska kahvi ja tee ovat diureetteja.

Suositan, että syöt vain silloin, kun sinulla on nälkä, ei silloin, kun "pitäisi" tai kun tekee mieli jotain. Mutta silloin, kun nälkä iskee, syö kunnolla niin, että nälkä varmasti lähtee - jos nälkä on hirmuinen, tankkaa lihaa. Ensimmäiset viikot uudella ruokavaliolla ovat kropallesi varsinaista opettelua, anna sille vähän aikaa :)

Onneksi olkoon muuten juhlissa onnistumisesta. Kaksi viikkoa uudella ruokavaliolla näyttää opettaneen kropallesi, että ruoka ei lopu ihan heti, niin ei tarvitse ahmiakaan

Ei kun hyvää jatkoa :)

the Lady

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-24 00:15:38 
Poissa
sintti
sintti

huhhuh... onneksi ei ole itselle sattunut pahempaa jumitusta :shock: jotain 2-3 viikkoa olen ollut atkinssilla. Aloituspaino tais olla jotain 102kg ja nyt se on siinä 97kg paikkeilla elikkäs ihan hyvä vauhti, vissii. En ole kyllä jaksanu laskea mitään kaloreita/proteiineja/rasvoja vain hiilihydraatit olen tiputtanut aika vähiin. Elikkäs jonkunverran salaattia tai parsaa päivässä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-24 01:04:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

timse kirjoitti:
Älä siis heitä vielä pyyhettä kehään, vaan ota itseäsi niskasta vielä tiukemmalla otteella. Vatsalaukku on siitä kiitollinen epeli, että muutaman päivän panttauksen jälkeen se on jo selvästi kutistumaan päin eikä nälkäkään vaivaa. Tärkeintä on saada motivaatio korkealle, ja se onnistuu tiukalla alkupuristuksella!

Uskaltaisin heittää tähän väliin tiukan vastalauseen ! Olen tainnut saarnata asiasta joskus ennenkin, mutta kertaus on opintojen äiti... Kyseessä on nyt ihminen jonka elämää on hallinnut syömishäiriö joten viimeinen vikatikki on pilata tämäkin ruokavalio panttaamalla ruokaa, koska siitä on taas oravanpyörä valmiina käynnistymään. Muuten oikein hyvä ohje jota voi joskus myöhemmin yrittää jos homma alkaa tökkiä, eihän tarkoitus ole ahtaa samoissa määrin sapuskaa kitusiin, kuin aikaisemmin... tosin uskon ettei se ole kovin helposti mahdollistakaan, varsinkin jos puhutaan ahmimishäiriöisen syömistä ruoka määristä. :shock:

Itselläni tämä ruokavalio pitää ahmimiskohtaukset poissa, kunhan vältän hiilari moskaa ja hiilari moskaa on helppo välttää, kun on tarjolla alakarppia jota tietää voivansa syödä hyvin mielin ja vatsan täyteen. Mielestäni ruuan määrää on hyvä alkaa karsia vasta, kun on varmempi itsestään ja homma sujuu muuten luonnostaan.

Jos kerta housut tuntuu löysiltä niin ei muuta kuin parsaa pesään ja pihviä päälle! Tuli vaan mieleeni, että millanen vaaka sulla on? Jos painoa on reippaasti yli sata, saattaa puntarin punnitsemis kyky loppua kesken ja sitten se näyttääkin niitä max lukemia niin kauan, että paino tippuu alle esim 120... Itsellä on 150 kg max näyttävä vaaka ja oikeita lukemia se alkoi näyttää vasta 8 tippuneen kilon jälkeen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-24 10:00:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

=D> Hyvä Morrigan! Tämä on elämää, ei tiedettä! Omasta kokemuksestani voin todeta, että kun alussa syö kunnolla vatsansa täyteen alakarppiruokaa (kunhan pitää hiilarit minimissä), oppii sekä fyysisellä että henkisellä puolella uuden tavan syödä ja ennenkaikkea: ravita itseään.
Pikkuhiljaa ruokamäärät pienenevät automaattisesti, rasvan käyttö normalisoituu jne. Kun keho on oikein ravittu, ei vain tule sitä hillitöntä ja heikottavaa nälkää eikä napostelun halua. Ahmimisesta puhumattakaan.
Tottakai voi hieman hienosäätää ja yrittää välillä tehostaa painonpudotusta, mutta olen ollut ja olen edelleen sitä mieltä, että ruoan punnitseminen ja grammojen laskeminen ei ole tervettä eikä sitä kautta löydy tasapainoista loppuelämän ruokavaliota.
Laskemisen sijaan kannattaa perehtyä ruoan ravintoarvoihin ja puhtauteen ja tarjota keholleen mahdollisimman hyvälaatuista ravintoa.
Mitä alkuperäiseen kysymykseen tulee, täällä on annettukin hyvää kannustusta: jossain vaiheessa kaikilla jumittaa, mutta kyllä se paino laskee. Älä luovuta, vaan nauti hyvästä olosta!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00