karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-03 23:30:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-11-14 16:58:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voi veljet. Nyt kokeilin teidän ihania neuvoja.

Aamupala klo 8
- 2 rasvassa puoliraa'aksi paistettua luomumunaa (keltuaiset raakoja ja kokonaisia - sille on joku terveysselitys - aivoille parempi - en muista tarkemmin)
- 1 mantelijuustoleipänen
- valkosta luomuteetä (tää idis on funktionaalisesta ruokavaliosta)

Lounas klo 13
- kermassa ja voissa haudutettuja lehtipihvin paloja, suomalaisia pakastevihanneksia ja ruusukaalta (suomalaista, nii ei ole pahasti myrkytettyä)
- 1 mantelijuustoleipänen
- valkosta teetä
- vähän kiinankaalta

Ja olo on ruhtinaallisen kylläinen. Tällä varmaan jaksan taas monta tuntia! Takokaa nyt mua selkään ja onnitelkaa, kun olen syönyt vasta kaksi kertaa tänään!

Oivallus: Alan kuunnella kroppaani, että milloin sillä on nälkä ja milloin ei.

Miinusta: Paino noussut nyt toka karppausviikolla (kun lakkasin laskemasta kaloreita) 1,1 kg. Yksi finni puhkesi otsaan. Mutta pientä kai se on sen rinnalla, että tää toivottavasti kääntyy pian voitoksi.

Kysymys: Tuon lounaan jälkeen on myös kuitenkin vähän tönkkö olo. Mitä sellainen voisi teidän kokemuksen mukaan tarkoittaa? Että söin liian paljon liian nopeasti? Vai että oli liikaa sitä, tätä tai tuota? Mä en osaa vielä oikein tulkita, mitä kroppa viestittää...

Päivällinen klo 17
- sama kuin lounas
- plus turkk jog, kermaa, raej, mantelijauhetta, makeutusjauhetta (Canderel), mustikoita.

Ähky olo. Tarkoitus katsoa, pärjäisinkö tällä koko loppu illan. Tällainen kaloripommi nukuttaa muuten.

ViestiLähetetty: 2010-11-16 17:16:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nuo määrät olet ilmoittanut vähän epämääräisesti, mutta jos tuolla tönköllä ololla tarkoitat mitä luulen niin olet syönyt liikaa liian nopeasti... Miten nesteet? Juotko vettä tarpeeksi?

Iherb:stä uusille tilaajille 5$ alennus koodilla SUT778

ViestiLähetetty: 2010-11-23 20:34:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos, Rysky. Yritän juoda aina, kun muistan. :) Voin kirjoittaa tänne uuden ruokapäiväkirjan tarkemmilla määrillä, jahka ehdin ja jaksan. Nyt olen katsonut tarpeelliseksi vähentää maito- ja eläinrasvoja kohonneen veritulppariskini vuoksi (ks. hifistelyosaston maitorasvaproblematiikkaketju - hah mikä sana) ja lisätä oliiviöljyä, kookoskermaa, kookosöljyä, kalaa ja avokadoja.

ViestiLähetetty: 2010-11-28 12:11:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päivä ennen painon kääntymistä laskuun ja ketoosin alkamista:
- olin ärtyinen ja kiukkuinen
- kaikki takkusi
- oli nälkä, söin mitä tahansa

Tämän päivän sapuskat:

Aamiainen
- 2 munaa
- 1 rkl kookosrasvaa
- valkoista teetä

Lounas
- n. 200 g pakastevihanneksia (35 kcal/100 g, prot 2,7 g, hh 4,7 g ja rasvaa 0,5 g)
- 100 g lohta
- 1 rkl kookosrasvaa, 1 rkl oliiviöljyä
- 2-3 viipaletta 17% Oltermannia
- juomaksi vettä

Päivällinen
- viherpirtelö
* kiinankaalta
* jääsalaattia
* kurkkua 6 cm
* 1 luomutomaatti
* viherjauhetta
* oliiviöljyä 3 rkl
* 50 g mantelijauhetta
* 1 rkl hampunsiemeniä
* 1,5 dl auringonkukansiemeniä
* 1 dl porkkanamehua
* hyppysellinen (5 g) luomurusinoita
* 0,5 dl kookoskermaa
* vettä

Tämän kun söin (noin 6 dl pirtelö), se jysähti jotenkin vatsanpohjaan. Olikohan siinä liikaa hiilareita kuiteski?

Iltapala (tarvittaessa)
- mantelijauhetta pari rkl voihin tai oliiviöljyyn sekoitettuna. Nami.

Erityisen hyviltä tuntuvia ruoka-aineita:
- mantelijauhe
- oliiviöljy
- tuoreet vihannekset
- lohi.

Kun yritin syödä naudan sisäpaistia vihannesten kanssa, siitä jäi nälkä. Olisi varmaan pitänyt vähentää nautaa ja lisätä rasvaa.

Viestin otsikko: Pikkuhiljaa eteenpäin
ViestiLähetetty: 2010-12-01 15:31:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamiainen
- 3 kookosrasvassa paistettua munaa
- valkoista teetä

Lounas
- n. 100 g kookosrasvassa paistettua lohta
- 4. 150 g kookosrasvassa paistettuja pakastevihanneksia
- 4 kpl 17% Oltermannisiivua

Ennen päivällistä halutti hiilareita. Selätin himon 4 juustopalalla. (Se johtui ehkä siitä, että jouduin eilen syömään maksamakkaraa ja muuta leikettä, joissa ehkä oli hiilareita mukana.)

Päivällinen
- juustosalaatti
* salaatinlehtiä
* sulate- ja raejuustoa
* pari rkl oliiviöljyä
- mantelijauhoa oliiviöljyn ja voin kera plus vähän makeutusjauhetta

Viestin otsikko: Re: Rakentavia kommentteja?
ViestiLähetetty: 2010-12-01 15:37:41 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Tuo pirtelö ehkä jysähti koska se näkyy olleen aika vähäproteiininen. Koita saada joka aterialle tietty minimiprodemäärä koska prode on hirmu hyvä tasoittaja mitä kylläisyyteen tulee ja myös jarruttelee sen aterian polttonopeutta koska palaa hitaammin kuin hiilari ja rasva. Ja kuten huomasitkin niin vähärasvaisen lihan kuten paistin kanssa kannattaa ottaa runsaasti rasvaa jotta se sulaisi paremmin. Joka aterialla kannattaisi olla enemmän rasvaa kuin prodea ja enemmän prodea kuin hiilaria jotta et anna liian erilaisia signaaleja kehollesi pitkin päivää. Tai no tarkemmin sanottuna, sellaisia signaaleita jotka sanovat että nyt käydään hiilareilla eikä prode/rasvayhdistelmällä. Hiilarithan voivat olla vaikka kuinka matalalla, mutta tietyt prode-ja rasvamäärät pitäisi täyttyä jotta saisi tasaisemman fiiliksen :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-12-03 13:08:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paino rupesi nousemaan, kun lisäsin rasvan määrää aika lailla. Hmm. Taidan laskea viimeviikkoiseen. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-12-03 13:16:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paljonko paino nousi? Kuinka nopeasti? Muistathan että paino voi heitellä 1-2kg vuorokauden aikana, ilman että se terkoittaa lihomista tai laihtumista. Eli myös viikon aikana voi heitellä reippaastikin. En suosittele kuitenkaan heti vähentämään rasvaa. IMHO se pirtelö sisälsi aika paljon hiilareita ja saattoi heti kerätä nesteitä elimistöön. Rusinois on kauheasti hiilareita, vaiks ei 5g paljoa ole, mutta kasvisten kanssa se nostaa hh määrää.

Tsemppiä ja älä heitä heti hanskoja tiskiin rasvan kanssa, kyl se alkaa sujumaan kun kuuntelet tarkasti kroppaasi :hug:

ViestiLähetetty: 2010-12-03 13:30:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse suosittelen tuon Canderelin (aspartaamin) vaihtamista Steviaan, sillä aspartaami on kemiallinen teollisuusjauhe, kun taas Stevia on kasviuute. Lisää Steviasta: viewtopic.php?f=13&t=27865

Lisäksi kannattaisin ainakin viikon ajan kaiken syödyn mittaamisen digitaalivaa'alla ja makroravinteiden (proteiini, hiilihydraatti, rasva) määristä. Näin pääset hyvin kärryille mitä oikeasti syöt :) Käytä vaikkapa tuossa minun allekirjoituksessa olevaa laskuriani, jotta saat selville paljonko tarvitset päivässä makroja 8)

ViestiLähetetty: 2010-12-03 13:35:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Paljonko paino nousi?
500 g eilisaamuna ja 100 g tänä aamuna ylimääräistä, yhteensä 600 g 2 päivässä.

Lainaa:
Muistathan että paino voi heitellä 1-2kg vuorokauden aikana, ilman että se terkoittaa lihomista tai laihtumista. Eli myös viikon aikana voi heitellä reippaastikin.
Mul on vaara heittää lössiksi, jos en näe jatkuvaa painonalenemista. Ehkä meikäläisen pitäisi tarkistaa tässä kohtaa asennetta.

Lainaa:
Rusinois on kauheasti hiilareita, vaiks ei 5g paljoa ole, mutta kasvisten kanssa se nostaa hh määrää.
Joo, 5 g rusinoissa on noin 4 g hiilareita.

Lainaa:
Tsemppiä ja älä heitä heti hanskoja tiskiin rasvan kanssa, kyl se alkaa sujumaan kun kuuntelet tarkasti kroppaasi :hug:
Kiitos, yritän oppia kuuntelemaan kroppaa tässä vaiheessa (enemmän kuin ahtaa pääni täyteen oppeja. Perusperiaatteet täytyy tietysti olla tiedossa.) Ja olen kauhean kyllästynyt piiskaamaan kroppaani yhteen ja toiseen dieettiin ja itsekurimukseen. Täytyy nyt kuunnella, milloin sillä on nälkä, milloin se tulee kylläiseksi jne jne.

Jos kroppa inuu: "Anna mulle hiilareita!" mitä se mahtaa sun mielestä kertoa? Se luulee tarvitsevansa hiilareita, mut ehkä se tarviikin vain kaloreita, eikä ole vielä täysin siirtynyt siihen rasvanpolttoideaan.

Viestin otsikko: Näitä syön
ViestiLähetetty: 2010-12-03 13:38:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Torniojaws kirjoitti:
Itse suosittelen tuon Canderelin (aspartaamin) vaihtamista Steviaan, sillä aspartaami on kemiallinen teollisuusjauhe, kun taas Stevia on kasviuute. Lisää Steviasta: viewtopic.php?f=13&t=27865
Ketjusta näkyy, että sen pitäisi olla hintansa väärti eli kestää kauan. Taidankin tilata. Kiitti vinkistä! Saa muuten halvemmalla mm. terveysapilasta ja luontaistukusta.

Lainaa:
Lisäksi kannattaisin ainakin viikon ajan kaiken syödyn mittaamisen digitaalivaa'alla ja makroravinteiden (proteiini, hiilihydraatti, rasva) määristä. Näin pääset hyvin kärryille mitä oikeasti syöt :) Käytä vaikkapa tuossa minun allekirjoituksessa olevaa laskuriani, jotta saat selville paljonko tarvitset päivässä makroja.
Kiitos. Teen sen, jahka jaksan. Tällä hetkellä en erinäisistä syistä jaksa muuta kuin mennä mutulla eteenpäin. :)

ViestiLähetetty: 2010-12-03 13:59:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Steviaa ei kyllä kulu juuri mitään, jos sen yhden pussin raaskii pystyy ostamaan.
Minä ostin neljä kuukautta sitten ja annoin siitä neljäsosan kaverille ja silti sitä ei ole kulunut kuin ihan pikkasen.

ViestiLähetetty: 2010-12-15 12:40:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamiainen
- maustettua joulukahvia, kevytmaitoa, 1 tl intiaanisokeria (no comments!) [-X :smt080
- valkoista teetä
-1 dl jogurttia, 1,5 rkl oliiviöljyä, 1+ dl raejuustoa, pari rkl mustikoita

Lounas
- salaatti kiinankaalesta, keräkaalesta, sipulista, tomaatista, oliiviöljystä (2 rkl) ja grillikyljestä :smt110

ViestiLähetetty: 2010-12-15 14:22:27 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Heiheihei, missäs sun aamuprodet? [-X Ei se niinkään tuo teelusikallinen sokeria vaan se ettei sen kanssa tule tarpeeksi prodea joka auttaa sitä palamaan... :wink:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-12-15 18:02:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eikös raejuustossa ja jogurtissa ole mielestäsi riittävästi?

ViestiLähetetty: 2010-12-17 17:46:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään olen syönyt aurajuusto-lanttu-lihasosetta. Ahh ku ihanaa. Siis päivälliseksi. Lounaaksi oli naudanpaistia voissa paistettuna vihannesten kera. Kattoo ny, pärjäiskö näillä kolmella aterialla.

Viestin otsikko: Tällainen mulla toimii
ViestiLähetetty: 2011-03-17 13:34:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tällainen mulla toimii nyt, ja paino on laskusuunnassa. Talven "syöniinpaljonkuinjaksat" -karppaus ei pudottanut kiloja. Mutta esti sentään tavanomaisen talviahmimisen ja 15 kilon painonnousun. Mutta nyt putoo. Ja on päästy ihannepainon ylärajalle eli 74:ään.

1. puoli kokokaurasämpylää, salaatinlehti, maksamakkaraa tai lohta päälle; vihreää teetä; 2 rkl oliiviöljyä
2. noin puoli desiä proteiinijauhetta, n. 1,5 desiä vähärasvaista jogurttia, 2 rkl oliiviöljyä, 1 rkl kalaöljyä, 1,5 rkl kauranlesettä.
3. esim. pähkinöitä ja pippurimakrillia; tai vihanneksia ja pari munaa; tai pari siivua grillikylkeä ja ne 2 rkl oliiviöljyä.
4. kuten 2
5. jos on illalla nälkä, niin puoli omppua, vähän pähkinöitä; tai 1 rkl pähkinävoita.

Ateriani ovat siis perinnäisen karppaustyylin vastaisesti aika lailla tasasuuruisia (viitosta lukuunottamatta).

Viestin otsikko: Adagion uusi yritys
ViestiLähetetty: 2013-04-29 11:29:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pääsin sitten tavoitepainooni 74 kg:oon. Tää oli kai vuosi sitten. Sen jälkeen eräs lääke nosti painon 92:een. Eli sai aikaan vastustamatonta ahmimista. Nyt on noin 89. Tuntuu, että kilot on tosi tiukassa tällä kertaa.

Lääkeaine on nyt jätetty pois.

Olen kipeä ja täysin voimaton enkä jaksa hirveästi paneutua ruuanlaittoon. Mutta olen yrittänyt karpata 3-4 aterialla, ja kyllä se pikkuhiljaa vaikuttaa.

Yksi ateriani voi olla esim puolikas maksalaatikkoa (40 g hiilareita) plus loraus oliiviöljyä. Tai siemenpirtelö jogurttiin tehtynä oliiviöljyllä, mustikkajauheella ja proteiinijauheella. Olen käyttänyt myös avokadoa, pakastevihanneksia ja lenkkimakkaraa, grillattua kanaa, meetvurstia, kinkkua.

Kun saan virtsatulehduksen ja diabeteksen kuriin, jaksan varmasti paremmin paneutua kokkaukseen.

Viestin otsikko: Adagion uusi yritys
ViestiLähetetty: 2013-06-12 14:21:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt on runsas 84 kg. Kymmenen kiloa enää jäljellä. Painonpudotusta on auttanut se, että olen ollut kipeä ja ruokahalu pieni. Olen siis hyödyntänyt sitä ja karppauksen lisäksi syönyt vähemmän.

Viestin otsikko: Kolmas startti
ViestiLähetetty: 2013-10-19 15:13:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Uusi yritys koki takaiskun kesällä ruokahalua lisäävän Prednisolon-kuurin ja kesäherkuttelun takia. Sisätautiosastolla sai pullaa joka päivä päiväkahvin kanssa, ja siitä minuun syttyi pullanhimo, vaikka muuten en syönyt siellä vehnäleipää enkä perunoita enkä riisiä.

Paino kävi 91:ssä, ja tuolla ysillä on minuun aina silmiä avaava vaikutus.

Ruotuun siis.

Nyt paino jo 89,3. Tuo kasi rauhoittaa. Viisi, kuusi kiloa tuli kesällä. Vitsit sentään. Mutta jos kompastuu, niin sitten vaan ylös uudelleen, ja matka jatkuu.

Tänään syöty:
-klo 9 siemen-jogurtti-smoothie (luomujogurttia, oliiviöljyä, auringonkukansiemeniä, pellavarouhetta, vähän suomalaista omenaa, lesettä, kermaa)
- klo 16 munakas (neljä munaa, pari verilättyä rautatankkauksen vuoksi, pakastevihanneksia, valkosipulia, ruususuolaa).
- illalla turkkilaista jogurttia, raejuustoa, kermaa, muutama luomurusina. Ei vienyt nälkää joten kohta sekoittelin yhteen voita, munan, tattarijauhoa (ei sallittu!) ja hipun intiaanisokeria. Ois pitänyt ottaa vaikka hapankorppu ladattuna voilla ja juustolla. Mutta sekoitukseni oli niin jykevää, etten voinut sitä paljon syödä.

PS. Olen hyväkarppi, en pyri ketoosiin. Se ei sovi kilpirauhaselle.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 74 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00