karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 09:09:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-27 01:41:23 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
Olen tosiaan aloittanut atkinsin 11pv sitten. Huomenna on kahdestoista päivä.
Ekalla viikolla paino laski 2kg. Nyt paino on noussut 1,5kg. Ketoosissa ollaan kyllä jos suussa maistuvaan makuun on uskomista.
Ummetus on kuitenkin vaivannut ekan viikon lopusta lähtien.

Lisäksi pulssini on noussut 48 -> 61 ja olen hieman huolissani, sillä ummetuksen vuoksi olen yrittänyt nostaa rasvan määrää ja vähentää protskuja, mutta ei näytä ummetukseen auttavan ja välillä tuntuu, että alkaa tollanen rasvan määrä käydä sydämelle raskaaksi. Mitat on 158/~59.5 (en nyt ihan osaa sanoo ku paino heiluu 58 ja 60 välillä hervottomasti) ja haluisin vaan muutaman kilon karistaa vielä.. jos mahollista niin ihan 50 kiloon, mutta oon ihan perustyytyväinen tällainki.

Kunto on aika hyvä ja pyrin kuntoileekki väh. 3krt viikossa. En vaan tajuu miten mun paino ei putoo ja nouseeki. Alotus paino oli siis 60.7 ja kerran se kävikin 58.7 muistaakseni, mutten merkannu ylös just sinä päivänä. Syönköhän liikaa? Kaloreita saattaa tulla 2600 päivässä enemmän tai vähemmän, riippuen päivästä, eikä hullun usein tarttekkaan syyä, mut välillä iskee himo syödä vaan jotain.

Oon tehny itelleni sokeritonta suklaata (kookosvoi,kerma,sokeriton kaakao jauhe, kananmuna, makeutusaine) tai vastaavaa (mousse, voileipäjuustoherkku jne.). Pitäisköhän tollaset kermajutut jättää pois? Entä millä korvaisin juuston, jota tulee syötyy luultavasti liikaa (ja on varmaankin osa syy ummetukseen). Entä oisko jotain lääkettä ummetukseen, jota vois käyttää tässä alkuvaiheessa?

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 10:57:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Sinähän olet normaalipainoinen joten siksikin putoaminen on hitaampaa.
Ja ummetus nostaa painoa ihan varmasti.

En osaa sanoa voiko rasva olla raskasta sydämelle. En vain voi siihen uskoa omasta kokemuksesta johtuen.
Minulla ummetukseen auttaa nimenomaan rasva.

Minusta sinun kannattaa mennä johonkin palveluun mihin merkataan syömiset.
Esim. kalorilaskuri http://kalorilaskuri.fi/

Sieltä näet, että syötkö tosiaan tarpeeksi vähän hiilareita.
Aloittelija voi kokea yllätyksiä.
Mutu tuntumalla ei kannata rasvoja ja prodeja mennä rajoittamaan. Tarkista ensin mitä syöt todellisuudessa.

Ja jos olet oikeasti ketoosissa, niin kaikenlaiset himot pitäisi olla aika minimissä.

Osta vaikka apteekista ketostickejä ja kokeile niillä ketoosin tilaa aamupissistä.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 11:28:22 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Oletko siis Atkinsin induktiolla? Siinähän on aika tarkkaan määritelty nuo ruoka-aineet ja määrät.
Ummetukseen auttaa myös vesi ja tarpeeksi suolaa, magnesium myös. Kaloreita ei kannata induktiovaiheessa laskea.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 11:32:47 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
Jep, ihan järkeenkäypä vastaus :)

Mun pitääpi varmaan alkaa laskemaan vähän enemmän mitä syön tuolta kalorilaskurista.
Oon joinaki päivinä laskenukki, mutta aika laiskalla otteella. Oon myös pitäny jonkinmoista ruoka-/atkins päiväkirjaa.

Pitääpä seuraavaks koittaa saada niitä ketotikkuja käsiin.
Välillä vaan vähän epäilyttää käykö tää sittenkin terveyden päälle, vaikka aika paljon positiivistakin muutosta on ollut (iho, pirteys jne.)

Kiitti vastauksesta! :)

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 11:38:33 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
mlv kirjoitti:
Oletko siis Atkinsin induktiolla? Siinähän on aika tarkkaan määritelty nuo ruoka-aineet ja määrät.
Ummetukseen auttaa myös vesi ja tarpeeksi suolaa, magnesium myös. Kaloreita ei kannata induktiovaiheessa laskea.


Ja tähän vielä, että joo oon mangnesiumia syöny päivittäin, mutta suolaan en oo perehtyny muutaku ennen liikuntaa, ettei kaikki nesteen karkaa. Oon aatellu, että suolaa löytyy valmiiks ruuasta tarpeeks (en nimittäin oo koskaan hirveesti suolaa ruokiin lisäilly tottumuksesta). Mitenköhän sitä kannattais alkaa lisäämään? Eli siis ehkä tyhmä kysymys mutta oon suolan kanssa vähän vielä varhainen tuttu, niin lasketteko paljon suolaa syötte? Se tekee ruuasta mun makuun aina liian suolasen, eli kannattaisko sitä lisää vaikka veteen lusikallinen tjn.? hehe, ihan mielen kiinnosta kyselen.

P.s. Olen siis atkinsin induktion loppuvaiheilla, 12pv menossa.

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 13:06:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Voi tuo VESI!! Unohtui täysin, se on oikeesti tärkeetä.

Minä taas olen sitä mieltä, ettäjos käyttää meri ja ruususuolaa tai gourmetsuolaa saa kaiken tarpeelllisen sen kummemmin suolaa lääräämättä.
Jos sulla on näitä pöytäsuolia, niin heitä ne ulkorappusille... :mrgreen:

Suola mitä ihminen päivässä tarvii on tosi vähäistä.
Ja jos syö tavallista ruokaa, mihin siis lisätään ohjeiden mukaan suolaa, niin takuulla pärjää!!

Meilläkin koko perhe pärjää vaikka käytän vähemmän.
Minusta meri ja varsinkin ruususuolaa tarvitsee käyttää paljon vähemmän, koska ne antavat ihanan maun vähemmällä määrällä!!

Kokeile piruuttas pihvin päälle joskus pöytäsuolaa ja sitten vaikka sormisuolaa tai vaikka ihan meri. Ero on huikee!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 13:14:13 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Rasva ei liene sydämelle pahaksi, mutta ketoosi ja myös ummetus tietenkin saattaa kohottaa stressihormonitasoa. Stressihormonit taas nostavat sykettä (ja rasittavat sydäntä). Mutta minusta pulssisi on noussut vain epätavallisen alhaisesta normaaliksi, en siis vielä olisi huolissani. Epätavallisen alhainen pulssihan voi olla merkki hitaasta aineenvaihdunnasta.

Ja normaalipainoisen ei paljon vaakaa kannata käyttää. Mittaa mittanauhalla vyötäröäsi tai mistä nyt toivotkaan läskiä lähtevän, niin näet, mitä rasvavarastoissa oikeasti tapahtuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-27 13:42:25 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
Heippa hei!

Vettä tulee juotua kyllä kolmekin litraa päivässä, mutta pitää varmaan ennemminkin uskoa sitä mittanauhaa. Turvotus on naamasta lähtenyt, ja samalla varmaan muualtakin ja on mulle sanottu että oon hoikistunu, eli ummetuksen piikkiin varmaankin nuo kilot. Muo vaan mietityttää miten saisin aineenvaihdunnan taas liikkeelle. Oon siis tosiaan aika tarkkaan seurannu syömisiäni, rasvaa enemmän ku protskuu ja about 20g hiilareita +/-. Hirveesti en heittelehdi päivärutiineista noiden kanssa, mutten oo neuroottiseks ruennu. Ehkä vatsa on vaan reagoinu uuteen ruokavalioon varauksella? Mahtaisikohan laktoosi-intoleranssi vaikuttaa, kun noita juustoja syö ja kermaa. Käytän kyllä hylaa, muttei tosta suolesta aina tiiä miten se reagoi.
Tiedättekö mitään ummetuslääkettä, joka EI ole sokeripohjainen liuos?

Lisäks toi mun verenpaine on luonnostaan matala. Äidillä ja. normaalisti about 110/55 ja urheilukaudella (kesäisin) vähän vähemmän. Tosin viimeksi mittasin ennen kuurin alottamista se oli just toi 48 levossa ennen nukkumaan menoa eli eli... Ei se pelottavan paljon noussut oo, mutten halua mitään riskejä ottaa, kun suvussa on tota sydän- ja verisuoni tautia ollu. Tosin miehillä enemmän (ukilla, äidin serkuille jne.) ja itse olen nuori nainen. Haluan jokatapauksessa ensisijaisesti pysyä terveenä, enkä pidä painonlaskua sairastumisen arvoisena.

Merisuolaa oon käyttäny. Sitä mä yleensä otan ennen treeniiki muutaman kiteen ja vettä niskaan. Mä ku en millään tota suolan määrää haluis lähtee säätää.

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-05 18:03:11 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
Ei oo vieläkään ummetus hellittäny :D oon nyt syöny ummetusääkettä ja nostanu hiilareita sen verran että tulis kuituja mutta ehkä pitää vielä viikko tarkistella tilannetta. Outo homma..

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-05 18:09:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-15 12:44:01
Viestit: 492
Miten ois Papan vinkeistä se että söisit yhden kuivatun luumun tai aprikoosin päivässä?

Kookosöljy yliannostuksena toimii mulla ja kupillinen kahvia+tupakki (juu juu, yritän olla lakossa kolmatta viikkoa!)

Mulla myös on massu tukossa jos vettä on menny liian vähän. Vissyllä puran sitten "tukoksen".

_________________
iherbin koodi uusille asiakkaille UHA917 saat $5 alennuksen


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-06 10:37:28 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
Joo, kiitti vinkeistä! :)

Kahvi yleensä auttaa, vaan ei nyt (!?). Tosi outoa! Liikunta ei auta, edes vi-siblin ei auta! Harrastan liikuntaa siis noin tunnin päivässä +/-....
Mutta NYT ostin kuivattuja luumuja ja saas nähdä lähteekö vatsa pelaa :) Kookosöljyä syön n. 3-4 tl päivässä. Vettä menee n. 3 litraa vähintään päivässä.
Ikinä en usko, että ihan näin kovalla on vatsa ollu. Melkonen vastustus reaktio iskenyt! :D

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-06 10:58:37 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14390
Aikansahan se vie, enne ku mahaki alkaa tottua... toisilla tepsii toinen keino, siule joku muu...
Miula oli kans vissy ja rasvan lisäys, mitkä autto...

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-06 13:16:38 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Enigenom kirjoitti:
Joo, kiitti vinkeistä! :)

Kahvi yleensä auttaa, vaan ei nyt (!?). Tosi outoa! Liikunta ei auta, edes vi-siblin ei auta! Harrastan liikuntaa siis noin tunnin päivässä +/-....
Mutta NYT ostin kuivattuja luumuja ja saas nähdä lähteekö vatsa pelaa :) Kookosöljyä syön n. 3-4 tl päivässä. Vettä menee n. 3 litraa vähintään päivässä.
Ikinä en usko, että ihan näin kovalla on vatsa ollu. Melkonen vastustus reaktio iskenyt! :D


Ota 3-4 ruokalusikallista kookosöljyä niin jo luulis irtoavan.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-08 22:24:14 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
Kirrimirri kirjoitti:
Enigenom kirjoitti:
Joo, kiitti vinkeistä! :)

Kahvi yleensä auttaa, vaan ei nyt (!?). Tosi outoa! Liikunta ei auta, edes vi-siblin ei auta! Harrastan liikuntaa siis noin tunnin päivässä +/-....
Mutta NYT ostin kuivattuja luumuja ja saas nähdä lähteekö vatsa pelaa :) Kookosöljyä syön n. 3-4 tl päivässä. Vettä menee n. 3 litraa vähintään päivässä.
Ikinä en usko, että ihan näin kovalla on vatsa ollu. Melkonen vastustus reaktio iskenyt! :D


Ota 3-4 ruokalusikallista kookosöljyä niin jo luulis irtoavan.


Jep Pitääpä tuotakin kokeilla, kun ei luumut eikä fructolax ummetuslääkekkään auttanut! HUHHU! Alkaa jo naurattamaan tämä homma. Mulla on kiviä vatsassa. Sillon tällön kyllä tulee (kerran kahessa/kolmessa päivässä), mutta kun ennen tuli 3 krt päivässä, niin johan on ihme! Tässähän alkaa tulla ikävä jo vanhoja aikoja :D Painokaan ei ole pahemmin pudonnut, muttei noussukkaan. Jos sais vatsan toimimaan niin sittenhän sen näkis, mitä on tapahtunut.

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-08 22:49:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-02-22 22:44:42
Viestit: 107
Minulla auttaa magnesium ainakin tuohon kovaan vattaan! Oli tossa 4 päivää ihan kauhea ja nyt alkaa toimia taas, huh! Joskus toiminu myöskin toi vatsa vähän liianki hyvin, sillon ei lihonu mitenkään :D Niin ne ajat muuttuu..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-08 23:01:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-29 21:08:29
Viestit: 1975
Apteekista saa ostaa suollihuuhtelupusseja vesiperäruiskeen tekoon. Jos sulla on kuiva tulppa esteenä, ei luumun löysyttämät tavarat siitä ohi pääse.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-10 18:26:35 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
Noni!

Oon nyt viikon verran vetäny vähän enemmän hiilareita ja oon saanut vatsaan eloa himpun verran, unnetus ei silti ole helpottanut. En kuitenkaan ole saanut painoa putoamaan, ja turvotustakin vatsan alueella olen havainnut, joten otin levolacia tänä aamuna 30ml. Olipas huono idea. Makasin päivän sohvalla vatsa vääränä,eikä ummetus edes hellittänyt. Olen siis päättänyt, että nyt loppuu läträäminen ja alkaa taas tiukka atkins ilman sokeriliemiä. Olkoon sitten vatsa kovalla,eihän tässä ole kerennyt kun vajaan kuukauden kokeilemaan, niin ehkä se vatsa vaatii vaan totuttelua. Joinain päivinä on saattanut hiilarit nyt mennä tohon 40g:kin mutta lasken ne takaisin 30g. Katsotaan.

Eli manteleita olen lisännyt, enintään 3rkl soijajugurttia päivässä, leivonnaisissa olen käyttänyt mantelijauhoja; tein niitä juustoleipäsiä ja söin kaksi (kahtena eri päivänä yhden), sekä laskiaisen kunniaksi laskiais pullia, makeutusaineena stevia (niitäkin meni kaksi eilen yks ja tänään yks). Niissä oli mustikoita ja mansikoita välissä, sekä aimo annos kermavaahtoa. Ja niistäkin on morkkis. Herkutellu en pahemmin oo, ja paino on pysyny kohillaan.

Korjatkaa jos oon nyt ihan hakoteillä, mutta mulla on paha ongelma, koska salaatista, kaalista, kurkusta, avocadosta ja vihreestä papsikastakin tulee huono omatunto. Valaiskaa nyt muo ja sanokaa, että saako niitä syyä vaikka kerran päivässä salaattina lihan tai kananmunan kera?

Ainiin ja P.S. Muo myös on pienestä pitäen vaivannut hyyyyyvin lievä laktoosi-intoleranssi, joka ei oo koskaan, ennen häirinnyt mun elämää, mutta nyt pienimmätkin annokset vaivaavat. Tänä aamuna siis söin pakon edessä turkkilaista jogurttia pähkinöillä, sekä roberts coffeen aamulaten täysmaidolla eikä vatsa tykännyt ollenkaan. Olikohan se suurikin virhe? Toimin vähän niinkuin "ruokavaliotani tuomitsevien katseiden alla". Yleensä oon aika hyvä sanoo ei mutta tänä aamuna tahdonvoima ei riittänyt. : (

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-10 19:06:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
No hyvänen aika!!??
Ei salaatteja tartte edes laskea ja punnita!!
Vain jos olet INDUKTIOLLA eli oikein tarkalla alkuvaiheella.
Se kestää korkeintaan kaksi viikkoa.
Sden jälkeen syö ihan rauhassa kasviksia!!
Ja lisää nuihin parsakaali, kukkakaali ja vihreet pavut,pinaatti jne.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-10 23:30:42 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
Ronja-Aliisa kirjoitti:
No hyvänen aika!!??
Ei salaatteja tartte edes laskea ja punnita!!
Vain jos olet INDUKTIOLLA eli oikein tarkalla alkuvaiheella.
Se kestää korkeintaan kaksi viikkoa.
Sden jälkeen syö ihan rauhassa kasviksia!!
Ja lisää nuihin parsakaali, kukkakaali ja vihreet pavut,pinaatti jne.


No tuon halusin kuullakkin! :) Musta on tullut vaan ihan vainoharhanen ton induktion jälkeen, kun oon alkanu lisäilee juttuja.

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-03-14 08:21:58 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-27 00:51:05
Viestit: 18
Vihdoinkin!

Vatsa toimii!
Olen lisännyt ruokavaliooni bulgarian- ja turkkilaisen jugurtin, soijamaidon (vähän kerrallaan) sekä pähkinöitä. Lisäksi olen syönyt lisää kaalia ja jättänyt juustot vähemmälle. Olen tehnyt leivät ja leivokset mantelijauhoista ja syönyt hieman marjoja silloin tällöin. Enimmäkseen puolukoita, sekä oma tekemän pähkinämyslin joukkoon olen lisännyt hieman kuivattuja karpaloita ja goji marjoja.
Hiilareita päivässä tulee nyt n. 30-40g. Niin se vaan menee, että kuidut auttaa. Onko kommentoimista? Jos syömiseni ei ole ihan metsään mennyt niin suosittelen kaikille lämpimästi.

P.s. Eilen mittailin vyötäröä jne, niin muutosta oli tapahtunut! Navan kohdalta 76cm -> 73cm ja ylempää vyötäröltä 74cm -> 72cm. Rinnanympärys rintojen kohdalta enää 83cm ja alta 74cm (Voi ei!) :D Heti vatsan alettua toimimaan huomasi tosta vatsan kohdalta muutoksen. Lantio on edelleen sama 93cm.

_________________
http://www.bodybuilding.com/fun/venuto1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/anssi8.htm
Yllä tietoa Atkinsin dieetistä, liikunnasta sun muusta englanniksi.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)