karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-13 23:11:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-04-06 14:55:42 
Poissa
sintti
sintti

Nyt olis puolitoista viikkoa takana, eikä mitään ole tapahtunut :( .... Paino ei ole pudonnut yhtään, mutta olo on parempi enkä ihan koko ajan ajattele syömistä ja painoa. Nyt en vaan tiedä mitä tekisin tai teenkö jotain väärin? Vaakaa en uskalla edes katsoa koska pelkään et paino onkin noussut ja sit en enää tiedä mitä tekisin....

Syön kolme kertaa päivässä, mutta en ole opetellut laskemaan vielä mitään. Tässä esimerkki:

Aamupala: 2-3 paitettua munaa tai käden kokoinen kinkkupiirakan pala (ilman pohjaa tietenkin)
mantelileipä, voita, kinkkua tai metukkaa 2 viipaletta ja 5 viipaletta juustoa
Puoli lautasellista salaattia
iso muki kerma kahvia

Lounas: kanaa kermakastikkeessa 1,5-2dl
puoli lautasellista salaattia, jossa juustoa ja kinkkua, jäävuori salaattia erivärisiä paprikoita, kurkkua yms.
mantelileipä kuten aamulla

Päivällinen: kesäkurpitsa paistosta jossa vatajan makkaraa ja ranskan kermaa 2dl
puoli lautasellista salaattia esim. kaali, sipuli, majoneesi
Jälkkäriksi kermavaahto-turkkilainen jogurtti 1dl ja 0.5 dl vadelmia ja 3 viipaletta paistettua halloumi juustoa ja sitten se
mukillinen kermakahvia

Mietin, että onko mun annokset liian isoja ja etenkin päivällisellä tulee syötyä ehkä liikaa. Tai mikä tässä mättää?? Eli saa kommentoida...

ViestiLähetetty: 2011-04-07 07:23:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En nyt sitten todellakaan ole mikään asiantuntija, mutta muutama täältä foorumilta poimittu tiedonjyvänen on mulla sulle tarjota. Esim. maitotuotteet joillakin jumittaa, itse en voi syödä kuin juustoa ja maksimissaan 1,5 dl kermaa päivässä, muuten paino junnaa. Sullahan jonkun verran tuntuu tuota maitotuotetta menevän. Toinen juttu on se että saatko riittävästi rasvaa? Jos lisäisi rasvan määrää kokeilumielessä, voisi auttaa. Näitä lähtisin itse kokeilemaan. Annoskokoon en osaa sanoa juuta enkä jaata, kun itse syön tasan niin paljon kuin tekee mieli ja mahtuu.

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-11 18:54:09 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vastauksesta. Nyt on maito tuotteita vähennetty vain kahvikermaan ja oltermanniin. Ja paino nousee... Tosin nyt on vasta yht. 2vk takana että voisko olla että elimistö totuttelee vielä kaiken kitulaihdutuksen jälkeen? Tota juustoa kyllä mietin sit seuraavaksi, mutta kun olen noita ruokareseptejä hakenut niin kaikissa näyttäis olevan juustorastetta. Millä sen vois korvata? Ja onhan niissä muutenkin tosi paljon käytetty maitotuotteita. Ajattelin tutustua seuraavaksi atkinsin ruokaohjeisiin jos sieltä löytyis ohjeita ilman maitoja ja juustoja. Tuntuu vaan, että mitäköhän sitä sit enää saa syödä :roll: . Vai pitäiskö sit vaan antaa enemmän aikaa ja pitää vielä tuo kova juusto ja kahvikerma? Paniikki vaan hiipii väkisin kun tuntuu että on ihan sama mitä syö vai syökö ollenkaan niin aina paino nousee...

Tota rasvaa olen kans miettinyt, en vaan saa itsestäni irti että viitsisin laskea ja punnita kaiken syömisen. Sitä finellin sivua olen katsellut ja yrittänyt tutustua siihen, mutta en taida oikein hoksata sitä ku se tuntuu hankalalta... Ja jos jätän juuston rasva vähenee vielä entisestään. Nyt ne rasvat on majoneesissa salaatin kanssa n 2rkl päivässä ja mantelileivän päällä voita sekä siinä kahvikermassa, loput rasvat tulee juustosta ruuassa ja mantelileivässä.

Entäs kun olen lukenut että myös pähkinät saattaa hidastaa laihtumista niin se koskee kai sitten myös mantelijauhoa?

Olenkohan mä ihan pihalla :?:

ViestiLähetetty: 2011-04-11 19:01:03 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Ei sun kaikkea maitotuotetta tarvi kokonaan jättää. Vähennät vaan vähäsen. Ja kokeilehan yksi tai kaks viikkoa niin, että et syö niitä mantelileipiä niin sitten näet onko sillä vaikutusta vaiko eikö.

Kokeilemalla ja hienosäätämällä löytää ne itselle oikeat tuotteet ja määrät.

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2011-04-16 15:53:49 
Poissa
sintti
sintti

Jes!! paino tipui 400g, mutta nyt se on sit siinä eikä ole enempää tippunut joten olen edelleen lähtöpisteessä... parempi sekin kun ei ole ainakaan noussut. Nyt vaan tulee huonoon kohtaan tämän vhh:n kannalta tuo meidän Wienin matka, kun on juuri päässyt jotenkin alkuun niin väkisinkin se nyt kärsii tuosta matkasta, mutta yritän olla stressaamatta ruuasta sen viikon ja lomailen rauhassa. Mulla kun on vielä tuo keliakia niin sekin asettaa jo omat haasteensa noihin ulkomaan matkoihin.

Ostin muuten kookoskermaa se maistui sellaisenaan hyvälle, kahvissa järkyttävälle... nyt pitäis opetella käyttämään sitä, ostin myös kookosmaitoa, siitä voin tehdä ainakin kanakeittoa. Onko hyviä ideoita mihin kaikkeen niitä vois käyttää?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00