karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-14 15:27:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-29 21:30:05 
Poissa
sintti
sintti

Tässä se nyt on: Uuden elämäni ensimmäiset sanat. Jos jotain ei nyt muutu niin tää täti ei tosiaan pysty enää liikkumaan kuin pyörimällä. Nimimerkki tulee siis upeasta kehonmuodosta, en jää ainakaan koskaan näkymättömäksi ison masuni ja leveän ahterini kanssa. Karppaus ei ole uusi juttu ei myöskään karppaus.info mutta nyt ekaa kertaa päätin alkaa kirjoittajaksikin tänne.
Noin vuosi sitten karppasin viitisen kuukautta. Ens kuukauden jälkeen ei tapahtunut mitään ei painossa ei senteissä. Joten sitkeys petti antauduin hiilarien valtaan ja sen vallan alta on päästävä pois. Päätin kokeilla tätä uudestaan kun nämä ruuat sopii herkuttelijalle.

Kävin eilen aamulla vaakalla. Edellinen kerta olikin kai joulukuussa. Pelkäsin että sen jälkeen on noustu vähintään kymppi ellei enemmänkin koska syömiset on ollu ihan karmeita mutta oli +3 kiloa. Joten en ihan masentunutkaan siitä. Tästä masennun kun joudun kertoo mikä se kokonaisluku on mutta jos lupaan että tästä ompi suunta sitten vain alaspäin, jookos kookos ja pirulliset pylleröt sentään. Tässä se tulee....voi itku....surku...huoh....no niin joo tässä: Yksi Kaksi Yksi. Suomennettuna 121 kg. Hyi kun näyttääkin pahalta joten arvaatte varmaan että tuntuu kehossakin pahalta. Eikä nyt auta itkut vaan sisulla mennään ja elämä laitetaan uusiksi. Olkoon vaikka sata vappua peräkkäin, toiset sata sukujuhlaa, juhannukset ja kesälomat niin nyt on kaikki tekosyyt unohdettava joilla aiemmin olen itelleni selitellyt miksei voi ainakaan aloittaa uusia ruokavalioita.

Tavoite on kaksiosanen jotka suoraan vaikuttaa toisiinsa. Laihtuminen sekä kunnon nostaminen nollasta ylöspäin.
Siinä sitä on isolle ihmiselle tekemistä mutta jospahan nyt olisi mun vuoro onnistua.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-04-29 21:47:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä lähtee...
Hyvä päätös.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-05-03 13:17:23 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos, joo kyllä lähtee! Tosin vähän hitaanlaisesti josta osansa vie kuukauden hormoonihärdelli. Joka tapauksessa 1½ kiloa on poistunut. Ja wohooo! kävelyt on aloitettu! Pikkuriikkisesti vartin mittaisilla ensin, eilen menikin puoli tuntia. Tällä viikolla jo kolmesti joka on kolme kertaa enempi kuin aiemmin. Yhteensä tunti extratallaamista. Taputan itseeni olalle, hyvä minä.

Aloitan kaiken nyt pienesti, myös painotavoitteeksi ekaksi sellaseksi otin -5g. Hups no ei ihan grammaa jos kg kuitenkin.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-04 11:22:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvin olet kävelyn aloittanut. Kannattaa olla varovainen, ei käpälät tule kipeäksi.
Pienin askelin loppuelämää kohti. Kevyesti, toivoo hän.

ViestiLähetetty: 2012-05-04 11:37:30 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Hei vain, Pyöris! Sinulla näyttää olevan sama asenne kuin minulla, eli ihan pienin askelin määrätietoisesti kohti omaa välitavoitetta. Tykkään, että tällä tyylillä jaksaa jatkaa koko elämänsä. :smt023 Ja sehän on se taika, että jotain tapahtuu ja että saavutetut tavoitteet pysyvät. Kilot ei lannista, kun muistaa, ettei ne tulleet parissa kuukaudessa, joten ei ne lähdekään parissa kuukaudessa. Mutta kyllä ne lähtee!

Olen samaa mieltä kuin iso isä: kannattaa olla maltillinen liikunnan kanssa. Lempeä liikunta tekee hyvää, mutta jos alkuinnostuksessa yhtäkkiä pillastuu nollasta sataan, niin voi tulla stoppi ja nivelet paukkuu. Parempi aloittaa varovasti ja edetä varovasti, mutta määrätietoisesti, niin tulee edistystä. Hurjasti tsemppiä! :D

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2012-05-07 11:27:27 
Poissa
sintti
sintti

Osuitte kumpainenkin asian ytimeen eli tuohon rauhallisesti aloittamiseen. Oon näet kerran eräällä ulkomaanreissulla kokenut mihin kuntoon voi jalat mennä, kun äkkiseltään heti ekana päivä tuli käveltyä pitkiä matkoja. Tuntui että jalat oli aivan tukoksissa polvista varpaankärkiin. Sitä ei halua kokee enää.

Pidinkin tuossa loppuviikosta pari kävelyvapaata, eilen oli taas kävelylenkin aika. Puoli tuntia oli mittaa, tuntui hyvälle sen jälkeen. Painossa ei ollut tänä aamuna mainittavia tapahtumia, eiköhän senkin vuoro vielä tule. Toki voisi vähän harvemmin tarkkailla eikä kuten nyt joka-aamuisena kaverina moikkaisi sitä.

Tärkeitä muistutuksia itelleni tähän viikkoon opeteltaviksi:
- unohda ne ruokakermat ja osta kunnon kuohua!
- RRR (ruokiin reippaammin rasvaa)
- juo tarpeeksi

Katotaan saanko tähän muistilistaan muutosta jos viikon päästä päivitän sitä.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-07 13:03:00 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Hellouuu, ja tsemppiä uudelle elämälle :)

ViestiLähetetty: 2012-05-07 19:06:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

PyörisPyllerö kirjoitti:

- juo tarpeeksi

Katso vaan mitä juot. Joitain juomia tarpeeksi on liikaa [-X

Vitsi vitsi :lol:
Haittaaks se :oops:

ViestiLähetetty: 2012-05-08 09:17:24 
Poissa
sintti
sintti

:lol: Vitsailu ei ole ollenkaan pahasta! Sitä paitsi taisit ennakoida tulevaa. Tässä voisi näet luulla että eilen oisi mennytkin jotain juomia liikaa sellaisia promilleja sisältäviä. Olo on kuin krapulassa, pää painaa tonnin (ei ihme ettei vaakaluku pienene hehee) ja on melko etova olo. Suussa maistuu raadolta, tosin en ole raatoja maistellut mutta vilkas mielikuvitus mieltää niiden maun tällaseksi (viehättävää eikös vaan).

Epäilen että ketoosipeikko se siellä otsaluun takana kolkuttaa tai sitten on viinapää mennyt TODELLA heikoksi jos pelkällä vissyllä & vedellä saa rapulat aikaan.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-11 17:42:06 
Poissa
sintti
sintti

Vajaa 2 viikkoa oon karpannut, siinä seassa kärsitty hormoonipäivät myös ja painosaldosta poistettu 2,5kg. Ihan jees :)

Tällä viikolla on ollut kävelytyksiä seuraavasti:
ti parikymmenminuuttinen pyrähdys
ke puolentunnin tallaus
pe repäisy eli menikin jo 40 minsaa

ja onhan viikkoa vielä jäljelläkin.

kävelylenkkini on sellasta hyvätahtista (mun mittapuulla) että jonkun verran hengästyy ja hikikin tulee. Tässä kunnossa se hiki tosin meinaa tulla jo yskäisystä.

Olo on hyvä, satunnainen mutta kuitenkin usein ollu vaivakin poistui ihan huomaamatta pian karppaamisen alotuksesta. Enää ei närästä. Uskaltaisko siis lätkämatsin tiimellysjännityksessä ottaa vaik lasin punaviiniä dippikasvisten ja pähkinäsekotusten kaveriksi :wink:

....joo keksin miten tässä saa muutettuu tekstikokoja ja värejä, huomaaks sen....

Viikonlopuntoivotukset jokaselle pyöriksen pylleröintiä kurkkaavalle!

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-11 18:34:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuossa taisinkin varoittaa juomisista.
Karpatessa pienempi määrä voi tuntua isolta.
Mutta kyllä se lasi ja jos on pieni niin ehkä kaksi.

Paino oikeaan suuntaan ja ulkoilu on mennyt hyvin.

:smt023

Jatkakaa...

ViestiLähetetty: 2012-05-11 18:38:18 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Iloista viikonloppua! :)

ViestiLähetetty: 2012-05-11 18:52:35 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Hienosti on menny, toivottavasti olossas tunnet sen :)

ViestiLähetetty: 2012-05-12 07:10:07 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Ryökäleesti tsemppistä! Sinuna hyppäisin puntarille kerran viikossa tai harvemminkin, oispahan mitä oottaa. Päivittäishommassa tulee 'takapakkeja' varppina, ja jos on kovin herkkis niin mieli mustenee. Vaan eihän aina malta... En malta ittekkään.

ViestiLähetetty: 2012-05-13 09:39:41 
Poissa
sintti
sintti

Kyllä vaan, olossa tuntuu :) Tunnen itteni keventyneeksi paljon enemmän kuin vaaka näyttää, ja muutenkin olo tuntuu kaiken kaikkiaan paremmalta kuin ennen karppaantumista. Vaikea selittää miten mutta on vaan erilaista. Tähän väliin on myös pakko sanoo että toi sun kuva TeijaS on kyllä mahtavan energinen :D

Tosin painossakin tapahtuu, oli lähteny jo puoli kiloa sitten perjantain joten nyt tuntuis olevan hyvä suunta. Isossa urakassa siis kolme kiloa saavutettu. Kuten Pikku-iikka totesikin olisi parempi vähän rauhallisemmin hyppiä vaakalle mutta kun ei tosiaan malta aamuisin pysyy pois! Ehkä hyvä että mulla on tollanen vanhanaikasempi vaakaversio, digitaali varmaan näyttäisi liian tarkkaan kun tossa omassani ei ihan pienimmät muutokset niin näykään. Tosin pikkunen huoli on taustalla että käykö samalla tavalla kuin edelliskerran karppauksessa, että kohta jumahtaa paino eikä kuukausiin tapahdukkaan mitään. Se muutos on siihen ekaan yrittämääni että nyt olen oikeasti rohkaistunut rasvojen käyttöön sekä liikkumisen lisäämiseen. Joten eiköhän uskota että tällä kertaa onnistuu!

Tänään on vuorossa juhlakierros, jos täytekakuista söisi vaan kermat päältä ei paino tykkäisi niin huonoa. Tosin kanssajuhlijat voisivat ollakin ideastani eri mieltä :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-13 11:24:57 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Älä välitä niistä kanssajuhlijoista. Se on sun terveys. Syököön he mitä haluavat ja sinä mitä haluat, vaikka vain kermat päältä! ;)

ViestiLähetetty: 2012-05-15 08:11:48 
Poissa
sintti
sintti

PyörisPyllerö kirjoitti:

Tällä viikolla on ollut kävelytyksiä seuraavasti:
ti parikymmenminuuttinen pyrähdys
ke puolentunnin tallaus
pe repäisy eli menikin jo 40 minsaa

ja onhan viikkoa vielä jäljelläkin.

kävelylenkkini on sellasta hyvätahtista (mun mittapuulla) että jonkun verran hengästyy ja hikikin tulee. Tässä kunnossa se hiki tosin meinaa tulla jo yskäisystä.

Vielä yksi puolituntinen lenkki ja jonkunverran pihatöitä tuli viime viikon liikkumissaldoon viikonloppuna lisäystä.

Juhlakierros sunnuntaita meni hyvin, kivasti oli tarjolla salaatteja yms joilla söin masuni täyteen niin kakkuset jäi helposti väliin. Eli Kaimaani, en alkanut rääpimään täytekakusta päällisia itselleni 8) Mutta tuli yksi tiukka kiusaus vastaan, oli lämpimiä karjalanpiirakoita pöydässä iso keko. Siinä hetken kävin taistoa itteni kanssa mutta karppiminä voitti ja jätin piiraset väliin! :-# Sai taas taputtaa itseensä olalle, hyvä minä.

Laitoin tuonne Voikukkakesäiseen painokamppikseen tämänhetkisen tilanteen (ei muutosta edelliseen) ja nyt otan parin päivän eron mun vaakaan. Annoin luvan tilanteen tarkistamiseen aikaisintaan perjantaina. Viikon liikunnat sain käyntiin heti eilen, pikkusen päälle puolen tunnin kävelylenkkisen heitin. Olikin sellaista tuulen pyöritystä että oli silmät, suu täynnä hiekkaa ja muuta pölyä. Tänään yritän pitää välipäivän koska eilisiltana lenkin jälkeen olin jotenkin totaalisen puhkipoikki unisen väsynyt. Aamullakin väsytti niin maan älyttömästi, mutta ehkä tää päivä jotenkin saadaan kärvistelyä töiden keskellä.

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-15 08:47:37 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Hyvältä kuulostaa sun liikkumiset ja karpin voitto entisestä sinusta. :smt023

ViestiLähetetty: 2012-05-18 06:58:39 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Kaimaani :)

Tässä taas lisää muistettavaa itselleni:
- muista vertailla painolukuja pidemmällä aikavälillä, eikä aina vaan sokeasti verrata siihen mitä edellisellä kerralla on ollut

Niin, paino tänä aamuna näytti sitten lukemia 117,5. Edellisestä punnituksesta oli pois puoli kiloa mutta kun laajensin vähän katsantakantaani, tajusin että viikossa on lähtenyt kilo. Poissaatua saldoa on nyt kokonaisuudessaan 3,5 kiloa ja takana on kuitenkin vasta kolmisen viikkoa karppailua niin sehän on hei ihan hyvin! Taas kehun itteeni =D> Tässä ketjussain voi varmaan saada sen käsityksen että kehun itteäni kaiken aikaa, mutta uskokaa pois tää on mulle uusi juttu, omista saavutuksista en ole oikein osannut koskaan kehua itseeni nyt opettelen sitä. Tää onkin monitahoinen koulu isolle ihmiselle, fyysisesti saan pienentyä mutta henkisesti toivon kasvavani.

Tässä vielä vähän liikuntoja, yksipuolista on vielä mutta suunnitelmissa on jo vähän muitakin muotoja mutta hissuksiin nyt jatketaan ettei into katoa:
ma puolentunnin lenkki
ke parinkymmenen min lenkki
to puolentunnin lenkki

ja jotain tulee vielä lisää tällä viikolla, lupaan sen.

Homma siis jatkukoon hyväksi havaitulla tyylillä!

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-05-18 09:46:42 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Itsensä kehuminen on hirveän tärkeätä. Ei Suomessa juuri kukaan toista kehu, joten se on hoidettava itse. :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00