karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 03:15:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Trumpetti liittyy kampanjaan
ViestiLähetetty: 2014-05-04 16:19:41 
Poissa
sintti
sintti

Trumpetti liittyy mukaan tähän kampanjaan. Olen 50-vuotias mieshenkilö, jolla on iso urakka edessä painon pudotuksen kanssa. Ihmeen kaupalla olen säilynyt perusterveenä, vain verenpainetta joudun hoitamaan lääkityksellä. Mutta yleiskunto alkaa olla niin surkea, että olen päättänyt ryhtyä määrätietoisesti pudottamaan painoa karppaamalla ja lisäämällä asteittan liikuntaa.

Sadassa päivässä ei minun ylipainoa pois hoideta, mutta tähän on silti kiva tulla mukaan. Porukassa on varmaankin parempi todennäköisyys noudattaa jämäkästi terveellistä ruokavaliota ja lisätä liikuntaa. Aloitin painonpudottamisen 31.3 jolloin lähtöpaino oli 175kg, josta olen saanut pois 9kg. Eli tämän kampanjan lähtöpaino on nyt minulla 166kg. Josko pääsisi kampanjan kuluessa 150 kiloon. Sitten voisi ottaa uusia tavoitteita siitä eteenpäin.

Ruokavaliona aika peruskarppia. Ei viljoja eikä sokeria. Kalorit pidetään sellaisina, että olo on hyvä. Kituilu ei sovi mulle. Eikä oikein kovin alhaiset hiilihydraatitkaan. Tuli rytmihäiriöitä kun vedin ne alle 20g. Nyt olen nostanut ne syömällä hieman hedelmiä tonne 40-50 grammaan ja rytmihäiriöt loppuivat siihen. Kesä on hienoa aikaa karppailla, kun torilta ja kaupoista saa tuoreita kasviksia. Ne hyvän liha- ja kalaruoan kyljessä ovat mahtavia. Tsemppiä kaikille kampanjan osallistujille!

ViestiLähetetty: 2014-05-08 05:50:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No onpas ollut lennokas lähtö, mahtavaa!

Kesällä on kivaa sekin, että hyötyliikuntaa tulee yleensä enemmän. Saahan sitä talvellakin harrastettua, mutta tavallaan pitää nimenomaan harrastamalla harrastaa. :lol: Kesällä tulee paljon helpommin lähdettyä vaikka hoitamaan asioita pyörällä tai kävellen, kun ei tarvi valmistautua kerrospukeutumalla tai pelätä liukkaita.

Tsemiä reissuun! Jos urakka onkin iso, tuloksia toisaalta näkyy sitten aika nopeasti.

ViestiLähetetty: 2014-05-09 07:09:27 
Poissa
sintti
sintti

Kiitokset kannustuksesta. Eka viikko kampanjaa menikin sitten jumiutumisen merkeissä. :( Paino putosi vaivaiset 200 grammaa. Mutta sekös vain sisuunnuttaa. :twisted: Täytyy karvan verran pudottaa ruoan määrää. Makrot ovat suht hyvät. Hiilareita keskimäärin 37 grammaa päivässä, protskuja 131 grammaa ja rasvoja 165 grammaa. Mutta kaloreita ehkä hiukka liikaa, kun ne on keskimäärin 2.376 päivässä. Täytyy juuston syöntiä vähentää hitusen. Tsemppiä kaikille kampanjalaisille!

ViestiLähetetty: 2014-05-16 08:42:34 
Poissa
sintti
sintti

Toinen kampanjaviikko meni ihan mukavasti. Nyt on -1,7kg saatu kahdessa viikossa kasaan. Tässä tahdissa kun suunnilleen pysyis, niin tavoitteeseen pääsis. Ja miksei pysyis? :D Tsemppiä kaikille kampanjalaisille!

ViestiLähetetty: 2014-05-23 06:12:05 
Poissa
sintti
sintti

Kolmas viikko oli taas vaihteeksi vähän hitaampi. -600 grammaa ja kampanjan kokonaispudotus nyt -2,3kg. Ei auta ottaa tästä vauhdista (tai sen puutteesta) stressiä. Syömiset oli vähän runsaita vaikkakin VHHta. Upea aurinkoinen aamu nostattaa mielialaa. Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2014-05-27 06:00:22 
Poissa
sintti
sintti

Neljäs viikko lähtikin mukavasti liikkeelle. Nyt on kokonaispudotus kampanjassa tasan -4,0 kg, joten kilo/viikko-tahdissa ollaan. Mikä oli tavoitteenakin. Viikonloppuna on kaikenlaisia juhlia, joten ensi viikolla tavoitteena on pitää edes nykyinen taso. :roll: Tsemppiä kaikille muillekin!

ViestiLähetetty: 2014-06-04 10:10:45 
Poissa
sintti
sintti

Arkipäivien karppaaminen sujuu kuin tanssi. Mutta kaiken maailman juhlat häiritsee. On ylioppilasjuhlia, hääjuhlia, terassikelejä, sun muita maamiinoja kentällä. Viime viikonloppunakin tuli sorruttua juhlissa vääriin ruokiin ja etenkin juomiin. Mutta silti on saatu tälläkin viikolla 700 grammaa painoa pois edellisviikosta. Eli nyt -4,7kg on kampanjan aikainen pudotus. Mutta taas on viikonloppuna uudet juhlat edessä. Eli laji on muuttunut normaalista juoksusta estejuoksuun. Toivottovasti en kompastu vesiesteeseen :D Tsemppiä kaikille!

ViestiLähetetty: 2014-06-04 10:34:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itsekkin joutuu kaikenlaisissa kissanristiäisissä juoksemaan vähän väliä. Olen jo kauan sitten ottanut sen linjan, että en ota siellä mitää herkkuja, ellei satu olemaan herkkupäivä :roll: Alussa sai paljon ihmettelyä ja kyselyjä. Kyllä sä voit yhden ottaa jne. Nykyään ei tule kyselyjä enää niin paljoa. Tulee otettua vain teetä ja that's it. Tuntuu olevan muille kovempi paikka, että et ota jotain paakelssia. Nyt osaa jo asennoitua ihan eri tavalla. Vaikka en ylipainon takia karppaa on olo parempi ilman kaikkea roskaa. Kyllä se siitä lutviutuu ja ei pienet lipsumiset haittaa kunhan ei tule tavaksi.

ViestiLähetetty: 2014-06-04 14:13:27 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

No morjensta vaan :wink: Aika isoista lukemista olet lähtenyt. Itse heräsin, kun paino meni yli 90 :? Tää on kyllä ihan just oikea tapa laihtua, varsinkin miehille ja vieläkin enemmän kesäaikaan =P~ Jään seurailemaan, kun ikää mulla on 2 vuotta enemmän kuin sulla.

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

ViestiLähetetty: 2014-06-11 08:21:40 
Poissa
sintti
sintti

Tsemppiä trumpetti! Kissanristiäisiä meillä ei pahemmi. Onneks ole, mutta viikonloput yleensä olis niin otollista aikaa herkuttelulle :wink: pitää vain taistella ja toisaalta ei yks "lankeaminen" luuseria tee!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00