karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-26 17:47:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: alkoholi
ViestiLähetetty: 2016-09-09 10:53:24 
Poissa
sintti
sintti

Nyt ei haku toimi niin kysyn :)

Eli jos nyt pitkästä aikaa haluaa ns juopotella, niin kuinka hh (ollut pitkään alle 60g/pvä, ja nyt ~10pvä 20g/pvä pintaan) puoli pitää hoitaa? Riittääkö jos luo lidlin halpaa kaljaa vai pitääkö napsia sokeripaloja samalla ettei aamulla ole koomassa ja kuollu :) Ja juu, tiedän että nyt nousee päähän kuin teininä että pitää muistaa se.

Viestin otsikko: Re: alkoholi
ViestiLähetetty: 2016-09-09 13:36:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ota ihan relax :lol: , juo kuivaa valkkaria tai kossua, sen verran mikä tuntuu hyvälle! :lol:

ViestiLähetetty: 2016-09-09 13:39:18 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Jos juopottelet niin juopottele kunnolla :lol:

ViestiLähetetty: 2016-09-09 13:45:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Silloin harvoin kun otettua tulee, koen tarpeelliseksi syödä nimenomaan rasvaa ja proteiinia, en suinkaan hiilihydraattia - se alkoholi itsessään missä muodossa tahansa kun kuitenkin on vähän kuin semmoinen superhiilari. Ennen kaikkea kunnollinen rasvatankkaus ennen kupittamisen aloitusta hidastaa sitä alkoholin imeytymistä, niin on sitten pienempi se teinimäisen känninkin riski.

Vähähiilariset - siis vähäsokeriset - alkoholijuomat ovat karppaajalle varmaan sitten vähiten kroppaa hätkäyttäviä.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-09-09 13:59:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulle kyllä tulee aivan kammottava päänsärky, jos juon yhtään enemmän ja unohdan hiilarit. Ei auta rasva tai proteiini eikä edes pelkkä suolalisä. Kannattaa kokeilla itse, yksilöllistä näköjään.

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2016-09-09 15:34:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja siis näillä nykyisillä mulle sopivilla hh-määrillä ei siis mitään ongelmaa, mutta alle 50 päivähiilareilla jo jostain kolmesta drinksusta kamala hedari. Toisinsyöjänkään hiilarit ei taida olla missään atkinsin induktiomäärissä, että kyllä mun mielestä alkuvaiheessa saa olla vähän tarkka, että paljonko ryyppää ja paljonko silloin ottaa hiilarilisää. Maksa ei mun käsittääkseni voi tahkota glukoosia tai ketoneita samaan aikaan kun se metaboloi alkoholia, saa korjata jos olen väärässä :)

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2016-09-09 17:54:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Suosittelen karnosiinia otettavaksi 1 tabu kahdesti eli aamuin illoin.
Estää asetaldehydin muodostumista ja siten sitä kenosta.
Toimii!

ViestiLähetetty: 2016-09-10 12:22:50 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos neuvoista :) Eipä tuo eronnut "vanhasta" mitenkään, paitsi että vessassa ei tarvinnut käydä oikeastaan ollenkaan ja tällä kertaa käytin light lonkeroa kaljan tilalla. Edes ole pää kipeä. Vaikein osuus koko hommassa oli saada alas kaupan valmispitsa missä oli sopivasti hiilihydraattia alkoholin polton ajaksi (napsin myös pikkupussin suolapähkinöitä ja 300g friteerattuja kananpaloja varmuuden vuoksi). Sellaiset pitsat maistui joskus, nyt maku oli kuin lammikossa lionneella pahvinpalalla :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00